Nuon => verhoging maand termijn met 120%
Geplaatst: 11 okt 2005 15:23
NA eerdere problemen met NUON, waar mijn inschrijving niet verwerkt is en ik ruim 2.5 jaar niets betaald had nadat ik op mezelf ging wonen. (Fout ligt bij zowel NUON als bij mij en is door middel van een betalingsregeling goed opgelost) Schrok ik weer van de NUON. L
Na de jaar-afrekening van die 2.5 jaar, was mijn maandbedrag vastgesteld op 68.77 euro. Dit was gebaseerd op het verbruik in die 2.5 jaar. Niet goedkoop voor een alleenstaande, maar aangezien de apparatuur die ik aan heb wanneer ik wel thuis ben, kan dit kloppen.
Nu zag ik op mijn bank afschriften opeens, dat het maand-termijn van 68.77 naar 141.48 is verhoogd, dat is in een klap 120% extra!
Na een belletje naar de helpdesk bleek dat ze dit hadden gedaan omdat mijn toekomstige verbruik zo geschat werd. op de vraag waarom die schatting opeens zo hoog was, kon niet geantwoord worden.
Op de vraag of de basis van deze schatting naar mijn huis gestuurd kon worden, zodat ik zelf kan vergelijken of ik goed zit met mijn maandbedrag of niet, werd ook negatief geantwoord, dat doen ze niet.
Mijn levenspatroon is hetzelfde gebleven, ik zal dus net zo veel energie gebruiken als de afgelopen jaren. Ik begrijp ook niet dat de NUON nu in een keer zo een hoge schatting kan gaan doen en zich niet baseerde op eerdere leveringen.
De medewerkster van NUON was nog wel zo vriendelijk te zeggen dat bij de jaar afrekening meteen betaald moet worden en dat er dan geen regeling getroffen kan worden, met het advies toch mijn maandbedrag zo hoog te houden. Ik zet het geld liever op mijn eigen spaar rekening dan op de rekening van de nuon, zodat ik er zelf nog even rente over trek.
Al met al, vind ik het best schandelijk dat de NUON je maandbedrag in een keer meer dan verdubbeld, zonder overleg, zonder advies. Zijn er meer mensen die daar last van hebben gehad?
Na de jaar-afrekening van die 2.5 jaar, was mijn maandbedrag vastgesteld op 68.77 euro. Dit was gebaseerd op het verbruik in die 2.5 jaar. Niet goedkoop voor een alleenstaande, maar aangezien de apparatuur die ik aan heb wanneer ik wel thuis ben, kan dit kloppen.
Nu zag ik op mijn bank afschriften opeens, dat het maand-termijn van 68.77 naar 141.48 is verhoogd, dat is in een klap 120% extra!
Na een belletje naar de helpdesk bleek dat ze dit hadden gedaan omdat mijn toekomstige verbruik zo geschat werd. op de vraag waarom die schatting opeens zo hoog was, kon niet geantwoord worden.
Op de vraag of de basis van deze schatting naar mijn huis gestuurd kon worden, zodat ik zelf kan vergelijken of ik goed zit met mijn maandbedrag of niet, werd ook negatief geantwoord, dat doen ze niet.
Mijn levenspatroon is hetzelfde gebleven, ik zal dus net zo veel energie gebruiken als de afgelopen jaren. Ik begrijp ook niet dat de NUON nu in een keer zo een hoge schatting kan gaan doen en zich niet baseerde op eerdere leveringen.
De medewerkster van NUON was nog wel zo vriendelijk te zeggen dat bij de jaar afrekening meteen betaald moet worden en dat er dan geen regeling getroffen kan worden, met het advies toch mijn maandbedrag zo hoog te houden. Ik zet het geld liever op mijn eigen spaar rekening dan op de rekening van de nuon, zodat ik er zelf nog even rente over trek.
Al met al, vind ik het best schandelijk dat de NUON je maandbedrag in een keer meer dan verdubbeld, zonder overleg, zonder advies. Zijn er meer mensen die daar last van hebben gehad?