Pagina 1 van 3

wat is er aan de hand?

Geplaatst: 06 nov 2005 19:22
door casema medewerker
ik lees hier voldoende reacties op casema. waar ik zelf ook werk. om mijzelf te beschermen, niet mijn echte naam gebruikt. toch voel ik me wel geroepen om het een en ander uit te leggen. ik ben een medewerker die wel om de klanten geeft. zelf ben ik namelijk ook gewoon een consument. wat duidelijkheid, openheid, en eerlijkheid, kan geen kwaad denk ik zo. ik zal ook reageren op berichten hier, als ik er mee kan helpen.

waarom word er niet gereageerd op mail, brieven enz?

er is een achterstand die inderdaad ongekend is. de gemiddelde tijden zijn op het moment:

opzeg brieven: 4 tot 8 weken
klachten: 4 tot 8 weken
facturatie per mail: 2 weken
facturatie per brief of fax: 3 tot 8 wken
wijziging (internet of tv)abbonnement: 8 weken

wat is er aan de hand met de facturatie?

er zijn problemen met een "nieuw" systeem. je kunt wel zeggen dat er een kat in de zak is gekocht.

voorbeelden: er word van 1 rekening afgeschreven, terwijl er van 2 verschillende afgeschreven moet worden. dit gebeurd niet, het staat goed in het systeem, hij pikt er maar 1 uit, daar haalt hij alles vanaf. ja dit is dus niet rechtmatig, nee casema kan er niets aan veranderen tot systeemfouten verwijderd zijn. verrekenen? dat kan, maar duurt erg lang.

er staat niet op de acceptgiro, waarvoor het is.
dit komt door een ander probleem in het systeem. er zou normaal een specificatienota verzonden moeten worden. dit gebeurd niet. dat is de fout. een specificatie kan verzonden worden door te bellen, mailen enz.

waarom word er niet bezorgd/geinstalleerd?

om het kort te houden, casema werkt met andere bedrijven om te bezorgen danwel instaleren. die bedrijven, daar liggen de problemen. afspraken worden niet nagekomen enz enz. soms zelfs tot 8 keer toe. casema heeft een ander bezorgbedrijf uitgekozen, namelijk tpg, met een slagingskans van 99 %. voor de installaties, hebben ze meer monteurs aangenomen. bij casema zelf wel te verstaan. dit heeft nog niet alle problemen weggenomen.

gouden tip:

* bestel voorlopig niets
* wijzig voorlopig niets


het is namelijk nog even niet afgelopen, met "de chaos". het programma/systeem, ligt nu weer bij de producent, in azie, als ik het goed heb. het kan even duren voor deze bugs eruit zijn.

:P zo dat was mijn verhaal voor nu, hoop dat ik, nog wat mensen te woord kan staan hier ...

vriendelijke groet, casema medewerker.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 07 nov 2005 14:01
door andre26
ik heb nu 4 maanden internet van casema.pakket midi de eerste 6 maanden voor 10 euro maar er is nog geen bedrag van mij bank afgeschreven,maar ze bellen je wel op als ze je wat willen aansmeren.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 08 nov 2005 22:05
door casema medewerker
uw probleem komt vaker voor.

de afschrijvingen kunnen niet plaatsvinden zolang een bestelling een bepaalde status heeft. dit proces duurt heel erg lang. daardoor vinden er geen afschrijvingen plaats.

om er voor te zorgen dat u niet in 1 keer een rekening van een aantal maanden ontvangt, kunt u 2 dingen doen.

of u houd de maandelijkse kosten appart op uw rekening, zodat uzelf geen problemen tegenkomt, als casema wel afschrijft.

of u maakt onder vermelding van uw klantnummer alvast wat over op rek nummer 931377 tav casema te den haag.

op het gedeelte wat u beschrijft dat er wel gebeld word om een product te verkopen...

de problemen met facturatie weerhoud casema er inderdaad niet van hun product te verkopen. daar kan iedereen zijn mening over hebben. hiervoor heeft casema gekozen, en daar kan ik verder niets nuttigs over kwijt. waarom ze tot deze beslissing zijn gekomen, is mij ook niet duidelijk.

als u uw klacht kwijt wilt, kunt u schrijven naar:

casema nv
tav complaints
postbus 16192
2500 bd
den haag

of faxen naar
070 7781998
onder vermelding an complaints.

dit zorgt er wel voor dat u uw klacht geuit heeft, echter denk ik persoonlijk, dat er alleen een excuus zal komen. en dat er verder niets aan veranderd word gezien dit een door de aangewezen personen, een beslissing over is geaakt, met een motivatie daarvoor.

hopende u hiermee geholpen te hebben,

een vriendelijke groet, casema medewerker.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 08 nov 2005 23:13
door IkBenJan
Het is een hartverwarmend verhaal, casemamedewerker. Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij iemand anders. Daar in India hebben ze prut software gemaakt, jaja. Maar is die dan niet getest voordat hij in gebruik werd genomen, wie z'n verantwoordelijkheid is dat? De klant mag achter de fouten aanhollen, wie vergoedt dat?
Je verhaal pleit je baas niet vrij. Het is vergelijkbaar met een aanrijding veroorzaken door geen voorrang te verlenen en dan te komen met het excuus "ja, ik was ook zo vreselijk dronken"...

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 09 nov 2005 21:01
door casema medewerker
beste ikbenjan,

nee de verantwoordelijkheid ligt niet bij een ander.
ja de verantwoordelijkheid ligt bij casema.
nogmaals ja, want u heeft gelijk dat u niet achter de feiten aan hoeft te hollen.

casema probeer ik niet vrij te pleiten. ABSOLUUT NIET zelfs. ik voel me betrokken bij de klanten, niet bij het bedrijf waar ik werk.

misschien is dat slecht, maar mijn ideeen over goede besluiten, en klantvriendelijkheid, staan recht tegenover die van casema.

geloof me aub als ik u zeg, dat minstens driekwart van de 'gewone medewerker", die niets te zeggen heeft, het beleid, beslissingen enz tegenstaat.

van mij mag er nieuw bestuur komen, ditmaal met gezond verstand. de mederkers zeggen al tijden vooraf, dit werkt niet, gaat niet goed komen. en er word anders besloten. vervolgens gaat het inderdaad fout.

tot mijn spijt, heeft u volledig gelijk, samen met nog een heleboel mensen met klachten. het is dat ik ook mijn geld moet verdienen helaas... misschien op een andere manier. is niets mee goedgepraat, u schiet er ook niets mee op natuurlijk. maar goed, hoop dat het duidelijk is, dat ik dus niet probeer casema te verdedigen.

veel suc6!

vriendelijke groet, vanity

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 10 nov 2005 15:44
door layla
Beste Casema medewerker,

Ik zit nu voor de 3e keer te wachten op een modem. Ik heb eind augustus internet besteld en tot 2 x toe zou het modem bezorgd worden. Op beide data kwam er niemand opdagen. Nu heb ik maandag weer contact gehad en op die dag zou het modem per tpg-post verstuurd worden.... je raadt het al: nog niets ontvangen..
Ik heb niet echt veel zin om weer dat 0900 nr. te bellen om vervolgens een half uur in de wacht te hangen. Waarom duurt het zo lang? Als ik vandaag per TPG een pakket opstuur is het morgen bij de geadresseerde, bij Casema duurt dit veel langer, waarom?!!?

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 10 nov 2005 21:06
door casema medewerker
beste layla,

casema heeft problemen gehad met het bezorgen danwel installatie.
nu is er (eindelijk) gekozen voor een andere leverancier.
de tpg. de tpg heeft een slagingskans van 99%.
het enige vervelende daaraan is indd dat het drie weken kan duren.
ik heb die vraag ook gesteld.
het is het zelfde als aangetekende post, en als ik dat doe is het binnen 2 dagen op de bestemming! het antwoord wat ik daar op kreeg was ook niet echt duidelijk. :roll: maar ivm een grote hoeveelheid, is er afgesproken, binnen 3 weken. dus stel, ik zet er een datum in. laten we zeggen 11 november. dan komt het pakket ergens tussen 11 november en drie weken daarna.

het is zeer teleurstellend, dat het zo onwijs lang duurt, maar we hebben wel 99% slagingskans.

de vraag waarom het zo lang duurt, is niet echt beantwoord hiermee, dat weet ik, maar heb hier helaas ook niet echt veel duidelijkheid over gekregen. het enige wat ik weet is wat hierboven beschreven staat.

heel veel suc6 en plezier met het internet...

gr casema medewerker.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 11 nov 2005 10:20
door layla
Beste Casema medewerker,

Ik vind het zeer jammer dat het 3 weken zou moeten duren, te meer daar ik al eerder geklaagd heb over de niet nagekomen afspraken en ik daar geen bevredigend antwoord op krijg. De enige reactie is: "uit onze administratie is gebleken dat u reeds contact heeft gehad met de klantenservice."
Hier kun je echt iets mee hoor!! :evil:
Natuurlijk heb ik contact gehad met de klantenservice, meerdere malen zelfs!! Maar ik wil een fix datum waarop ik mijn modem ZEKER zal ontvangen, zodat ik zelf kan beslissen of ik het door wil laten gaan of een andere provider ga zoeken. Ik zit nl. al ruim 2 maanden zonder internet op mijn nieuwe adres en dat vind ik veel te lang! Als ik nu hoor dat het misschien nog 3 weken kan gaan duren (waar ik nog niet zeker van kan zijn, omdat eerdere afspraken ook niet doorgingen) kan ik beter ADSL aanvragen, want dat heb je doorgaans binnen 2 weken in huis.
De antwoorden waar Casema mee komt zijn veel te vaag en zeker niet klantvriendelijk. Ik zou een geste vanuit Casema zeker wel terecht vinden, het heeft me een hoop tijd, telefoonkosten en ergernis gekost!

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 11 nov 2005 12:55
door edmoor
Hoi layla,

Dat geeft toch al aan wat je in de toekomst van Casema kunt verwachten als je ermee doorgaat?
Met alle respect overigens voor wat de Casema medewerker hier probeerd te doen.

Ik zou zeggen, afzeggen die handel en ADSL nemen bij een
goede provider.
Die zijn niet het goedkoopst maar leveren in ieder geval kwaliteit.
Problemen zijn er overal wel eens maar met ADSL van 1 van de duurdere providers zul je weinig tot geen klantenservice nodig hebben, eenvoudig omdat de verbinding altijd goed is.
Dat is mijn ervaring en de ervaring van mijn vrienden/kennissenkring.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 11 nov 2005 12:58
door Lahan
het laatste wat mensen met problemen nodig hebben is een blije medewerker die op eigen houtje hier aan het aan klooien is, Casema moet zelf hier komen met een structurele oplossing of de mensen zelf benaderen.!

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 11 nov 2005 17:12
door Bob Schurkjens
Hulde voor Casema medewerker! :D

Geweldig dat je als werknemer van een bedrijf zelf het initiatief neemt om op dit forum eerlijk aan te geven wat er bij het bedrijf (in dit geval Casema) aan de hand is.

Deden meer werknemers dat maar. Voor consumenten is dit waardevolle informatie die ze anders nooit zouden krijgen. Want dat is helaas de realiteit. Casema zal zelf nóóit de vuile was buiten hangen want dat schrikt potentiële klanten heel erg af.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 12 nov 2005 13:16
door casema medewerker
beste layla,

zoals ik al zei heeft de tpg een slagingskans van 99%. het is dus zeker dat u het internet krijgt. voor gemaakte kosten raad ik u aan een overzicht daarvan te sturen naar bovenstaand adres. met een specificatie van de gemaakte telefoonkosten.

vr gr casema medewerker

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 12 nov 2005 13:21
door casema medewerker
beste andere bezoekers hier,

de meningen zijn dus verdeeld over wat ik hier doe.
mocht u er niets aan hebben, kijk dan aub verder, ik wil u absoluut niet storen. en als casema zelf wat had gedaan, had het hier niet nodig geweesd. daarbij had ik graag gewild dat ze is wat eerlijker zouden zijn, echter dat gebeurd niet. anders had ik zeker wel voor die optie gekozen!

nogmaals wat betreft layla... doe aub wat uw gevoel zegt. eerlijk is eerlijk, u heeft niets in huis, u kan gewoon annuleren.en daarbij zegt gevoel over een bedrijf ook veel.

enige puntje waar ik casema wel op wil steunen. qua kwaliteit in lantvriendelijkheid zijn ze ronduit slecht op t moment. qua product, moet ik zeggen, doen ze het echt goed...

vr gr van casema medewerker.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 12 nov 2005 19:06
door andre26
en maar bellen naar mensen mevrouw wilt u digitale telefonie nee. doe liever wat aan die nieuwsserver.of moeten alle mensen door port 23 gaan downloaden? :x

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 12 nov 2005 20:53
door Lahan
en nog steeds is er geen structurele oplossing...

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 13 nov 2005 01:44
door resp00112469
Over de kwaliteit van Casema heb ik geen klachten, over de administratie des te meer. Laat ik hier even mijn relaas ook weergeven.
Zelf ben ik dealer van Casema geweest voor controle van antenne aansluitingen, film time internet digitale Tv en noem het maar op. Toen ik de zaak heb beëindigd omdat ik het na 42 jaar en mijn pensioen er aan kwam tijd vond om te stoppen, besloot ik om de PC thuis te installeren en daar een internet aansluiting aan te vragen. Dit is op een zeer correcte manier dan ook heel snel gebeurd, maar wat er daarna allemaal mis is gegaan tart iedere beschrijving. Al mijn gegevens waren ingediend, maar er werd geen geld van de rekening afgeschreven. Diverse malen heb ik gebeld en het zou goed komen. Vergeet het maar! Nadat ik 5X afgesloten geweest ben vond ik het welletjes en heb alle correspondentie en een boze brief aan de directie van Casema toegestuurd. Hierop is geen enkele reactie ontvangen! Men presteerde het om heraansluit kosten in rekening te brengen en toen ik dat weigerde werd er een incasso I.J op af gestuurd! Ik ben daar heel erg kwaad over geworden en toen ik weer werd afgesloten heb ik even mijn verhaal gedaan op een niet bevoegd telefoon nummer omdat ik de sticker met de dealer nummers zorgvuldig had bewaard! Dat heeft wel geholpen en binnen 2 uur had ik weer aansluiting. Hierop heb ik contakt opgenomen met J Ronhaar van Coax.nl en het probleem voor gelegd. Binnen 3 dagen kreeg ik een telefoontje van Casema en kon toen mijn probleem voorleggen. Alles is daarna binnen 1 dag geregeld en de problemen waren opgelost! Waarom moest dit allemal zo lang duren, want het heeft alles bij elkaar 11 maanden geduurd! Intrum Justitia kwam daarna nog met een aantal aanmaningen en nadat ik de copiën van de correspondentie met Casema had opgestuurd, werd het ineens erg stil. Hier wordt je als consument echt niet vrolijk van! Dat er achterstanden zijn, so what, maar dat er dan gelijk incasso maatregelen worden genomen is voor mij toch onverteerbaar. Wat er bij Casema aan de hand is, dat de linker hand niet weet wat de rechterhand aan het doen is! Dit was mijn relaas.

Vr. Gr. Hans.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 14 nov 2005 08:51
door layla
Beste Casema medewerker, op het laatste punt moet ik je helaas gelijk geven, dit is ook de reden dat ik heb besloten toch nog deze week af te wachten.
Overigens is er nog iets stoms gebeurd, ik kreeg zaterdag nog wat post van mijn oude adres en daar was dus een brief binnengekomen dat ik op de afgesproken datum een modem toegestuurd zou krijgen door tpg, op mijn OUDE adres!!!
Ik begrijp niet hoe die administratie bij jullie werkt, ik heb de nieuwe aansluiting vanaf mijn nieuwe adres aangevraagd, keurig alle nieuwe adresgegevens doorgegeven etc. Mijn verhuizing voor kabeltv had ik reeds van te voren per internet doorgegeven, waarschijnlijk is het een probleem om e.e.a. goed te verwerken.
Enfin, de medewerkster die ik zaterdag heb gesproken heb ik gezegd dat ik ze nog 1 week de tijd geef om het modem af te leveren, anders ga ik een andere provider zoeken. (ik heb wel iets andere bewoordingen gebruikt, ik hoop niet dat de medewerkster het zich persoonlijk heeft aangetrokken :oops: )

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 14 nov 2005 23:27
door casema medewerker
onze newsserver is prima, die van wanadoo is slecht, gezien zij besloten hebben dat er maar een gedeelte gebruikt kan worden, en de rest geknepen word. overigens weet ik helaas weinig van het technische gedeelte.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 14 nov 2005 23:31
door casema medewerker
beste hans,

dit zal helaas voor al het gedoe zijn geweest. in het nieuwe systeem waar alles mee is begonnen. is de facturatie net gestart, en er zijn nog niet eens herrinneringen de deur uit. dus het incasso bureau zal van voor de maand juli zijn geweest. toen hadden we echt geen grote problemen. maar als het stroef loopt, snap ik dat u baalt. zeker als inderdaad blijkt dat de koe van voor niet weet dat die van achteren leeft.

Re: wat is er aan de hand?

Geplaatst: 14 nov 2005 23:34
door casema medewerker
beste layla,

je hoeft je niet te :oops: ... tenzij je tegen iemand zegt dat zijn moeder een nare ziekte moet krijgen of dat je de kinderen wel even zal overrijden. dat vinden we erg... de rest niet (en geloof mij. die dingen worden ook gezegd) maar nu ben ik benieuwd... wanneer zou je pakketje komen?

vr gr casema medewerker