Pagina 1 van 1

Ervaringen met Delta

Geplaatst: 12 okt 2005 09:50
door Bzzz
Hallo,
Wie heeft er net als ons slechte ervaringen met Delta?
Dit bedrijf stuurt ons al sinds april geen rekeningen meer, ondanks herhaalde verzoeken per mail en telefoon. :evil:
Vorig jaar is dit ook al gebeurt, door onoplettendheid van onze zijde zaten we daarna aan een betalingsregeling vast.
Ik wordt er echt niet goed van, je krijgt gewoon geen antwoord! Hoe kun je zo'n bedrijf nou dwingen om fatsoenlijk met z'n klanten om te gaan? Ja, overstappen, maar dat gaat niet als je een contract van nog 2 jaar te gaan hebt... :(

Re: Ervaringen met Delta

Geplaatst: 18 okt 2005 22:04
door Bzzz
Ok, ik ga er maar vanuit dat er of geen afnemers van Delta op dit forum zitten of dat niemand klachten heeft.
Dat laatste zou me overigens wel verbazen, want in mijn omgeving hoor ik er meer mensen over.

Re: Ervaringen met Delta

Geplaatst: 05 nov 2006 15:26
door Kel Sawyer
Er zijn weldegelijk afnemers van Delta op dit forum! Vervelend dat dit gebeurt en eerlijk gezegd verbaast het me omdat Delta alles in vergelijking met ander energieleveranciers alles wel aardig op de rit heeft.

Er moet een oorzaak zijn voor de lange afhandeltijd, want er moet gewoon elke maand een rekening komen.

Je geeft aan dat je al zo vaak gebeld hebt. Ik zou gewoon nog eens bellen, vragen wat de stand van zaken is en vragen waar je een klachtbrief naartoe kan sturen.

Re: Ervaringen met Delta

Geplaatst: 05 nov 2006 17:14
door Chanmaster
Wij hebben Delta Nutsbedrijven in ons pakket zitten!
Dat wil zeggen dat er meer klanten zijn die daarover klachten hebben.
We moeten om dit op te lossen Zeeland in en de meters opnemen.
Dat gebeurt vervolgens een maand later weer en zo wordt het daadwerkelijke voorschot berekend. Werkt perfect hoor!
Natuurlijk gebruiken we daarbij ook tabellen i.v.m. de winter/zomerverbruiken.
Komt allemaal goed.
Oorzaak van uw probleem is wellicht dat u uw klacht per telefoon tracht door te geven. komt niets van terecht. U belt namelijk met een callcenter en niet met Deta Nutsbedrijven.
Schrijven aan het adres van de leverancier wil helpen.

Re: Ervaringen met Delta

Geplaatst: 05 nov 2006 18:14
door Kel Sawyer
Ik weet toevallig te vertellen dat als je naar Delta belt, je niet met één of ander call center in den lande wordt doorverbonden. Je krijgt echt iemand van Delta zelf aan de telefoon die verstand van zaken heeft.

Het heeft wel degelijk zin om te bellen, maar als er vervolgens geen reactie komt, is het verstandig om een klachtbrief te schrijven.

Re: Ervaringen met Delta

Geplaatst: 05 nov 2006 20:13
door Bzzz
Was allang dit bericht vergeten, maar gelukkig kreeg ik 'n email dat er gereageerd was.
Tja, Delta. Ik krijg pas sinds 5 maanden elke maand een rekening, daarvoor moest ik het maar uitzoeken.
Ik heb via de website van Delta een klacht gestuurd, nooit geen reactie op gehad. De medewerkers aan de telefoon zijn wel vriendelijk en bereid om je te helpen, maar als er vervolgens op de afdeling incasso of debiteuren (of hoe dat ook mag heten) niets gebeurd dan schiet je er geen bal mee op.
Februari loopt het contract af, we zijn al rond aan het kijken voor een andere leverancier, maar of het daarmee beter wordt is ook maar af te wachten. Dan krijg je weer van die gescheiden rekeningen en dat is niet handig!
In ieder geval dank voor de snelle :wink: reactie!

Re: Ervaringen met Delta

Geplaatst: 08 nov 2006 22:01
door Kel Sawyer
Ik heb in het verleden ook gekeken voor een andere leverancier, maar dit blijkt een boel rompslomp te geven. Je krijgt inderdaad gescheiden rekeningen en daarnaast moet Delta als netwerkleverancier je meterstanden doorgeven aan de externe leverancier. Dat gaat niet altijd goed en als er dan iets niet goed is met je rekeningen ben je nog verder van huis. Delta probeert er bij de externe partij alles aan te doen om dan iets gecorrigeerd te krijgen, maar dit blijkt gewoon een moeilijk verhaal met alle gevolgen van dien.

Geloof me, ik heb dat overstappen naar een andere leverancier gezien bij kennissen en een mens wordt er niet vrolijk van. Hoewel de keuze vrij is en de aanbiedingen geweldig klinken.

Ook Delta heeft weer van die pakketten, best goed, met die pluspunten krijg ik in november nog zo'n 40 euro op de bankrekening gestort. Gewoon omdat ik klant ben! Dat vind ik dan best een leuk kadootje met sinterklaas.

Re: Ervaringen met Delta

Geplaatst: 20 nov 2006 22:26
door Bellamy
Praat mij niet over de Delta......Wij zijn hier in januari komen wonen (kregen toen de sleutel, februari echt ingetrokken) en maanden geen rekening gekregen. Bleek de vorige eigenaar nog gewoon te betalen (die is gek......). Maar voor dat allemaal geregeld was zeg en dan nog vragen wij ons af of alles wel klopt (aangezien er hele rare dingen zijn gebeurd met de meterstanden, die gingen namelijk omlaag binnen 2 dagen (op papier)........).
Je wilt niet weten hoevaak ik gebeld heb met de Delta, die snapten er geen zier van (als ze het nou eens goed uitgezocht hadden, dat hebben wij dus zelf moeten doen).

Nu kregen wij de eindafrekening over de maanden mei t/m september (van februari tot mei nooit gehad). Krijgen flink geld terug, ongeveer de helft van wat wij in die maanden betaald hebben. Maar het voorschot wordt wel met meer dan de helft verhoogt!! Die zijn echt gek. Natuurlijk zal het duurder worden, maar wij krijgen veel geld terug en moeten veel meer gaan betalen. Kunnen we bij een volgende eindafrekening meteen een wereldreis gaan maken ofzo.......
Natuurlijk gebeld om het voorschot te verlagen, maar dat kon maar met 15%. Nu maar via de site geprobeerd, zal wel niets worden. Dat wordt dus gewoon niet betalen, zulke belachelijk hoge bedragen kunnen wij niet zomaar missen per maand.

Nee, zolang je maar niet verhuist is het prima bij de Delta, maar als het fout gaat, gaat het ook goed fout en blijft het fout gaan.