LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte Autoruiten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Seat-Ibiza

Kapotte Autoruiten

Ongelezen bericht door Seat-Ibiza »

Ik ben ook een van de gelukkige Seat Ibiza rijders waarvan het raam ook ineens was verdwenen. Bij mij was het gelukkig niet tijdens het rijden maar ik deed mijn raam gewoon open en weg was het raam.
Ik moest voor deze reparatie alleen het arbeidsloon betalen, maar dat was toch nog iets meer dan 100 euro. Nu dat ik deze uitzending van Tros Radar heb gezien ga ik zeker even bij de dealer langs.

Ed Bever

Re: Kapotte Autoruiten

Ongelezen bericht door Ed Bever »

Fantastisch succes. Goed gedaan.
Hoe krijg je het geld nu echt terug. Moet je naar Pon schrijven of ga je naar je garage. Heo moet het verder. Heb een rekening betaald van ong. euro 200 en kreeg de helft terug door coulance. Graag wil de andere helft ook terug.

L.van Dijk

Ongelezen bericht door L.van Dijk »

Goed uitgezocht van Tros Radar. Echt een typisch VAG- probleem.
Jammer dat PON slechts een oplossing biedt voor auto's vanaf 2000. Mijn VW golf is van eid 1999. Bij mijn driedeursuitvoering zijn beide portierramen ook al naar beneden gekomen. Twee maal een gepeperde rekening van 250 Euro betaald aan de 'merkdealer'. Maar ik val dus buiten de regeling? Of is bouwjaar 2000 een richtlijn?

Egidius

Ongelezen bericht door Egidius »

We hebben 4 maanden geleden de oude golf IV uit dec 2000 ingeruild
voor een nieuwe Golf.
Bij de oude Golf hadden we hetzelde probleem; raam viel ineens naar beneden.
Kosten 156 euro+ kosten vervangend vervoer.
Kan ik deze kosten ook nog op de dealer verhalen of moet ik hiervoor de importeur Pon benaderen?????? :?: [/i]

seattoledo

Ongelezen bericht door seattoledo »

Ik hebeen aantal maanden geleden een portierraam gehad aan de passagierskant die ik open wilde doen. Deze ging alleen nog maar open en niet meer dicht. Bij de seat dealer een aardige rekening betaald van ruim 100 euro. De medewerker zei dat een of ander mechanisme stuk was. Komt dit voorval ook in aanmerking voor vergoeding?

wismar33

Ongelezen bericht door wismar33 »

Ook ik ga zeker even bij mijn garage langs om de reparatiekosten terug te krijgen 245 Euro. 3 x is mijn raam inmiddels naar beneden gevallen. Tevens ondervinden we problemen met de regelunit, ook dit probleem hebben we diverse malen aangekaart bij dealer en importeur Pon, helaas geeft men niet thuis. Alhier gaat het om een reparatie van 900 Euro. Als we Seat sites bekijken is dit ook een veel voorkomend probleem. Misschien kunnen jullie hier ook iets aan doen?
Wij hebben inmiddels al wel een beetje de buik vol van Seat, je denkt 2 jaar geleden een redelijk nieuwe auto aan te schaffen, bouwjaar 2001, voort komen er allerhande reparaties kijken.
Een erge tegenvaller, maar al met al zijn wij blij met het door jullie behaalde resultaat!!!

Diny Jansen

Ongelezen bericht door Diny Jansen »

Ik ben ïn het bezit van een VW Bora bouwjaar 2002. In september 2004 ging als eerste mijn linkerraam kapot. Deze is gratis vervangen, omdat ik een verlengde garantieperiode had afgesloten. Afgelopen juli, tijdens onze vakantie in italie gingen zowel het rechter voorraam als de rechter en linker achterraam kapot. Omdat de VW garage in Italie pas tijd had om na 7 dagen te repareren waren wij genoodzaakt naar een andere garage uit te wijken. Deze konden gelijk repareren, kosten EUR 1350,00. Bij terugkomst in Nederland hier melding van gemaakt bij mijn dealer, ze deelden mij mede dat het jammer was en dat ik bij hun EUR 200,00 goedkoper uit was geweest. Ze hebben wel de reparatie nog even kosteloos nagelopen. Maar dat was ook alles.

julessmeets

Ongelezen bericht door julessmeets »

Trosradar,

prima gedaan om deze constructiefouten boven water te halen.
Nu wil Pon blijkbaar de nette fabrikant spelen door alsnog alle kapotte ruiten te vergoeden. Pon wist dit al bijna 3 jaar. Laten we maar denken; eind goed al goed. Bedankt Tros en ga zo voort!
Mijn rekening bedroeg op 31 aug. 03 euro 146.66.

Wat zegt Pon als ik mijn andere ruit preventief laat reparen?

Groet

Barendrecht2992

Ongelezen bericht door Barendrecht2992 »

Ik heb een VW Golf 4 gehad van februari 1999. En ook bij mij ging er een raam ongevraagd naar beneden.
De rekening was EUR 201,91.
Laat Pon dan zo sportief zijn om iedere gedupeerde schadeloos te stellen, zeker omdat zij allang wisten dat er een probleem was.

j vd gaag

Ongelezen bericht door j vd gaag »

In mijn toch al verregende vakantie kwam daar bovenop dat mijn ruit ook spontaan naar beneden kwam van mijn seat cordoba uit 1997 dus die rekening van 200 eurie kan ik ook wel vergeten om terug te vorderen of bestaat er toch weg dat ze het bouwjaar 2000 versoepelen en waar kan ik terecht met mijn klacht

V5

Ongelezen bericht door V5 »

Ik ben in bezit van een Golf V5
En inderdaad onder het rijden hoorde ik een harde klap van opzij en dacht dat er iets tegen de auto aan was gekomen.
Was het de elektrice raam die niet meer dicht kon daar stond ik sávonds laat met de raam open , kon de volgende ochtend pas terecht
Maar wel goed dat de schade te verhalen valt op de VW.
Morgen maar gauw naar de VW dealer

S.M. Schut

Ongelezen bericht door S.M. Schut »

:o Geweldig die uitzending over kapotte autoruiten/mechanisme. Ik heb een volkswagen Polo uit het jaar 1998. Ondertussen heb ik al drie nieuwe raammechanisme in mijn auto laten zetten. Gisteren is de linkerkant weer stuk gegaan, ik heb jullie bericht direct na de uitzending geprint en zal die a.s. vrijdag meenemen naar de dealer. De laatste keer was maart 2004 dat beide mechanismen zijn vervangen, toen hoorde ik voor het eerst dat er twee jaar garantie op zat. Daarvoor ben ik naar de dealer gegaan waar ik de auto heb gekocht omdat de huidige dealer de kosten niet wilde vergoeden omdat ik de auto niet bij hun had gekocht. Morgenvroeg ga ik de eerste dealer direct bellen voor het opvragen van de kopie facturen. Bedankt Radar écht SUPER!!

M.vr.gr.
S.M. Schut

sander Frissen

Ongelezen bericht door sander Frissen »

Niet alleen komt dit probleem voor bij VAG. Mijn Daewoo ( Chevrolet ) Tacuma van net 3 jaar oud heeft dit "probleem" ook ( gehad ) toen ik bij de importeur aanklopte deelde deze mede geen coulanceregeling te bieden voor dit probleem. Volgens mij is dit "gewoon"een modern probleem. Te veel kunststof onderdelen in moderne auto's.

GOLF 4 GTI

Ongelezen bericht door GOLF 4 GTI »

Beste Radar,

Ook bij mij een defecte autoraam in augustus van dit jaar. Het raam zaktte onverwachts met een klap in de portier. Helaas is mijn Golf van bouwjaar 1999. Aangezien dit probleem al bekend was bij PON is het niet meer dan redelijk dat deze kosten vergoed worden.

Groet

marcel/seat

Ongelezen bericht door marcel/seat »

ten eerste geweldigge uitzending over de kapotte autoruiten.
nu staat er dat de fabrikant als sinds 1998 misschien 1995 gebruikt maakt van dit kunstof onderdeel moet Pons dan niet zeggen we vergoeden zeker tot het jaar 1998 en niet vanaf 2000 zodat waarschijnlijk toch weer veel mensen geen vergoeding krijgen.
mijn auto b.v. bouwjaar 1999 zou buiten de regeling vallen.
Is dit wel terecht?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo
Ook ik heb in 3 jaar tijd, 4 nieuwe mechanismen laten vervangen. Maar zou het een probleem worden dat ik de ruiten niet bij de officiele dealer heb laten reparen, maar bij een garage in de buurt, die voorheen wel skodadealer is geweest? Hij wist me bij de 1 ste keer, 3 jaar geleden al te vertellen dat het een typisch skoda probleem was en heeft toen gerepareerd onder "coulance". Niet het mechanisme, maar alleen het arbeidsloon, a raison van €43,oo betalen. Dat leek me toen al netjes. De auto was toen 3 jaar oud. Maar afgelopen juni was het weer zover. Op tijd van 2 dagen 2 ramen tegelijk naar de filistijnen. Helaas kon hij toen niets meer voor mij doen. De garantie van 1 jaar op reparatie was verlopen. Dus onkosten: € 360,00.
Ik heb 2 officiele garagerekeningen. Waar kan ik mijn verhaal halen??
Prima uitzending.
Groet, Ria de Vries

Witho Keppel

Ongelezen bericht door Witho Keppel »

Ik heb het tot 2x toe gehad bij het linkervoorportier. De eerste keer thuis, de tweede keer 200km van huis op de snelweg. ANWB kon de ruit
opvissen en fixeren :D
De VW Golf is echter van 1999, maar voldoet verder wel aan alle voorwaarden. Hopelijk toont PON zich van zijn beste kant.

Witho

Jogé Buter

Ongelezen bericht door Jogé Buter »

Beste Radar,

Op 14 Juli in Frankrijk viel onze linker raam in de deur, je schrikt je rot.
Auto naar de garage in Frankrijk en het raam werd met spiesjes tijdelijk vastgezet en dit koste ons 135 euro.
Op 15 Juli raam gemaakt Sanato Nieuwegein 110,= Je bent blij door de verleende coulance.
Op 29 augustus 5 weken later viel het rechter raam in de deur.
Weer gemaakt 50% verleende courlance 114,22 euro.
Terwijl het bekend was dat het een probleem van de Golf 4 was.
En je hebt geen poot hebt om op te staan.
Volgens de garage moest ik blij zijn met de 50% courlance.
Het is te gek voor woorden, maar dankzij Radar krijg ik de andere 50% vergoed.

Vriendelijk Bedankt

Jogé

Emmens

Ongelezen bericht door Emmens »

Twee jaar geleden ging de rechterzijruit van onze Felicia niet meer omhoog. Reparatie zou € 360,- ex. BTW ex. montage kosten.
Tijdens mijn vakantie in Spanje heb ik van een sloopauto de raambediening gekocht voor € 40,-. Een goedkopere oplossing want de montage van de raambediening is heel gemakkelijk zelf te doen.
Nu is echter de andere zijde defect.
Het was me al opgevallen dat de constructie wel erg goedkoop was uitgevoerd. Een kunststof tandwiel dat in een stalen kabel grijpt is vragen om problemen.
Ik ga vandaag maar eens bij de dealer langs om te praten over een regeling.
Tros Radar bedankt voor het onderzoek.

Marjan12345

Ongelezen bericht door Marjan12345 »

Hallo,

Sinds 6 weken rijd ik ook rond met een kapotte rechtervoorruit , die met een grote knal naar beneden ging. Hebben meteen geinformeerd wat de kosten zijn voor de SEAT-Cordoba. We schrokken van de kosten en hebben nog niets laten doen. We hadden hiervoor al aardig wat andere onkosten gehad en deze van € 250 kwam er nog weer even bovenop (moeten het wel zelf monteren voor dat bedrag :shock: ). We hebben het raam nu tijdelijk vastgezet met behulp van een schroevendraaier, die daar nu parmantig tegen het raam aan zit geklemd. Nav uitzending maandag natuurlijk meteen geinformeerd bij de SEAT-dealer. Ze hebben onze gegevens genoteerd en zullen ons hierover nog terugbellen, want wordt eerst nog besproken met Pon
Vraag me af of we in aanmerking komen, omdat onze auto van maart 2000 is, maar wel met een kmstand van 122000.

Gesloten