Tevredenheidstrofee Autoweek
Geplaatst: 15 okt 2005 16:11
Vandaag besteedt Autowereld op RTL5 om 17.00 uur - of anders morgen op RTL7 om 20.00 uur - aandacht aan de Tevredenheidstrofee van het autoblad Autoweek:
http://www.autoweek.nl/tt2005.php
Als je de resultaten zo ziet vraag je je toch af waarom er überhaupt nog Franse wagens worden verkocht, met name Renault en Peugeot weten er toch wel raad mee om hun klanten niet tevreden te stellen.
Opvallend is wel dat de Daihatsu dealers zo hoog scoren, op het zelfde niveau als de "red carpet treatment" van Lexus.
Ander fenomeen is dat een merk als Subaru, dat toch bij uitstek geschikt is voor het trekken van caravans, zo weinig wagens weet te verkopen in een land dat denk ik wel het wereldrecord caravanbezit in haar bezit houdt. Onbekendheid met het merk of speelt het onbreken van dieselmotoren in het programma een grotere rol?
Al met al toch wel opmerkelijk dat relatief weinig verkochte merken als Lexus, Subaru en Honda al sinds jaar en dag zo'n prominente rol weten te spelen in de top van deze trofee.
Zouden de Europese merken in staat zijn daar op termijn verandering in te brengen of is het een gelopen race waarbij ook de eerstkomende vijf jaar de bovenste plaatsen dezelfde uitslag zullen laten zien?
http://www.autoweek.nl/tt2005.php
Als je de resultaten zo ziet vraag je je toch af waarom er überhaupt nog Franse wagens worden verkocht, met name Renault en Peugeot weten er toch wel raad mee om hun klanten niet tevreden te stellen.
Opvallend is wel dat de Daihatsu dealers zo hoog scoren, op het zelfde niveau als de "red carpet treatment" van Lexus.
Ander fenomeen is dat een merk als Subaru, dat toch bij uitstek geschikt is voor het trekken van caravans, zo weinig wagens weet te verkopen in een land dat denk ik wel het wereldrecord caravanbezit in haar bezit houdt. Onbekendheid met het merk of speelt het onbreken van dieselmotoren in het programma een grotere rol?
Al met al toch wel opmerkelijk dat relatief weinig verkochte merken als Lexus, Subaru en Honda al sinds jaar en dag zo'n prominente rol weten te spelen in de top van deze trofee.
Zouden de Europese merken in staat zijn daar op termijn verandering in te brengen of is het een gelopen race waarbij ook de eerstkomende vijf jaar de bovenste plaatsen dezelfde uitslag zullen laten zien?