Oxxio schrijft geld af terwijl wij niet bij Oxxio zitten...
Geplaatst: 29 sep 2005 15:17
Oxxio schrijft geld van onze rekening, terwijl wij Oxxio NIET als leverancier hebben.
Drie maanden terug hebben wij ons aangemeld om over te stappen naar Oxxio. Drie maanden niets meer gehoor en zelf gebeld wat de status was. Dinsdag bleek dat wij zelf de overstap in de eerste week telefonisch geannuleerd hadden. Vreemd, want dat telefonisch contact heeft nooit plaatsgevonden. Dinsdag ook aangegeven dat wij dan toch wel graag wilden overstappen. Diverse papieren zouden worden toegezonden.
Dezelfde dag op dit forum het een en ander gelezen over de diverse energiemaatschappijen en spijt gekregen van het wel willen overstappen. Gelukkig hebben we 7 dagen om hier onderuit te komen!
Nu, twee dagen later, blijkt Oxxio ineens geld van onze rekening geschreven te hebben, terwijl wij nog helemaal niets ondertekend hebben en volgens Oxxio zelf helemaal geen contract met hen hebben. Dat is toch niet normaal? Blijkbaar kan jan en alleman maar geld afschrijven van een bankrekening (hetzelfde is namelijk gebeurt vanuit Casema).
Natuurlijk meteen gebeld met onze bank om het bedrag te laten stoneren. Nu nog ff met Oxxio bellen om opheldering. Ik hoop dat dit niet zo'n langlopende procedure gaat worden als bij een aantal van mijn (hopelijk niet toekomstige) lotgenoten.
gr. philip
Drie maanden terug hebben wij ons aangemeld om over te stappen naar Oxxio. Drie maanden niets meer gehoor en zelf gebeld wat de status was. Dinsdag bleek dat wij zelf de overstap in de eerste week telefonisch geannuleerd hadden. Vreemd, want dat telefonisch contact heeft nooit plaatsgevonden. Dinsdag ook aangegeven dat wij dan toch wel graag wilden overstappen. Diverse papieren zouden worden toegezonden.
Dezelfde dag op dit forum het een en ander gelezen over de diverse energiemaatschappijen en spijt gekregen van het wel willen overstappen. Gelukkig hebben we 7 dagen om hier onderuit te komen!
Nu, twee dagen later, blijkt Oxxio ineens geld van onze rekening geschreven te hebben, terwijl wij nog helemaal niets ondertekend hebben en volgens Oxxio zelf helemaal geen contract met hen hebben. Dat is toch niet normaal? Blijkbaar kan jan en alleman maar geld afschrijven van een bankrekening (hetzelfde is namelijk gebeurt vanuit Casema).
Natuurlijk meteen gebeld met onze bank om het bedrag te laten stoneren. Nu nog ff met Oxxio bellen om opheldering. Ik hoop dat dit niet zo'n langlopende procedure gaat worden als bij een aantal van mijn (hopelijk niet toekomstige) lotgenoten.
gr. philip