SpeedLinq miniumcontractsduur geen 12 maar 14 maanden?!
Geplaatst: 09 okt 2005 11:57
Hallo,
Volgens de algemene voorwaarden van speedlinq geldt het volgende bij opzegging:
"5.1 Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden, te rekenen vanaf het moment dat Abonnementskosten verschuldigd zijn. Indien in het contract een andere minimumduur is overeengekomen, geldt deze minimumduur.
"
Dus, minimumcontractsduur is 12 maanden, gaat lopen na aanvang of nadat je bent gemigreerd naar een andere snelheid/abonnementsvorm. Maar, wat staat er vervolgens in de voorwaarden:
"5.5 De Klant is gerechtigd het Abonnement te beƫindigen na afloop van de minimumduur. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren, met inachtneming van een Opzegtermijn van 30 dagen. Deze Opzegtermijn vangt aan na het einde van de minimumduur van het Abonnement, of zoveel later als de schriftelijke opzegging is ontvangen.
De Abonnementskosten lopen door tot het einde van de maand waarin de Opzegtermijn eindigt. "
Dus, je moet betalen tot het einde van de maand waarin je abo is ingegaan: ga je bijvoorbeeld per 1e van de maand een abonnement aan, moet je vervolgens tot het einde van die maand het volgende jaar je contract uitzitten. Speedlinq kiest die aanvangsdatum...
En dan: de opzegtermijn van 30 dagen gaat pas in NA de minimumcontractsduur van 12 maanden. Dus ook al zeg je ruim voor die tijd op, Speedlinq zegt de brief pas ontvangen te hebben op de 1e dag na die minimumconractsduur, en begint dan met 30 dagen te tellen.
Dus, de effectieve minimale contractsduur is 13 maanden vanwege die opzegtermijn-constructie, en zeer waarschijnlijk 14 maanden vanwege die "einde van de maand"-constructie!
Mijn haren gaan recht overeind staan: is dit rechtsgeldig?
Volgens de algemene voorwaarden van speedlinq geldt het volgende bij opzegging:
"5.1 Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden, te rekenen vanaf het moment dat Abonnementskosten verschuldigd zijn. Indien in het contract een andere minimumduur is overeengekomen, geldt deze minimumduur.
"
Dus, minimumcontractsduur is 12 maanden, gaat lopen na aanvang of nadat je bent gemigreerd naar een andere snelheid/abonnementsvorm. Maar, wat staat er vervolgens in de voorwaarden:
"5.5 De Klant is gerechtigd het Abonnement te beƫindigen na afloop van de minimumduur. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren, met inachtneming van een Opzegtermijn van 30 dagen. Deze Opzegtermijn vangt aan na het einde van de minimumduur van het Abonnement, of zoveel later als de schriftelijke opzegging is ontvangen.
De Abonnementskosten lopen door tot het einde van de maand waarin de Opzegtermijn eindigt. "
Dus, je moet betalen tot het einde van de maand waarin je abo is ingegaan: ga je bijvoorbeeld per 1e van de maand een abonnement aan, moet je vervolgens tot het einde van die maand het volgende jaar je contract uitzitten. Speedlinq kiest die aanvangsdatum...
En dan: de opzegtermijn van 30 dagen gaat pas in NA de minimumcontractsduur van 12 maanden. Dus ook al zeg je ruim voor die tijd op, Speedlinq zegt de brief pas ontvangen te hebben op de 1e dag na die minimumconractsduur, en begint dan met 30 dagen te tellen.
Dus, de effectieve minimale contractsduur is 13 maanden vanwege die opzegtermijn-constructie, en zeer waarschijnlijk 14 maanden vanwege die "einde van de maand"-constructie!
Mijn haren gaan recht overeind staan: is dit rechtsgeldig?