Pagina 1 van 1
intertoys
Geplaatst: 27 sep 2005 14:00
door berit33
bij intertoys in Borne hangt sinds de invoering van de euro een bordje bij de kassa: de scanprijs is de juiste prijs.
Er is verder geen discussie mogelijk als de prijs anders is. Hoezo klantvriendelijk?
Re: intertoys
Geplaatst: 27 sep 2005 14:19
door Dilbert29
Al hangen ze honderd van die bordjes neer, wettelijk gezien slaat het nergens op. En ze zouden erbij mij ook niet mee wegkomen dat staat vast.
Re: intertoys
Geplaatst: 27 sep 2005 17:24
door woman4life
wat zou jij er aan doen dan ?
heb het gehad bij een winkel waar het ook op de kassa geplakt stond
heb het maar terug gelegt het product maar wat zou je kunnen doen dan in die situatie?
Re: intertoys
Geplaatst: 27 sep 2005 20:29
door HW
Jammer dat Radar niet even de moeite neemt om te kijken naar de andere kant van dit verhaal.
Ik begrijp werkelijk waar niet waar dit vandaan komt, bent een vaste klant bij de betreffende intertoys en bij mij staan ze juist hoog in het vaandel omdat ze zo klantvriendelijk zijn!!!
Misschien een tikkeltje overdreven allemaal? Laten we over iets zinnigs praten!!!
Re: intertoys
Geplaatst: 27 sep 2005 22:05
door litsenj
Als de scanprijs hoger is dan op het prijskaartje staat, leg ik het terug.
De prijs is namelijk vaak een selectiecriterium om iets te kopen.
Eerlijk gezegd zal ik er niet
altijd wat van zeggen als het andersom geldt.
Re: intertoys
Geplaatst: 28 sep 2005 14:08
door JR
Best stom!
Ten eerste weet een kind van tweeenhalf echt nog niet het verschil in prijs, en als je goed uitlegt dat er wat mis is gegaan, is huilen echt niet nodig! Leer een kind juist dàt mensen (en hij dus ook) fouten kunnen maken! Maar laat ze in elk geval niet de verkoper uitschelden.("stomme meneer" -> zoiets verzint zo'n peutertje echt niet zelf!)
Ten tweede: het gebeurt nu eenmaal wel eens dat een artikel in een verkeerd vak ligt, bij artikelen met een andere prijs. Vooral in een speelgoedwinkel worden spullen nou eenmaal vaak gepakt, bekeken en (verkeerd) teruggelegd...
Dus: als de vader slimmer was geweest, had 'ie het drama voorkomen door eerst even te orienteren op de prijs (desnoods in verschillende winkels) en te vragen of deze prijs echt de juiste was!
Voor mij geen koude douche voor deze Intertoys, maar juist voor de vader!
Re: intertoys
Geplaatst: 03 okt 2005 19:32
door acjzr1
Ik heb bij het hoofdkantoor geklaagd over dit probleem,maar kreeg te horen dat het aan de klanten lag.De klanten zouden producten op de verkeerde plaats leggen om zo minder te hoeven betalen?
Op de prijskaartjes staat voor welk product de prijs geldt,de kassaprijs is niet relevant.Hoe vriendelijk men ook is oplichting is gewoon oplichting.Dan maar naar een minder vriendelijke eerlijke winkelier.
(het gaat helaas om beleid wat vanuit het hoofdkantoor van Intertoys komt)
Re: intertoys
Geplaatst: 03 okt 2005 22:28
door catootje
ik heb ooit bij de Praxis een artikel gekocht welke na het scannen bij de kassa € 70,- meer koste dan dat de prijs in het schap aangaf. Ik gaf te kennen de prijs in het schap aangehouden moest worden en heb het artikel vervolgens ook voor die prijs meegekregen. Men zei wel dat het waarschijnlijk een foutieve prijs was die daar vermeld stond. Maar toch! Ik bedoel maar......
Re: intertoys
Geplaatst: 07 okt 2005 13:42
door FlipKaneel
Men is wettelijk verplicht een artikel van een prijs te voorzien. Deze prijs moet inclusief btw zijn en geldt voor welke winkel ook.
De prijs die op het artikel of het schap staat is de prijs die men ervoor betaald. Ongeacht wat welke kassa ook scant.
Re: intertoys
Geplaatst: 17 okt 2005 15:34
door Neve
Hallo ik ben dus de vader van Rolf. Even reactie op JR, hij kwam dus wel zelf met "stomme meneer", en inderdaad een kind heeft nog geen beoordelend vermogen over prijsverschil.
De prijs van €15,99 stond al minstens een maand op het schap, dus waarom zou ik dan nog een extra prijscheck uitvoeren bij de kassa? Ik denk niet dat het personeel het op prijs zou stellen als iedereen het beoogde artikel eerst liet scannen bij de kassa om dan een afweging te maken om het te kopen?
Reacties uit de omgeving gaven duidelijk aan dat deze problemen structureel zijn bij dit filiaal, maar na de uitzending kregen tenminste 2 klanten hun artikel wel tegen de schapprijs. Gelukkig heeft de bedrijfsleider eindelijk ingezien dat er zoiets als consumentenrecht bestaat.
Re: intertoys
Geplaatst: 17 okt 2005 15:41
door Den25
Mijn vriendin werkt zelf bij Intertoys, en ze heeft de uitzending ook gezien.
Zei vertelde me dat ten eerste de scanprijs idd de juiste prijs is,
en dat bij Intertoys MEERDERE artikelen bij elkaar op het schap liggen, dus ook meerdere prijskaartjes.
Dus gewoon bij het pakken van een artikel uit het schap, gewoon ff goed kijken naar het artikel en het bijbehorende prijskaartje !
En ook komt het voor dat klanten een artikel pakken, later weer twijfelen, en deze gewoon op een andere plek terugleggen.
Helaas is dit niet continu te controleren, dus mensen gewoon ff goed kijken, dat kan narigheid voorkomen !! Greetz
Re: intertoys
Geplaatst: 06 nov 2005 13:55
door HW
Hoe kun je er als vader nou trots op zijn dat je kind zelf bedenkt om "stomme meneer" te zeggen.
Ik ben het helemaal met JR eens.
By the way.....wie zegt dat de bedrijfsleider heeft ingezien dat hij fout was?
Wat heeft dit zinloos gezwets voor nut? Ga je toch gewoon naar een andere winkel?
Nogmaals: ik kom al jaren bij deze intertoys en vind ze erg klantvriendelijk!!!
Een beter milieu begint bij jezelf. Toch?!