Pagina 1 van 2
telefonie @home
Geplaatst: 05 okt 2005 17:06
door woepie
Wie heeft er net als ons ook ontzettend veel problemen met deze aanbieder? Wij zitten vandaag precies 1 maand zonder telefoon.
Wij hadden ons aangemeld voor deze vorm van telefonie en zouden per begin juli worden aangesloten. Dat is inmiddels veranderd in 7 september j.l. Tot op heden hebben wij precies 1 hele dag en af en toe 5 minuten per dag telefonie gehad.
Als je belt met de klantenservice krijg je standaard antwoorden en moet je telkens stekkers eruit halen en opnieuw aansluiten etc. etc.
Ook de technische dienst weet niet wat er aan de hand is?!?!?!?!?!?
Wie heeft voor ons een goede tip wat wij kunnen ondernemen tegen @home telefonie.
Re: telefonie @home
Geplaatst: 06 okt 2005 16:13
door mr T.
Zorg dat je van het telefoniegebeuren van Essent af komt en laat iets door KPN installeren.
Re: telefonie @home
Geplaatst: 06 okt 2005 22:39
door woepie
Inderdaad dat leek ons ook het beste maar door essent is ons abonnement bij kpn opgezegd en hebben wij een jaarcontract met @home moeten afsluiten.
Maar ik vind het te gek voor woorden dat je nu ruim een maand bent afgesloten soms een paar minuten per dag telefoon hebt, bijna dagelijks belt met klantenservice en dat ze niets kunnen vinden.
Ik heb ze dan ook voorgesteld om een betere technische dienst te nemen. Maar je wordt echt niet serieus genomen. De vergoeding die ze je voorstellen is 1 euro per dag dat er geen telefoon is maar de kosten die we nu helaas moeten maken door mobiel te bellen wordt NIET vergoed!!
Re: telefonie @home
Geplaatst: 08 okt 2005 00:50
door MrX3
Een bekend verhaal.
In een eerdere fase al ruim 6 weken zonder telefoon gezeten. Toentertijd al een in gebreke stelling gestuurd, maar nog niet geffectueerd.
Momenteel al weer 2 weken zonder telefoon en er is ook geen zicht op wanneer dit opgelost zal zijn. De technische dienst is er druk mee bezig....
Inmiddels een telefoonlijn aangevraagd bij KPN en deze wordt over ruim een week aangesloten. Mijn nummer wordt geporteerd van @Home naar KPN. Aangezien er niet geleverd wordt, kan men het jaarabonnement annuleren. Eerst een in gebreke stelling sturen, waarin @Home een week de tijd wordt gegeven om de zaak alsnog op te lossen. Als dit dan nog niet gebeurd is gewoon een opzegging sturen en een andere provider zoeken.
Re: telefonie @home
Geplaatst: 11 okt 2005 21:19
door phons
Probleem bekend. Heb zelf 23 dagen geen verbinding gehad. Ken ondertussen alle mogelijke smoesjes van helpdesk en technische dienst.
@Home schermt leidinggevende personen af zodat deze niet benaderd kunnen worden.
Het probleem was (toevallig??) binnen twee dagen opgelost nadat ik een aangetekende brief heb gezonden waarin ik dreigde de Geschillencommissie Telecommunicatie in te schakelen. (ww.sgc.nl)
Heb hen daarin ook gesteld dat ik alle door mij gemaakte kosten beschouw als schade en daarvoor vergoeding wil hebben.
Mijn kosten bestaan o.a. uit extra kosten voor het gebruik van mobiele telefonie, doorschakelingskosten van mijn vaste nummer naar mijn mobiel, extra kosten i.v.m. het waarschuwen van bekenden, bedrijven en andere instanties dat ik niet meer bereikbaar was op mijn normale nummer. De vergoeding van 1 euro per dag is onvoldoende.
Zal waarschijnlijk toch naar de Geschillencommissie moeten om mijn recht te halen. (Kost 35 euro, wat @Home moet betalen als je in het gelijk wordt gesteld)
Re: telefonie @home
Geplaatst: 11 okt 2005 21:33
door woepie
Ik heb 2 weken geleden 2 dagen thuis gezeten omdat ze van @home een monteur zou sturen. Dus niet.
Vervolgens weer gebeld daarop werd ons eerst meegedeeld dat er op een bepaalde tijd iemand aan de deur was geweest waarop wij vervolgens in de verdediging gingen omdat er 2 x 24 uur iemand in huis was geweest. Toen werden wij doorverbonden met de techn. dienst die ons toen leuk meedeelde dat er helemaal geen melding was geweest dat de technische dienst langs moest komen
Afgelopen vrijdag een zeer vriendelijke meneer van de klantenservice aan de telefoon gehad die erg begripvol was en de zaak goed ging uitzoeken. Rond het middaguur werd er voor de 1ste keer in 4 weken door @home zelf contact met ons opgenomen met de mededeling dat er maandag of dinsdag weer iemand langs zou komen.
Ook deed de telefoon het sinds vrijdagmorgen 10.00 uur tot zondagmorgen 9 uur. Daarna weer het gebruikelijke stekker eruit weer opnieuw aansluiten en hij deed het weer.
Omdat wij niet weer 2 dagen in huis wilden zitten hebben we 1 vast nummer en 2 mobiele nummers doorgegeven zodat ze van tevoren konden bellen. En ja hoor vanmorgen toen ik terug kwam van even
naar de supermarkt lag er een briefje in de gang van @home dat ze aan de deur zijn geweest. volgens dit briefje waren de testen bij @home allemaal goed! Erg leuk maar vanmiddag weer geen telefoon
Ik neem dus morgen maar gewoon weer contact op met de" soms" vriendelijke mensen van @home. Maar bij ons is soms de vriendelijkheid naar hun toe ver te zoeken na 5 weken bijna geen telefoon!!!!
Re: telefonie @home
Geplaatst: 12 okt 2005 13:25
door queenfan
Dit is ook een van de reden waarom ik gewoon bij KPN blijf. Zeg het abbonement op en sluit een nieuwe af bij KPN, uiteraard ingaande vanaf het aflopen van de oude abbo bij Essent
Re: telefonie @home
Geplaatst: 17 okt 2005 10:31
door lucette
Hoi
Ik heb ook veel problemen met home
Zou eerst al in aug telefoon van hun krijgen
toen sept en toen oktober
Nou 3 oktober was het zover
Maar nee nu nog steeds niet kan zelf wel bellen maar kan niet gebeld worden
Nou en elke keer word je afgewimpeld dat de klacht naar de technische dienst gaat
blablabla
Heb al wel 100 verschillende medewerkers aan de foon gehad
En elke keer van ""we bellen u wel weer mevrouw""
Ja daaaag ik gek ik bel julie elke keer wel.
Heb verschillende klachten gestuurd en die klacht heb ik elke keer 20 keer verstuurd met een andere titel maar doen er geen DONDER op uit.
Ja ik ben nu wel zo pissig kan elke keer wel op hun blijven schelden maar helpt niks
Heb de kpn al gebeld want home zeiden dat het aan hun lag.
Wat blijkt nu?ze hebben mij helemaal niet afgemeld bij de kpn
Nou heb ik de tubantia ook gebeld
en die willen er ook een artikel over schrijven maar moeten er wel meer bellen anders weten zij het ook niet hoeveel mensen er met dit probleem zitten.
Dus ik zou tegen iedereen zeggen ""BEL DE TWENTE TUBANTIA"' DIE GAAT ER OOK VERDER MEE/
Nou maar stop maar weer zal even een keer weer bellen
Bel elke dag wel 4 keer
Ze zullen nu zo gek van mij worden.
groetiezzz lucette
Re: telefonie @home
Geplaatst: 19 okt 2005 14:12
door queenfan
Begin er ook niet aan dan, er zijn zoveel klachten en nog beginnen mensen hieraan.
Ongelovelijk.
Re: telefonie @home
Geplaatst: 20 okt 2005 17:34
door woepie
Vandaar voor de zoveelste keer contact gehad met @home.
Wij hebben nu sinds 2 weken soms telefoon.
Als je geluk hebt wordt in een gesprek de verbinding gewoon verbroken en is de lijn weer dood.
Even de stekker eruit halen mevrouw, 5 sec. wachten opnieuw de stekker erin doen en ja hoor je hebt weer telefoon.
Allen voor hoelang weet niemand.
Soms moet ik dit 6 x per dag doen.
MAAR NU sinds vanmiddag is mij een nieuwe modem belooft.
Want na 7 weken zijn ze er misschien achter dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen?!?!?!?!?!?!?
Ik hou jullie op de hoogte.
Re: telefonie @home
Geplaatst: 24 okt 2005 20:31
door Mup
Wij hebben sinds 4 oktober telefonie via Essent.
Het heeft wel eventjes geduurd voordat we eindelijk konden overstappen (we zouden het eerst al in juli krijgen, maar door technische problemen uitgesteld), maar hiervoor krijgen we 3 maanden gratis abonnement op de telefoon.
Het werkt perfect. Zij we eindelijk verlost van die
veel te dure en arrogante KPN.
We zijn absoluut (nog) tevreden en hebben totaal geen klachten.
SUPER
Re: telefonie @home
Geplaatst: 26 okt 2005 10:46
door DJD
Wij zouden 3 juli over gaan maar ivm die problemen werd dit 9 september en sinds die tijd nog niet een storing of wat dan ook gehad. De overdracht van kpn naar @home ging zelfs ook goed
En het is veel goedkoper wij kregen 1 oktoer de rekening en we moesten maar 37 euro betalen voor @home basis 29,95 en tv-home extra 7.95 en telefoon prakties gratis haha
Re: telefonie @home
Geplaatst: 26 okt 2005 21:31
door woepie
Vorige week donderdag was ons de nieuwe modem toegezegd.
Gisteren bezorgd. Wij hebben hem aangesloten maar na een uur was er nog niets. Weer contact opgenomen met @home waaruit bleek dat de nummers die op de modem staan niet waren veranderd en deze moesten wij nu dus opnieuw doorgeven. 2 uur later nog helemaal niets dus ook geen internet!!!!!
Weer contact met @home opgenomen daar werd ons verteld dat er een storing was en dat de nummers handmatig moesten worden ingevoerd.
En ja hoor dat kan wel een paar dagen duren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus we zijn begonnen met een storing van telefonie en nu zitten we met een storing van telefonie en internet. GEEN VAN BEIDE DOEN HET.
Geweldig @home ons vertrouwen wordt steeds minder.
Maar ik hou u natuurlijk weer op de hoogte
Re: telefonie @home
Geplaatst: 26 okt 2005 21:41
door DJD
dat met die MAC-nummers is niet zo bijzonder hoor dat moest ik en ze zeiden toen met een week moet ie het doen en dat deed ie. Dus toen eerst maar weer ff de oude moden gebruikt.
Re: telefonie @home
Geplaatst: 27 okt 2005 14:31
door queenfan
@DJD
Ik begrijp veel, maar als je een internet verbinding moet hebben via @home (waar veel problemen mee zijn) en daar bij een extra abbonement moet afsluiten voor telefoon en ook nog per minuut moet betalen (de gesprekskosten) dan is het in mijn geval abosoluut niet goedkoper.
En de aansluitkosten van 99 euro is toch ook schandalig.
Ik heb breedband a 47,95 euro daar komt ook nog eens 5,95 euro aan telefoonnie over heen + de gesprekskosten per maand ik ben toch niet gek.
Ik wacht wel tot KPN met internetplusbellen in Groningen komt en ga daar op over ben ik veel voordeliger uit en de kans dat ik problemen krijg zoals ik nu regelmatig heb met @home is te verwaarlozen.
Re: telefonie @home
Geplaatst: 27 okt 2005 14:51
door amber2307
Ik heb internet via @home, kan niet anders zeggen dan dat het perfect werkt.......wat betreft het telefoneren via de kabel, @ home houdt mensen op de hoogte via hun site..........schijnbaar zijn er nog steeds problemen met bellen via de kabel daarom wacht ik gewoon nog
en schijnbaar is @home niet de enige die er problemen mee ondervind.......ik zie ook slechte berichten van Wanadoo, Scarlet en Casema ......... maar wie weet komt het allemaal nog goed....geduld is een schone zaak........
Re: telefonie @home
Geplaatst: 27 okt 2005 15:22
door DJD
Ze hebben geen probelem volgens mij meer want anders werden wij niet aangelosten. In die brief die wij toen krgen voor 9 sep. stond dat het nu aan al hun eisen voldoet. Alleen ze kunnen volgens mij maar een aantal mensen tegelijk toe laten duzz kleine groepen want ze zijn alweer bezig met aansluiten kijk maar hier maar es
http://vedm.net/edm/viewer.jsp?m=57kc&s=MWHP8U
Re: telefonie @home
Geplaatst: 27 okt 2005 16:53
door woepie
Re: telefonie @home
Geplaatst: 27 okt 2005 17:39
door DJD
haha toch niet he
Re: telefonie @home
Geplaatst: 27 okt 2005 22:38
door woepie
ach DJD ik zit hier echt niet om onzin te vertellen hoor.
Zelfs de lijn naar de klantenservice was eind van de middag en deze avond niet te bereiken.