Pagina 1 van 2

bellen met casema

Geplaatst: 07 okt 2005 12:36
door Te-Jo
Heb geduld als je wilt bellen met casema kabeltelefoon.
ik zal hier de ervaring plaatsen tot 6 oktober.

Ik heb internet van Casema maxi
Ik heb digitale televisie ontvangst van Casema basis + pakket

29 september 2005 is afgesproken dat de monteur de modem zou komen omruilen voor 1 met telefoon aansluiting. niet geweest
gebeld 45 min wachttijd

2 september 2005 nieuwe afspraak, monteur niet geweest, gebeld 30 min wachttijd.

5 september 2005 nieuwe afspraak, monteur niet geweest, gebeld 35 min wachttijd

7 september 2005, monteur geweest, modem aangesloten en vertrokken, geen internet meer, gebeld 10 min wachttijd, 20 min aan het proberen en weer internet.

9 september 2005, beide led-jes branden op de modem dus even proberen en ja hoor we kunnen bellen.Na 4 dagen wordt ik op mijn mobielen gebeld dat mijn nummer niet bereikbaar is ?en inderdaad niet gebeld kunnen worden, bij mijn aansluiting van KPN kan ik niet meer bij want die zit achter een wandkast die moeilijk verplaatsbaar is.
gebeld 30 min wachttijd, over 4 dagen is alles geregeld.

12 september 2005,wel bellen niet gebeld worden, gebeld 30 min wachttijd, over 4 dagen werkt alles naar behoren zo belooft de helpdesk, ja erg in trek dat bellen en veel aansluitingen maar 4 dagen en U kan gebeld worden en bellen, echt waar hand op mijn hart.

19 september 2005, wel bellen niet gebeld worden, gebeld 25 min wachttijd, gek er is hier niet van bekent dat U telefoon van ons krijg er is ook geen aanvraag van aanwezig maar wordt meteen in behandeling genomen, even overleg plegen met mijn afdelings chef, ja geen probllem over 4 dagen is alles voor elkaar.

22 september 2005, ik kan dus wel bellen maar niet gebeld worden, niets veranderd, ik ga bellen met casema en dan is de stemming niet zo lekker meer, logisch want je moet je postcode invoeren voor je door geschakeld wordt. Deze meneer kan mijn niet duidelijk maken waar het probleem eigenlijk zit en waarom dat ik zo moeilijk doe ik moet niet zeuren maar gewoon wachten, naar de klanten service door verbonden, deze jonge dame kan mijn ook niet meer helpen en wordt weer teruggekaatst naar de helpdesk waar ik een andere heer krijg die mijn verzekert dat ik op 3 oktober totaal ben aangesloten, nu heb ik inmiddels een brief van KPN gehad die vermeld dat ik per 12 oktober 2005 dan bij een ander telefoon maatschappij aan gesloten ben en niet meer bij KPN. Nee zeg de helpdesk medewerker dat is vervroegd naar 3 oktober 2005 omdat ik al zolang wacht. Dus het is toch allemaal bekent bij casema.

3 oktober 2005, wel bellen niet gebeld kunnen worden. even met casema bellen, wat zegt u 3 oktober, nee hoor wij hebben door gegeven 12 oktober 2005 is alles bij U in orde, dag meneer. verbinding verbroken geen uileg meer mogelijk.

Nu is het 6 oktober 2005, ik ben benieuwd hoe dit staartje aan de muis vast zit.

bezint eer ge begint aan de telefoon van Casema.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 08 okt 2005 17:19
door mereltje41
hoi

mijn ervaring met de telefonie van Casema , is goed , ik had het aangevraagd , en ze zouden begin augustus alles aan komen sluiten , door een foutje in systeem stonden ze een dag te vroeg ,,,nouja kan gebeuren, voor mij alleen maar makkelijk
tot op heden heb ik totaal geen klachten

en een tip als je ze nodig hebt : ga even naar www.casema.nl daar heb je een tab staan van klantenservice , en daar staat precies de wachttijd die er is . ik heb namelijk ook eens heel lang moeten wachten voor ik aan de beurd was.

het helpt!!

groetjes mereltje

Re: bellen met casema

Geplaatst: 10 okt 2005 22:20
door Shareena
Ik ook geen klachten.. 23 september een afspraak en toen zijn ze ook geweest.. Ik had geen aansluiting van KPN dus ik kon mijn telefoon gelijk gebruiken... Tot nu toe zeker geen klachten!

Re: bellen met casema

Geplaatst: 11 okt 2005 11:19
door Te-Jo
7 oktober 20.00 uur, ik kan nu ook niet meer bellen en gebeld worden, heb wel een brief gehad van casema, 6 oktober komt de monteur de modem aansluiten en mijn internet configureren ? en 12 oktober zal het telefoon signaal om gezet worden? Dit is algebeurt alleen het signaal nog niet.

De tip ! , bedankt maar dat was hier al bekent ik heb namelijk ook internet van casema en digitale televisie van casema. De tijden die daar aangegeven worden zijn niet altijd correct en dat staat er ook bij dus kunnen ze nog alle kanten op.

Ik ben voor jullie en een ieder waar het wel werkt blij dat ze deze problemen niet hebben.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 11 okt 2005 12:36
door Davina
Ik heb een geheim nummer aangevraagd, maar kreeg het niet. Gebeld naar Casema, fout erkend bij de Klantenservice. Mijn buurman ging van KPN (geheim nummer) naar Casema, met behoud van oude nummer zeggen ze, ja ja...het is alleen geen geheimnummer meer.

Blijkbaar bestaat het niet bij Casema.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 11 okt 2005 14:07
door kraaijeveld
bij casema is het internet perfect maar als je telefoon wil :evil: je krijg eerst van alles toegestuurd afspraak een geheim nummer alles en dan krijg je een brief dat je niet krediet waardig bent waar dat op slaat joost mag het weten casema maakt je blij met een dooie mus :evil: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Re: bellen met casema

Geplaatst: 11 okt 2005 23:25
door jlthkoch
Wat een belachelijk bedrijf is Casema.....

Op 4/10 zou een monteur telefonie (en internet) aan komen sluiten, maar deze komt op 1/10.....
Telefoon zou echter pas werken op 4/10, de datum dat er volgens afspraak een monteur zou komen...
Op 4/10 geen kiestoon, Casema gebeld: Binnen 48 uur wordt het opgelost.
Op 6/10 nog steeds geen kiestoon, Casema gebeld: Morgen 7/10 wordt het echt opgelost, we hebben helaas hetzelfde nummer aan meerdere klanten gegeven, u krijgt een ander nummer.
Op 7/10 nog steeds geen kiestoon, Casema gebeld: Morgen 8/10 wordt het "opgepakt".... U kunt binnenkort weer bellen...

Nu is het al weer 11/10 en nog werkt die telefoon niet. Ik heb ze nu maar medegedeeld dat als het binnen 5 dagen niet werkt ik alles terugstuurd en geen cent betaal. Ik ga dan ook gelijk op zoek naar een alternatief voor de Casema kabeltelevisie.

Casema blijft maar klanten binnenhalen, terwijl het overduidelijk is dat men het allemaal niet meer aankan... Belachelijk lang wachten op de klantenservice, medewerkers die moeite hebben om zelfs de meest simpele vragen snel en adequaat te beantwoorden (gebrekkig ingewerkt) een klantensysteem waar noot een reactie op volgt en zelfs het email adres [email protected] levert je alleen een ontvangstbevestiging op...
Casema is de nieuwe UPC en kunnen we binnenkort waarschijnlijk wel in Radar of Kassa verwachten denk ik.

Als je digitale telefonie wilt nemen, kun je beter wachten tot een normaal bedrif dit aan gaat bieden. Ga je met Casema in zee dan vraag je om problemen, uitzonderingen daargelaten..

Re: bellen met casema

Geplaatst: 11 okt 2005 23:43
door eelkoeelko
Ook ik heb vervelende ervaringen met de bereikbaarheid en manier van werken van de CASEMA-klantenservice.

Kabel tv en sinds begin dit jaar digitale tv via casema verloopt perfekt maar dan begint de ellende.

Half augustus ben ik gebeld of ik interesse had in telefonie via de kabel. Na een overenthousiast verhaal van de verkoper aan de andere kant van de lijn gaf ik aan dat ik wel interesse had, maar dat ik adsl via tiscali had en daar niet voor mei 2006 vanaf kon.

Geen probleem vertelde meneer, dan krijgt u eerst telefonie en als uw verplichtingen met tiscali aflopen dan gaat internet erbij. Ok, ik ging akkoord en moest dit bevestigen door e e n en ander te herhalen zodat dat deel van het gesprek kon worden opgenomen.

Ik zou snel informatie krijgen over wanneer de installateur langskwam. Dit zou half oktober worden.

Nu werd het half oktober en heb nog steeds niets gehoord. Ik bellen naar de klantenservice.

Geregeld wachttijden van 30 minuten werd er gezegd. En door de verschillende menu’s surven is ook geen gemakkelijke opgave.

Een paar keer gebeld, s’morgens vroeg, s’middags, eind van de dag. Ja ja , je geduld wordt echt op de proef gesteld. Het is maar zo’n 10 cent per minuut, maar aan het einde van de rit was ik ruim 6 euro kwijt aan bellen, En nog niemand gesproken. Wachttijden van een uur zijn geen uitzondering.

Eindelijk vrijdag iemand aan de lijn na 36 (!) minuten. Ik vertelde bovenstaand verhaal. Deze meneer gaf aan dat 19 oktober iemand langskwam voor zowel telefoon als internet.

Tja, en dat laatste was niet afgesproken. Geen probleem zei deze meneer, ik geef u mijn andere collega en deze regelt een nieuwe afspraak en annuleert de internet afspraak.

En dan wordt je weer in de wacht gezet en dat duurde zo’n……….30 minuten !!!!!!!!!!

Nadat ik mijn ongenoegen uitte tegen deze mevrouw heb ik niet alleen mijn internet maar ook mijn telefoon afgezegd.

Op de vraag waar ik mijn telefoonkosten kon declareren kan deze dame geen antwoord geven.

Totaal koste dit grapje mij ruim 12 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

En casema? Die is nu al vanaf augustus aan het kl**te met de klantenservice maar het werkt dus voor geen meter. :twisted:

Aangezien Casema, en met name de klantenservice, een hoop onvrede brengen (zie de diverse sites met reakties) is het wellicht eens goed om hier aandacht aan te schenken in uw programma.

gr. eelko

Re: bellen met casema

Geplaatst: 12 okt 2005 06:24
door mjg40
ik had ook telefonie aangevraagd,nog geen tien dagen later was het al geinstaleerd,dit doen ze naar mijn mening snel en duidelijk,echter ik had in het verleden ook andere problemen met casema,deze waren pas na 3 jaar opgelost,en de klantenservice bel ik nooit,gewoon n brief sturen of een mail,krijg je eerder antwoord dan wanneer je belten het is goedkoper

Re: bellen met casema

Geplaatst: 12 okt 2005 08:39
door jlthkoch
Over een dienst aanvragen bij Casema kan ik ook nog wel even een boekje open doen:

Op een gegeven moment besluiten ik, mijn moeder en mijn zus (we wonen we op 3 verschillende adressen) met zijn 3en Digitale Telefonie en Internet aan te vragen bij Casema. (gezellig toch?)
Om te kijken wat het snelste gaat vraag ik het via internet aan, mijn moeder stuurt een kaartje in en mijn zus vraagt het telefonisch aan.
Na 6 weken is mijn zus aangesloten en mijn moeder heeft nog niets gehoord en ik kreeg alleen een automatische bevestiging met een installatiedatum "die binnen een x aantal uur schriftelijk nog zou worden bevestigd, echter nooit wat gehoord.
Bel ik Casema op: De aanvraag van mij en mijn moeder staan niet in het systeem, ja het gebeurt wel eens dat er aanvragen zoekraken, u moet maar weer opnieuw aanvragen.....
Had ik dat maar nooit gedaan. (Ok, toegegeven, bij mijn moeder werkt alles nu!)

Re: bellen met casema

Geplaatst: 12 okt 2005 11:00
door Te-Jo
up-date bellen met casema.

Het is nu 12 oktober 2005 en inderdaad werkt de telefoon, ik kan nu bellen en gebeld worden :D
Even gebeld met casema, die kunnen geen verklaring geven waarom het allemaal zolang heeft geduurd :roll:
Volgens de klanten service is het sinds 28 september de aanvraag voor een telefoonaansluiting binnen :cry: en is het voor de klanten service redelijk snel afgewerkt.

Nu maar hopen dat het circus blijft werken :wink:

Veel sterkte voor de mensen die nog willen beginnen of nog bezig zijn met de telefoon aanvraag 8)

Ik wil alleen wel even melden dat ik geen problemen heb gehad met het internet en digitale televisie van casema :D

Re: bellen met casema

Geplaatst: 13 okt 2005 21:09
door jlthkoch
@ vogels

Dat jij toevallig geen problemen hebt is niet meer dan toeval.
Het is meer regel dan uitzondering dat er vanalles mis gaat bij Casema, lees de verhalen er maar op na...

Mvg, John.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 13 okt 2005 22:45
door flepp
Heb soms het idee dat positieve ervaringen niet gelezen willen worden.
Als iemand een slechte ervaring heb met een instantie is dit natuurlijk niet goed dat het gebeurt en moet er wat aan gedaan worden en opgelost worden..
Er moet maar eens een forum van tevreden consumenten komen of het kabel tv, internet, telefonie, autos, verzekeringen etc betreft maakt niet uit het beeld zal dan eerlijker worden wat een goed of slecht bedrijf is.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 13 okt 2005 22:56
door jlthkoch
@ flep

Ben het met je eens dat negatieve ervaringen eerder geplaatst worden dan positieve, toch laten de (negatieve) reacties m.b.t. het huidige Casema een bepaalde tendens zien, je kunt niet ontkennen dat het opvallend is hoe vaak er dingen misgaan daar en een verbetering zit er nou ook niet echt in.
Het irritante is ook dat ze maar klanten blijven werven, terwijl ze een groot deel van de huidige (nieuwe) klanten bijzonder slechte (of geen) service leveren.
Als je eenmaal je aangemeld hebt bij Casema kun je opeens niet meer telefonisch bereikbaar zijn, opeens worden er onjuiste bedragen van je rekening afgeschreven etc. etc.
Trotseer je de ellenlange wachttijd van de klantenservice (en hoor je die zeikstem en die vage muziek maar lang genoeg aan tijdens het wachten...) krijg je of geen afdoende antwoord of men maakt een afspraak die men vervolgens niet nakomt en dit zijn helaas GEEN uitzonderingen.
Ze moeten eens ophouden daar met dat oeverloze gelul over dat nieuwe en geavanceerde klantensysteem dat kinderziektes vertoond, daar hebben ze het nu al maanden over. Het lijkt mij goed als ze eens "met de billen bloot" gaan en eindelijk de klanten de service geven die van ze verwacht mag worden.

Mvg, John.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 13 okt 2005 23:16
door flepp
John,
ook jij heb niet helemaal ongelijk, vermoedelijk willen ze meer klanten binden dan wat zij op dit moment technisch aankunnen en dat is niet goed , daarom hoeft het product op zichzelf niet verkeerd te zijn maar wordt het verkeerd gepromoot en dat is jammer.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 14 okt 2005 15:40
door Te-Jo
dan toch nog maar een up-date van het casema telefoon netwerk,

ik wil eerst FLEPP wel gelijk geven dat wat ik meld niet positief is maar dat gaat alleen over de telefoon van casema en niet het internet of digitale televisie want dat werkt prima en dat heb ik ook al gemeld.
Er staan ook positieve berichten over casema en dat hoort ook in deze topic thuis :P

12 oktober wordt de telefoon dan eindelijk aangesloten en dat klopt dan ook met wat KPN heeft gemeld alleen krijg ik nu van de klantenservice van casema dat de telefoon 17 oktober wordt aangesloten, even belllen om dit recht te zetten maar dat wordt niet helemaal begrepen door de klanten service en blijft volhouden dat de datum op 17 oktober staat gepland, ook krijg ik 2 maal een mailteje met deze bevetiging, dat de nummer melding niet werkt komt dan ook omdat ik nog geen aansluiting heb en nog niet via casema kan bellen :shock: , maar ik bel momenteel via het netwerk van casema :lol: , nee dat kan niet volgens klanten service en weer einde verhaal. :roll:

ben benieuwd of ik nog wel kan blijven bellen tot 17 oktober of na deze datum :cry:

Re: bellen met casema

Geplaatst: 14 okt 2005 18:04
door Te-Jo
beste vogel,

die gedachten mag je hebben, ik vermeld alleen wat er bij mijn niet goed gaat en daar mag je over denken en mee doen wat je wil. :wink:
andere mensen kunnen hier misschien hun voordeel mee doen of niet, om het even. :D
Ik ga nu lekker op vakantie en zie wel of alles werkt als ik terug kom, ik kan alleen niet meer reageren op je reactie want de vink voor de waarschuwing haal ik weg bij deze topic.


met vriendelijke groet, Te-Jo :D

Re: bellen met casema

Geplaatst: 25 okt 2005 11:09
door Kraaijkamp
Hallo, ook wij zijn met casema in zee gegaan voor adsl telefonie en tv,
eerste afspraak op 4 okt niet nagekomen door casema,11okt KPN afgesloten.Monteur casema geweest alles werkt maar geen telefoon.
we kunnen wel bellen maar niet gebeld worden.Inmiddels al 7 uur en 43 minuten aan de telefoon gehangen met de helpdesk.
elke keer beloven ze weer dat ze het gaan uitzoeken en dat we terug gebeld worden op onze mobiele aansluiting maar er gebeurd niets.
Ik vindt dat je schandalig behandelt wordt en niet serieus genomen wordt.Ik weet het verder ook niet meer misschien kan radar hier aandacht aan schenken Dineke.

Re: bellen met casema

Geplaatst: 25 okt 2005 16:03
door apekool56
Nou bij mij ook een en al ellende, zou 3 augustus telefonie krijgen, maar werd ook weken later en net als iedereen geen verbinding.

Maar dat zou opgelost worden , en toen hoorden de mensen aan de andere kant ons niet meer, leuk hoor!

Iedere keer via de snelhelp van casema zeuren en kreeg belabberde antwoorden, zelf de nummerherkenning deed niets, dus diegene die ons pest belde iedere keer en wij maar opnemen, want zagen immer geen nummer. :evil:

En ja hoor tot 3 maal klachten ingezonden via internet en kreeg pas half oktober een respons met allemaal onzin waar we niets aan hadden.

En dan nog het punt dat er bij ons vanaf eind juli niet meer werd geincasseerd, foutje volgens Casema, ze hadden achterstand, dus dit betekent straks een fikse rekening, nou ik zou niemand de telefonie aanbevelen. In een woord knudde. :evil:

Re: bellen met casema

Geplaatst: 25 okt 2005 16:33
door kruimeltje
Eindelijk, was al bang dat ik de enige was met fikse Casema problemen. De ellende is begonnen toen ik in juli besloot om digitale televisie te nemen. Casema had een actie dat je de aankoopbedrag van de ontvanger retour zou krijgen. Heb het bijgevoegde kaartje ingevuld en samen met kopie aankoopnota opgestuurd binnen de daarvoor gestelde termijn. Toen bleek al dat Casema traag was want ze vonden het nodig mij af te sluiten omdat ze het kaartje niet tijdig verwerkt hadden. Ongeveer een halve maand (en inmiddels vele telefoontjes gepleegd met Casema) later kreeg ik een brief dat mijn aanmelding voor digitale ontvangst een week eerder was ingegaan desondanks had ik nog steeds geen ontvangst. Weer gemaild en gebeld maar ze reageren gewoon niet. Uiteindelijk jawel gelukt, ontvangst. In september had ik echter nog steeds geen geld terug ontvangen van Casema van de aankoop van de ontvanger. Wederom aan het bellen gegaan maar je komt er niet doorheen, verder dan het bekende bandje kwam ik niet. Eenmalig heb ik geprobeerd om het af te wachtten maar na ruim een half uur heb ik toch maar weer opgehangen, je belt tenslotte wel naar een duur 0900 nummer (inmiddels door Casema veranderd naar lokaal tarief). Daardoor had ik in een maand tijd op mijn telefoonrekning al een kostenpost voor het bellen naar Casema van ruim 17 euro, daarvoor ben ik nooit verder gekomen dan het bandje. Toen maar overgestapt naar brieven sturen, een brief gestuurd en daarin Casema 2 weken de tijd gegeven om mijn geld terug te storten. 4 Weken later nog geen reactie. Per aangetekende post een brief gestuurd met de mededeling dat ik de geschillencommissie zou gaan inschakelen, maar ook dat maakt geen indruk bij Casema want ze blijven stug volhouden met gewoon niet reageren. Inmiddels ook daadwerkelijk de geschillencommissie en de consumentenbond ingeschakeld. Op 11 oktober dacht ik eindelijk een antwoord van Casema binnen te krijgen, maar nee hoor het was een standaard mailtje van dat ik op 30 augustus hun een mail had gestuurd maar dat ze daar tot 11 oktober nog geen tijd voor hadden gehad om het te lezen. Indien het probleem nog steeds het zelfde was moest ik maar weer opnieuw een mail sturen. Inmiddels ben ik weer afgesloten van de digitale ontvangst, Casema heeft wel gewoon het termijnbedrag van mijn rekening afgeschreven. Dus maar weer een serviceverzoek via de website ingevuld. Echter WEER geen reactie. Ik zit nu dus te betalen voor digitale ontvangst die ik niet heb en nog steeds, 3 maanden na aankoop, heb ik nog steeds mijn geld niet terug. De juridische afdeling van de consumentenbond gaat er nu achteraan en bovendien ga ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Dit is geen stijl van Casema.
RADAR, AANDACHT AUB AAN DIT PROBLEEM.