transportschade of een spelletje ?
Geplaatst: 18 okt 2005 11:17
Goedemorgen,
in december 2002 heb ik een KEF speakerset gekocht. Deze bestond uit 5 satelietspeakers en een subwoofer. Aanschafwaarde na inruil oude speakers 1999 euro.
Op 15 september 2005 is deed mijn subwoofer het niet meer. Ik ben hiermee terug gegaan naar de winkelier. Hier werd mij verteld dat er waarschijnlijk geen garantie op zit omdat de aanscchaf langer geleden is dan twee jaar. Echter, de winkelier heeft de subwoofer opgestuurd naar de leveraneier van KEF producten. Op dit product zit een garantieperiode van 5 jaar, volgens de garantiebewijzen en de leverancier.
Zojuist met KEF gesproken, 18 okotober (1 maand later) over de status van de reparatie. Volgens KEF en de persoon die mijn subwoofer repareert, is er op 5 oktober een prijsoppgave verzonden naar de winkelierl. Er is een prijsopgave verzonden vanwege TRANSPORT schade. Althans volgens de reparateur.
De subwoofer is in goede orde bij de winkelier afgegeven en ook op de reparatiebon staan geen opmerkingen.
Zojuist ook gesproken met de winkelier. Deze heeft gisteren een prijsopgave naar mij toe gezonden, tesamen met de bonnen van de KEF reparateur.
Ik moet 500 euro aan kosten betalen vanwege cosmetische c.q. estetische schade. Bij niet accoord moet ik 75 euro onderzoekskosten betalen.
Ik heb na dit gesprek wederom contact opgenomen met KEF en deze heeft mij nogmaals verzekerd dat het gaat om TRANSPORT schade. Zonder deze transportschade zou mijn subwoofer onder garantie gemaakt worden.
Er zit nl 5 jaar garantie op de subwoofer.
Zelf ben ik in het bezit van eenr echtbijstandverzekering, maar deze is overgenomen door de ABN AMRO in augustus 2005. Echter, hier zit een "afkoel" periode op van 3 maanden. Dit betekend dat ik geen rechten kan ontlenen aan deze verzekering.
Ik zoek dus een andere oplossing om dit geschil direct op te lossen.
Met Groeten,
in december 2002 heb ik een KEF speakerset gekocht. Deze bestond uit 5 satelietspeakers en een subwoofer. Aanschafwaarde na inruil oude speakers 1999 euro.
Op 15 september 2005 is deed mijn subwoofer het niet meer. Ik ben hiermee terug gegaan naar de winkelier. Hier werd mij verteld dat er waarschijnlijk geen garantie op zit omdat de aanscchaf langer geleden is dan twee jaar. Echter, de winkelier heeft de subwoofer opgestuurd naar de leveraneier van KEF producten. Op dit product zit een garantieperiode van 5 jaar, volgens de garantiebewijzen en de leverancier.
Zojuist met KEF gesproken, 18 okotober (1 maand later) over de status van de reparatie. Volgens KEF en de persoon die mijn subwoofer repareert, is er op 5 oktober een prijsoppgave verzonden naar de winkelierl. Er is een prijsopgave verzonden vanwege TRANSPORT schade. Althans volgens de reparateur.
De subwoofer is in goede orde bij de winkelier afgegeven en ook op de reparatiebon staan geen opmerkingen.
Zojuist ook gesproken met de winkelier. Deze heeft gisteren een prijsopgave naar mij toe gezonden, tesamen met de bonnen van de KEF reparateur.
Ik moet 500 euro aan kosten betalen vanwege cosmetische c.q. estetische schade. Bij niet accoord moet ik 75 euro onderzoekskosten betalen.
Ik heb na dit gesprek wederom contact opgenomen met KEF en deze heeft mij nogmaals verzekerd dat het gaat om TRANSPORT schade. Zonder deze transportschade zou mijn subwoofer onder garantie gemaakt worden.
Er zit nl 5 jaar garantie op de subwoofer.
Zelf ben ik in het bezit van eenr echtbijstandverzekering, maar deze is overgenomen door de ABN AMRO in augustus 2005. Echter, hier zit een "afkoel" periode op van 3 maanden. Dit betekend dat ik geen rechten kan ontlenen aan deze verzekering.
Ik zoek dus een andere oplossing om dit geschil direct op te lossen.
Met Groeten,