Het Net laat je stikken,
Geplaatst: 10 nov 2005 20:19
Een 57 jarige zwaar gehandicapte kennis van mij vroeg begin september 2005 een ADSL abonnement aan bij HetNet. In verband met omzetting van ISDN naar analoog duurde het tot 29 september 2005 voor hij een goed werkende internetverbinding had bij HetNet. De vreugde was van korte duur want op 5 oktober 2005 ging de monitor op zwart en was er geen verbinding meer. Gebeld met de helpdesk. Ja, er is een storing die zo spoedig mogelijk verholpen zal worden. U heeft bij de aanmelding een onjuist IP-adres gekregen en dit wordt z.s.m. verholpen, was de reactie aan de andere kant. Om een lang verhaal kort te houden: Deze ernstig invalide man heeft tot op de dag van vandaag 10 november 2005 (meer dan 5 weken) nog geen internetverbinding. Wel krijgt hij elke keer, al 5 weken, een mededeling van HetNet op het scherm met de tekst dat er een storing is: Foutcode 2026. Deze fout zal binnen 24 uur automatisch worden hersteld.
Op zijn bellen ( €0.45 p.m.) en mijn mailen met de helpdesk van HetNet kwamen reeds alle beschikbare standaard antwoorden voorbij. Vorige week vrijdag (04-11)kwam een antwoord op mijn mail van 25 oktober binnen met de mededeling dat de internetverbinding was hersteld. Mooi niet dus. Het "slachtoffer" denkt nu dat men bij HetNet geen gehandicapten als abonnee wil hebben.
Van de zijde van HetNet werd alleen medegedeeld dat betrokkene een onjuist IP-adres had gekregen. Verder werd niets verteld over het hoe, waarom en hoe lang dit zal duren. Ondertussen is HetNet al een stuk rijker geworden door het telkens bellen naar de helpdesk waarbij het ook is voorgekomen dat de verbinding spontaan verbroken werd.
Een eerlijk antwoord geven op vragen hebben ze bij HetNet nog nooit van gehoord geloof ik.
Ik heb in mijn eerste e-mail aan de helpdesk ook duidelijk kenbaar gemaakt dat dit "slachtoffer" door zijn ernstige handicap grotendeels aan huis en haard gebonden is en zich zeer verheugd had op een ADSL aansluiting. Het mocht helaas niet baten.
Ik vind dit een hufterig gedrag van HetNet en heb er geen goed woord voor over.
Op zijn bellen ( €0.45 p.m.) en mijn mailen met de helpdesk van HetNet kwamen reeds alle beschikbare standaard antwoorden voorbij. Vorige week vrijdag (04-11)kwam een antwoord op mijn mail van 25 oktober binnen met de mededeling dat de internetverbinding was hersteld. Mooi niet dus. Het "slachtoffer" denkt nu dat men bij HetNet geen gehandicapten als abonnee wil hebben.
Van de zijde van HetNet werd alleen medegedeeld dat betrokkene een onjuist IP-adres had gekregen. Verder werd niets verteld over het hoe, waarom en hoe lang dit zal duren. Ondertussen is HetNet al een stuk rijker geworden door het telkens bellen naar de helpdesk waarbij het ook is voorgekomen dat de verbinding spontaan verbroken werd.
Een eerlijk antwoord geven op vragen hebben ze bij HetNet nog nooit van gehoord geloof ik.
Ik heb in mijn eerste e-mail aan de helpdesk ook duidelijk kenbaar gemaakt dat dit "slachtoffer" door zijn ernstige handicap grotendeels aan huis en haard gebonden is en zich zeer verheugd had op een ADSL aansluiting. Het mocht helaas niet baten.
Ik vind dit een hufterig gedrag van HetNet en heb er geen goed woord voor over.