administratie ramp oxxio
Geplaatst: 17 okt 2005 23:13
een kennis van me had oxxio als stroomleverancier.
op een gegeven moment kreeg ie geen afrekening enwist dus niet
of ie moest bijbetalen of niet.
hij bellen zou goed komen een tijdje later hij weer bellen en toen zou ie terug krijgen.
daar ging weer een tijdje overheen hij weer bellen en toen moest ie bijbetalen.
en dat klopte niet want zoveel stroom had ie niet gebruikt.
bij zijn vorige leverancier kwam ie altijd uit met ,t zelfde stroomverbruik
en kreeg ie meestal terug ook.
en nu moest 550 euro bijbetalen terwijl hij niks meer verbruikt had als ,t jaar daarvoor bij een andere leverancier.
hij weer bellen en toen zeiden ze dat ie als nog terug zou krijgen mooi toch zou je zeggen.
maar hij had te vroeg gejuichd kreeg later te horen dat ie die 550 euro toch moest betalen daarna weer van niet.
en dit welles nietus spelletje is nog een aantal maanden doorgegaan
hij heeft oxxio zelfs verscheidene keren gemaild zonder resultaat.
en eindelijk kreeg ie laatst bericht dat ie definitief die 550 euro terugkreeg maar daar ging 50 euro boete af wegens contractbreuk.
wat nou contractbreuk?
ik vind dat als je als bedrijf je zaken niet op orde hebt je klant niet aan een contract kan houden.
want de klant weet dan niet waar ie aan toe is en ik vind dan een boete dan ook niet terecht.
en ik vind ook dat oxxio met die maffia achtige deur tot deur verkoop moet stoppen.
tot twee keer toe in twee weken zijn ze bij m,n schoonmoeder aan de deur geweest om haar over te halen om klant te worden bij oxxio.
ik zou zeggen tegen oxxio eerst zaken op orde en dan klanten werven en stoppen met die maffia praktijken
op een gegeven moment kreeg ie geen afrekening enwist dus niet
of ie moest bijbetalen of niet.
hij bellen zou goed komen een tijdje later hij weer bellen en toen zou ie terug krijgen.
daar ging weer een tijdje overheen hij weer bellen en toen moest ie bijbetalen.
en dat klopte niet want zoveel stroom had ie niet gebruikt.
bij zijn vorige leverancier kwam ie altijd uit met ,t zelfde stroomverbruik
en kreeg ie meestal terug ook.
en nu moest 550 euro bijbetalen terwijl hij niks meer verbruikt had als ,t jaar daarvoor bij een andere leverancier.
hij weer bellen en toen zeiden ze dat ie als nog terug zou krijgen mooi toch zou je zeggen.
maar hij had te vroeg gejuichd kreeg later te horen dat ie die 550 euro toch moest betalen daarna weer van niet.
en dit welles nietus spelletje is nog een aantal maanden doorgegaan
hij heeft oxxio zelfs verscheidene keren gemaild zonder resultaat.
en eindelijk kreeg ie laatst bericht dat ie definitief die 550 euro terugkreeg maar daar ging 50 euro boete af wegens contractbreuk.
wat nou contractbreuk?
ik vind dat als je als bedrijf je zaken niet op orde hebt je klant niet aan een contract kan houden.
want de klant weet dan niet waar ie aan toe is en ik vind dan een boete dan ook niet terecht.
en ik vind ook dat oxxio met die maffia achtige deur tot deur verkoop moet stoppen.
tot twee keer toe in twee weken zijn ze bij m,n schoonmoeder aan de deur geweest om haar over te halen om klant te worden bij oxxio.
ik zou zeggen tegen oxxio eerst zaken op orde en dan klanten werven en stoppen met die maffia praktijken