LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname HCCNet door XS4ALL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Henske

Overname HCCNet door XS4ALL

Ongelezen bericht door Henske »

Vanmorgen hebben alle HCCNET ADSL gebruikers meer informatie ontvangen over de overname per 1-11 door XS4all.

Op zich heldere informatie maar berichten zoals deze:
1. Blijven de abonnementskosten die ik nu betaal voor hcc!net ADSL gelijk? Tot drie maanden na de migratiedatum handhaaft XS4ALL de abonnementskosten zoals u die nu gewend bent. U wordt tijdig geïnformeerd over het moment van migratie en de specifieke gevolgen voor u.

zijn verwarrend.
- Ik heb getekend voor ADSL met een vast maandbedrag en niet voor overname met condities...
- Welke algemene voorwaarden hanteert men? Ik neem aan die van XS4all.

Wie weet hier meer van wat onze rechten zijn? Het liefst zeg ik op als het kan en nodig is.

four-eyes

Re: Overname HCCNet door XS4ALL

Ongelezen bericht door four-eyes »

Wat een ellende met al die overnames. Ik ben intussen al 3 x overgenomen. Eerst zaten we bij Fast-XS. Die werd overgenomen door Dutchweb. Zaten we zo'n half jaar bij Dutchweb, werd Dutchweb overgenomen door Fiberworld. Toen waren we het behoorlijk zat. Ondanks intimidatie van de kant van Fiberworld (we sluiten je af als je niet overgaat naar ons) hebben we voor een andere provider gekozen: SpeedXS. Daar zitten we nog steeds bij.
Naast het ADSL-abonnement bij SpeedXS heb/had ik ook een klein abonnementje bij Freeler. Vorige week kreeg ik een brief van Het Net. Of ik maar over wilde gaan naar Het Net, want Het Net had Freeler overgenomen.
Dat wil ik helemaal niet meer !!!! En weer diezelfde verhalen: als je niet overgaat, sluiten we je af.
Ik word hier goed moe van. Ook van al die intimiderende verhalen. We zijn geen handelswaar!
Ik zou zeggen: gebruik je verstand. Als je niet over wilt naar XS4All dan doe je het toch niet?

Henske

De vraag is of ik mag kiezen. Het is een jaarcontract.
XS4all hanteert de regel dat je mag opzeggen als het bedrag wijzigt,
HCCnet alleen binnen 3 maanden NA start van je jaarcontract.

Al met al ben ik niet blij.

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

je weet niet eens wat de consequenties voor je zijn en bent nu al ontverden, doe normaal en wacht gewoon af wat er gebeurt en sowieso is xs4all de beste provider van nederland dus je kan er alleen maar op vooruitgaan...

Henske

Ik weet dat xs4all ok is. Ik ben niet ontevreden maar wil graag op tijd weten waar ik aan toe ben.

Samengevat: ik betaal nu 42 euro en zou na prijsaanpassing en overname wel eens 80 euro moeten gaan betalen.

Zou je daar niet wakker van worden en voordat het zover is informatie verzamelen? :?

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

informatie verzamelen doe je niet d.m.v. speculeren :?

kijk hier eens voor alle antwoorden op je vragen:

http://www.xs4all.nl/hccnet/

jvs

Ongelezen bericht door jvs »

Als de prijs dermate omhoog gaat, kan je het gewoon opzeggen. Als de prijs niet omhoog gaat moet je je contract uitdienen.

XS4all kan de prijzen wel omhoog schroeven als ze dat willen, maar dat zullen ze met name met de niet-kpn netwerk klanten doen. Jij kan dan gewoon je contract met XS4all ontbinden en naar een andere ISP gaan.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

jvs heeft gelijk. Ik denk echter aan een klein addertje: Gesteld, dat de snelheid gelijk blijft, de prijs gelijk en XS zet de desbetreffende abonnee van het Tiscali/BBNed netwerk over op KPN.
Dat is mijns inziens TOCH een reden om het contract te beeindigen.
(Ik denk, dat voorgaande theoretisch is: vermoedelijk, zoals hier eerder geschreven, zal XS proberen om Tiscali en BBNed klanten te "dumpen" of
een aanbod doen, wat voor velen niet aantrekkelijk zal zijn.
Wel even een serieuze waarschuwing aan mensen, welke binnen hun contractstermijn gaan verhuizen: XS zal de verhuizende BBNed/Tiscali aansluiting niet meeverhuizen (ook als dat technisch wel mogelijk is)
Echter moet het slachtofffer de contractstermijn toch uitzitten; ofwel betalen voor een niet verleende dienst..... :evil:
Nog even een belangrijk gegeven: Vanaf vandaag is lidmaatschap van de HCC geen vereiste meer om abonnee te worden van HCC!NET "powered bij XS4ALL"
Ik zelf heb mijn lidmaatschap bij HCC dan ook gelijk maar opgezegd.....

Henske

Geplaatst op 02 Nov 2005 15:05 door hoffie
informatie verzamelen doe je niet d.m.v. speculeren
kijk hier eens voor alle antwoorden op je vragen:
Laat daar nou net niet die informatie erop staan waar ik op doelde... :cry:
Maar toch bedankt voor de link die ik al had.
Bij een vraag aan [email protected] krijg ik een standaard antwoord terug, leuk.

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

als er niet staat dat je abo gelden omhoog gaat ben je volgens mij klaar, mocht dit wel omhoog gaan heb je een reden om het contract te beeindigen

dus wat is het probleem?????????

Henske

Als dat zo is dan is mijn brandje geblust... :)

Bedankt voor de genomen moeite.

L.Rozenwater

Een contract is een overeenkomst, waarbij de contractant/abonnee zich aan de algemene voorwaarden bindt; in dit geval van hccnet.
Echter, de algemene voorwaarden van hccnet bevatten op dit moment een cruciale fout:
Ze zeggen (die voorwaarden dus), dat hccnet van CAS internet BV is.
Dit is echter onjuist omdat hccnet van XS4ALL is.
M.a.w. Deze voorwaarden kennen op DIT moment geen rechtsgeldigheid: ze zouden dus uitgaan van CAS internet BV en omdat XS4ALL CAS internet BV NIET heeft overgenomen zweven die voorwaarden dus in niemandsland en zijn dus ongeldig.

jvs

Ongelezen bericht door jvs »

L.rozenwater: In nederland is een contract pas niet meer geldig als de voorwaarden van dat contract nadelig wijzigen. Je kan dan als consument het contract ontbinden.

Het wijzigen van eigenaar is een wijziging, het wijziging van netwerk is een wijziging, maar het beide iets wat ikzelf niet als nadelig zou bestempelen. Als je perse op wil zeggen en naar wanadoo 20mbit wil gaan (wie niet :P) met alle toestant, dan interpreteer je alles zo negatief mogelijk misschien en misschien vind je een overgang naar kpn uit principe wel nadelig, maar dat is geen echte valide reden.

Ik denk dat XS4all je wel aan het contract houdt (terecht wel) en als je dan op de harde manier gaat stopzetten (COntract eenzijdig ontbinden stoppen met betalen, incasso's negeren) en het zou voor de rechter komen, dan gaat die uiteindelijk bepalen of dit nadelig is voor jou of niet en eerlijk gezegd denk ik dat als xs4all klanttevredenheidcijfers laat zijn van HHCnet en XS4all en storingscijfers van KPN vs Tis/BBned, dan ga je dit denk ik wel verliezen... (die zijn namelijk beide beter in het voordeel van kpn/xs4all).

Alleen een duidelijke benadeling van de voorwaarden is een reden om voor jou het abonnement op te zeggen (zoals een flinke prijs stijging buiten inflatie om).

four-eyes

Ongelezen bericht door four-eyes »

Henske, ga ook eens kijken bij http://www.adslforum.nl - onderwerp: Vragen over en bespreken van ADSL-providers. Daaronder staat weer een topic over HCCNet en XS4All.
(Ik hoop dat de url tags werken).

Henske

Reactie ontvangen :roll: :
Geachte heer xxx,

De prijzen van de ADSL-abonnementen zullen 3 maanden na de migratie van uw abonnement wijzigen in de prijzen die XS4ALL hanteert.
Omdat er gefaseerd gemigreerd wordt, is nu nog niet bekend wanneer de prijsverhoging voor welke klanten in zal gaan.
U wordt hier tijdig over geïnformeerd. Het klopt inderdaad dat u het recht heeft om op te zeggen per de datum dat
de prijsverhoging voor u ingaat.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

hcc!net

L.Rozenwater

Wat probeert XS te bereiken ? In principe zijn de huidig lopende abo's van hccnet behoorlijk goedkoper dan de vergelijkbare van XS. Bij gelijktrekking van de prijzen zal het grootste percentage huidige hccnet abonnees het recht hebben hun contract te beeindigen. De gemiddelde Nederlander kiest dan waarschijnlijk voor een goedkopere optie en zullen we een massale verhuizing krijgen te zien. Kijken we b.v. naar het familypakket van Wanadoo van 27,50 (max 20mbit en gratis bellen naar gewone nummers in Nederland) dan zal dat voor velen een stuk aantrekkelijker zijn.
Niet voor mij: ik heb isdn en wil daar niet van af.
Ik betaal echter ook geen 37,50 meer per maand voor dezelfde snelheid als nu en zal op zoek gaan naar een geschikt alternatief.
Ik denk, dat XS natuurlijk eerst de abo's met de grootste prijsverschillen zal "migreren", ofwel de abo's via het Tiscali en BBNed netwerk.
Zouden ze dat niet doen, dan krijgen ze gegarandeerd problemen met de XS abonnees, welke zich benadeeld zullen voelen t.o.v. de HCCnet abonnees.........
Laat mij eens een voorzichtge prognose maken:
Waarschijnlijk zal zo rond de 50% het abo opzeggen na de prijsverhoging. Laat van de 50% eens de helft naar een andere provider van KPN overstappen (b.v. Het Net of Planet)
Dan zal KPN toch een behoorlijke groep kwijtraken. Je mag voorzichtig aannemen, dat de Tiscali en BBNed klanten overgaan naar een provider, welke via het netwerk van Tiscali of BBned adsl leveren i.v.m. een zo kort mogelijke downtime en zo weinig mogelijk (extra) kosten.

occultwoman

Ongelezen bericht door occultwoman »

HCC Overgenomen!!!!!!! :twisted: :evil:

MOOI nou hoop ik ook dat ik van al het dwaze gezeur af ben,Tjonge jonge LID zijn van HCC en me eigen net eens aangemeld hebben,is dat wat dan...... Nu maar afwachten of de deurwaarder met een nieuwe brief komt want dan hebben we de poppen aan het dansen want dan moet ik voorkomen?????? schandalig,ik heb hcc niet eens nodig ik los namelijk al me pc problemen zelf op en anders heb ik ook nog zoiets als goede vrienden die heel technisch zijn aangelegd.
WIE heeft er ook met zoiets te maken gehad en wat heb je eraan gedaan want betalen DOE IK NIET,niet voor wat ikzelf niet heb gedaan.45 € lidmaatschap nu opgelopen naar 85 € vanwegen de deurwaarder,ze doen maar een dotje hoor. en het mooiste is dat ze na tig mailtjes gestuurd te hebben nog steeds niet weten wat mijn naam is en of ik een man of VROUW ben .....echt zielig zeg pfff.
Maar om een lang verhaal kort te maken.....Kijk op http://BOYCOT.NU bij HCC daar staat wat er gebeurd is.....doei

ollycd

Ongelezen bericht door ollycd »

Aangezien onze beste jongens van XS alleen kunnen leveren over het stabiele maar veel te dure KPN netwerk en nog met staats steun aangelecht.
Bedenk je wel dat je al 19,95 moet dokken aan de KPN voor 1600 kbs d/l snelheid via de telefoon rekening.

Dus het is dag dag met het handje , geen steun aan de kpn van mij.
Ik zorg er dus voor dat ze geen zo tehete telco migratie mogen doen en ga hoppen naar een andere provider.

Ook nog deze overname, dit wordt bijna tijd voor de nma

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

het adsl netwerk is aangelegd na de privatisering van KPN!

ollycd

Ongelezen bericht door ollycd »

Het KPN netwerk is voor het belangrijkste deel (last yard) naar de huizen toe aangelecht door staat steun,
alleen in de wijkcentrales hebben ze extra kasten moeten plaatsen om het adsl signaal aan te kunnen sluiten op hun backbone, tuulijk niet in heel nederland lag nog glastussen de wijk centrales maar 70% wel

dus 25% hebben ze van glas voorzien en alle adsl centrales hebben ze geplaatst, terwijl ze ook nog geld vangen van andere netwerk providers voor het gebruik van de last yard

Gesloten