LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DIT IS PURE OPLICHTERIJ BIJ DEZE BUREAUS/PURE BUREAUCRATIE

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Everhard

DIT IS PURE OPLICHTERIJ BIJ DEZE BUREAUS/PURE BUREAUCRATIE

Ongelezen bericht door Everhard »

Jazeker.
De peptalk vloog me om de oren.

1.Ik was negatief---> wat zou ik daaraan kunnen doen, was de reactie van het RIB

2. Ik was onzeker---> daar breidde ze over door

3. Mijn cv was goed...maar kon iets beter (met dezelfde cv had ik 3 jaar terug een sollicitatiegesprek mee, en was aangenomen in vaste dienst.

4. Mijn brief was ook goed, maar kon beter. niks van de personeelschef gehoord of de andere hoge managers van dit concern 3 jaar terug.

Ik dacht, zo he....dit word een lange tijd om het psychologische uit de bodem te halen....
Heel simpel dacht ik..ik wil werken, alleen je word zo gedwongen om je aan te passen bij een consulent, anders nemen ze je niet serieus...
Terwijl ik de trainingen ook heb gehad bij bedrijven en hoorde haar aan en kon me lachen niet inhouden omdat ze met hele slechte tegenargumenten kwam....
Ze krijgen me echt niet kapot, de psychiaters daaro, :lol: :lol: :lol: :lol:
Ze hebben zelf niet door hoe onidealistisch ze wel niet zijn.
Maar ze kraken al in hun voegen, deze consulenten, omdat ze niks kunnen waarmaken, en de RIB'S dreigen straks failliet te gaan, omdat het UWV dit ook ziet....

Lichtje

Re: DIT IS PURE OPLICHTERIJ BIJ DEZE BUREAUS/PURE BUREAUCRATIE

Ongelezen bericht door Lichtje »

RIB'S dreigen straks failliet te gaan
En dan is alles opgelost en heb ik direct weer werk! wedden :!:

Ongelezen bericht door »

3. Mijn cv was goed...maar kon iets beter (met dezelfde cv had ik 3 jaar terug een sollicitatiegesprek mee, en was aangenomen in vaste dienst.
Drie jaar geleden is niet nu. Wakker worden, er zijn niet zo veel banen beschikbaar.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

T2

je hebt blijkbaar niet door dat dat verhaal over dat CV altijd een STANDAARDTRUC, net zoals de onderstaande "activiteiten"

1) SOLLICITATIETRAINING (kunnen ook weer een aantal werkloze docenten mee aan het werk blijven.

2) EINDELIJK DOORZAGEN OVER MOTIVATIE
(hebben ze van Tjakka Emile Ratelband geleerd; stelletje losers)

(bij die maffia-instelling van LOYALIS zijn ze daar ook goed in)

Ongelezen bericht door »

Onzin. Ik heb gewerkt in de werving en selectie. Een goed CV maakt wel degelijk verschil: het verschil tussen wel of niet uitgenodigd worden voor een gesprek. Hetzelfde geldt voor de motivatie in een sollicitatiebrief. Als er sprake is van veel concurrentie voor een vacature moet je zorgen dat jij je op een positieve manier onderscheidt van de rest.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Drie jaar geleden is niet nu. Wakker worden, er zijn niet zo veel banen beschikbaar.
Goh T2, beweerde u niet in een andere thread dat er voor goede commerciële mensen werk zat was?

Ongelezen bericht door »

Voor mij is er werk zat ja. Maar ik ben kritisch en pak niet zomaar iets aan. Dat mag ik want ik heb al een baan.

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

voor zestienjarige en iets ouder is er inderdaad werk zat.

Everhard

Ongelezen bericht door Everhard »

Hetzelfde geldt voor de motivatie in een sollicitatiebrief. Als er sprake is van veel concurrentie voor een vacature moet je zorgen dat jij je op een positieve manier onderscheidt van de rest.

Dat zeggen alle consulenten, dus met andere woorden het word een dolle boel op het bureau van de werkgever... :lol: :lol:

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

:P :P :P opvallen in een sollicitatiebrief hoe dan door middel van een parfum luchtje of je envelop versieren met bloemetjes zeker.

Als werkzoekende moet je wel alles uit de kast halen om op te vallen in een sollicitatiebrief maar als werkgever mag je gerust helemaal niet reageren op sollicitaties of je krijgt een standaard uitgeprinte brief terug met het tot onze grote spijt bla bla verhaal.

Kom zeg,

je kan beter een staatslot kopen daar maak je nog meer kans.

Jan Jurk

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

That's the spirit Tomaatje..! Lekker mopperen! Dáár scoor je banen mee!!

tomaatje

Ik geef slechts mijn mening zoals ieder ander op dit forum en aangezien hier iedereen die een mening heeft voor rotte vis wordt uitgemaakt heb ik ook maar zo'n instelling genomen want of je nou rib consulent bent of langdurig werkloos of wel een baan hebt het is toch nooit goed en iedereen heeft wel iets stoms te zeggen.

Anders nog iets ?

Jan Jurk

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Nou ja, daar ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens. Kinderachtig genoeg heb ik me een beetje aangepast aan dat niveau waar je -terecht- over spreekt. Schijnt toch de manier van discussiëren te zijn tegenwoordig..!
Hoe dan ook, een goeie brief maakt m.i. wel degelijk verschil. In het hele sollictatieproces heb je zo'n 90% niet beïnvloedbare factoren (leeftijd, pech, huidskleur...), maar zorg dan in ieder geval dat het NIET aan die 10% ligt..!
Groet dit keer dus speciaal aan Tomaatje, keep it up!

tomaatje

en trouwens dat mopperen valt wel mee hoor er zijn genoeg andere blaaskaken te vinden op dit forum.

tomaatje

maar lichtje ik heb nog altijd een recht van vrije meningsuiting of ik nou op een forum ben of op de werkvloer.

En ik denk dat mopperen of "kankeren" zoals sommigen dat noemen bij mij zeker niet valt af te leren.

Weet je wie je nog kunt vormen en kneden en nederigheid kunt bij brengen schoolverlatertjes dus als u zich daar op richt die zullen u misschien nog serieus nemen.

Tsja en daarbij lichtje wat jij denkt of vindt doet mij eigenlijk weinig.

Dus gaan we vrolijk verder elkaar te beschuldigen of voor rotte vis uitmaken ???.

Ik heb het nou eenmaal niet hoog op mer RIB's en consulenten etc. Dat jij daar mee zit is jouw probleem niet het mijne.

Andrew99

Ongelezen bericht door Andrew99 »

90% van de cliënten heeft het niet hoog op met RIB'S, omdat ze bang zijn voor sanctie's van de consulent.
Maar men snapt dit niet.
Ze denken dat ze alles zijn, maar de waaheid achterhaald zich wel..... :lol:

tomaatje

nou ja bang voor sancties ben ik beslist niet en andere mensen die in een traject zitten denk ik ook niet zo.

We geven toch 100% onze meewerking :P :P

En ach vandaag de dag duurt eerlijkheid niet het langst.

:twisted:

Gesloten