was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !
Geplaatst: 09 nov 2005 19:47
Hallo,
In november 2004 kochten wij bij BCC een was/droog combinate, de Indesit Wi-142. Wij zijn naar de winkel gegaan met het verhaal dat we een nieuw huis hadden en een voordelige maar goede was/droger zochten, deze werd ons aangeraden. We hebben het apparaat vervolgens met 5 jaar extra garantie aangekocht. In december zou het apparaat bezorgd worden.
Het apparaat werd inderdaad netjes bezorgd en vanaf ongeveer begin januari zijn we het apparaat gaan gebruiken. Al snel bleek dat zich problemen voordeden bij het drogen van de was. Wassen ging prima, drogen leek niet goed te gaan. We gingen er in eerste instantie van uit dat het aan ons lag dus hebben we van alles geprobeerd enz., maar niets wilde lukken.
Uiteindelijk hebben wij BCC gebeld en volgens hen moesten wij indesit zelf bellen want we hadden gewoon fabrieksgarantie. Dus wij Indesit bellen, komt er een monteur langs, die zei dus dat de slang niet goed in de afvoer zat. Hij heeft de slang er wat dieper ingestoken en is vervolgens weggegaan. Dit bleek toch geen oplossing; de was werd nog steeds niet droog. Wij weer van alles geprobeerd, indesit gebeld voor tips/adviezen etc. en maanden, maanden gesukkeld en aangekeken, ervan uit gaande dat het aan ons lag omdat indesit had geconstateerd dat er niets met het ding aan de hand was en dat het puur aan de slang lag.
Uiteindelijk geloofden we er niet meer in en hebben we na een half jaar weer BCC gebeld met het verhaal dat er maar weer iemand moest komen. Wederom moesten wij indesit bellen. Dit gedaan, verhaal uitgelegd, zou weer een monteur komen. Die zou dan ook gelijk wel even uitleggen hoe het apparaat werkt.
Monteur komt langs, doet wat testjes, drukt wat knopjes in, en zegt; "Apparaat is in orde, hij is zoals hij moet zijn maar het is gewoon een onding. Voor studenten werkt het prima, die wast 1 of 2 kilo, wat sokken en tshirts en dan komt het vast wel droog. Maar voor jullie is dit gewoon geen doen, ik vervloek het apparaat!". Wel legt hij het een en ander uit en geeft als advies om minder te drogen (terwijl het apparaat 5kg moet kunnen wassen EN drogen), hij gaf als advies 2kg drogen. Indesit monteur gaat weer weg. Ik was natuurlijk totaal niet blij met het belachelijke 2kg-advies en al helemaal niet met de opmerking dat hij het apparaat vervloekte.
Goed, wij de adviezen van de indesit monteur opvolgen. Een kleine was draaien, 2kg. Precies volgens de instructies van de monteur. Maar weer hetzelfde probleem; was wordt niet droog. Dus wij weer bellen naar BCC. Die zegt; bel indesit maar weer. Ik gezegd; nee, lossen jullie t maar s een keer op, we hebben het bij jullie gekocht en ik wil een oplossing van jullie kant. Dame van BCC werd erg boos en beweerde dat ik haar commandeerde, ik was onbeleefd. Als je het mij vraagt is het juist onbeleefd om zo te reageren op een doodnormale eis die ik als klant best mag stellen. Anyway, na een hoop discussie gingen zij akkoord indesit voor ons te bellen, ze zouden ons terugbellen. Ik had voorgesteld dat iemand van indesit ZELF een wasje zou komen draaien om het mankement vervolgens ZELF te kunnen constateren.
Telefoontje van BCC; "meneer, uw wasdroger is prima in orde dus wij kunnen verder niets doen en Indesit ook niet. Als indesit een monteur stuurt brengen ze kosten rekening want in feite is het niet nodig een monteur te sturen.".. Echt te gek voor woorden natuurlijk. Ook over mijn voorstel om indesit zelf een wasje te laten draaien hadden ze niet veel te melden Weer een half uur met deze dame in discussie gezeten maar dit leidde tot niets. Ook wees ze mij er nog even op dat ik in de winkel het boekje door had moeten lezen om zeker te weten dat ik de juiste keuze had gemaakt (huh? jullie verkopers lichten toch zo prima voor? staat op jullie website!) en het mooiste wat deze dame me vertelde is dat ik me moest beseffen dat ik me moest beseffen dat ik niet iets kwalitatief goeds kon krijgen voor het geld wat ik ervoor had betaalt, ze meldde mij dat als ik een Miele had gekocht de kwaliteit zeker hoger zou zijn geweest en ik daar meer plezier van zou hebben. Waarop ik reageerde; dus u vertelt mij nu dat u niet achter uw eigen assortiment staat? Nee, zo moest ik dat niet zien, ik verdraaide haar worden zei ze (onzin)
De volgende dag een aangetekende brief naar het BCC servicekantoor verstuurd in Schiphol-Rijk. Hier werd ca. anderhalve week later telefonisch op gereageerd. In feite met hetzelfde verhaal; wij kunnen niets voor u betekenen. Het apparaat is in orde. Waarop ik antwoordde; en waar baseert u dat op? De monteur van indesit zei zelfs dat het een onding is! Maar de dame van BCC beweerde dat Indesit dat nooit had gezegd en wilde nogmaals benadrukken dat ze niets meer konden of wilden doen. Ik heb vervolgens voorgesteld dat een van de BCC medewerkers langs kon komen om een klein wasje te draaien (hetzelfde voorstal wat ik aan indesit heb voorgelegd dus), maar ook hier wilde ze niets van weten. Ze bleef erop hameren dat het apparaat in orde was en dat discussie verder zinloos was. In feite heeft BCC dus nooit iets voor ons gedaan (zelfs indesit moesten we elke keer zelf bellen..) en ook deze ene keer wilden ze niet even komen kijken om het probleem zelf te kunnen constateren. Ik heb haar zelfs nog gezegd; u en indesit maken ons voor leugenaars uit terwijl indesit hier zelf heeft verklaard dat het een onding is! Vind u het niet de moeite waard EEN UURTJE van uw tijd te investeren in wat mogelijk een gigantisch structureel probleem binnen uw organisatie is? Want als BCC hier zelf zou komen en zou constateren dat wij inderdaad gelijk hebben betekent dit simpelweg dat indesit tegen hen gelogen heeft en ga er dan maar rustig vanuit dat dit structureel door indesit gebeurt. Daar wilde zij verder geen commentaar op geven (begrijpelijk)
Ik vroeg de dame vervolgens wat nu verder? Waarop zij antwoordde; "U kunt bijvoorbeeld een geschillencommissie inschakelen, afhankelijk van wie er wint kijken we vervolgens verder", schandalig overigens dat ze het over winnen en verliezen heeft. Dit zou 3,4 of misschien wel 5 maandne kunnen duren. Ondertussen moeten wij dus alles maar met de hand drogen met wasrekjes en knijpers etc. maar dat boeide haar niet zo heel erg veel. We hadden elkaar niet zoveel meer te zeggen dus uiteindelijk hebben we op een vriendelijke manier het gesprek beeindigd.
We zitten nu dus met een wasdroog-combinatie van indesit waar we alleen mee kunnen wassen. We moeten nog steeds alles met de hand drogen en zowel BCC als indesit vind dat het apparaat goed werkt. BCC doet helemaal niets voor ons en heeft nooit iets voor ons gedaan. Mijn telefoonrekeningen zijn gigantisch (je staat minimaal 15 minuten en soms gewoon 30 minuten in de wacht tegen 30 eurocent per minuut op hun 0900 nummer, ze zijn ernstig onderbemand en hebben veel klachten, dit vertelde een servicemedewerkster mij), de frustratie is gigantisch, mijn vriendin heeft het er erg moeilijk mee dat zowel indesit als bcc ons voor leugenaars uitmaakt terwijl als indesit hier is ze poeslief zijn en ons gelijk erkennen.Om de frustraties allemaal nog wat te beinvloeden belde BCC bijna nooit terug wanneer afgesproken, ze hebben het zelfs 1 keer geflikt om te zeggen dat mijn telefoon was afgesloten en dat ze mij wel degelijk hadden proberen te bellen, de grootste onzin want ik heb al jaren hetzelfde abonnement en dat is altijd in orde en toevallig als zij bellen zou mijn telefoon zijn afgesloten voor 1 dag? Vast, ja. Ik heb ze overigens een gsm nr en een vast nummer gegeven dus ze hadden ook het andere nummer kunnen proberen.
Direkte quotes van de website van BCC en commentaar:
"BCC garandeert u de laagste prijs en de beste service, elke dag opnieuw!" -- sorry? ten eerste waren jullie niet de goedkoopste maar had uw bedrijf bij ons een indruk achter gelaten dat het wel goed zou zijn, maar laat je nooit verleiden door de mooie look van de winkel en de voorlichting die goed klinkt! BCC heeft geen eigen technische dienst, alleen voor televisies en die technische dienst is waardeloos lees ik overal op internet (oa op dit forum). Dus wat voor service hadden we het ook alweer over? Dat de pinautomaat het altijd goed doet en dat uw medewerkers ons heel aardig een goededag wensen als we net 600euro in uw winkel hebben uitgegeven? Ik heb namelijk geen enkele vorm van service bij uw bedrijf kunnen constateren.
"Kopen zonder risico -- De eigen BCC Technische Dienst zorgt voor een optimale afhandeling van een eventuele reparatie." -- LEUGENS!!! jullie hebben dus geen technishce dienst (lees ook boven). Pure misleiding van de consument. Strafbaar zelfs!
"Deskundig advies -- Onze verkoopadviseurs worden doorlopend getrained en helpen u de beste keuze maken" -- alweer onzin, de dame van het 0900 nummer maakte mij heel duidelijk dat ik in de winkel het BOEKJE van het apparaat had moeten lezen, dit terwijl wij ons hadden voorlichten door een verkoopadviseur door hem onze eisen en wensen voor te leggen waarna hij voor ons deze indesit wi 142 heeft uitgekozen.
"BCC garandeert de laagste prijs" -- Onzin, BCC heeft hiervoor erg strakke regels -- er mag geen vergelijking gemaakt worden met bv. internetwinkels, semigroothandels zoals de makro, "pallet"-shops (winkels waar de dozen van de produkten in de winkel te vinden zijn, bijvoorbeeld mediamarkt), enz enz. met andere woorden; je mag de prijzen alleen vergelijken met ketens waar de prijzen zoiezo al niet zo goedkoop zijn. Daarnaast MOET het produkt op voorraad zijn, m.a.w. hebben ze bij een winkel de machine in de winkel staan maar op dat moment niet op voorraad heb je al pech. Laat je niet voor de gek houden door wat ze in de winkel zeggen, daar zullen ze in eerste instantie namelijk zeggen dat mediamarkt etc. wel in aanmerking komen voor een prijsvergelijking, maar als je dan uiteindelijk met een produkt aan komt zetten zeggen ze altijd "Ja, maar bij mediamarkt is dat produkt in de aanbieding dus dat telt niet", maar dat zeggen ze dus bij elk produkt omdat zij "vinden" dat bij mediamarkt altijd alles in de aanbieding is (ik heb dit zelf geprobeerd)
Goed, ik hoop dat ik mensen heb kunnen overtuigen NIET bij BCC te kopen, een waardeloze winkel met een waardeloze servicedienst en een hoop leugens als slogans en actieteksten!
Groeten,
Marcel
In november 2004 kochten wij bij BCC een was/droog combinate, de Indesit Wi-142. Wij zijn naar de winkel gegaan met het verhaal dat we een nieuw huis hadden en een voordelige maar goede was/droger zochten, deze werd ons aangeraden. We hebben het apparaat vervolgens met 5 jaar extra garantie aangekocht. In december zou het apparaat bezorgd worden.
Het apparaat werd inderdaad netjes bezorgd en vanaf ongeveer begin januari zijn we het apparaat gaan gebruiken. Al snel bleek dat zich problemen voordeden bij het drogen van de was. Wassen ging prima, drogen leek niet goed te gaan. We gingen er in eerste instantie van uit dat het aan ons lag dus hebben we van alles geprobeerd enz., maar niets wilde lukken.
Uiteindelijk hebben wij BCC gebeld en volgens hen moesten wij indesit zelf bellen want we hadden gewoon fabrieksgarantie. Dus wij Indesit bellen, komt er een monteur langs, die zei dus dat de slang niet goed in de afvoer zat. Hij heeft de slang er wat dieper ingestoken en is vervolgens weggegaan. Dit bleek toch geen oplossing; de was werd nog steeds niet droog. Wij weer van alles geprobeerd, indesit gebeld voor tips/adviezen etc. en maanden, maanden gesukkeld en aangekeken, ervan uit gaande dat het aan ons lag omdat indesit had geconstateerd dat er niets met het ding aan de hand was en dat het puur aan de slang lag.
Uiteindelijk geloofden we er niet meer in en hebben we na een half jaar weer BCC gebeld met het verhaal dat er maar weer iemand moest komen. Wederom moesten wij indesit bellen. Dit gedaan, verhaal uitgelegd, zou weer een monteur komen. Die zou dan ook gelijk wel even uitleggen hoe het apparaat werkt.
Monteur komt langs, doet wat testjes, drukt wat knopjes in, en zegt; "Apparaat is in orde, hij is zoals hij moet zijn maar het is gewoon een onding. Voor studenten werkt het prima, die wast 1 of 2 kilo, wat sokken en tshirts en dan komt het vast wel droog. Maar voor jullie is dit gewoon geen doen, ik vervloek het apparaat!". Wel legt hij het een en ander uit en geeft als advies om minder te drogen (terwijl het apparaat 5kg moet kunnen wassen EN drogen), hij gaf als advies 2kg drogen. Indesit monteur gaat weer weg. Ik was natuurlijk totaal niet blij met het belachelijke 2kg-advies en al helemaal niet met de opmerking dat hij het apparaat vervloekte.
Goed, wij de adviezen van de indesit monteur opvolgen. Een kleine was draaien, 2kg. Precies volgens de instructies van de monteur. Maar weer hetzelfde probleem; was wordt niet droog. Dus wij weer bellen naar BCC. Die zegt; bel indesit maar weer. Ik gezegd; nee, lossen jullie t maar s een keer op, we hebben het bij jullie gekocht en ik wil een oplossing van jullie kant. Dame van BCC werd erg boos en beweerde dat ik haar commandeerde, ik was onbeleefd. Als je het mij vraagt is het juist onbeleefd om zo te reageren op een doodnormale eis die ik als klant best mag stellen. Anyway, na een hoop discussie gingen zij akkoord indesit voor ons te bellen, ze zouden ons terugbellen. Ik had voorgesteld dat iemand van indesit ZELF een wasje zou komen draaien om het mankement vervolgens ZELF te kunnen constateren.
Telefoontje van BCC; "meneer, uw wasdroger is prima in orde dus wij kunnen verder niets doen en Indesit ook niet. Als indesit een monteur stuurt brengen ze kosten rekening want in feite is het niet nodig een monteur te sturen.".. Echt te gek voor woorden natuurlijk. Ook over mijn voorstel om indesit zelf een wasje te laten draaien hadden ze niet veel te melden Weer een half uur met deze dame in discussie gezeten maar dit leidde tot niets. Ook wees ze mij er nog even op dat ik in de winkel het boekje door had moeten lezen om zeker te weten dat ik de juiste keuze had gemaakt (huh? jullie verkopers lichten toch zo prima voor? staat op jullie website!) en het mooiste wat deze dame me vertelde is dat ik me moest beseffen dat ik me moest beseffen dat ik niet iets kwalitatief goeds kon krijgen voor het geld wat ik ervoor had betaalt, ze meldde mij dat als ik een Miele had gekocht de kwaliteit zeker hoger zou zijn geweest en ik daar meer plezier van zou hebben. Waarop ik reageerde; dus u vertelt mij nu dat u niet achter uw eigen assortiment staat? Nee, zo moest ik dat niet zien, ik verdraaide haar worden zei ze (onzin)
De volgende dag een aangetekende brief naar het BCC servicekantoor verstuurd in Schiphol-Rijk. Hier werd ca. anderhalve week later telefonisch op gereageerd. In feite met hetzelfde verhaal; wij kunnen niets voor u betekenen. Het apparaat is in orde. Waarop ik antwoordde; en waar baseert u dat op? De monteur van indesit zei zelfs dat het een onding is! Maar de dame van BCC beweerde dat Indesit dat nooit had gezegd en wilde nogmaals benadrukken dat ze niets meer konden of wilden doen. Ik heb vervolgens voorgesteld dat een van de BCC medewerkers langs kon komen om een klein wasje te draaien (hetzelfde voorstal wat ik aan indesit heb voorgelegd dus), maar ook hier wilde ze niets van weten. Ze bleef erop hameren dat het apparaat in orde was en dat discussie verder zinloos was. In feite heeft BCC dus nooit iets voor ons gedaan (zelfs indesit moesten we elke keer zelf bellen..) en ook deze ene keer wilden ze niet even komen kijken om het probleem zelf te kunnen constateren. Ik heb haar zelfs nog gezegd; u en indesit maken ons voor leugenaars uit terwijl indesit hier zelf heeft verklaard dat het een onding is! Vind u het niet de moeite waard EEN UURTJE van uw tijd te investeren in wat mogelijk een gigantisch structureel probleem binnen uw organisatie is? Want als BCC hier zelf zou komen en zou constateren dat wij inderdaad gelijk hebben betekent dit simpelweg dat indesit tegen hen gelogen heeft en ga er dan maar rustig vanuit dat dit structureel door indesit gebeurt. Daar wilde zij verder geen commentaar op geven (begrijpelijk)
Ik vroeg de dame vervolgens wat nu verder? Waarop zij antwoordde; "U kunt bijvoorbeeld een geschillencommissie inschakelen, afhankelijk van wie er wint kijken we vervolgens verder", schandalig overigens dat ze het over winnen en verliezen heeft. Dit zou 3,4 of misschien wel 5 maandne kunnen duren. Ondertussen moeten wij dus alles maar met de hand drogen met wasrekjes en knijpers etc. maar dat boeide haar niet zo heel erg veel. We hadden elkaar niet zoveel meer te zeggen dus uiteindelijk hebben we op een vriendelijke manier het gesprek beeindigd.
We zitten nu dus met een wasdroog-combinatie van indesit waar we alleen mee kunnen wassen. We moeten nog steeds alles met de hand drogen en zowel BCC als indesit vind dat het apparaat goed werkt. BCC doet helemaal niets voor ons en heeft nooit iets voor ons gedaan. Mijn telefoonrekeningen zijn gigantisch (je staat minimaal 15 minuten en soms gewoon 30 minuten in de wacht tegen 30 eurocent per minuut op hun 0900 nummer, ze zijn ernstig onderbemand en hebben veel klachten, dit vertelde een servicemedewerkster mij), de frustratie is gigantisch, mijn vriendin heeft het er erg moeilijk mee dat zowel indesit als bcc ons voor leugenaars uitmaakt terwijl als indesit hier is ze poeslief zijn en ons gelijk erkennen.Om de frustraties allemaal nog wat te beinvloeden belde BCC bijna nooit terug wanneer afgesproken, ze hebben het zelfs 1 keer geflikt om te zeggen dat mijn telefoon was afgesloten en dat ze mij wel degelijk hadden proberen te bellen, de grootste onzin want ik heb al jaren hetzelfde abonnement en dat is altijd in orde en toevallig als zij bellen zou mijn telefoon zijn afgesloten voor 1 dag? Vast, ja. Ik heb ze overigens een gsm nr en een vast nummer gegeven dus ze hadden ook het andere nummer kunnen proberen.
Direkte quotes van de website van BCC en commentaar:
"BCC garandeert u de laagste prijs en de beste service, elke dag opnieuw!" -- sorry? ten eerste waren jullie niet de goedkoopste maar had uw bedrijf bij ons een indruk achter gelaten dat het wel goed zou zijn, maar laat je nooit verleiden door de mooie look van de winkel en de voorlichting die goed klinkt! BCC heeft geen eigen technische dienst, alleen voor televisies en die technische dienst is waardeloos lees ik overal op internet (oa op dit forum). Dus wat voor service hadden we het ook alweer over? Dat de pinautomaat het altijd goed doet en dat uw medewerkers ons heel aardig een goededag wensen als we net 600euro in uw winkel hebben uitgegeven? Ik heb namelijk geen enkele vorm van service bij uw bedrijf kunnen constateren.
"Kopen zonder risico -- De eigen BCC Technische Dienst zorgt voor een optimale afhandeling van een eventuele reparatie." -- LEUGENS!!! jullie hebben dus geen technishce dienst (lees ook boven). Pure misleiding van de consument. Strafbaar zelfs!
"Deskundig advies -- Onze verkoopadviseurs worden doorlopend getrained en helpen u de beste keuze maken" -- alweer onzin, de dame van het 0900 nummer maakte mij heel duidelijk dat ik in de winkel het BOEKJE van het apparaat had moeten lezen, dit terwijl wij ons hadden voorlichten door een verkoopadviseur door hem onze eisen en wensen voor te leggen waarna hij voor ons deze indesit wi 142 heeft uitgekozen.
"BCC garandeert de laagste prijs" -- Onzin, BCC heeft hiervoor erg strakke regels -- er mag geen vergelijking gemaakt worden met bv. internetwinkels, semigroothandels zoals de makro, "pallet"-shops (winkels waar de dozen van de produkten in de winkel te vinden zijn, bijvoorbeeld mediamarkt), enz enz. met andere woorden; je mag de prijzen alleen vergelijken met ketens waar de prijzen zoiezo al niet zo goedkoop zijn. Daarnaast MOET het produkt op voorraad zijn, m.a.w. hebben ze bij een winkel de machine in de winkel staan maar op dat moment niet op voorraad heb je al pech. Laat je niet voor de gek houden door wat ze in de winkel zeggen, daar zullen ze in eerste instantie namelijk zeggen dat mediamarkt etc. wel in aanmerking komen voor een prijsvergelijking, maar als je dan uiteindelijk met een produkt aan komt zetten zeggen ze altijd "Ja, maar bij mediamarkt is dat produkt in de aanbieding dus dat telt niet", maar dat zeggen ze dus bij elk produkt omdat zij "vinden" dat bij mediamarkt altijd alles in de aanbieding is (ik heb dit zelf geprobeerd)
Goed, ik hoop dat ik mensen heb kunnen overtuigen NIET bij BCC te kopen, een waardeloze winkel met een waardeloze servicedienst en een hoop leugens als slogans en actieteksten!
Groeten,
Marcel