LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetvebinding
Internetvebinding
Hallo,
Even een vraag over internetverbindingen. Wij hebben internet ADSL via XS4All en nooit enig probleem ervaren. Tot een week of 3 geleden. Sindsdien worden wij om de haverklap van het internet 'gegooid', zonder ook maar enige reden. Het lijkt wel alsof onze verbinding op een randje balanceert en het evenwicht niet goed kan bewaren. Binnen een tijd van een uur moeten wij minstens tien keer opnieuw verbinding maken met het internet. Erg frustrerend!
Ligt dit aan XS4all of heeft iemand anders met een andere provider hier ook last van???
Mvg,
Sabine
Even een vraag over internetverbindingen. Wij hebben internet ADSL via XS4All en nooit enig probleem ervaren. Tot een week of 3 geleden. Sindsdien worden wij om de haverklap van het internet 'gegooid', zonder ook maar enige reden. Het lijkt wel alsof onze verbinding op een randje balanceert en het evenwicht niet goed kan bewaren. Binnen een tijd van een uur moeten wij minstens tien keer opnieuw verbinding maken met het internet. Erg frustrerend!
Ligt dit aan XS4all of heeft iemand anders met een andere provider hier ook last van???
Mvg,
Sabine
Re: Internetvebinding
Je zal wat meer gegevens moeten geven om een antwoordt te kunnen geven op het probleem.
Als de verbinding weg is kijk dan een op je modem of daar de verbinding ook weg is. Ik neem aan dat je een speedtouch modem hebt (deze worden meestalbij xs4all geleverd) Dit is te zien aan het groenelamje met @.
Brand deze wel dan licht het aan de computer software of verbinding met het modem
Is de verbinding met een kabel controleer deze dan. Is deze goed verwijder dan de software van xs4all en instaleer deze op nieuw
Heb je een draadloze verbinding kijk dan eens of en meer mensen in de buurt zijn met een draadloze verbinding. Als er meer mensen zijn met zo'n draadloze verbinding kan dit ook de oorzaak zijn.
Is dit het geval is het verstandig om het Mac.adres in je modem te zetten. Dit nummer staat op je insteekkaar, usb-adater of pcmcia-adapter Het modem zal dan alleen jou computer accepteren daar het een uniek nummer is.
Veel succes
Als de verbinding weg is kijk dan een op je modem of daar de verbinding ook weg is. Ik neem aan dat je een speedtouch modem hebt (deze worden meestalbij xs4all geleverd) Dit is te zien aan het groenelamje met @.
Brand deze wel dan licht het aan de computer software of verbinding met het modem
Is de verbinding met een kabel controleer deze dan. Is deze goed verwijder dan de software van xs4all en instaleer deze op nieuw
Heb je een draadloze verbinding kijk dan eens of en meer mensen in de buurt zijn met een draadloze verbinding. Als er meer mensen zijn met zo'n draadloze verbinding kan dit ook de oorzaak zijn.
Is dit het geval is het verstandig om het Mac.adres in je modem te zetten. Dit nummer staat op je insteekkaar, usb-adater of pcmcia-adapter Het modem zal dan alleen jou computer accepteren daar het een uniek nummer is.
Veel succes
Re: Internetvebinding
De lampjes enzo, plus het logo van Speedtouch, gaan in eens knipperen, plus dat het logo van groen naar oranje verspringt.. de verbinding van de modem naar de pc is goed, de lijn van de pc naar de telefoonlijn en splitter is allemaal goed.. Ik vind het maar raar. Kun je hier iets mee?!
Re: Internetvebinding
gewoon vraagje, maar heb je probleem al bij de helpdesk van XS4ALL gemeld"?
Re: Internetvebinding
Beste Sabine,
Een kennis van me had deze problemen ook met zijn ADSL, iedere keer gingen de lichtjes knipperen op zijn modem (USB),
Wat bleek nu, wanneer iemand de telefoon inschakelde, werd de ADSL verbinding verbroken!, het bleek dus aan de bedrading te liggen,
Er was een Handige Harry geweest, die bij hem een nieuwe telefoonleiding had aangelegt, en van ADSL had deze gene dus nog nooit gehoord!,
Na inspectie en verandering van de bedrading zijn de problemen uit de wereld, en werkt de ADSL correct,
Volg de bedrading eens, misschien zit er een draad half los in het modem of splitter, controleer ( indien mogelijk ) de bedrading zélf!, staat er ergens niet een zwaar voorwerp, in de vorm van stoel, kast, e.d . op?, dit kan gemakkelijk tot interne beschadigingen lijden van de ADSL draad, met als gevolg draadbreuk,
Indien alles perfect is aangesloten, kunnen er andere problemen zijn,
bijv. splitter defect, wanneer de splitter door inwendige kortsluiting het signaal niet goed kan scheiden, kan de splitter defect zijn!, dit is echter snel te controleren, wanneer de ADSL ingeschakeld staat, en je zet de telefoon open, zodat je de starttoon hoort, behoord je ADSL ingeschakeld te blijven, gebeurt dit niet, gegarandeerd of bedrading óf splitter defect!,
In het ergste geval kan de fout in het modem zitten,
Kom je er niet uit, even contact opnemen met de helpdesk, misschien zijn ze bij XL4ALL of KPN ( indien deze via KPN loopt ),
Anders de servicedienst bellen, het is natuurlijk knap vervelend wanneer je iedere keer er wordt "uitgegooid!"
Veel succes,
Groeten Ulbe.
Een kennis van me had deze problemen ook met zijn ADSL, iedere keer gingen de lichtjes knipperen op zijn modem (USB),
Wat bleek nu, wanneer iemand de telefoon inschakelde, werd de ADSL verbinding verbroken!, het bleek dus aan de bedrading te liggen,
Er was een Handige Harry geweest, die bij hem een nieuwe telefoonleiding had aangelegt, en van ADSL had deze gene dus nog nooit gehoord!,
Na inspectie en verandering van de bedrading zijn de problemen uit de wereld, en werkt de ADSL correct,
Volg de bedrading eens, misschien zit er een draad half los in het modem of splitter, controleer ( indien mogelijk ) de bedrading zélf!, staat er ergens niet een zwaar voorwerp, in de vorm van stoel, kast, e.d . op?, dit kan gemakkelijk tot interne beschadigingen lijden van de ADSL draad, met als gevolg draadbreuk,
Indien alles perfect is aangesloten, kunnen er andere problemen zijn,
bijv. splitter defect, wanneer de splitter door inwendige kortsluiting het signaal niet goed kan scheiden, kan de splitter defect zijn!, dit is echter snel te controleren, wanneer de ADSL ingeschakeld staat, en je zet de telefoon open, zodat je de starttoon hoort, behoord je ADSL ingeschakeld te blijven, gebeurt dit niet, gegarandeerd of bedrading óf splitter defect!,
In het ergste geval kan de fout in het modem zitten,
Kom je er niet uit, even contact opnemen met de helpdesk, misschien zijn ze bij XL4ALL of KPN ( indien deze via KPN loopt ),
Anders de servicedienst bellen, het is natuurlijk knap vervelend wanneer je iedere keer er wordt "uitgegooid!"
Veel succes,
Groeten Ulbe.
Re: Internetvebinding
Ik heb het probleem afgelopen week bij XS4all gemeld, dat wil zeggen.. een mail gestuurd via zo'n digitaal formuliertje. Tot op heden nog niets gehoord.
Ulbe: Ik ga zeker even alle bedradingen doorlopen! Zeker omdat alle snoertjes en stekkertjes gewoon goed zijn aangesloten en er dus niets half los uit een stopcontact of mijn pc hangt..
Bedankt voor de reacties!
Ulbe: Ik ga zeker even alle bedradingen doorlopen! Zeker omdat alle snoertjes en stekkertjes gewoon goed zijn aangesloten en er dus niets half los uit een stopcontact of mijn pc hangt..
Bedankt voor de reacties!
Re: Internetvebinding
Behoorlijk ja.. Echt zo irritant dat je gewoon van je provider eerst een bevestiging krijgt dat ze de mail hebben ontvangen en vervolgens niets.. ik geef ze nog een paar dagen en dan hang ik maar aan de telefoon ofzo..
Re: Internetvebinding
Ditzelfde probleem heb ik nu ook en na testen blijkt dat het aan het aantal connecties per minuut ligt. Het vervelende is dat dit probleem er alleen overdag is, s'nachts werkt het allemaal prima, maar normaalgesproken slaap ik dan.Wij hebben internet ADSL via XS4All en nooit enig probleem ervaren. Tot een week of 3 geleden. Sindsdien worden wij om de haverklap van het internet 'gegooid', zonder ook maar enige reden. Het lijkt wel alsof onze verbinding op een randje balanceert en het evenwicht niet goed kan bewaren.
Het enige wat XS4all me tot nu heeft weten te melden is dat het probleem kpn moet liggen. Laat ik nu voor xs4all hebben gekozen, omdat daar de service zo goed zou zijn. Het is één van de duurste internetproviders, maar wordt het geld niet service uitbesteed.
Re: Internetvebinding
Je moet technische problemen ook nooit via de mail melden, dat heeft geen zin.Behoorlijk ja.. Echt zo irritant dat je gewoon van je provider eerst een bevestiging krijgt dat ze de mail hebben ontvangen en vervolgens niets.. ik geef ze nog een paar dagen en dan hang ik maar aan de telefoon ofzo..
Ik weet overigens bijna zeker dat dit aan de verhoging van de snelheid van de adsl verbinding ligt. Daardoor worden hogere eisen aan alle componenten van de verbinding gesteld.
Wat je dus zou moeten doen is even de modem met een korte telefoonkabel en zonder splitter direct op de hoofdaansluiting van kpn aansluiten en kijken of je dan wel of niet stabiel kan internetten. Zoja: Dan is de bekabeling die je nu gebruikt de oorzaak van de instabiele verbinding en kan je die eventueel vervangen. Is het direct nog steeds wegvallerig, dan bel je de helpdesk op en meld je het door.