Pagina 1 van 1

poortvliet

Geplaatst: 18 okt 2005 19:19
door sjelsa
Wij hebben in mei een salontafel+eettafel+4 eetkamerstoelen gekocht. 8weken later werd het bezorgt, de salontafel was goed, maar de eettafella paste niet in de tafel en de stoelpoten hadden de verkeerde kleur. De tafel en stoelen werden opnieuw besteld. Weken later kregen we bericht dat de tafel aangekomen was maar terug gestuurd omdat die niet goed was. Ik vond het nogal lang duren en heb gebeld, kreeg als antwoord dat ik van hun kwaliteit zou krijgen en anders had ik maar naar leenbakker moeten gaan. Uiteindelijk na 14 weken kwamen de spullen...maar de tafel is nog niet goed, de poten passen niet en nog steeds gaat de la niet open. Moet ik weer wachten, nu zelfs met gammele tafel. We hebben weer gebeld dat we liever een andere tafel willen, de kwaliteit van deze vertrouw ik niet meer. Dat vonden ze op zich goed. Maar nou zit ik met het volgende probleem. Wij hebben een passende salontafel en nou vind ik dat niet leuk dat ik een andere eettafel heb dus dus wou ik die ook inruilen. Maar daar waren hun het niet mee eens. Maar ik heb het samen gekocht, wat moet ik doen? Eisen dat ik beide tafels opnieuw mag uitzoeken of moet ik hun gelijk geven en alleen nieuwe eettafel?
Met vriendelijke groeten,
Sjelsa

Re: poortvliet

Geplaatst: 19 okt 2005 13:37
door Beowulf
En om wat voor meubels gaar het?
Eiken,koloniaal,of?

Bij koloniale meubelen kom je wel eens probleem tafels tegen.

En als zij accoord gaan met een herkeuze van beide tafels is er toch niets aan de hand?

En nee zij hoeven de salontafel niet terug te nemen,ook al heeft u dit als set gekocht.Ze kunnen het wel maar is geen plicht.
En een beetje zaak maakt er ook geen probleem van.

Re: poortvliet

Geplaatst: 19 okt 2005 13:51
door sjelsa
Het zijn eiken tafels. En nee hun gaan niet accoord met herkeuze van beide tafels, ik mag alleen voor de eettafel een andere uitzoeken. En dat vind ik nou zo jammer, ik hou ervan als mijn meubels van hetzelfde zijn. Doordat hun geen goede kwaliteit leveren moet ik me dan maar aanpassen, en 2 verschillende tafels nemen? Dat staat me erg tegen. Maar als het voor hun geen plicht is kan ik er weinig aan doen denk ik. Maar intussen zit ik wel vanaf mei te wachten nu zelfs met een gammele tafel, zou ik het toch netter gevonden hebben als ze ons wat fatsoenlijker behandelden.
Bedankt voor de reactie,
Sjelsa

Re: poortvliet

Geplaatst: 19 okt 2005 16:46
door Beowulf
Waar Poortvliet zich echter wel aan dient te houden is de termijn die in de CBW voorwaarden staan.
Daar staat dat een onderneming maximaal 8 weken de tijd heeft om een klacht op minnelijke manier op te lossen.
Doen zij dat niet dan kunt u de koop ontbinden,en kunt u dus wel eisen dat alles wordt terug genomen.

Geef ze via een brief te kennen dat u ze nog een uiterste termijn geeft,en als u binnen een gestelde termijn niets hebt gehoord van hun dat u uw klacht deponeert bij de geschillencommissie wonen in Den haag.

9 van de 10 keer zullen zij dan opeens wel snel reageren.

Mvrgr,

Beowulf

Re: poortvliet

Geplaatst: 19 okt 2005 19:15
door 16again
Uiteraard heeft de winkel plicht om levertijd in acht te nemen en problemen op te lossen voor de bestelde meubels.
De zaak ligt echter moeilijker:
Sjelsa heeft inmiddels zelf aangegeven een andere tafel te willen.

Dit zal de winkel als volgt uit kunnen leggen:
De klant heeft de winkel de gelegenheid gegeven om alsnog aan de overeenkomst te voldoen met levering van een vervangende tafel.
Vervolgens kan de klant niet zomaar achteraf weer extra eisen stellen (zoals ook omruiling salontafel).

Re: poortvliet

Geplaatst: 19 okt 2005 19:45
door crazyme
De minnelijke weg is het zoeken naar een andere tafel die ook goed past bij uw salontafel. Ik kan mij niet voorstellen dat daar geen enkele andere tafel bij zou passen.

Re: poortvliet

Geplaatst: 18 dec 2005 12:16
door sjelsa
Inmiddels is de tafel, na nogmaals uitstellen en heen- en weer bellen geleverd. We zijn blij dat de tafel nu zonder gebreken geleverd is.
Een rare nasmaak blijft echter wel achter aangezien er een afspraak gemaakt was over een financiele tegemoetkoming. We hebben wel een bloementje ontvangen (wat we natuurlijk erg leuk vonden), maar van de beloofde tegemoetkoming is echter nog niets gezien....