LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leeftijdsdisrciminatie op sitte CWI (bron RTL nieuws)

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Gast

leeftijdsdisrciminatie op sitte CWI (bron RTL nieuws)

Ongelezen bericht door Gast »

23-10-05

Leeftijdsdiscriminatie op site CWI

Het Centrum Werk en Inkomen (CWI) heeft zich bezondigd aan leeftijds- discriminatie.
Jonge vent
Het voormalige Arbeidsbureau is daarvoor op de vingers getikt door de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Een man van 56 reageerde op een advertentie op de website van het CWI, maar kreeg van een wervingsbureau te horen dat het bij de baan ging 'om een jonge vent tot 40 jaar'.

Veroordeeld
De man klaagde bij de CGB, die het CWI èn het wervingsbureau veroordeelde. Het bedrijf waar de vacature bestond, werd niet veroordeeld.

tomaatje

Re: leeftijdsdisrciminatie op sitte CWI (bron RTL nieuws)

Ongelezen bericht door tomaatje »

Gepost door tomaatje

tomaatje

Het is wat Een UWV in een persoonlijkheids crisis ivm met de WAO en het CWI die toch beter moet weten.

Maar leeftijdsdiscriminatie komt op grote schaal voor bij werkgevers dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Er is nog hoop allang het duurt zo lang.

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Bij het CWI hangen heel veel vacature`s waar op staat
tot 35 jaar.

In de kranten staat het ook nog regelmatig.

tomaatje

Inderdaad helemaal mee eens langhaar.

Gek genoeg wordt dit nog steeds toegestaan terwijl wij werkzoekenden ons maar aan de regels moeten houden. Zoals het juist plaatsen van kruisjes op je werkbriefje :roll:

Maar ja als ze geen leeftijd zetten in een vacature kan een werkgever alsnog op leeftijd selecteren als hij dat zou willen.

Denk dat er weinig aan te doen is.

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

ja dat denk ik ook.

Er moet een mentaliteitsverandering plaats vinden
bij de werkgevers.

Groet langhaar

tomaatje

mentaliteitsverandering pffff kijk uit wat je zegt anders hebben wij het nog gedaan ook.

In de VS hebben ze dat weer niet leeftijdsdiscriminatie daar staat iemand van 45 net zo makkelijk vakken te vullen in de supemarkt.
Hoe dat zit met salaris alleen weet ik niet.

Lichtje

Ongelezen bericht door Lichtje »

Het is tegenwoordig een hele kunst voor bedrijven om iemand te krijgen die ECHT kan voldoen aan de eisen voor de betreffende vacature. Bij mij had een oudere MET de juiste kennis, ervaring EN loyale instelling, altijd de voorkeur! :idea:

tomaatje

De eisen die bedrijven tegenwoordig stellen zijn al belachelijk hoog.

Een duizendpoot,geen 9 tot 5 instelling,collegiaal, en weet ik veel wat ze er nog allemaal bij verzinnen.

Kortom de de bionische werknemer van zes miljoen op HBO niveau.

Voor een werkzoekende is het ook moeilijk om een passend bedrijf te vinden met minder hoog gestelde eisen.

leuke collega's, normale werktijden, een CAO, etc etc

tomaatje

Oh ja en niet te vergeten hij mag niet lid zijn van de vakbond en niet opkomen voor zijn eigen rechten als werknemer.

Lichtje

De eisen die bedrijven tegenwoordig stellen zijn al belachelijk hoog.
Is het U een beetje ontgaan hoe rot de economie de afgelopen jaren was en hoeveel bedrijven ''t loodje'' hebben gelegd?? Ook een werkgever moet zich vaak suf (en in de stress) werken om te ''overleven'' en zoekt dus goeie mensen! :idea:

tomaatje

Wat betreft de ecomomie ben ik relatief goed op de hoogte en inderdaad een hoop bedrijven gingen op de fles.

Ik begrijp dat werkgevers opzoek zijn naar goede "arbeidskrachten"
maar maakt de werkgever het zichzelf dan niet te moeilijk om goede mensen te vinden. Die zijn er onder ons langdurig werklozen en bijstandsgerechtigden best nog wel. Ze verdienen alleen een "eerlijke" kans om aan het werk te mogen.

tomaatje

Gelukkig maar,

Als een werkgever iets meer open stond om een werkloze/bijstandsgerechtigde aan te nemen en hem de gelegenheid/ruimte gaf om zijn kennis in het bedrijf bij te spijkeren zou er al een hoop goed komen.

Een hoop werklozen e.d. zouden daar dankbaar voor zijn.
Werkgever blij en houd er misschien een goede kracht aan over/werkzoekende blij en gemotiveerd en heeft een hoop voor werkgever/bedijf over.

Lichtje

om zijn kennis in het bedrijf bij te spijkeren
Ik ga nog verder... in plaats van via een RIB allerlei cursusjes te (moeten) doen, zou dit geld, al of niet via een RIB, besteed moeten worden om de wg samen met de wn, interne opleidingen te laten doen. :idea:

tomaatje

Inderdaad een zeer goed idee.

Ik zeg het niet vaak maar ben het geheel met u eens.

Een goed plan om te realiseren in iedergeval.

Gesloten