Pagina 1 van 1

UPC kabelbreuk

Geplaatst: 11 okt 2005 16:36
door dezelfkant
Sinds twee maanden zit ik zonder kabelsignaal omdat de eerste de beste aannemer met zijn lompe graafmachine de kabel stuk getrokken heeft. UPC heeft de breuk niet gerepareerd. Het is alleen bij mijn woning net over de perceelsgrens. UPC info zegt dat de breuk door de aannemer mag worden verholpen als er een vergunning is van de gemeente om een of twee stoeptegels te lichten en de grond in te gaan.
Wie vertelt me of dit waar is ? Hoe lang kan het duren?

Re: UPC kabelbreuk

Geplaatst: 11 okt 2005 16:43
door hoffie
Ik neem aan dat je je rekeningen van UPC krijgt..... dus lijkt het me ook dat UPC moet zorg dragen voor reparatie

Hoe UPC dat verder gaat regelen met die aannemer is jouw probleem niet

Re: UPC kabelbreuk

Geplaatst: 12 okt 2005 21:16
door angie23
En ik dacht dat het bij mijn ouders lang duurde... die zitten nu een week zonder radio en tv signaal en zonder internet via de kabel. Ook door een kabel breuk.

Ik heb ze genomineerd voor de koude douche met de volgende brief:

Na vele jaren probleemloos gebruik gemaakt te hebben van kabel t.v. en internet via de kabel, kwam hier op dinsdag 04-10-2005 drastisch een eind aan.

Wat wil het geval:
Op dinsdag 04-10-2005 kwamen wij terug van een korte vakantie. Natuurlijk wilden we nog even het nieuws kijken maar toen kwamen we er achter dat we geen signaal hadden. De volgende ochtend, 5-10-2005, gelijk met UPC gebeld. Daar werd ons verteld dat er de volgende dag een monteur zou langs komen tussen 13:00 uur en 18:00 uur. Toen ik die dag om 12:30 thuis kwam lag er een briefje in de bus met de mededeling dat de monteur was geweest en dat de storing was verholpen. NIET DUS!!!!! Gelijk weer gebeld maar er was die dag geen monteur meer beschikbaar. Dat zou pas NA het WEEKEND worden! Na een weekend zonder t.v, radio en internet verheugden wij ons maandag zeer op de komst van de monteur. Helaas kon deze niets voor ons betekenen. Hij constateerde dat er een kabelbreuk was, waarschijnlijk veroorzaakt door graafwerkzaamheden. Hij zou dit met spoed doorgeven aan de aannemer.
Vandaag, 12-10-2005, maar weer gebeld omdat we nog steeds zonder zitten. Van die spoedklus konden ze niets terug vinden in de computer. We kregen te horen dat UPC hier verder niets aan kon doen. Ze verzoeken de aannemer contact met ons op te nemen. We zijn afhankelijk van de aannemer of hij het wel dan niet doet. De aannemer is niet bij naam genoemd.
Ook werd ons te verstaan gegeven dat dit weleens een maand zou kunnen gaan duren omdat er gegraafd zou moeten worden en daar zou de gemeente een vergunning voor af moeten geven.

U zult begrijpen dat wij het absoluut niet eens zijn met de hele gang van zaken.

Het frappante van het verhaal is dat wij half november overstappen op versatel.....Toeval??????

Re: UPC kabelbreuk

Geplaatst: 13 okt 2005 17:28
door dezelfkant
Bij mijn gemeente wordt gezegd dat er helemaal geen vergunning nodig is voor een reparatie aan de kabel maar dat een melding volstaat.
Ik heb UPC laten weten dat binnen twee weken de breuk hersteld moet zijn. Als dat niet is ontbind ik de overeenkomst en ga uitkijken naar een andere leverancier. Heeft iemand een goede suggestie?

Re: UPC kabelbreuk

Geplaatst: 13 okt 2005 17:48
door Bink007
Wellicht is het plaatsen van een schotel een interessante optie wanneer dat tot de mogelijkheden behoort. Je hebt dan namenlijk, en een beter signaal en je bent ook nog goedkoper uit.