Benq laptop
Geplaatst: 25 okt 2005 19:10
Het probleem is als volgt, ik heb mijn laptop bij BenQ gebracht ter reparatie van mijn LCD-scherm. Het probleem was dat er een kerstboom in mijn LCD scherm zat.
Vervolgens wou ik mijn garantie claimen bij BenQ (heb de laptop minder
dan een jaar in mijn eigendom gehad).
Vervolgens heb ik BenQ gebeld en hebben ze de klapdoos opgehaald.Vervolgens tot mijn verbazing stelt BenQ dat ik het LCD-scherm kapot heb gemaakt en dat het niet onder de garantie valt. Vervolgens heb ik gezegd dat ik normaal met de laptop ben omgegaan en dat ik de laptop niet stuk heb gemaakt. Daar wouden ze niks van weten en zeiden gewoon dat ik moest dokken anders maar moest nokken.
Vervolgens heb ik BenQ zelf gebeld en wat vraagjes gedeponeerd over de garantie bij hun, hd, videokaart etc. Zij hebben zelf vervolgens tegen mij gezegd dat er 2 jaar volledige garantie is op elk onderdeel van de Laptop met uitzondering van de accu. Toen vroeg ik vervolgens, "Weet u dat zeker?" Dat wist de man zeker, daarop reageerde ik, dat is mooi want ik heb een laptop bij jullie gekocht en daarvan is mijn LCD-scherm stuk gegaan waarom moet ik dan toch betalen voor de reparatie van het LCD-scherm? Vervolgens wat gestotter en gebazel en zei dat ik daarover niet met hem moest discussieren en dat ik daarvoor maar moest bellen met een andere afdeling. Vervolgens gooide de man de hoorn neer. (BenQuiet)
Helaas voor mij en geluk voor hun heb ik de Laptop nodig en sta dus met mijn rug tegen de muur en moet dus betalen voor de reparatie. Vervolgens heb ik expliciet gesteld dat ik het vervangen onderdeel ook terug wou hebben. Immers dat is je eigendom en voor de reparatie betaal je voor een nieuw stukje. Echter het kapotte gedeelte heb ik nooit ontvangen, niet zo’n groot probleem maar wat schetst mijn verbazing, het lijkt net alsof ik een oud onderdeel heb gekregen. Allemaal krassen op het LCD-scherm, terwijl ik toch echt voor een nieuw laptop onderdeel moest betalen. Dit heet toch geen zaken doen?
In ieder geval iedereen dit is de wijze les voor mij (en misschien voor jullie) koop nooit wat bij BenQ. Je kan fluiten naar professionelaliteit.
Vervolgens wou ik mijn garantie claimen bij BenQ (heb de laptop minder
dan een jaar in mijn eigendom gehad).
Vervolgens heb ik BenQ gebeld en hebben ze de klapdoos opgehaald.Vervolgens tot mijn verbazing stelt BenQ dat ik het LCD-scherm kapot heb gemaakt en dat het niet onder de garantie valt. Vervolgens heb ik gezegd dat ik normaal met de laptop ben omgegaan en dat ik de laptop niet stuk heb gemaakt. Daar wouden ze niks van weten en zeiden gewoon dat ik moest dokken anders maar moest nokken.
Vervolgens heb ik BenQ zelf gebeld en wat vraagjes gedeponeerd over de garantie bij hun, hd, videokaart etc. Zij hebben zelf vervolgens tegen mij gezegd dat er 2 jaar volledige garantie is op elk onderdeel van de Laptop met uitzondering van de accu. Toen vroeg ik vervolgens, "Weet u dat zeker?" Dat wist de man zeker, daarop reageerde ik, dat is mooi want ik heb een laptop bij jullie gekocht en daarvan is mijn LCD-scherm stuk gegaan waarom moet ik dan toch betalen voor de reparatie van het LCD-scherm? Vervolgens wat gestotter en gebazel en zei dat ik daarover niet met hem moest discussieren en dat ik daarvoor maar moest bellen met een andere afdeling. Vervolgens gooide de man de hoorn neer. (BenQuiet)
Helaas voor mij en geluk voor hun heb ik de Laptop nodig en sta dus met mijn rug tegen de muur en moet dus betalen voor de reparatie. Vervolgens heb ik expliciet gesteld dat ik het vervangen onderdeel ook terug wou hebben. Immers dat is je eigendom en voor de reparatie betaal je voor een nieuw stukje. Echter het kapotte gedeelte heb ik nooit ontvangen, niet zo’n groot probleem maar wat schetst mijn verbazing, het lijkt net alsof ik een oud onderdeel heb gekregen. Allemaal krassen op het LCD-scherm, terwijl ik toch echt voor een nieuw laptop onderdeel moest betalen. Dit heet toch geen zaken doen?
In ieder geval iedereen dit is de wijze les voor mij (en misschien voor jullie) koop nooit wat bij BenQ. Je kan fluiten naar professionelaliteit.