LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Ik loop een half jaar met ontstoken ogen ik weet nu dat het aan de vloeistof ligt, ik draag nu een bril. Ik heb die vloeistof (blauwe fles)maar 2 weken gebruikt tot eind juli. Kan mij iemand zeggen wat ik nu moet doen. Ik loop om de 2 weken naar het ziekenhuis ik heb weken niks kunnen zien mijn vakantie is verpest. Ik ben op vakantie 2 keer bij arts geweest, die was ten einde raad heeft mij naar het ziekenhuis gestuurd daar heb ik zalf en pillen gehad al met al was het heel erg allemaal.

Alles is onder de loep geweest ze dachte dat ik suiker had schildklier enz enz niks gevonden en nu lees ik dit allemaal.

Ik heb 2 nieuwe brillen moeten kopen een voor normaal een voor de zon, ik kan geen zon meer verdragen, ik ben ten einde raad wat nu. Daar komt nog bij dat ik mij met het nieuw zorgstelsel als duurste moet verzekeren want ik weet niet wat er nog meer gaat gebeuren.

Kan ik hun aan klagen op de een of andere manier misschien, kan iemand mij hier iets meer over vertellen. Want wat ik gelezen heb is niet meer normaal, en ik heb maar een paar ogen!
Ik had in het begin het vermoede misschien komt het door de vloeistof ik heb hun toen gebeld eind september en tegen mij zeiden ze dat ze geen klachten hadden gehad van de vloeistof???

Ik laat het hier zeker niet bij zitten dit heeft zeker nog een staartje!

Misschien dat er mensen zijn die samen een zaak tegen het kruidvat willen aanspannen!
Ik hoor het wel met vriendelijke groet Resy

LoesjeFCU
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:02

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door LoesjeFCU »

Mijn zusje heeft ruim een jaar de lenzen en de vloeistof van de Kruidvat gebruikt, met als resultaat nog slechtere ogen. Mijn zusje had als maar hoofdpijn en vermoeide en ge-irriteerde ogen, ze is daar mee naar de oogarts gegaan en wat bleek, Ze had een beschadiging aan haar netvlies opgelopen door de goedkope lenzen van de kruidvat.
Mijn advies is: mensen koop goede lenzen, want je ogen heb je gewoon nodig de rest van leven.

156V6
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2005 18:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door 156V6 »

Ik gebruikte zelf ook de all-in-one voor harde lenzen van het Kruidvat. En idd, die oorspronkelijke vloeistof van de Zoetermeerse fabrikant is bij Albert Heijn te koop onder de naam EyeFresh.
T'is even zoeken bij Appie, de flacons staan op de kop van het cosmeticaschap, op de onderste plank aan de kassa zijde (volgens mij standaard Appie inrichting).
De Super de Boer heeft deze vloeistof ook in de schappen staan :wink:
Eye Fresh van Valeant Pharmaceuticals uit Zoetermeer, waarschijnlijk is dit de nieuwe naam van ICN ?

Ik heb ook last gehad van de vernieuwde vloeistof van het Kruidvat. Na een week deze vloeistof gebruikt te hebben kreeg ik last van droge ogen, wazig zien, etc. De meeste last van mijn ogen kreeg ik s'avond na het uit nemen van de lenzen. t'Was net of ik zand in mijn ogen had gekregen. En s'morgens vroeg bij het ontwaken zaten mijn ogen vaak dichtgeplakt van het traanvocht.

Mijn buurman heeft de lenzenvloeistof van het Kruidvat ook geprobeerd, hij kreeg precies dezelfde klachten als mij. Slechte zaak van het Kruidvat. Deze troep zouden ze niet mogen verkopen als je het mij vraagt.

Na mijn slechte ervaring met die troep, ben ik overgestapt op Unicare van ICN. De problemen waren eigenlijk direct opgelost. Op zich niet vreemd want ik gebruikte voorheen al jaren de vloeistof van de Trekpleister. Deze had precies dezelfde samenstelling als Unicare en kwam ook bij ICN vandaan. Unicare is alleen wel twee keer zo duur als de vloeistof van de Trekpleister :?

Nu dus de Eye Fresh gevonden bij Super de Boer voor €4,11 :D

Katinka
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2005 08:42

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Katinka »

Bij Albert Heyn kost de Eye fresh iets van 3,59 dacht ik.Die gebruik ik nu.
Katinka

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door layla »


Geplaatst op 29 Dec 2005 15:29 door LoesjeFCU
Mijn zusje heeft ruim een jaar de lenzen en de vloeistof van de Kruidvat gebruikt, met als resultaat nog slechtere ogen. Mijn zusje had als maar hoofdpijn en vermoeide en ge-irriteerde ogen, ze is daar mee naar de oogarts gegaan en wat bleek, Ze had een beschadiging aan haar netvlies opgelopen door de goedkope lenzen van de kruidvat.
Mijn advies is: mensen koop goede lenzen, want je ogen heb je gewoon nodig de rest van leven.
Loesje,
Het betreft alleen de vernieuwd lenzenvloeistof waar dit topic over gaat. Waat je zusje last van heeft is de oude vloeistof, want de nieuwe vloeistoffen zijn er pas sinds een aantal maanden. Het gebeurt wel vaker dat iemand niet goed op bepaalde lenzen of vloeistoffen reageert, daarom zijn er zoveel verschillende types en merken.

het probleem met de Kruidvat vloeistoffen is dat ze zonder waarschuwing over zijn gegaan naar een andere fabrikant en dat mensen die de oude vloeistoffen jarenlang gebruikt hebben nu problemen krijgen door de nieuwe vloeistoffen.

156V6
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2005 18:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door 156V6 »

het probleem met de Kruidvat vloeistoffen is dat ze zonder waarschuwing over zijn gegaan naar een andere fabrikant en dat mensen die de oude vloeistoffen jarenlang gebruikt hebben nu problemen krijgen door de nieuwe vloeistoffen.
Precies :wink:

Op zich heb ik zelf helemaal geen gevoelige ogen.
In al die jaren dat ik nu lenzen draag heb ik slechts een keer eerder last gehad van mijn ogen omdat ik een "verkeerde" vloeistof gebruikte. Was geloof ik het huismerk van de DA.

Als je de reakties op dit forum leest kunnen heel veel mensen niet tegen de nieuwe vloeistof van het Kruidvat. Dat zou men bij het Kruidvat toch moeten merken qua verkoopcijfers ?
Dat ze mailtjes van klanten niet echt serieus nemen kan ik mij voorstellen, al is dat natuurlijk wel een slechte zaak.
Maar verkoopcijfers liegen niet en die zullen ze wel serieus moeten nemen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Er is meen ik een terugroep-actie opgestart door onder meer het Kruidvat, dus ze hebben weldegelijk klachten verzameld, en ze doen er iets mee.

Stond afgelopen week in de kranten.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Ja nu doen ze er iets mee het is een lachertje stelletje oplichter dat het zijn!
Voor mij is het een half jaar te laat, als ze eerlijk waren geweest in september dan had ik niet allerlei onderzoeken laten doen aan mijn ogen!
Dan wist ik waar het van kwam die last van mijn ogen.

Want ze zijn mooi bedankt!

Betalen hun ook alle onkosten van mijn ogen????
Want dan kunnen ze twee brillen betalen!
Een hoop medicijnen!
Ziekenhuiskosten hier en in het buitenland!
Mijn vakantie terug betalen!
Ziektewet terug betalen aan mijn werkgever!
Bus en treinkaartjes want ik kon geen autorijden!
En mijn geestelijk wel zijn want ik wist niet wat er met mijn ogen aan de hand was, dat is nog het aller ergste die onwetendheid van wat heb ik aan mijn ogen!

Zullen ze dit ook terug betalen ik ben bang van niet !
Resy

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door layla »

Ik heb mijn aangebroken fles vloeistof ook teruggebracht en mijn geld teruggekregen, ze deden totaal niet moeilijk, ik had geen bonnetje meer ofzo, omdat ik de vloeistof al een tijdje geleden gekocht had. Ik denk dat er al heel wat meer mensen hun fles hebben teruggebracht.

ferdyp
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:47

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door ferdyp »

Meteen na het eerste gebruik van de alles-in een vloeistof voor harde lenzen van Kruidvat in de nieuwe formule had ik last van wazig zicht. De vloeistof is ook aanmerkelijk dunner waardoor schoonmaken niet goed meer voelt. Het is niet 'zepig' meer. Ook lekt de vloeistof door de nieuwe dikte en het anders vormgegeven tuutje langs de fles in de wastafel i.p.v. op de lens. Na vier dagen overgestapt op vloeistof van de Etos. Dit gaf enige verbetering maar mijn lenzen worden nog steeds snel vuil. Hetzelfde probleem had ik in het verleden als ik te lang met een fles deed. Een nieuwe verpakking loste dit meteen op. Ik ben nu, na tien jaar, op zoek naar andere vloeistof. Tot nu toe geen succes. Ik heb harde, niet zuurstofdoorlatende lenzen. De meeste vloeistoffen zijn voor zachte of harde zuurstofdoorlatende lenzen. Op dit forum schrijft iemand dat de samenstelling van AH-eyefresh hetzelfde is als die van de oude Kruidvat. Deze is bedoeld voor harde zuurstofdoorlatende lenzen dus of ze geschikt is voor mijn lenzen is nog even de vraag. Toch ga ik dit morgen proberen. De drie Kruidvatflacons waaronder een aangebroken heb ik zonder problemen, zonder bon, terug kunnen geven.

Volgende dag eyefresh gekocht. Thuis meteen mijn lenzen opnieuw ingezet. De vloeistof is even 'zepig' als de oude Kruidvat. Het troebele zicht is meteen weg.

Twee dagen later: geen klachten meer. Probleem opgelost! Bedankt voor de tip.

michelkuip
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2005 15:22

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door michelkuip »

Zoals ik al eerder heb geroepen in dit topic...het bedrijf dat voorheen leverancier/fabrikant was van de Kruidvat vloeistoffen (ICN Zoetermeer...let op, hun naam is inmiddels anders) produceert deze oude samenstelling nog steeds onder de naam EyeFresh (te koop bij verschillende grootgrutters, zoals Albert Heijn).

156V6
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2005 18:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door 156V6 »

Zoals ik al eerder heb geroepen in dit topic...het bedrijf dat voorheen leverancier/fabrikant was van de Kruidvat vloeistoffen (ICN Zoetermeer...let op, hun naam is inmiddels anders) produceert deze oude samenstelling nog steeds onder de naam EyeFresh (te koop bij verschillende grootgrutters, zoals Albert Heijn).
Samenvattend :

De juiste vloeistof met de oude samenstelling is verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Jumbo en Super de Boer onder de naam Eye Fresh.
Het zit in de oude vertrouwde verpakking : de ronde wit met blauwe fles, met de blauwe dop. De fabrikant is Valeant Pharmaceuticals te Zoetermeer.

De werkzame stof is phospholipid 0,008%, dit was voorheen Bactac 0,008%. Ik neem aan dat deze twee stoffen hetzelfde zijn want ze worden beide uit kokospalmolie gemaakt.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door layla »

in de volgende uitzending van Radar (op 9-1) komt dit onderwerp ter sprake!

Marcel#x
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2006 01:22

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Marcel#x »

Perfect dat in de volgende uitzending van Radar (op 9-1) dit ter spraken komt!!
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad, ik heb ongeveer 8 jaar lang zonder problemen de all-in-one vloeistof van het kruitvat -en af en toe van DA- gebruikt, plotseling kreeg ik, nadat ik de nieuwe fles vloeistof met op het etiket de tekst 'nieuwe 'formule' had gebruikt, na een paar uur me lenzen te hebben ingehad eerst een zeer 'droog' gevoel, vervolgens een zeer brandend gevoel, het best te beschrijven met het gevoel van de rook van een sigaret die continu vanaf een afstand van 10 cm in je ogen komt (en lenzen uitdoen maakt niets uit), m'n ogen waren zo rood dat de de grap werd gemaakt of ik zoutzuur had gebruikt. Meteen opzoek gegaan naar andere vloeistof, eerst die van DA, deze gaf de volgende dag precies hetzelfde probleem.
Ik gebruik nu inmiddels een 1/2 jaar een 2 stappen vloeistof-systeem, dit is s'morgens wel lastiger maar voor de rest perfect.

Ik en waarschijnlijk vele anderen vinden het prettig om te weten dat het een algemeen probleem is.

ellenb
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2006 11:54

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door ellenb »

Ook ik had altijd de oude blauwe vloeistof van het Kruidvat en had nergens last van.
Nu ze een nieuwe fabrikant hebben en ik die vloeistof gebruik heb ik last van ontstoken, droge en gevoelige ogen, hoofdpijn en m'n ogen zitten s'ochtends dichtgeplakt.
Zelfs na een antibioticakuur is er niets veranderd en loop ik al drie weken met een bril.

Beauty555
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2006 12:32

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Beauty555 »

Gelukkig weet ik nu eindelijk waarom ik de laatste maanden zo'n last heb van mijn lenzen:

DE LENZEN VLOEISTOF VAN HET KRUIDVAT.

Ik dacht aan alles .... de nieuwe lenzen die ik had gekregen, de weersverandering naar koud toe, meer de verwarming in huis aan, andere auto .. andere luchtstroom in die auto ...., ouderdom dus slechter wordende ogen .... enz enz

Maar nee hoor !! Kruidvat neemt een andere leverancier en wij problemen met droge, geïrriteerde en ontstoken ogen en na verloop van tijd wazig beeld.

Had al jaren de blauwe flessen van het kruidvat en nooit probemen en last van mijn ogen gehad. Nu dus wel. Ben zelfs zo stom geweest om eens de groene flessen No Rub te kopen ..... want aan de kruidvat zou het nooit kunnen liggen.

Nou Kruidvat je bent een klant kwijt bij deze ... ga naar AH voor de Eyefresh en dan meteen ook voor de rest van de benodigheden.

Alco
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:29

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Alco »

Mijn vriendin heeft nooit rode contactlenzen willen hebben :twisted:
Laatst gewijzigd door Alco op 08 jan 2006 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

riannell
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2006 12:07

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door riannell »

nou voor mij dus idd ook. Mijn vriendin hoorde vanmorgen op tv een vooraankondiging van radar, nu weet ik eindelijk waarom ik de laatste tijd ineens zoveel last van mijn ogen heb!!!
Ik stap ook onmiddelijk over op ah eigen merk.

duckertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2006 12:51

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door duckertje »

door een aankondiging op tv dat er een uitzending komt bij radar over de vloeistof van het kruidvat ben ik erachter gekomen dat mijn klachten allemaal komen door de lenzenvloeistof. slechter zien, hoofdpijn,rode ogen, branderig gevoel,ik heb al een keer m"n lenzen weggegooid na een week omdat ik dacht dat het daar aan lag [ik zag slecht],maar waar ik niemand over hoor klagen is dat ik bijna niet kan lezen als ik mijn lenzen in heb, ben ik de enige of hebben hier meer mensen last van,met oude vloeistof had ik hier geen last van, ik dacht dat ik aan een leesbril toe was, maar als ik mijn lenzen niet draag lees ik zelfs de kleinste letters zonder problemen,ik ben erg kwaad omdat die "troep"nog wel gewoon in de schappen staat en dat de klachten bekent zijn.ik wil bij deze alle mensen bedanken voor de tip dat de oude vloeistof nog gewoon te koop is onder een andere naam bij b.v. de albert heijn ik ga het morgen kopen en ik weet zeker dat het dan weer goed gaat met mijn ogen, dit kan geen toeval zijn, morgen zal ik zeker kijken naar radar, en vele met mij denk ik!!!!!! kijken of kruidvat nu wel reageert want ze hebben veel mensen in de kou laten staan.groetjes marjon,eindhoven :evil:

2smart4you
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2006 13:35

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door 2smart4you »

Gister bij de opticien geweest voor een oogmeting omdat ik al enkele weken last had van mijn ogen; ik zag wazig, had last van droge en branderige ogen en als ik 's avonds mijn lenzen uitdeed, kreeg ik last van zeer vermoeide ogen.

De opticien constateerde een geïrriteerd hoornvlies, mogelijk een beschadigd hoornvlies.

En je raad het al: ook ik gebruikte de (blauwe fles) alles-in-één vloeistof van het gewraakte Kruidvat opticare shitzooi.

Ik mag nu geen lenzen dragen. Maandag ga ik naar de oogarts voor controle.

Kim

Gesloten