LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onzekerheid blijft.
Onzekerheid blijft.
Onzekerheid bij procederen.
Kanttekeningen vanuit het PAL-forum, alwaar onzekerheid opkomt.
oct03-oct07/capital effect, enige quotes:
Dexia heeft mij wel sterk aan het twijfelen gebracht of ik misschien toch akkoord moet gaan met hun voorstel.
----
Maar van de andere kant zie ik ook erg op tegen jarenlang procederen en daaraan gekoppeld de jarenlange onzekerheid en stress.
----
Ik wordt zo onzeker van de hele situatie. Het houdt mij dag en nacht bezig. Nu ik een afsrpaak heb gemaakt voel ik mij weer wat rustiger.
----
Toch, kruipt steeds weer een kouden wind over m'n rug.omdat ze steeds weer via kromme wegen gaan. Ik mag dan honderd keer het recht aan mijn zijde hebben. maar recht krijgen is twee
einde quotes.
-------------------------------------------------------------------------
Ik denk, dat indien men schikt, de rest betaalt, en er daarna zand over gooit, men een stuk rustiger leeft, zeker indien de rest schuld kleiner is dan 10.000.
B+
oct03-oct07/capital effect, enige quotes:
Dexia heeft mij wel sterk aan het twijfelen gebracht of ik misschien toch akkoord moet gaan met hun voorstel.
----
Maar van de andere kant zie ik ook erg op tegen jarenlang procederen en daaraan gekoppeld de jarenlange onzekerheid en stress.
----
Ik wordt zo onzeker van de hele situatie. Het houdt mij dag en nacht bezig. Nu ik een afsrpaak heb gemaakt voel ik mij weer wat rustiger.
----
Toch, kruipt steeds weer een kouden wind over m'n rug.omdat ze steeds weer via kromme wegen gaan. Ik mag dan honderd keer het recht aan mijn zijde hebben. maar recht krijgen is twee
einde quotes.
-------------------------------------------------------------------------
Ik denk, dat indien men schikt, de rest betaalt, en er daarna zand over gooit, men een stuk rustiger leeft, zeker indien de rest schuld kleiner is dan 10.000.
B+
Re: Onzekerheid blijft.
Ik ben ook akkoord gegegaan. Heb mijn auto verkocht. Het geld op de bank gezet en nu maar afwachten wanneer die afschuwlijke brief van Dexia binnenkomt. Mijn restschuld is rond de 13.000.00 : 3 is ruim 4.000. Ik ben een jaar bezig geweest met een advocaat die mij iets mooi beloofde. Uiteindelijk kreeg ik van hem te horen dat ik maar akkoord moest gaan met de schikking omdat ik anders nog jaren bezig kon zijn met procederen. Ik bengeen eegaleaser. Als alles betaald is, is alles gelukkig achter de rug en kan ik weer opnieuw gaan beginnen. Ben 6 jaar bezig geweest met betalen (226 euro per maand) dus reken maar uit, maar de laatste 2 jaar heb ik niet meer geleefd maar werd ik geleefd door iedere dag op de AEX te kijken hoe het er voor stond. In juni jl. is mijn contract (na 1 x te hebben verlengd, omdat ik hoopte dat de AEX zou aantrekken) afgesloten.
Dus nu RUST. Ik wens iedereen die wel gaat procederen (en waarschijnlijk dus eegaleaser is OF WEL een goede advocaat heeft succes, maar voor mij mag die schikking er liever vandaag dan morgen doorkomen.
Dus nu RUST. Ik wens iedereen die wel gaat procederen (en waarschijnlijk dus eegaleaser is OF WEL een goede advocaat heeft succes, maar voor mij mag die schikking er liever vandaag dan morgen doorkomen.
De Duisenbergschikking is slechts een richtlijn. Voor de praktische invulling ben je afhankelijk van dexia die pas met een invulling zal komen wanneer dat voor hen gunstig is. Je moet dus dexia voor de tweede keer vertrouwen. Of dat verstandig is mag ieder voor zich invullen.Toch, kruipt steeds weer een kouden wind over m'n rug.omdat ze steeds weer via kromme wegen gaan. Ik mag dan honderd keer het recht aan mijn zijde hebben. maar recht krijgen is twee
De rest van je leven leef je wel met het gevoel dat je genept bent en dat je niets ertegen gedaan hebt en een ongunstige schikking hebt geaccepteerd.Ik denk, dat indien men schikt, de rest betaalt, en er daarna zand over gooit, men een stuk rustiger leeft, zeker indien de rest schuld kleiner is dan 10.000.
En weer verwart belegger+ schade met restschuld. Schade is echter minimaal restschuld+inleg.
Belegger+
Gaan procederen (individueel of collectief) betekent nog geenszins dat je verder ook dagelijks, emotioneel met de zaak bezig moet blijven.
Je kunt immers ook de zaak uit handen geven, gewoon verder gaan met je leven en maar zien wat er allemaal uit komt rollen.
Ook de leasegedupeerde die nu gaat schikken zal wellicht over enkele jaren de nodige wroeging hebben wanneer hij via de persmedia verneemt dat doorprocederende gedupeerden wel volledig of grotendeels worden schadeloosgesteld.
Dan zal degene die nu schikt tegen zichzelf zeggen: had ik maar...........
Gaan procederen (individueel of collectief) betekent nog geenszins dat je verder ook dagelijks, emotioneel met de zaak bezig moet blijven.
Je kunt immers ook de zaak uit handen geven, gewoon verder gaan met je leven en maar zien wat er allemaal uit komt rollen.
Ook de leasegedupeerde die nu gaat schikken zal wellicht over enkele jaren de nodige wroeging hebben wanneer hij via de persmedia verneemt dat doorprocederende gedupeerden wel volledig of grotendeels worden schadeloosgesteld.
Dan zal degene die nu schikt tegen zichzelf zeggen: had ik maar...........
...
Laatst gewijzigd door Idaho op 31 okt 2005 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Belegger + dit was mijn hele bericht.:Toch, kruipt steeds weer een kouden wind over m'n rug.omdat ze steeds weer via kromme wegen gaan. Ik mag dan honderd keer het recht aan mijn zijde hebben. maar recht krijgen is twee
Ik wil me ook niet bang laten maken.
Toch, kruipt steeds weer een kouden wind over m'n rug.omdat ze steeds weer via kromme wegen gaan.
Ik mag dan honderd keer het recht aan mijn zijde hebben. maar recht krijgen is twee.
Ik ga ook zeker door, na ruim twee jaar procederen, en al vergevorderd,stop je er niet mee. jammer van de centen. en energie die er in gestopt zijn.. Ik ben er voor 200% van overtuigd dat ik in m'n recht sta, en niet vals speel.
Toch is het moeilijk om tegen mensen te vechten die de ins en outs niet begrijpen.en niet willen begrijpen. Mensen die zakken vol geld hebben voelen een korreltje minder niet. en over andermans geld kun je erg gemakkelijk een beslissing maken. Aandelen koop je doelbewust, en betaal je kontant van geld dat je over hebt .Dat deed ik ook. maar voor mij was verborgen dat het aankoop bedrag in feite rente was. Ik heb niet voor een lening getekend. maar voor een spaarinleg op aandelen..Voor een lening heb je andere formulieren nodig en twee handtekeningen( indien gehuwd.) Dat is wat veel mensen niet willen begrijpen.
Ze denken dat we tegen onze eigen stomheid vechten, en dat is nou juist niet zo, we zijn bedrogen. en dat wil men niet geloven. men zet ons voor leugenaar.
Hoewel ik blijf vechten. wil ik hoe dan ook een eerlijk gevecht, en overwinnen.
tot zover een eigen citaat.
Belegger+ u mag stellen dat men. overheerst wordt door Onzekerheid bij procederen.
Werkelijkheid is, dat men er vanuit gaand van de Duisenberg schikking, een bepaald aanbod ontvangt voor schikking.
Maar om gerechtigheid te laten zegevieren heb je een proces nodig die recht spreekt.
We gaan voor recht, niet voor een fooi.
Janny
Ja, als we voor een paar honderd euro genaaid zijn komen we dat wel te boven. Maar het gaat hier niet om dat soort flutbedragen.Kom kom Rasputin, dat gevoel komen de meesten wel te boven hoor, zeker in de wetenschap dat we ons hele leven meerdere malen genept worden
.We gaan voor recht, niet voor een fooi
Precies. De juiste principiele opstelling om die verlakkers aan te pakken
Sterker nog:
We gaan voor recht, niet voor een AALMOES
Toen ik in het jaar 2001 voor 9.000 euros aandelen in een biotech firma kocht......wist ik niet, dat ze nu nog slechts 2.000 waard zouden zijn.
Ik kocht toen in 2001 cash en leende niet.
Oh hoe gelukkig de leasers, die terugblikkend hun slechte resultaat mogen bekijken en besluiten een beslissing van 5 jaar geleden aan te vechten. En dan nog minstens 1/3 retour van de bank.
Tja....zo kan ik het ook !! een loterij zonder nieten.
gr.
B+
Oh hoe gelukkig de leasers, die terugblikkend hun slechte resultaat mogen bekijken en besluiten een beslissing van 5 jaar geleden aan te vechten. En dan nog minstens 1/3 retour van de bank.
Tja....zo kan ik het ook !! een loterij zonder nieten.
gr.
B+
FOUT Beleggertje plus.
Als jij de folders van legiolease nog eens bekijkt en dan terugkomt op dit forum. Het gaat hier om zuivere misleiding en bedrog.
Ik heb trouwens ook een pakket aandelen gekocht in 1998, wat vervolgens is gestegen en toen weer is gezakt. Maar dat wist ik vantevoren dat dat kon gebeuren. Daar hoor je me niet over.
Legio heeft allerlei dingen beloofd, gesuggereerd terwijl ze vantevoren wisten dat dat vrijwel ondenkbaar was.
Even samenvatten:
Als de beurzen dalen, heeft de klant zeer fors verlies en dexia dikke winst
Als de beurs gelijk blijft heeft de klant fors verlies en dexia dikke winst
Als de beurs licht stijgt heeft de klant verlies en dexia dikke winst
Als de beurs zeer fors stijgt heeft de klant wat winst en dexia dikke winst.
En dat wisten ze vantevoren.
Als jij de folders van legiolease nog eens bekijkt en dan terugkomt op dit forum. Het gaat hier om zuivere misleiding en bedrog.
Ik heb trouwens ook een pakket aandelen gekocht in 1998, wat vervolgens is gestegen en toen weer is gezakt. Maar dat wist ik vantevoren dat dat kon gebeuren. Daar hoor je me niet over.
Legio heeft allerlei dingen beloofd, gesuggereerd terwijl ze vantevoren wisten dat dat vrijwel ondenkbaar was.
Even samenvatten:
Als de beurzen dalen, heeft de klant zeer fors verlies en dexia dikke winst
Als de beurs gelijk blijft heeft de klant fors verlies en dexia dikke winst
Als de beurs licht stijgt heeft de klant verlies en dexia dikke winst
Als de beurs zeer fors stijgt heeft de klant wat winst en dexia dikke winst.
En dat wisten ze vantevoren.
Belegger+,
En hoe denk jij dan over contracten waarbij overwaarde is gebruikt.
Ik zit nu met een restschuld van meer dan € 70.000,00!!!!!!!! (dat wil zeggen restschuld en inleg van tweede hypotheek)
Zorgplicht is niet nagekomen, geen enkele ervaring in beleggen.
Het zou mij niets kosten (heb ik zwart op wit) en mocht de beurs toch iets minder stijgen dan veiligheidshalve van uitgegaan was, dan sloot je na 5 jaar toch weer een contract af. Veilig, veilig en nog eens veilig. Ik weet inmiddels wel beter en laat de rechter beslissen!
Betalen?
Laat de rechter dat bepalen en niet Dexia.[/u]
En hoe denk jij dan over contracten waarbij overwaarde is gebruikt.
Ik zit nu met een restschuld van meer dan € 70.000,00!!!!!!!! (dat wil zeggen restschuld en inleg van tweede hypotheek)
Zorgplicht is niet nagekomen, geen enkele ervaring in beleggen.
Het zou mij niets kosten (heb ik zwart op wit) en mocht de beurs toch iets minder stijgen dan veiligheidshalve van uitgegaan was, dan sloot je na 5 jaar toch weer een contract af. Veilig, veilig en nog eens veilig. Ik weet inmiddels wel beter en laat de rechter beslissen!
Betalen?
Laat de rechter dat bepalen en niet Dexia.[/u]
Belegger +
Je maakt een fundamentele denkfout. Jij kocht aandelen(zonder de last van een lening) en beslist zelf over het tijdstip van verkoop. Wanneer je aandelen nu op (een papieren) verlies staan, kun je betere tijden afwachten.Bij een aandelenleaseproduct met een vaste looptijd is dit praktisch niet mogelijk, tenzij je de aandelen kunt overnemen (en dus over veel cash beschikt !).
Maar ach, volgens mij werk je gewoon bij Dexia en ben je ingehuurd om de mening van je baas te verkondigen.
Je maakt een fundamentele denkfout. Jij kocht aandelen(zonder de last van een lening) en beslist zelf over het tijdstip van verkoop. Wanneer je aandelen nu op (een papieren) verlies staan, kun je betere tijden afwachten.Bij een aandelenleaseproduct met een vaste looptijd is dit praktisch niet mogelijk, tenzij je de aandelen kunt overnemen (en dus over veel cash beschikt !).
Maar ach, volgens mij werk je gewoon bij Dexia en ben je ingehuurd om de mening van je baas te verkondigen.
Bij een restschuld van 70.000, de eerlijkheid gebiedt me, zou ik geen nacht normaal slapen. Is gigantisch. Vroeger kocht je daar alleen al een flatje van, nu nog steeds 2 mooie autos.
Is fors.
gr.
B+
Is fors.
gr.
B+
Belegger+,
Maar dit soort contracten zijn dus wel verkocht door Dexia!!
En inderdaad, ik lig er ook wel eens wakker van. En wat denk je wat voor een gevolgen dit heeft voor het gezinsleven.
Maar ik heb voor mijzelf alle vertrouwen erin dat ik weer terugkan naar de oude situatie, zoals die was voor het aangaan van het contract.
En vind je het dan gek dat mensen onzeker worden.
Maar dit soort contracten zijn dus wel verkocht door Dexia!!
En inderdaad, ik lig er ook wel eens wakker van. En wat denk je wat voor een gevolgen dit heeft voor het gezinsleven.
Maar ik heb voor mijzelf alle vertrouwen erin dat ik weer terugkan naar de oude situatie, zoals die was voor het aangaan van het contract.
En vind je het dan gek dat mensen onzeker worden.
dus: allemaal op naar de rechter.
Recht moet je HALEN niemand komt het je brengen
Recht moet je HALEN niemand komt het je brengen
-
Geplaatst op 07 Okt 2005 13:33 door Belegger+
Toen ik in het jaar 2001 voor 9.000 euros aandelen in een biotech firma kocht......wist ik niet, dat ze nu nog slechts 2.000 waard zouden zijn.
Maak dan van die + maar een MIN, belegger !
Het is tegenwoordig geen schande om met een bril het gezichtsveld enigszins te verruimen. Misschien dat veel van de gelegenheidsgedupeerden ook eens een bezoekje kunnen brengen aan Hans Anders opdat zij de dagelijkse realiteit weer geheel Gans Anders gaan zien
Bevalt zo´n `lichtversterker` die je normaal alleen in een vuurtoren ziet, je zo goed dan, JH
JH, je gebruikt telkens het woord gelegenheidsgedupeerden
Geef daar eens een definitie van.
En wat is volgens jou het percentage gedupeerden dat een gelegenheidsgedupeerde is?
Geef daar eens een definitie van.
En wat is volgens jou het percentage gedupeerden dat een gelegenheidsgedupeerde is?
Hiervoor hoef je maar naar het PALjasforum te gaan om te zien dat er vanaf het moment van openstelling nu drie maanden geleden slechts 200 geregistreerde forumbezoekers zijn.En wat is volgens jou het percentage gedupeerden dat een gelegenheidsgedupeerde is?
Ga eens met elkaar een borrel drinken in plaats van oud zeer op te rakelen
Dat is geen antwoord op mijn vraag