Pagina 1 van 1

Reparatie

Geplaatst: 09 nov 2005 16:43
door Alco
Ik had een probleempje met mijn computer en een afspraak gemaakt met een onderhoudsbedrijf. Deze zou tussen 13.00 en 15.00 uur langskomen.

Inmiddels was het probleempje opgelost en dezelfde dag om 10.00 uur gebeld dat er geen problemen meer waren.

Heeft deze firma het recht om kosten in rekening te brengen ? Ze willen administratiekosten in rekening brengen :lol:

Re: Reparatie

Geplaatst: 09 nov 2005 18:39
door stefan33
je hebt toch nergens voor getekend
iedereen kan wel gebeld hebben om een afspraak te maken

dus volgens mij kunnen ze nooit geld van je eisen

Re: Reparatie

Geplaatst: 09 nov 2005 19:13
door Captain Pervert
In principe kan ik me hun redenering wel voorstellen, het kost hen geld. Ze hadden ook iemand anders kunnen helpen in die tijd. Ze hebben voor jou een afspraak gemaakt en daar verdienen ze nu niks aan, zie het als annuleringskosten.

Je hebt echter inderdaad nergens iets getekend, maar het hangt er ook even vanaf wat er in de voorwaarden op hun website oid. staat

Re: Reparatie

Geplaatst: 09 nov 2005 19:25
door Alco
Een afspraak bij de tandarts dien je ook 24-uur van te voren af te zeggen anders kun je ook daarvoor een rekening krijgen.

Ze hadden iemand anders kunnen helpen helemaal mee eens maar van een commerciƫle organisatie verwacht je zo iets niet. Ik word daar in ieder geval geen klant.

Maar ik zal de rekening voldoen, bedankt voor de reacties.

Re: Reparatie

Geplaatst: 09 nov 2005 21:22
door NAK
Ze willen administratiekosten in rekening brengen
Het is natuurlijk lovenswaardig dat je die wilt betalen, maar kijk wel uit hoe hoog het bedrag is.

Het bedrag moet namelijk in verhouding zijn met de kosten van het afgezegde bezoek.

Voorbeeld: Als ze wel waren geweest en dat zou je 35 euro kosten, dan kunnen ze nooit om 25 euro administratiekosten vragen.

Want waar zitten die kosten dan in.
Het telefoontje dat ze moeten plegen naar de reperateur die onder weg is?
Dat kost nog niet eens 1 euro.
Dus kijk goed uit.

Re: Reparatie

Geplaatst: 27 nov 2005 01:54
door DaDuDe
als je een afspraak voor de tandarts 24 uur van te voren af moet zeggen, anders moet je alsnog betalen voor consulent vind ik redelijk mits het tegenovergestelde ook aannemelijk is.

namelijk mijn moeder had een keer een afspraak in het ziekenhuis, moeder is slecht te been en alleenstaand dus aangeboden om met haar mee te gaan (dus een paar uur gesnippert)

aangekomen in het ziekenhuis, netjes aangemeld en in wachtkamer gaan zitten.

na anderhalf uur maar is geinformeerd waarom het zo lang duurt

kreeg ik doodleuk te horen "tsja euh, de computer is van het weekend gecrasht en alle afspraken waren verloren gegaan en hebben we dus nieuwe afspraken gemaakt, en als u moeder vandaag een afspraak had moet ze een nieuwe afspraak maken"

oh en hoe zit het dan met de snipper uren die ik nu voor niks kwijt ben ?

"tsja da`s gewoon pech hebben meneer"

maar als ik te laat of niet kom op een afspraak moet ik ook betalen

"ja, wat denkt u dan, dat wij hier voor niks zitten"


hier ben je dus lekker mee en is het met de bureaucratie weer goed geregelt hier in nederland

in allerlij zaken wat ik nu tegen ben gekomen of heb mee gemaakt moet je als burger steeds weer bewijzen dat je ergens recht op hebt
ter wijl dit anders om moet wezen ?