LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] as donderdag

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.

Slotpleidooien op 6 oktober

Winst voor Aegon
1
8%
Winst voor C&G
9
69%
Schikkingsvoorstel tussen beiden
3
23%

Totaal aantal stemmen: 13

kippie

as donderdag

Ongelezen bericht door kippie »

As donderdag zijn dus de slotpleidooien van Aegon en van de vereniging C&G. Dan is het een aantal weken stil tot de eerste uitspraak er is. Moet je in de tussentijd dan wel doorbetalen of ligt dat zelfs stil na 6 oktober? En hoe gaat het dan verder met een eventuele uitspraak? Aegon gaat natuurlijk in hoger beroep, wanneer kunnen we eindelijk onze centen terug gaan zien?

Ik weet het, vele vragen..

singsing

Re: as donderdag

Ongelezen bericht door singsing »

Kippie, je bent vergeten zelf een stem uit te brengen, dan kun je er gif op innemen dat geen der partijen zich gaan neerleggen bij welke uitspraak dan ook, AEGON hoopt op deze manier de gedupeerden murv te maken, daar nu, en dat moeten we incalculeren gaan we een echte oorlog voeren, een heuse negativo-show jegens AEGON! Ugh!

kippie

Ik heb gestemd en ik neem aan dat C&G voor de nietigheid gaat?

Ik wil na dit avontuur helemaal niets meer met Aegon te maken hebben. Solide bedrijf met malafide praktijken

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Sing en Kip,

Het is geen kwestie van gedupeerden die zich door Aegon 'murwm laten maken''

De zaken liggen vrij eenvoudig
1) Er was een aandelenleaseproduct met de naam 'SprintPlan'
2) Dit leaseproduct werd onder tal van misleidende informatie door Spaarbeleg in de periode november 1997 - medio 2002 aangeboden aan het publiek, waarbij Spaarbeleg ook nog eens handelde in strijd met tal van wettelijke bepalingen
3) Circa 80% van de ruim 100.000 afgesloten SprintPlan-contracten zal inmiddels de einddatum hebben gepasseerd, een steeds verder slinkende minderheid loopt nog door;
4) Tegen Spaarbeleg is in november 2003 een rechtsprocedure aanhangig gemaakt door de Vereniging Consument & Geldzaken;
5) Gedupeerden die zich nog niet hebben aangesloten, kunnen zich ook nu nog aansluiten door lid te worden (zie www.sprintplanclaim.nl);
6) Zolang er geen sprake is van een (definitief) rechterlijk vonnis waarin Spaarbeleg wordt veroordeeld om gedupeerden schadeloos te stellen, zal Aegon en Spaarbeleg daar niet uit eigen beweging toe overgaan;
7) Gezien de grote belangen ook aan de kant van Aegon/Spaarbeleg, een veroordeling zal Spaarbeleg vele honderden miljoenen Euro's kosten !- -zal Spaarbeleg juridisch alles doen om zo'n (definitief) vonnis zolang mogelijk te voorkomen;
8) Gedupeerden zullen geduld moeten hebben, rechtsprocedures zijn nu eenmaal niet te forceren;
9) Uiteindelijk zal er een definitief vonnis komen waar Spaarbeleg niet onderuit zal kunnen. Niet gedupeerden, maar Aegon/Spaarbeleg 'murwm''
10) Eind goed, al goed

kippie

Dank je voor de toelichting PeeWee.

Maar ik zal de hele rit wel moeten uitzitten met betalen?

*

Ongelezen bericht door * »

80% van de contracten is al beëindigd. Hoezo, AEGON hoopt op deze manier de gedupeerden murw te maken? Dat is uitgesloten.
Als gedupeerde heb je niets meer te verliezen maar alleen nog maar te winnen!
Gewoon mee doen in de procedure van C en G en terzijnertijd kom er wel een uitspraak. Ondertussen loopt de rente wel door.
Alleen Aegon loopt het risico op een nederlaag. Als gedupeerde betaal je inmiddels niets meer en de kans om ooit nog iets van je geld terug te zien wordt mijns inzien alleen maar groter. Alleen zal het nog wel jaren gaan duren.

Ik vraag mij wel af of in deze procedure Aegon verplicht kan worden om de inleg terug te betalen of dat juist iedreen daarna nog afzonderlijk naar de rechter moet. Mogelijk weet peewee hier meer over te zegen.

Groeten

singsing

Nee, we hebben nix meer te verliezen, wat ik wel bedoel te zeggen is dat AEGON absoluut in hoger beroep gaat en daarmee vele gedupeerden wederom gaat opzadelen met een onnodige uitstel van executie, dat gaat het namelijk op uitdraaien, weer komt er een tijdspanne, ik heb geduld, veel geduld, had iedereen dat maar!
En ook, waar blijven jullie op www.dft.nl, sta ik daar als Dikke Billen een beetje alleen? Kom op, help effe de Indiaan met strijden, immers:

EEN STRIJ(STER)DER IS HIJ OF ZIJ DIE BEGINT WAAR ANDEREN STOPPEN!

Omdat wij ons terug zullen, roep ik de strijders op te reageren op de site die echt pijn doet, geloven jullie me niet? Kijk dan maar eens hoe snel AEGON er bij is mijn postings te overtreffen!

Wie mag ik weldra begroeten?

peewee

Kippie,

In beginsel hoef je niet "De hele rit uit te zitten""
Wanneer je SprintPlan-contract van rechtswege nietig is (lees het artikel in Geldzaken van vorige week er maar op na) dan stop je natuurlijk direct met betalen. Waarom zou je nog een cent betalen aan een contract dat nietig is, d.w.z. destijds niet rechtsgeldig tot stand is gekomen ?

Een probleem kan wel zijn dat Spaarbeleg zich met hand en tand zal verzetten tegen het inroepen door jou van de nietigheid en je aan de contractvoorwaarden (maar die zijn nietig !!!!!!!!) zal trachten te houden.

kippie

Hoi Peewee,

Ik snap het met nietigverklaren.. Maar de vraag is, wanneer is mijn Sprintplan nietig? Als er een uitspraak is? Zodra ik de kans heb om te stoppen met betalen, dan doe ik dat.. Maar uiteindelijk wil ik mijn geld wel terug.. Mijn sprintplan loopt overigens tot augustus 2006!

peewee

Die nietigheid is er van rechtswege, daar hoeft niet eerst een rechter aan te pas te komen. Die nietigheid vloeit voort uit de omstandigheid dat Spaarbeleg bij het sluiten van het SprintPlan-contract met jou niet over de vereiste vergunning beschikte (de vergunning uit hoofde van artikel 9 Wet op het Consumentenkrediet). Die nietigheid geldt niet voor ieder SprintPlan-contract, maar wel voor wellicht 95% van de 120.000 afgesloten contracten. Wanneer je voor 1 januari 2001 je contract sloot en het leenbedrag was hoger dan 50.000 gulden, dan geldt de Wet op het Consumentenkrediet niet en dan kan er dus geen sprake zijn van nietigheid. Sloot je je contract na 1 januari 2001 en het kredietbedrag was hoger dan 50.000 gulden dan is er niks aan de hand, want op 1 januari 2001 werd de grens van kredietbedragen waarop de Wet van toepassing is, door de wetgever opgetrokken naar 90.000 gulden.

Het leenbedrag kun je terugvinden in je overeenkomst. Voor deelnemer waarbij de maandbetaling (= rentebetaling) lager is dan 350,-- gulden per maand, geldt zo wie zo dat hun lening lager is dan 50.000,-- gulden en dan is het contract ook altijd nietig.

*

Ongelezen bericht door * »

Nogmaals

Ik vraag mij wel af of in deze procedure Aegon verplicht kan worden om de inleg terug te betalen of dat juist iedreen daarna nog afzonderlijk naar de rechter moet. Mogelijk weet peewee hier meer over te zeggen.

kippie

Hoi PeeWee,

Ik heb mijn sprintplan afgesloten in augustus 2001 voor een bedrag van 150 gulden in de maand, nu € 68,07.

Als ik jouw verhaal begrijp, is mijn contract nietig. Moet ik Spaarbeleg een brief schrijven of neemt C&G dit mee in hun pleidooien?

Ik kan donderdag absoluut niet, daar baal ik van

peewee

Consument & Geldzaken voert een collectieve rechtsprocedure. Naar ik hoorde, wordt in deze rechtsprocedure momenteel opgetreden in het belang van 16.000 aangesloten gedupeerden. Maar zo'n collectieve procedure betekent uiteraard niet dat typisch individuele omstandigheden (die lopen tussen 16.000 personen natuurlijk uiteen) in zo'n procedure aan de rechter kunnen worden voorgelegd. Dat hoeft ook helemaal niet. Consument & Geldzaken probeert een vonnis te verkrijgen dat Spaarbeleg vanzelf dwingt om gevolg te geven aan de strekking van dit vonnis. Bij nietigheid betekent dit gewoon dat Spaarbeleg aan de bij Consument & Geldzaken aangesloten gedupeerden hun totale inleg dient terug te betalen (verhoogd met de wettelijke rente !) Wanneer er een definitief vonnis is en Spaarbeleg zou weigeren om terug te betalen, dan kunnen gedupeerden via een eenvoudige cessie ter incasso zo nodig door Consument & Geldzaken beslag laten leggen onder de bezittingen (kantoorgebouwen etc.) van Spaarbeleg Aegon.
Maar zo ver zal Spaarbeleg het wel niet laten komen! Dat zou pas een echte rel geven en dan kan Aegon beter gelijk de hele tent sluiten, want dan leggen ze zelf defintief het hoofd in de strop.

kippie

Het is mij duidelijk!! Maar de gehele procedure kan na 6 oktober zo weer 1.5 jaar duren of wordt een in beroep gaan eerder behandeld?

Wat gebeurt er nu met de mensen die zich na 6-10 aansluiten? Die kunnen dan ook gebruik maken van de collectieve rechtszaak?

peewee

Ik denk niet dat Consument & Geldzaken de mogelijkheid tot aansluiting straks, nadat er een vonnis van de Rechtbank is, gaat stopzetten. Een hoger beroepsprocedure voor het Gerechtshof duurt meestal iets korter, maar vaak wel één jaar ongeveer. Daarna is nog cassatie mogelijk bij de Hoge Raad. Dan is het over. Al met al kan het dus nog maximaal 3 of 4 jaar duren. Of het zolang nog duurt hangt natuurlijk van Spaarbeleg af. Spaarbeleg kan volgende maand -na een veroordelend vonnis- natuurlijk ook de handdoek in de ring gooien en de zaak snel oplossen !

kippie

Vandaar dus de stuitingsbrief naar Aegon. Bij een cassatie ben je dus gewoon gedekt!

Ciganyleany

Ongelezen bericht door Ciganyleany »

Nou, ik betaal al eenjaar niet meer aan Aegon, en zo heel af en toe kreeg ik een brief met daarin de opmerking dat het toch jammer zou zijn dat mijn eovereenkomst stop gezet zou worden als ik niet zou betalen.

Vandaag ligt er eenbrief van het incassso buro op de mat.
of ik de achterstallige 1225.26 euro met incasso en registratiekosten van ,aar liefst 250 euri erbovenop.
en als ik niet betaal binnen 8 dagen, wordt het bedrag aanzienlijk verhoogd..
Nou wordt ik echt boos, maar ook bang....

heeft iemand dit al bij de hand gehad?

Cigi

singsing

Peewee, kun je hier een goed simpel antwoord op geven?

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

heeft iemand voor mij de LJN nummer(s) waarop deze zaak gebouw is?

zirkoon

Ongelezen bericht door zirkoon »

Hallo Cigi,

Is dat incassobureau soms Intrum Justitia?
Wil je een specificatie van de extra kosten geven?
Volgens mij is hier sprake van een economisch delict.

Met vriendelijke groet,
Zirkoon

Gesloten