LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krasloten

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Aat »

Ik had vorige week een geweldige prijs: tachtig euro met CASH. Daarvoor weer nieuwe loten gekocht waartussen ik één vakje open kraste met dertig euro als prijs. Daarvoor weer nieuwe loten gekocht en daartussen vond ik één lot met twee euro als prijs. Daarvoor nog een klein lotje gekocht en toen was de koek op. Nu denk ik: tachtig euro was toch wel 176 goeie ouwe Nederlandse guldens, sufferd. Had je lekker van kunnen eten.

Aat.

Jelf
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2006 14:04

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Jelf »

:shock:
Tja of er echt iemand iets heeft gewonnen? Ooit geprobeerd achter de winkanscijfers cq uitkeringspercentage te komen? :P succes want betrouwbare officiele cijfers zul je nauwelijks tegenkomen. En ach overzichten met zogenaamde winnaars. Kom nou, die lijsten zijn toch niet te controleren. Ooit geprobeerd zo iemand op te bellen en te vragen :? Als er echt veel winnaars zouden zijn ipv een handtje vol dan zouden we dat heel goed weten want volgens mij scheppen de meeste mensen ontzettend graag op als ze iets winnen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Wubo »

whuhaha, kreeg eens een lot cadeau.
Dus ik krassen en kreeg gratis lot.
ik inleveren voor nieuwe, hop! weer gratis lot.
weer inleveren, hop! weer gratis lot.
Weer inleveren, hup! weer gratis lot.

Heb totaal 6-7 keer achter elkaar ja, ja een gratis lot gekregen.
Het laatste lot was € 10,- nah, was toch een leuk middagje tankstation :P

DirtyHarry
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2006 12:51

Re: krasloten

Ongelezen bericht door DirtyHarry »

Wat ik mij dus afvraag is als je voor 100,- aan krasloten koopt (bijv 100x klavertje 4) wat dan de kans is dat je met meer dan 100,- wegloopt. Volgens mij is die kans aanzienlijk groter als dat je 5 loten koopt en met meer dan 5,- wegloopt.

gerter
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:54

Re: krasloten

Ongelezen bericht door gerter »

Ik heb weleens tot 5 keer toe een heel pakket met krasloten gekocht. Die in die plastic houder zitten. Maar dan onaangebroken met plastic er nog omheen. Circa 125 loten zijn dat afhankelijk van het type.

Ik wou onderzoeken d.m.v. alle loten te kopen (wordt normaal gesproken nooit toegestaan bij winkels max 50 Euro p.klant) of je dan ook kunt winnen. Nou ik kan jullie vertellen dat ik bij alle keren EXACT de helft in euro's terug won tot 5 x toe exact de helft. Is dat niet vreemd? Dus als je voor 125 Euro of voor 250 euro wat kocht dan won je 62.50 en 125 euro. dus een verlies van 50%. Nu ik dat heb ontdekt heb ik NOOIT meer een kraslot gekocht!!!!!! Gelijk genezen. Waarschijnlijk als je 100 Pakketen koopt dan zullen er misschien 5 pakketjes met 125 loten je winst geven. Zoiets zal het wel zijn.

Rebella
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2006 12:35

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Rebella »

Op mijn werk hebben we zo'n twaalf jaar geleden allemaal gelapt en toen van die krasloten op rol gekocht. Ik weet niet hoeveel loten het wel niet waren. 3 man sterk en maar krassen.
De buit was beduidend lager. Ik meen iets van 100 guldens totaal. Dus echt weggegooid geld geweest.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: krasloten

Ongelezen bericht door RobbieP »

Wat ik mij dus afvraag is als je voor 100,- aan krasloten koopt (bijv 100x klavertje 4) wat dan de kans is dat je met meer dan 100,- wegloopt. Volgens mij is die kans aanzienlijk groter als dat je 5 loten koopt en met meer dan 5,- wegloopt.
die kans is erg klein, maar ongeveer net zo groot als wanneer je 5 loten koopt

gerter
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:54

Re: krasloten

Ongelezen bericht door gerter »

Als je voor 100 Euro loten koopt is de kans groot dat je 50 Euro zal gaan winnen. Want bij 125 Loten een hele serie loten dus. Was mijn prijs ALTIJD 62,50 Euro!!

wickedsight
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:01

Re: krasloten

Ongelezen bericht door wickedsight »

Wat ik opvallend vind is dat jullie je verbazen over het feit dat je verlies maakt met het kopen van krasloten. Krassen is gewoon een andere manier van gokken. Bij alle soorten loterijen, en manieren van gokken is het precies het zelfde verhaal, je maakt verlies. De reden om mee te doen moet niet zijn om winst te maken, maar om een gokje te wagen. Win kans 1 op 4 is nog best redelijk, maar de kans is niet 1 op 4 dat je er 100 euro uit haalt. En zeg nou zelf, een lot met win kans 3/4 met een hoofdprijs van 5 euro zou niemand kopen.

Om die hoofdprijs van 100.000 euro terug te verdienen moet een loterij 140.845 loten (in het geval van 1 euro per lot) verkopen. Dit is zo omdat er 29% kansspel belasting naar de overheid moet, aangezien je als je die 100.000 wint jij niet ook nog even 29.000 aan belasting wilt afdragen.

Voor prijzen van 1 euro betaald de lotto trouwens ook 40,8 cent kansspel belasting.

Uiteindelijk blijft er dus niet veel geld over om nog andere prijzen van uit te keren.

Denk hier de volgende keer even over na voordat je een loterij als een investering gaat zien. Je kan dan beter op de beurs gaan gokken, zie je in ieder geval meteen wat je over houd.

hardenbergerrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:29

Re: krasloten

Ongelezen bericht door hardenbergerrr »

hey,

ik koop regelmatig een kraslot van 5 euro per stuk.

ik win soms een keer 5 euro terug of een nieuw lot.
ik heb 1 keer 40 euro gewonnen dus omgerekend sta ik nog wel in de + met die dingen.

Strompel
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:52

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Strompel »

Ik zie ook nog steeds reclame voor die miljoenen krasloterij die wilde concurreren met de eindejaarsloterij. 40x één miljoen zou er in zitten. Hoeveel zouden er al uit zijn? Dat zou men toch niet zeggen, lijkt me, anders koopt geen hond meer zo'n lot, toch?

vincent987
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2010 11:51

Re: krasloten

Ongelezen bericht door vincent987 »

mwa, keertje 1000 euro gewonnen.
krijg je ook netjes het bedrag terug van het aangetekend opsturen

Gesloten