Klacht Essent
Geplaatst: 03 nov 2005 20:06
Ik ben vandaag precies twee jaar klant geweest bij Essent en sinds vandaag dus niet meer aangezien Essent gewoon doodleuk het contract beeindigd heeft vanaf vandaag.
Het verhaal: Vorig jaar 1 oktober ben ik verhuist en is alle ellende begonnen...gekloot met verkeerde eindafrekeningen etc etc etc.
Essent is er zo lang mee bezig geweest dat dat pas in februari/maart dit jaar "redelijk" was opgelost.
Toen kreeg ik in april dit jaar weer een einafrekening maar nu voor het nieuwe adres....ook deze klopte weer niet, maargoed Essent zou alles herstellen etc etc etc.
Dat is dus ook uiteindelijk gebeurd, DACHT IK!!
Rond 10 oktober 2005 kreeg ik twee brieven van Essent 1 voor het gas en 1 voor de energie.....einde levering stond er doodleuk bovenaan de brief en er werd gesteld dat Essent het contact beeindigd per 03-11-05 vandaag dus.
Dus ik de Essent bellen, kreeg ik te horen dat ik de afdeling incasso maar moets bellen dus zo gezegt zo gedaan.
Daar werd mij verteld dat er nog openstaande vorderingen waren en dat waren de voorschotnota's van Mei 2005, Juli 2005, en September 2005 en een aantal incasso kosten, en er werd gezegt dat om een nieuw contract te kunnen krijgen bij Essent ik de openstaande vorderingen per direct moets voldoen en een borg moest betalen van 400 euro.
Nou now way dus want naar mijn inzien is alles netjes betaald, maar nee met de incasso afdeling van Essent is niet te praten.
Op mijn vraag waarom ze, als er nog wat van Mei 2005 bijvoorbeeld zou openstaan ze daar nooit iets over hebben laten weten maar helaas een antwoord bleef uit.
Ze blijven gewoon hoe dan ook bij hun standpunt "er zijn openstaande vorderingen punt uit"
Nu is het zo dat ik inmiddels genoodzaakt ben om een andere leverancier te nemen omdat ik er echt niet meer uitkom met Essent maar echt veel ruimte om een nieuwe leverancier te zoeken hebben ze me niet gelaten ofzo.
Ben nu bij Eneco en na een telefoontje vandaag werd mij bij Eneco verteld dat alles was ingehuist en dat dat morgen zichtbaar moet zijn in het systeem van de netwerk leverancier.
Ik hoop maar dat dat op tijd is daar ik morgen op de planning sta om afgesloten te worden volgen Essent netwerk
Nu is mijn vraag...mag Essent deze procedure hanteren ookal heb ik een geschil met hun.
Wat is stap voor stap de normale procedure indien er openstaande vorderingen zijn en wanneer mogen ze overgaan tot einde levering ect ect..
Het verhaal: Vorig jaar 1 oktober ben ik verhuist en is alle ellende begonnen...gekloot met verkeerde eindafrekeningen etc etc etc.
Essent is er zo lang mee bezig geweest dat dat pas in februari/maart dit jaar "redelijk" was opgelost.
Toen kreeg ik in april dit jaar weer een einafrekening maar nu voor het nieuwe adres....ook deze klopte weer niet, maargoed Essent zou alles herstellen etc etc etc.
Dat is dus ook uiteindelijk gebeurd, DACHT IK!!
Rond 10 oktober 2005 kreeg ik twee brieven van Essent 1 voor het gas en 1 voor de energie.....einde levering stond er doodleuk bovenaan de brief en er werd gesteld dat Essent het contact beeindigd per 03-11-05 vandaag dus.
Dus ik de Essent bellen, kreeg ik te horen dat ik de afdeling incasso maar moets bellen dus zo gezegt zo gedaan.
Daar werd mij verteld dat er nog openstaande vorderingen waren en dat waren de voorschotnota's van Mei 2005, Juli 2005, en September 2005 en een aantal incasso kosten, en er werd gezegt dat om een nieuw contract te kunnen krijgen bij Essent ik de openstaande vorderingen per direct moets voldoen en een borg moest betalen van 400 euro.
Nou now way dus want naar mijn inzien is alles netjes betaald, maar nee met de incasso afdeling van Essent is niet te praten.
Op mijn vraag waarom ze, als er nog wat van Mei 2005 bijvoorbeeld zou openstaan ze daar nooit iets over hebben laten weten maar helaas een antwoord bleef uit.
Ze blijven gewoon hoe dan ook bij hun standpunt "er zijn openstaande vorderingen punt uit"
Nu is het zo dat ik inmiddels genoodzaakt ben om een andere leverancier te nemen omdat ik er echt niet meer uitkom met Essent maar echt veel ruimte om een nieuwe leverancier te zoeken hebben ze me niet gelaten ofzo.
Ben nu bij Eneco en na een telefoontje vandaag werd mij bij Eneco verteld dat alles was ingehuist en dat dat morgen zichtbaar moet zijn in het systeem van de netwerk leverancier.
Ik hoop maar dat dat op tijd is daar ik morgen op de planning sta om afgesloten te worden volgen Essent netwerk
Nu is mijn vraag...mag Essent deze procedure hanteren ookal heb ik een geschil met hun.
Wat is stap voor stap de normale procedure indien er openstaande vorderingen zijn en wanneer mogen ze overgaan tot einde levering ect ect..