LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlichtingsysteem klik aan klik uit

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Wilma77
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:07

verlichtingsysteem klik aan klik uit

Ongelezen bericht door Wilma77 »

Sinds ongeveer anderhalf jaar hebben wij het zogenaamde verlichtingsysteem klik aan klik uit gemonteerd in ons plafond.
Na ongeveer een half jaar begonnnen de problemen, de een na de andere ontvanger reageerde niet meer op de afstandsbediening.
We hebben wel nieuwe ontvangers gekregen van de fixet, maar ook die deden het na enige tijd niet meer.
Nu is het dus alweer kassa, kan weer andere ontvangers ophalen, maar ik ben het zat.
Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die genoemde problemen hebben met het klik aan klik uit systeem.
Misschien kunnnen we dan gezamelijk actie ondernemen.
B.v.d
Wilma

wtjeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2005 19:08

Re: verlichtingsysteem klik aan klik uit

Ongelezen bericht door wtjeb »

Ook wij hebben dit systeem in ons plafond. Wij hebben geen problemen met de afstandsbediening maar bij het dimmen gaat de lamp "flikkeren". Dit is zeer hinderlijk zeker als je zit te lezen.
Oplossing verkoper: "niet dimmen".
Laten we hem daar nu juist voor gekocht hebben!!
Al meer dan 5 jaar hebben we een systeem van Philips voor de schemerlampen. Hiermee hebben we nog nooit problemen gehad en ook dat systeem was zeker niet duurder dan Klik aan klik uit.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: verlichtingsysteem klik aan klik uit

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik heb geen problemen met de ontvangers en de dimmers.
Ik heb op de dimmers wel 75 Watt aan lampen aangesloten, misschien dat minder vermogen de lamp doet knipperen.

wtjeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2005 19:08

Re: verlichtingsysteem klik aan klik uit

Ongelezen bericht door wtjeb »

75 watt is misschien een oplossing, daarvoor dank. Helaas zijn de lampen die wij gekocht hebben hiervoor niet geschikt.
En om nu meteen binnen een jaar overal nieuwe lampen te kopen???
Misschien dat het op de verpakking zou moeten staan, zodat je bij aankoop rekening kunt houden met de max. wattage van de armaturen.

pat2233
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2011 09:11

Re: verlichtingsysteem klik aan klik uit

Ongelezen bericht door pat2233 »

probleem zit in het elektriciteitsnet net deze heeft storingen die de elektronische dimmers van kaku niet aankunnen. gewone dimmers kunnen dit wel.
oplossing is inderdaad geen dimmer gebruiken. bij mij knipperen de gloeilampen zelfs als ik de verlichting met de dimmer op vol vermogen heb staan, of er iets aan te doen is weet ik niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verlichtingsysteem klik aan klik uit

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij mij in huis ook diverse PIR'en en ontvangers die het na een jaartje of 1.5 begeven. Heb ze er uitgesloopt en maar een extra draad bijgetrokken.

Gesloten