LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting Thuiskopie

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Vishvadew

Stichting Thuiskopie

Ongelezen bericht door Vishvadew »

Op woensdag 9 november heb ik van Stichting Thuiskopie een e-mail
Onderstaand bericht is online verzonden via http://www.pomba.nl
Bericht = geachte heer

Wij hebben als bedrijf aangiften tegen u gedaan, bij de stichting thuiskopie
wegens handel in dvd,s zonder heffing.
tevens hebben wij de belastingdienst gewezen op u zwart handel in dvd,s zonder
afdracht van heffingen en belasting.

P.s er is een nieuwe wet.
kunt u niet met factuur aantonen waar in nederland u de dvd,s heeft gekocht,
dan zal de heffing alsnog op u worden verhaald.
op deze link vind u alle info

http://www.cedar.nl/thuiskopie/berichten.html

Mvrg
gekregen n.a.v. mijn advertentie op www.marktplaats.nl

De dvd's die ik te koop heb gezet, zijn niet van mij maar van mn neef uit Suriname die hier op vakantie was. Hij heeft ze op de markt gekocht, maar uiteindelijk heeft hij ze niet meegenomen vanwege overgewicht en vroeg aan mij of ik het voor hem wou verkopen en het geld dan aan zijn broertje wou geven.

Ik had een bieder voor het bedrag dat hij wilde hebben en kort daarna kreeg ik bovenstaand e-mail van Stichting Kopie.

1. Op de markt krijg je niet overal een bon.
2. Stichting Thuiskopie heeft volgens mij nooit affiches in winkels geplaatst waar ze beschrijfbare media's verkopen, zodat de mensen weten dat ze niet op de markt of op veilingsites mogen kopen waar het product goedkoper wordt aangeboden dan in de winkel (bekende merkproducten op de markt zijn niet slechter dan die van een winkel, maar wel goedkoper)
3. Winkelmedewerkers heb ik nooit tegen klanten horen zeggen dat je de bon moeten bewaren voor als Stichting Thuiskopie ernaar komt vragen na bijvoorbeeld 2 maanden.
4. Stel je krijgt iets kado, maar je vind er niks aan, als je het gaat verkopen moet je dan ook belasting betalen?
5. Als iemand iets verkoopt voor € 10,- op bijvoorbeeld marktplaats en je koopt het omdat je weet dat je het voor meer kwijt kan, moet je dan ook belasting betalen?

JaFO

Re: Stichting Thuiskopie

Ongelezen bericht door JaFO »

Technisch gezien *moet* je altijd en overal een bewijs van koop krijgen (ie : de kassa-bon ).
Praktisch gezien heb je die altijd nodig zodra je gebruik wilt maken van de garantie en vergelijkbare gevallen.

Vraag iemand met verstand van zaken van wetten (ie : rechstbijstandverzekering en vergelijkbare instanties).

Je zult waarschijnlijk moeten kunnen aantonen dat je ze bij zaak X gekocht hebt. Dat zaak X dan geen rechten heeft afgedragen zou IMHO niet jou probleem moeten zijn, want je moet er als consument van uit kunnen gaan dat de rechten e.d. betaald zijn (net zoals je altijd mag aannemen dat de btw ook daadwerkelijk betaald wordt ... )

Let wel op dat er tegenwoordig plaatsen zijn die ge-importeerde media verkopen en die het dan aan de klant over laten om de missende rechten te betalen! In zo'n geval ben je (in theorie) dus wel degelijk strafbaar ... (maar dan zou IMHO de site je van het feit op de hoogte moeten hebben gesteld)

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Via pomba.nl kan je anoniem e-mails verzenden.
Als je de tekst 1:1 hebt overgenomen uit die e-mail dan valt het op dat het Nederlands nou niet bepaald van de beste kwaliteit is :wink:

Het lijkt er dus op dat iemand een "grap" met je uithaalt

groeten

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik zou dat basisschoolnederlands niet serieus nemen. Ik vind dat je je daar ook op kan beroepen. Er wordt tegenwoordig zoveel vasle info, spam en hoaxes via internet verstuurd, dat je dit te goede trouw niet serieus nam. En terecht. Moeten ze eerst maar eens spellings- en interpunctieles nemen.

Gesloten