Pagina 1 van 1

KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 07 nov 2005 14:03
door Josien80
Omdat wij gingen verhuizen en eigenlijk nooit belden, wilden wij onze aansluiting van KPN opzeggen. Een maand voor de verhuizing had ik doorgegeven dat ik de aansluiting per 31-10-2005 wilden laten vervallen. Eerst had ik gee-maild, maar dat kon niet via de mail, dus vroegen ze of ik wilde bellen. Prima, heb ik gedaan dus. Alles zou geregeld worden. U raadt het al: op 3 november jl. ging bij mij de telefoon over en ik schrok me half rot. Ik meende eigenlijk dat ik alles al uitgeplugd had, maar dat was dus niet zo. Rare gewaarwording om dan ineens telefoon te krijgen. Daarom vandaag maar eens gebeld met KPN. Nee... ze hadden nog nooit gehoord van de afsluiting van mijn telefoonnummer. Waarom ik dat wilde en bla bla bla. Nou heel gedoe, maar nu kunnen ze het nummer dus niet per direct afsluiten en duurt het tot 14 november. Echter, op die dag heb ik zelf geen sleutel meer van ons oude huis. Nu maar hopen dat de nieuwe huurder van het pand niet doodleuk op onze kosten kan gaan zitten bellen. En controleren kan ik het zelf dus ook niet meer. Echt, ik zou er zo blij mee zijn als dat hele gezeur met KPN dadelijk achter de rug is...

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 08 nov 2005 00:08
door MLF
KPN spoort van geen kanten, ik had ook een maand van te voren opgezegd en niks aan de hand.
Mijn moeder hetzelfde, alleen begrepen ze het woord maand niet zo goed dus die was in 1 dag afgesloten, dus wij bellen dat dat ff terug moet, dat snapten ze ook al niet, dus nooit meer een aansluiting gehad.
Maar er is wel meer loos met KPN.
Dus wat jij vertelt is geen wonder.

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 08 nov 2005 15:57
door jootje21
1 tip...binnen een week geen bevestigingsbrief = geen opdracht verwerkt

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 08 nov 2005 16:33
door maybe
vraag bij opzeggingen inderdaad altijd om een bevestiging. Weet je (bijna) zeker dat er niks meer fout gaat.

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 12 nov 2005 09:08
door MLF
Bij mij berekende KPN 0900 nummers die ik nooit belde (ik heb alleen een poes in en huis en zij belt niet), dus ik werd boos en heb ze via mail laten weten dat ze het maar afsluiten, kunnen ze het ook niet weer berekenen, krijg ik netjes een mail terug dat ik geen 0900 nummers meer kan bellen, voor info moet ik bellen naar 0900........ :roll:

Dus ik maar terug gemaild hoe ik dat dan kan doen, krijg ik een mail terug met: dan kunt u wel bij iemand anders bellen :?

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 22 nov 2005 15:17
door RSt
een tip voor iedereen hier... ga gewoon naar de Primafoon toe daar weet je wie je hebt gesproken en je krijgt direct een bevestiging mee waarop staat waaneer de lijn wordt afgesloten en wanneer je abo wordt stopgezet!!! gr. RSt

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 22 nov 2005 16:12
door Lahan
opzeggingen gaan niet meer via de primafoon, dat moet via de klantenservice 0900-0244...

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 28 nov 2005 19:08
door RSt
dat klopt helemaal Lahan!! alleen ging het bij MLF niet over een totale opzegging van de lijn, maar over een blokkering op de lijn en daarvoor kun je nog altijd naar de Primafoon gaan!!

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 29 dec 2005 11:27
door berndv
telefoon afsluiten kan per 1 of 2 werkdagen, echter het abonnement loopt dan nog wel 1 maand door, omdat je 1 maand opzegtermijn hebt. Dit kan je allemaal bij de primafoon regelen, kan je een krabbel zetten en krijg je direct een bewijsje mee.

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 29 dec 2005 22:26
door Lahan
onzin berndv je kan het niet bij de primafoon regelen dit gaat alleen via de klantenservice!

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 20 jan 2006 13:37
door miertje26
ja dat klopt je kunt inderdaad bij de primafoon niet meer opzeggen, maar in bijna elke primafoon staat wel een telefoon dat je daar kunt bellen als je thuis je 0900 hebt afgesloten. hoef je niet te vragen gewoon doen. En ja ook bijna elke service bedrijf heeft een 0900 nummer UPC,NUON enz.... dus trek zelf je conclusie succes allemaal

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 16 feb 2006 19:00
door zinet
IK heb bij KPN een isdn + adsl aangevraagd. Al een week. Tot op heden werkt dit niet. Na vele uren met de helpdesk gebeld te hebben zijn ze tot een conclussie gekomen dat het modem kapot is.
Kan ik dit alles opzeggen. Als ik iets koop dan wil ik ook dat het werkt, zo niet wil het terug geven.
Wie kan mij hierin advies geven

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 16 feb 2006 21:03
door Anoesjka
Beste Zinet,
Als het goed is heb je een contract getekend voor een bepaalde tijd en die moet je uitzitten en als je er geen gebruik van maakt toch betalen. Helaas werkt dat nu eenmaal zo.
Dat nu toevallig jouw modem stuk is dat kunnen zij natuurlijk ook niet van te voren zien.
Als ik jou was zou ik proberen te eisen dat ze een instalateur sturen binnen een week met een nieuwe modem en die het dus ook correct voor je aansluit.
Die testen namelijk direct of alles werkt, willen ze dit niet kun je altijd proberen het contract te ontbinden, maar denk dat je weinig kans maakt gezien dit buiten hun schuld om is verder.
Verder wil ik je erop wijzen dat als je een instalateur eist dat je er een bevestiging van krijgt waar ook op staat vermeld dat ze het kostenloos komen installeren.

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 20 feb 2006 12:22
door Karien
Kpn meet met 2 maten.
2 dezelfde telefoons en bij de ene is de huur er na 3 jaar automatisch af en de telefoon eigendom en bij de ander gaat het huren 22 maanden langer door want het zijn niet dezelfde kontrakten,zeggen ze bij KPN of ze hebben na 3 jaar de telefoon ingeleverd.
Dit is niet het geval,ze bellen er nog elke dag mee en de kontrakten zijn exact hetzelfde.
Dit gaat overigens niet over eeen goedkope telefoon maar een B&O die je 5 jaar geleden kon huren op huurkoopbasis met een huurkontrakt van 3 jaar.€50,- wordt uit coulance teruggegeven.
En dat na 33 jaar klant van KPN

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 20 feb 2006 18:52
door Lahan
als je je contract had gelezen toen je tekende had je geweten hoe het in elkaar zat...

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 20 feb 2006 20:04
door tukker2
Zinet heb je er al eens aangedacht om naar de primafoon winkel van kpn te gaan

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 20 feb 2006 21:18
door Karien
Hallo Lahan

Wij hebben samen de kontrakten gelezen,alleen ik dacht dat het huren over 5 jaar ging,maar dat doet nu even niet ter zake.
Bij die ander is de huur na 3 jaar van de rekening afgehaald automatisch en bij mij niet,want dit had ik na 3 jaar zelf moeten regelen ,zegt KPN.En dat hebben die andere ook niet hoeven doen,dus ik heb 22 x €17,20 p.m meer betaald voor hetzelfde produkt,zelfde kontrakt.En dat noem ik meten met 2 maten.

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 20 feb 2006 23:04
door Lahan
als je een auto huurt betaal je ook totdat jem inlevert, dat ze een fout hebben gemaakt en er eentje van hebben stopgezet is geluk...

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 21 feb 2006 22:28
door Karien
Ik vind dit geen vergelijking met een auto huren Lahan.
Dat kun je nog wel per dag,een auto huren.
De telefoon was toen op huurkoopbasis aangeschaft,na 3 jaar was die dus mijn eigendom geweest als ik ,zegt de klantenservice, zelf naar de primofoon was gegaan.Alleen die andere hebben dat niet hoeven doen.En misschien hebben ze wel een fout gemaakt,alleen niet bij mij.

Re: KPN afsluiten... waardeloze klantenservice!

Geplaatst: 21 feb 2006 23:12
door Lahan
je wist dat je contract 3 jaar liep, maar hebt nagelaten om na 3 jaar na te gaan of deze werkelijk was afgelopen, tis een kleine moeite om dit in je agenda op te schrijven toch, eigen schuld dikke bult...