LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] adsl
adsl
tjongejonge ik snap niet dat al die mensen zich zo lang voor de gek laten houden door hun adsl-provider. oplossing is simpel: opzeggen en lid worden van een goede provider (o.a. xs4all) en tevens alle automatische afschrijvingen terug laten storten! dan houden die arrogante nikswetende providers vanzelf op.
Re: adsl
Tsja het is zo simpel te voorspellen allemaal. Iedereen rent als een gek naar de budgetproviders (Versatel, Tiscali en Wanadoo) omdat ze perse geld willen besparen. Oftewel de voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang types. Dan krijg je ook precies waar je voor betaald, rotzooi dus.
Mensen die verstand hebben van internet en providers branden hun vingers niet aan deze ongein en blijven bij de weliswaar iets duurdere, maar betrouwbare providers (XS4ALL etc.)
Geld besparen is dus niet altijd een goede zaak, dat blijkt maar weer.
Mensen die verstand hebben van internet en providers branden hun vingers niet aan deze ongein en blijven bij de weliswaar iets duurdere, maar betrouwbare providers (XS4ALL etc.)
Geld besparen is dus niet altijd een goede zaak, dat blijkt maar weer.
Re: adsl
dat zal je altijd zien. een lijstje van de minder goede en ook beste adslproviders en laat ik nu juist problemen hebben met de nummer 5 van het geheel!!
omdat Het Net altijd goed uit de test komt en na sterke ondervraging en gezond wantrouwen ook echt goed leek heb ik deze dit keer uitgekozen.
de problemen begonnen al met de aansluiting. ik kon fijnloos overstappen van wanadoo, geen probleem, je zit geen dag zonder internet.
die dag werden er 21
na een aantal andere problemen is er nu sinds vorige maand weer een nieuwe hobby bij Het Net. Het afschrijven van grote bedragen van je giro, wegens overschrijden van de datalimiet. best knap want ik heb 12 maanden geen datalimiet.
dus weer contact met de helpdesk, excuses, volgende maand word het terug gestort.
niet dus, weer E50 euro afgeschreven.
heb het bedrag teruggeboekt en nu moet ik het hun binnen 7 dagen alsnog betalen anders word ik afgesloten.
blijf mailen, maar helaas is het Net nu niet de vlotste...helpdesk bellen is een andere optie, maar wel een heel dure...
dus nog 3 dagen en dan heb ik geen internet meer, want ik stort het geld niet terug.
lang verhaal maar dat wilde ik toch eventjes kwijt. zo zie je maar, providers die goed uit de test komen, hoeven ook niet alles te zijn!!
omdat Het Net altijd goed uit de test komt en na sterke ondervraging en gezond wantrouwen ook echt goed leek heb ik deze dit keer uitgekozen.
de problemen begonnen al met de aansluiting. ik kon fijnloos overstappen van wanadoo, geen probleem, je zit geen dag zonder internet.
die dag werden er 21
na een aantal andere problemen is er nu sinds vorige maand weer een nieuwe hobby bij Het Net. Het afschrijven van grote bedragen van je giro, wegens overschrijden van de datalimiet. best knap want ik heb 12 maanden geen datalimiet.
dus weer contact met de helpdesk, excuses, volgende maand word het terug gestort.
niet dus, weer E50 euro afgeschreven.
heb het bedrag teruggeboekt en nu moet ik het hun binnen 7 dagen alsnog betalen anders word ik afgesloten.
blijf mailen, maar helaas is het Net nu niet de vlotste...helpdesk bellen is een andere optie, maar wel een heel dure...
dus nog 3 dagen en dan heb ik geen internet meer, want ik stort het geld niet terug.
lang verhaal maar dat wilde ik toch eventjes kwijt. zo zie je maar, providers die goed uit de test komen, hoeven ook niet alles te zijn!!
Re: adsl
Blijft vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat zoveel mensen problemen hebben. Er zullen in Nederland toch ook wel mensen zijn die gewoon tevreden zijn. Kijk onterecht betalen enzo dat is een schande en moet gewoon opgelost worden. bij zo'n onderzoek moet je ook meer informatie leveren (wat is er gevraagd in het onderzoek) Hoe verhoudt de uitslag met het land (gevraagd aan aangemelde panelleden, die wellicht altijd wat te klagen hebben). Ik heb eerst gebruik gemaakt van een kabelaansluiting, dit ging zonder problemen. Nu voor de kosten overgestapt op hccnet. Scheelt me een bom duiten. Helpdesk heb ik in geen van de gevallen nodig gehad (is normaal gesproken ook niet nodig want een kind zou de was moeten kunnen doen. Voor iedereen met problemen: succes en wellicht moet iedereen de stekker er maar uittrekken om zo een signaal af te geven (in overleg met de consumentenbond wellicht.....)
Re: adsl
http://www.adslgg.nl/
Belangen Vereniging adsl gebruikers.
Lees hier ook meer over klachten met adsl providers in nederland.
Belangen Vereniging adsl gebruikers.
Lees hier ook meer over klachten met adsl providers in nederland.
Re: adsl
Zo'n onderzoek is en blijft moeilijk. Ik vind het erg sneu dat de providers niet in de studio wilden komen. De positieve uitzondering is Tiscali, echter ik vond dat Antoinette wel erg vriendelijk was.... Tiscali heeft simpelweg ook slecht gescoord....
De reactie van Scarlet (te lezen op deze site) vind ik gewoonweg schandalig! Tjonge wat laat zo'n bedrijf zich kennen zeg! Wat mij betreft 1 woord: toedeloe
Maar, als je kijkt naar de uitslag op internet, dan valt me op dat het aantal reagerende testpaneldeelnemers toch wel heel erg in de budget hoek zitten. Het aantal xs4all abonnees staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld het aantal versatel abonnees (in dit onderzoek!). Misschien zijn de mensen die ontevreden zijn eerder geneigd deel te nemen aan dit onderzoek???
Misschien dat Radar een volgende keer een wat 'objectiever' onderzoek kan uitvoeren? Dus niet in het eigen testpanel, maar bijvoorbeeld een schriftelijke enquete onder de TROS-leden of enquetes bij ICT bedrijven (de detacheerders) of iets dergelijks. Probeer eens een algemene doorsnede van de bevolking te krijgen en niet de gemiddelde radarkijker, die toch erg geïnteresseerd is in problemen bij bedrijven.
Uiteraard behoor ik tot de laatste goep, kijk vrijwel iedere week.
Enne... ik heb een wanadoo abonnement en eerlijk waar.... nog nooit problemen gehad...
De reactie van Scarlet (te lezen op deze site) vind ik gewoonweg schandalig! Tjonge wat laat zo'n bedrijf zich kennen zeg! Wat mij betreft 1 woord: toedeloe
Maar, als je kijkt naar de uitslag op internet, dan valt me op dat het aantal reagerende testpaneldeelnemers toch wel heel erg in de budget hoek zitten. Het aantal xs4all abonnees staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld het aantal versatel abonnees (in dit onderzoek!). Misschien zijn de mensen die ontevreden zijn eerder geneigd deel te nemen aan dit onderzoek???
Misschien dat Radar een volgende keer een wat 'objectiever' onderzoek kan uitvoeren? Dus niet in het eigen testpanel, maar bijvoorbeeld een schriftelijke enquete onder de TROS-leden of enquetes bij ICT bedrijven (de detacheerders) of iets dergelijks. Probeer eens een algemene doorsnede van de bevolking te krijgen en niet de gemiddelde radarkijker, die toch erg geïnteresseerd is in problemen bij bedrijven.
Uiteraard behoor ik tot de laatste goep, kijk vrijwel iedere week.
Enne... ik heb een wanadoo abonnement en eerlijk waar.... nog nooit problemen gehad...
Re: adsl
Dan heb je net de pech dat je bij de 10% ontevreden hetnet klanten zit... Ook daar worden natuurlijk fouten gemaakt, het blijven mensen.
Individuele gevallen blijven toch een momentopname, het gaat erom dat er bij de kpn providers veruit het minste van die negatieve momentopnames zijn!
Ach ik zit nu bij speedlinq, nooit problemen gehad, werkt perfect en de rekeningen kloppen, snel aangesloten, etc
Bij Versatel heb ik echt een hoop gezeik gehad, die hoef ik nooit meer!
De reactie van Scarlet is trouwens echt lachwekkend
Individuele gevallen blijven toch een momentopname, het gaat erom dat er bij de kpn providers veruit het minste van die negatieve momentopnames zijn!
Ach ik zit nu bij speedlinq, nooit problemen gehad, werkt perfect en de rekeningen kloppen, snel aangesloten, etc
Bij Versatel heb ik echt een hoop gezeik gehad, die hoef ik nooit meer!
De reactie van Scarlet is trouwens echt lachwekkend
Re: adsl
Ach, die (soms terechte, maar heel vaak ook niet) cynische blik op internet providers ook allemaal!
Ik werk bij Tiscali op de helpdesk. Uiteraard maak ik elke dag weer een paar escalerende problemen mee die ik dan weer zo professioneel mogelijk tracht te verhelpen. Ook heb ik twee jaar bij Planet Internet gewerkt en daar kreeg ik zóveel meer escalerende klachten terwijl Planet juist op nummer twee staat van beste helpdesks en deze indertijd dat ik daar werkte hoe verbazingwekkend dan ook zelfs als éérste uit de test kwam. Toen ik na twee jaar Planet bij Tiscali ging werken kreeg ik eerlijk gezegd juist het gevoel dat deze provider het veel beter voor elkaar had. Om te beginnen heeft Tiscali een eigen netwerk zodat helpdesk medewerkers op afstand de lijn door kunnen meten (bij KPN adsl abonees kan dit niet) wat een wezenlijk voordeel heeft omdat zo feitelijk eenvoudiger het probleem vast te stellen, en dus te verhelpen is. Of bijvoorbeeld om op afstand modems (de nieuwste Zyxel's) te kunnen bedienen om een probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Het lijkt dus bijna een rage om providers die slecht genoteerd staan in de 'charts' éxtra hard onderuit te halen. Die filmpjes uitgezonden op Radar vertolken nu ook niet echt de complete waarheid eerlijk gezegd hoor en zullen ook een momentopname zijn van een desbetreffende medewerker, zelfs al pretendeert Radar slechts één keer gebeld te hebben naar een provider. (Puur geluk voor ze gok ik.) Als ik alleen al collega's om me heen hoor hoe ze elke dag weer vakbekwaam problemen verhelpen en hoe goed ik ben geholpen door Casema (de provider waarbij ik een abonnement heb) komen sommige gesprekken die ik in de uitzending hoorde over als uitzonderingen.
Ik werk bij Tiscali op de helpdesk. Uiteraard maak ik elke dag weer een paar escalerende problemen mee die ik dan weer zo professioneel mogelijk tracht te verhelpen. Ook heb ik twee jaar bij Planet Internet gewerkt en daar kreeg ik zóveel meer escalerende klachten terwijl Planet juist op nummer twee staat van beste helpdesks en deze indertijd dat ik daar werkte hoe verbazingwekkend dan ook zelfs als éérste uit de test kwam. Toen ik na twee jaar Planet bij Tiscali ging werken kreeg ik eerlijk gezegd juist het gevoel dat deze provider het veel beter voor elkaar had. Om te beginnen heeft Tiscali een eigen netwerk zodat helpdesk medewerkers op afstand de lijn door kunnen meten (bij KPN adsl abonees kan dit niet) wat een wezenlijk voordeel heeft omdat zo feitelijk eenvoudiger het probleem vast te stellen, en dus te verhelpen is. Of bijvoorbeeld om op afstand modems (de nieuwste Zyxel's) te kunnen bedienen om een probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Het lijkt dus bijna een rage om providers die slecht genoteerd staan in de 'charts' éxtra hard onderuit te halen. Die filmpjes uitgezonden op Radar vertolken nu ook niet echt de complete waarheid eerlijk gezegd hoor en zullen ook een momentopname zijn van een desbetreffende medewerker, zelfs al pretendeert Radar slechts één keer gebeld te hebben naar een provider. (Puur geluk voor ze gok ik.) Als ik alleen al collega's om me heen hoor hoe ze elke dag weer vakbekwaam problemen verhelpen en hoe goed ik ben geholpen door Casema (de provider waarbij ik een abonnement heb) komen sommige gesprekken die ik in de uitzending hoorde over als uitzonderingen.
Re: adsl
Ik heb al jaren Versatel (Zonnet) zonder problemen .
De helpdesk heb ik dan alleen nodig gehad voor een prijsverlaging .
Belachelijk dat je dat op die manier alleen krijgt maar het ging wel allemaal zonder problemen.
2 mailtjes en het was geregeld.
Die zogenaamde betere providers zijn duurder en hebben daardoor minder klanten .
Logisch dat dan ook de klachten minder zijn .
Maar wil hierbij niet zeggen dat de oorzaak is van de klachten die over Versatel gaan.
Het 20MB voetbal gedoe is daarbij een voorbeeld.
Nu zijn ze waarschijnlijk om meer TV in jan te gaan aanbieden.Ik zou zeggen zorg dat het ander eerst goed gaat.
Maar nog even het nummer te hebben 0900-0440440 bij versatel is al lang tegen lokaal tarief.
Er is (of was ) ook nog een nummer dat je betaald per gesprek.
Iets wat allemaal niet wordt gezegd al vind ik het wel onfatsoenlijk om niet te komen .
Hoe anders was het nog in jan 2002 afgezien van de late levertijden nog veel beter.Lees de testen van de Consumentenbond toen maar eens.
Ik heb trouwens alleen maar slechte ervaringen gehad toen Wish Tiscali werd.Maar dat was nog 56K.
Ik moet trouwens wel een beetje lachen dat Radar met klachten over Tiscali alleen online doorgaat.
Als hun klacht geen internet is ,zullen ze dit nooit kunnen zien.
De helpdesk heb ik dan alleen nodig gehad voor een prijsverlaging .
Belachelijk dat je dat op die manier alleen krijgt maar het ging wel allemaal zonder problemen.
2 mailtjes en het was geregeld.
Die zogenaamde betere providers zijn duurder en hebben daardoor minder klanten .
Logisch dat dan ook de klachten minder zijn .
Maar wil hierbij niet zeggen dat de oorzaak is van de klachten die over Versatel gaan.
Het 20MB voetbal gedoe is daarbij een voorbeeld.
Nu zijn ze waarschijnlijk om meer TV in jan te gaan aanbieden.Ik zou zeggen zorg dat het ander eerst goed gaat.
Maar nog even het nummer te hebben 0900-0440440 bij versatel is al lang tegen lokaal tarief.
Er is (of was ) ook nog een nummer dat je betaald per gesprek.
Iets wat allemaal niet wordt gezegd al vind ik het wel onfatsoenlijk om niet te komen .
Hoe anders was het nog in jan 2002 afgezien van de late levertijden nog veel beter.Lees de testen van de Consumentenbond toen maar eens.
Ik heb trouwens alleen maar slechte ervaringen gehad toen Wish Tiscali werd.Maar dat was nog 56K.
Ik moet trouwens wel een beetje lachen dat Radar met klachten over Tiscali alleen online doorgaat.
Als hun klacht geen internet is ,zullen ze dit nooit kunnen zien.
Re: adsl
Ik ben zo'n dubbeltje eerste rij zitter denk ik. 2 Mb snelheid en gratis bellen is natuurlijk lekker voor €29. Maarik heb even mijn ervaring met Wanadoo neergepend:
Ik heb op 22 augustus wanadoo family +telefonie aangevraagd. Ik heb toen vermeld dat op 30 augustus mijn Versatel verbinding eindigde. Expliciet gevraagd of rond die tijd Wanadoo kon leveren, en dat werd toegezegd. Na een week nog eens gebeld, bleek er van de toezegging niets te kloppen, en ik moest gewoon 4 weken wachten op mijn verbinding. Niet leuk.
Vandaag, 23 augustus bel ik nog maar eens om de aanvraagstatus te checken, en vooral om te weten te komen wanneer het nu opgeleverd zou gaan worden ?
Wat blijkt ? Mijn aanvraag is geannuleerd door Wanadoo ! Zonder mij te berichten hebben ze de hele procedure stopgezet omdat het ADSL signaal opnieuw aangelegd moet worden en ze er van uit waren gegaan dat het om een schone overstap van de ene provider naar de andere ging. Terwijl ik wel 10 keer heb gezegd dat mijn abonnement bij Versatel stopte op 30 aug.
GEvraagd wat ze er aan gingen doen kreeg ik te horen dat ik een nieuwe aanvraag mag doen. Wat aardig toch van ze.
Ik wilde toch dat abonnement van ze omdat de snelheid gewoon geweldig is, áls de verbinding tenminste wordt opgeleverd. Maar nu kon ik weer geen nieuwe aanvraag doen omdat ik nog niet verwijderd was uit hun systeem en dus nog als bestaande klant ingeschreven stond. Konden ze me niet uitschrijven dan ???? Nee dat ging niet, moest ik met een andere lijn bellen. Wat kreeg ik daar te horen ? Nee helaas meneer, we kunnen nu niets doen, maar als u over een paar werkdagen belt is alles geregeld. Weer bellen ? Na een paar dagen het zelfde verhaal, weer later terugbellen. Toen ik weer teruggebeld had was er nóg niets gedaan. Maar nu bleek de dienstdoende medewerker me opeens gewoon ter plekke uit te kunnen schrijven. Halleluja. Waarom konden de vorige mafketels dat dan niet ? Nu is het dan toch gelukt om een nieuwe verbinding aan te vragen. Geweldig, ik ben benieuwd wat voor problemen ik nog meer kan verwachten. Een nieuwe annulering ? Vertraging ? Moet ik dan weer gaan bellen met de "help"desk ? Kan ik de helpdeskkosten terugvorderen ?
Ondertussen maak ik al twee maanden kosten met een inbelmodem, en zal dat nu dus minstens nóg een maand moeten blijven doen.
Negatief genoeg ?
Ik heb op 22 augustus wanadoo family +telefonie aangevraagd. Ik heb toen vermeld dat op 30 augustus mijn Versatel verbinding eindigde. Expliciet gevraagd of rond die tijd Wanadoo kon leveren, en dat werd toegezegd. Na een week nog eens gebeld, bleek er van de toezegging niets te kloppen, en ik moest gewoon 4 weken wachten op mijn verbinding. Niet leuk.
Vandaag, 23 augustus bel ik nog maar eens om de aanvraagstatus te checken, en vooral om te weten te komen wanneer het nu opgeleverd zou gaan worden ?
Wat blijkt ? Mijn aanvraag is geannuleerd door Wanadoo ! Zonder mij te berichten hebben ze de hele procedure stopgezet omdat het ADSL signaal opnieuw aangelegd moet worden en ze er van uit waren gegaan dat het om een schone overstap van de ene provider naar de andere ging. Terwijl ik wel 10 keer heb gezegd dat mijn abonnement bij Versatel stopte op 30 aug.
GEvraagd wat ze er aan gingen doen kreeg ik te horen dat ik een nieuwe aanvraag mag doen. Wat aardig toch van ze.
Ik wilde toch dat abonnement van ze omdat de snelheid gewoon geweldig is, áls de verbinding tenminste wordt opgeleverd. Maar nu kon ik weer geen nieuwe aanvraag doen omdat ik nog niet verwijderd was uit hun systeem en dus nog als bestaande klant ingeschreven stond. Konden ze me niet uitschrijven dan ???? Nee dat ging niet, moest ik met een andere lijn bellen. Wat kreeg ik daar te horen ? Nee helaas meneer, we kunnen nu niets doen, maar als u over een paar werkdagen belt is alles geregeld. Weer bellen ? Na een paar dagen het zelfde verhaal, weer later terugbellen. Toen ik weer teruggebeld had was er nóg niets gedaan. Maar nu bleek de dienstdoende medewerker me opeens gewoon ter plekke uit te kunnen schrijven. Halleluja. Waarom konden de vorige mafketels dat dan niet ? Nu is het dan toch gelukt om een nieuwe verbinding aan te vragen. Geweldig, ik ben benieuwd wat voor problemen ik nog meer kan verwachten. Een nieuwe annulering ? Vertraging ? Moet ik dan weer gaan bellen met de "help"desk ? Kan ik de helpdeskkosten terugvorderen ?
Ondertussen maak ik al twee maanden kosten met een inbelmodem, en zal dat nu dus minstens nóg een maand moeten blijven doen.
Negatief genoeg ?
Re: adsl
Ikzelf had eerst chello, qua verbinding niet echt veel problemen. Wel om daar bij weg te gaan. Ik had nl een aangetekende brief verzonden en op tijd maar bleven toch echt volhouden dat ze die niet hadden gehad. Ik heb toen via bank de bedragen die werden afgeschreven weer teruggedraaid en helaas moeten dreigen met rechtsbijstandverzekering en programma radar. En ja toen was het wel zo geregeld.
Daarna bij xs4all gegaan. lekker sneller en een hele goede helpdesk en eerlijk. Ik wilde nl mijn snelheid hoger hebben maar zij vroegen eerst waarom en dat het voor mij niet persoonlijk noodzakelijk was. Bovendien had ik deze vraag per email gelegd en deze werden zeer snel beantwoord met meteen links erbij.
Jammer dat sommige providers er een zooitje van maken. En wat betreft voor een dubbeltje op de eerste rang zitten....... Ik vind het groot gelijk dat mensen in deze dure tijd kijken of zij bij een provider goedkoper kunnen maar kijk dan wel wat zij voor kwaliteit en servive geven.
Bovendien is een goede provider als xs4all niet echt zoveel duurder
Daarna bij xs4all gegaan. lekker sneller en een hele goede helpdesk en eerlijk. Ik wilde nl mijn snelheid hoger hebben maar zij vroegen eerst waarom en dat het voor mij niet persoonlijk noodzakelijk was. Bovendien had ik deze vraag per email gelegd en deze werden zeer snel beantwoord met meteen links erbij.
Jammer dat sommige providers er een zooitje van maken. En wat betreft voor een dubbeltje op de eerste rang zitten....... Ik vind het groot gelijk dat mensen in deze dure tijd kijken of zij bij een provider goedkoper kunnen maar kijk dan wel wat zij voor kwaliteit en servive geven.
Bovendien is een goede provider als xs4all niet echt zoveel duurder