LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wasmachine Brandt WFH1472D

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door D1RK »

Vermoedelijk machine niet goed gereinigt, dus nogmaals, en vergeet niet het pluizen filter...

Ook het zeefje in toevoer kraan geeft vaak storing.

Helaas mag ik geen reclame maken voor een nieuwe machine die minder dan €300,- kost die 6KG kan draaien, en stil, zuinig en 2 jaar garantie heeft.. maar als het zelf niet lukt, soms is nieuw kopen voordeliger dan vele reparatie's gezien de reputatie van het merk, matig verkrijgbare onderdelen, en lastig repareerbaar!

Probleer het eens, goed schoonmaken, en reinigen op 90 graden was, zodat ook binnen alles los komt, want als je nooit op 90 graden waste kan het ook vervuiling door zeepresten zijn, 1x per kwartaal is vaak voldoende!
Deze tip geld voor meerdere merken!

De te koop zijnde reinigers zijn schadelijker want die moeten met niet zo vriendelijke stoffen dit weg halen!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door ronald g »

@Dirk lijkt me lastig als de motor niet draait. Als de borstels verkeerd gemonteerd zijn kan dit probleem voorkomen. Het schuine vlak moet altijd geheel op het anker aansluiten. Maar ik vermoed dat Toolboy gauw met het juiste antwoord komt.

Ronald.

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geen antwoord Ronald g haha

Ik ben elshout nog niet tegen gekomen in dit topic met de klacht van zijn/haar wasmasjien.
Wellicht heeft deze zomaar koolborstels vervangen terwijl dat niet nodig was.
E6 is meestal een verstopping of een defect aan de pomp.

groet T

Elshout
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2007 13:13

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Elshout »

Beste Toolboy,

Je bent mij nog niet eerder op dit forum tegengekomen omdat ik nog geen problemen heb gehad met mijn wasmachine wat misschien verwonderlijk is als ik dit forum lees.
ik heb de koolborstels vervangen omdat ze nog maar ca. 1cm lang waren. In dit forum werd gesteld dat dit een bron kon zijn voor de foutmelding dus deze wilde ik uitsluiten. Ik heb bij de onderdelenshop de koolborstels gehaald die voor dit type geschikt waren. Tevens heb ik hierbij ook het witte buisje gereinigd omdat ik toch de achterplaat er af had. Het pluizenfilter en de zeef van de watertoevoer is schoon.
Heb jij misschien nog een idee wat voor motorstoring dit nog zou kunnen zijn die ik zou kunnen verhelpen.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Maurice van den Elshout

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ Elshout.

Dat is een duidelijk verhaal.
Ik denk echter in uw geval dat de besturings module ook een tik heeft gehad.


Groeten T

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door D1RK »

Grote schoonmaak van zeepbakje tot afvoerpomp heeft al eerder geholpen, helaas niet meer draaiende, dus als het weer draaide, gelijk 90 graden wasje, om de rest los te branden!

zie boven...

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door ronald g »

@ Toolboy. Ik had ook geen antwoord maar als er een probleem is met dit soort machine's, wacht dan altijd op Toolboy. Die weet wel raad. Had ik ook aangegeven.

Ronald.

Elshout
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2007 13:13

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Elshout »

Beste Toolboy,

Is deze besturingsmodule te resetten of is het einde verhaal?
Mocht deze te resetten zijn laat dan even weten hoe als je dit eventueel mocht weten.

Groetjes Maurice

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

@elshout.

Beste.

Wat wij meestal doen als we de module verdenken is er effe een andere in te hangen,ze zijn helaas niet te resetten.

Om u mogelijk verder te kunnen helpen pm naar m`n envelopje.

Groeten T

MoniqueW
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2007 19:23

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door MoniqueW »

Mijn zus had vandaag ook problemen met haar Brandt wasmachine, die zeker niet ouder is dan 5 jaar. Vorige week zijn haar koolborstels vervangen, vandaag stond hij ineens in brand. :?

Volgens de reparateur gebeurt dat vaker als gevolg van het vervangen van de koolborstels. Ongeveer 1 op de 99 keer. Hij vergoedt de kosten van de reparatie a 100 euro en heeft mijn zus een (dure) nieuwe machine verkocht.

Klopt dit verhaal? Ik heb mijn twijfels. Heb namelijk nog nooit gehoord dat een machine in brand vloog door het vervangen van de koolborstels. Zijn ze dan niet fout gemonteerd?

Hoor graag jullie mening! :)

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

Brandt lijkt me een beetje overdreven.

Als het anker is gepolijst en de koolborstels zijn vervangen is het idd mogelijk dat dan pas blijkt dat de motor defekt is gevolg is knetteren en een brandlucht /rook.
Dit gebeurd idd zo nu en dan.
De reperateur heeft in mijn ogen juist gehandeld door het bedrag te vergoeden.

En als het echt brand is/was is de schade te verhalen op de inboedel verzekering :wink:

groet T

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door picnicker »

Anker hoeft niet gepolijst te worden hoor
denk dat je de collector bedoeld.
En met brand zal ze wel bedoelen dat de
motor in de hens stond,krijg je echt niet vergoed hoor.

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zeker weten als er echt brandt was dat het vergoed wordt door de verzekeraar,Heb het zelf al vaak aan de orde gehad.

Groet T

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door marcimarc »

ja dat kan als het anker van de motor tever in gesleten is dan kan het voor komen dat het carosel er uit fikt
kwestie van pech hebben :)

haus kathan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2007 07:21

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door haus kathan »

Sinds 2 dagen krijgen wij steeds foutcode er02 in het display van onze wasmaschine. Zouden dit ook de koolborstels kunnen zijn of heeft iemand anders een tip?
Na dit hele forum over Brandt wasmachines te hebben doorgelezen hebben we alles al schoongemaakt en er zit zeker nergens meer vuil in .
Onze wasmachine heeft wel 3 maanden geleden een verhuizing van 1100 km meegemaakt, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

alvast bedankt
Karin

immetjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 nov 2007 23:06

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door immetjes »

Vraagje aan Toolboy:

Ik zie wel eens vaker de opmerking voorbij komen dat een hoger toerental een snellere slijtage van de lagers zou veroorzaken.

Ik mag toch hopen dat de lagers door de fabrikant worden uitgerekend voor het toerental en de belasting waarop ze fungeren? de levensduur van een 1600 toeren machine behoort dan toch hetzelfde te zijn als die van een 1000 toeren machine?

Als dat niet zo is dan heeft de wasmachine fabrikant gewoon z'n huiswerk niet gedaan.

Je laat toch ook geen Ferrari rijden op Trabant lagers?

Nils1
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2007 16:07

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Nils1 »

Wij hebben een Brandt WA3311 Opaal, die nu 6,5 jaar oud is.
Deze centrifugeert niet meer, en bij het spoelen komt er ook geen water in. De hoofdwas doet hij wel normaal.
Op aanraden van menigeen in dit topic, heb ik naar de koolborstels gekeken, deze zijn circa 2 cm.
Is het aan te raden om deze eerst te vervangen? Of zal er iets anders aan de hand zijn?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door bot321 »

Als je de achterplaat eraf haalt zie je een
grote ronde schakelaar zitten met een dun
slangetje eraan.Denk dat hij blijft hangen of
stuk is.Even het slangetje eraf en voorzichtig
inblazen tot je een klik hoort.

Nils1
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2007 16:07

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Nils1 »

Bedankt voor de hulp Bot321!
Geweldig, de wasmachine doet het weer, net zonder problemen het wasprogramma gedraaid!
Dat scheelt weer een monteur bellen morgen.

Georgina
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2008 09:13

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Georgina »

Wij hebben sinds kort ook problemen met onze Brandt WTL1261D (bovenlader)

Het bedieningspaneel was laatst helemaal heet en ik rook een verontrustende brandlucht (de geur van verbrande electronica). De machine was al veel te lang met de hoofdwas bezig en leek daarin te blijven hangen. Eerder was het al een paar keer gebeurd dat de was er niet schoon uitkwam, hij had duidelijk niet gespoeld. Ik heb de machine uitgezet en daarna laten spoelen en centrifugeren, dat ging verder weer goed.
Als ik nu was komt het wasgoed er heet uit in plaats van koud wat het door het spoelen zou moeten zijn. Denk ook niet dat het goed gespoeld is, het ruikt niet fris.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ? Lijkt of de klok blijft hangen, als dat kan tenminste want voor zover ik kan zien is dat electronisch. Er lijkt hier op het forum nogal wat deskundigheid rond te lopen dus ik hoop maar dat iemand een goede tip heeft.

De machine is vijf jaar oud, twijfel eraan of het nog de moeite is om hem te laten repareren. Toen ik hem kocht was het de enige bovenlader van 45 cm breed met ook nog een grote capaciteit (6 kilo). Nu is daar meer keus in.

Gesloten