Benq DVD+RW 1625 met LightScribe
Geplaatst: 05 nov 2005 11:32
Sinds geruime tijd krijg ik, als ik de LightScribe functie wil gebruiken met Nero CoverDesigner, de fout ”Print process failed. A communication error has occurred with the LightScribe drive”. De drive heeft hiervoor altijd goed gewerkt met LightScribe.
Ik heb als mogelijke oplossingen al geprobeerd:
* Nero verwijderen en opnieuw installeren (laatste versie 6.6.0.16)
* Lightscribe driver opnieuw geïnstalleerd
* Nieuwe firmware geflashed (BBIA) van de site van BenQ
* Drive als master of slave geprobeerd
* Aan IDE0 of IDE1 geprobeerd
* In een externe USB behuizing geplaatst en op een andere PC geprobeerd
Geen van bovenstaande oplossingen heeft tot nu toe geholpen.
Hieronder het verhaal tot nu toe.
1) Ik heb destijds contact gezocht met de BenQ helpdesk en mijn drive ter reparatie opgestuurd. Drive is toen binen een week weer terug gekomen maar helaas was het probleem nog steeds niet verholpen.
2) Daarna heeft het bedrijf waar ik de drive gekocht heb dezelfde drive nogmaals opgestuurd naar BenQ. Als reactie is door BenQ een andere 1625 drive (niet een nieuwe!) terug gestuurd maar ook deze geeft dezelfde fout aan.
3) Helaas heeft nog niks geholpen en blijft de foutmelding bestaan met de drive. Ik heb toen wederom met de Benq helpdesk gebeld welke aangeeft de drive opnieuw te sturen.
Het lijkt er sterk op dat Benq grote problemen met dit type DVD schrijver met Lightscribe functie heeft. Gaat men zoeken op het net komt men veel mensen tegen met dezelfde klachten.
Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die deze problemen hebben en problemen hebben met de klacht afhandeling van benq.
Mvg,
Michel
Ik heb als mogelijke oplossingen al geprobeerd:
* Nero verwijderen en opnieuw installeren (laatste versie 6.6.0.16)
* Lightscribe driver opnieuw geïnstalleerd
* Nieuwe firmware geflashed (BBIA) van de site van BenQ
* Drive als master of slave geprobeerd
* Aan IDE0 of IDE1 geprobeerd
* In een externe USB behuizing geplaatst en op een andere PC geprobeerd
Geen van bovenstaande oplossingen heeft tot nu toe geholpen.
Hieronder het verhaal tot nu toe.
1) Ik heb destijds contact gezocht met de BenQ helpdesk en mijn drive ter reparatie opgestuurd. Drive is toen binen een week weer terug gekomen maar helaas was het probleem nog steeds niet verholpen.
2) Daarna heeft het bedrijf waar ik de drive gekocht heb dezelfde drive nogmaals opgestuurd naar BenQ. Als reactie is door BenQ een andere 1625 drive (niet een nieuwe!) terug gestuurd maar ook deze geeft dezelfde fout aan.
3) Helaas heeft nog niks geholpen en blijft de foutmelding bestaan met de drive. Ik heb toen wederom met de Benq helpdesk gebeld welke aangeeft de drive opnieuw te sturen.
Het lijkt er sterk op dat Benq grote problemen met dit type DVD schrijver met Lightscribe functie heeft. Gaat men zoeken op het net komt men veel mensen tegen met dezelfde klachten.
Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die deze problemen hebben en problemen hebben met de klacht afhandeling van benq.
Mvg,
Michel