Pagina 1 van 1

Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 12 nov 2005 18:52
door Rolandroland
Hallo,

Om je voicemail uit te kunnen uitzetten moet je bij sommge providers nogal wat moeite doen. Soms kan het via computer gestuurd menu waar je binnen enkele tellen je voicemail uit kunt zetten. KPN maakt het ingewikkeld: Abonnees kunnen 313 bellen via optie voicemail uitzetten wanneer je dat zelfde nummer met prepaid belt krijg je de laatste optie niet te horen!

Helaas wilde bellen.com op advies van mij hier speciale sub pagina aan te wijden niet op nemen.


Via je GSM heb je veel meer opties om je voicemail per geval te kiezen:

1. Voicemail na 20 seconden er op terwijl je GSM aan staat die tijd kun je veranderen.
2. Wanneer je GSM uit staat voicemail aan
3. Wanneer je in gesprek bent naar voicemail laten door sluizen {verwarrende is dat mensen dan menen dat je GSM uit staat, omdat ie meteen naar je voicemail gaat}

De boven genoemde opties heb je wel tot keuze bij Telfort: je belt Telfort op en vraagt je voicemail uit te zetten. Je moet echter eerst wel weten dat je 2e schaduw nummer is. Dat is bij Telfort je eigen nummer + 1000 er bij opgeteld. Muv nummerbehoud dan moet je eerst je 2e nummer achterhalen door op te vragen waarnaar je nummer is doorgeschakeld!!!

Hoop dat ik beetje heb kunnen uitleggen het is nl. wel erg ingewikkeld allemaal...

Hier totale lisjt om je voicemail uit te zetten:

Voicemail van uw GSM (mobiele telefoon) uitschakelen

Wanneer u een telefoon koopt, staat altijd standaard de voicemail aan. Veel mensen wensen dit niet en willen de voicemail uitzetten. Bij veel providers is dit de eerste keer erg omslachtig. Daarom geven wij u op deze pagina voor alle Nederlandse en Belgische providers een korte toelichting hoe u uw voicemail kunt uitschakelen. Tevens is het verstandig uw voicemail alsmede álle andere doorschakelingen te annuleren voordat u naar het buitenland gaat, dit om (hoge) kosten en verassingen achteraf te voorkomen. Doorschakelingen annuleren kunt u doen door ##002# (zend) in te voeren.

KPN Mobile, KPN Mobile Prepaid en Hi Prepaid (Nederland)
Bij KPN Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331. LET OP: Maakt u gebruik van verkort kiezen, draai dan éérst een 0!

Vodafone en Vodafone prepaid (Nederland)
Bij Vodafone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Zowel abonees als prepaid gebruikers kunnen de voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.

T-Mobile en T-Mobile prepaid (Nederland)
Bij T-Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De eerste keer kunt u uw voicemail enkel laten uitschakelen door de T-Mobile klantenservice. Abonees kunnen dit laten doen via het nummer 0800-7111 (gratis), prepaid gebruikers dienen te bellen met 0900 0236, € 0,25 ct per minuut. Om de voicemail weer in te schakelen toetst **004*+31624 plus uw mobiele nummer gevolgd door # (zenden).

Orange en Orange prepaid (Nederland)
Bij Orange staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 (klantenservice). Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom 1200. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0628500777 voor prepaid gebruikers en 0628501255 voor abonees.

Telfort en Telfort Prepaid (Nederland)
Bij Telfort staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 en het gesproken menu te volgen. Voor abonees is dit nummer gratis, prepaid klanten betalen € 0,20 ct per minuut. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom 1200 en volg het gesproken menu. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0626001200.

Belgische providers (Proximus, Mobistar en Base)
Voor zover bij ons bekend is het bij Belgische providers niet mogelijk de voicemail uit te schakelen. Voicemail is bij alle Belgische providers een gratis dienst. Belgische GSM gebruikers kunnen de voicemail ook gerust in het buitenland aan laten staan, dit brengt geen extra kosten met zich mee, mits de gebruiker zijn berichten niet in het buitenland beluisterd aangezien dit berekend wordt als een internationale oproep.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 12 nov 2005 18:55
door Rolandroland
Aanvulling:

Simyo kunt u de voicemail uit te zetten door 12339 te bellen dit wordt echter nergens vermeld op hun site.

Bij Tele2: Via de mail ook uit te zetten via www.tele2mobiel.nl maar ook via de klantenservice. Als u soms even tijdelijk de voicemail aan wilt is dit erg onhandig door lange wachttijden voor dat u wordt geholpen.....

Bij UPC?
Bij LowCall?
Bij Easaymobile?
Hema prepaid? 313 of 12339?

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 13 nov 2005 21:19
door mariabreedspleet
Nog een aanvulling op Telfort; als je, zowel abonnee als prepaid, aanmeldt via de website van Telfort kan je via menu instellingen de voicemail uitschakelen...kosteloos.
Voicemail is bij Telfort alleen op deze manier uit en aan te zetten; niet via het menu van je telefoon, anders wordt er beltegoed ingehouden of een verrekening vanuit je beltegoed als abonnee.

Aanmelden voor mijn Telfort moet je aanklikken via de website.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 13 nov 2005 23:07
door Rolandroland
Bedankt voor je goede tip!

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 17 nov 2005 13:37
door mosoog
simyo is van kpn. en daar gelden dus dezelfde procedures

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 21 nov 2005 09:33
door rolandm
Helemaal leuk:

Het nieuwe I-Kids toestel (waarmee je slechts 4 voorkeuze nummers kunt bellen) wordt OOK geleverd met Voicemail standaard AAN. Ontzettend handig, want met dat toestel kun je het niet beluisteren. En je kunt het met dat toestel niet uitzetten!!!

Er is weer perfect over nagedacht!! (Ja, als Voicemail opneemt, dan is dat een verbinding en vangt KPN geld!!!)

Bellen met het 35 cpm service nummer geeft als tip: sim kaart uit het toestel halen, even in een ander toestel zetten, en dan voicemail uitzetten. Erg benieuwd of het gaat lukken..... Maar het is een constructie die werkelijk nergens op slaat.

Je koopt een I-Kids toestel als compleet product, inclusief sim-kaart. Je mag dan toch verwachten dat het product ook correct wordt afgeleverd, d.w.z. met voicemail uit?!?!

Roland

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 23 nov 2005 12:20
door maybe
@rolandm

Jij vind voicemail uit een correcte manier van het aanleveren van toestellen. Maar er zijn ook mensen die dit wel prettig vinden.

Handig is het niet op de kindertelefoon, maar dat is weer iets anders.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 23 nov 2005 13:02
door rolandm
Ik heb het alleen over voicemail op het i-kids toestel, als totaal product.

Voicemail aan op dit product is niet alleen niet handig, het is ontzettend knullig. Het heeft totaal geen enkel nut, het is niet te beluisteren, het levert KPN alleen extra inkomsten op.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 31 dec 2005 13:00
door Shadowrave
Bij telfort kun je ook via een gratis berichtje naar 1233 te sturen met de tekst "aan " of "uit "te sturen om je voice uitschakelen, kwam hier achter toen ik via de telfort site mijn voicemail uit wou zetten, stond in de sms die ik kreeg.


Tmobile kun je ook via de site uitzetten inmiddels.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 17 nov 2007 16:13
door Rolandroland
Update Voicemail van uw GSM (mobiele telefoon) uitschakelen

Wanneer u een telefoon koopt, staat altijd standaard de voicemail aan. Veel mensen wensen dit niet en willen de voicemail uitzetten. Bij veel providers is dit de eerste keer erg omslachtig. Daarom geven wij u op deze pagina voor alle Nederlandse en Belgische providers een korte toelichting hoe u uw voicemail kunt uitschakelen. Tevens is het verstandig uw voicemail alsmede álle andere doorschakelingen te annuleren voordat u naar het buitenland gaat, dit om (hoge) kosten en verrassingen achteraf te voorkomen. Doorschakelingen annuleren kunt u doen door ##002# (zend) in te voeren. De provider krijgt extra inkomsten als u, uw voicemail aan heeft staan. Immers degene die belt moet betalen voor het gesprek, en u ook nog eens een keer. Daarnaast maakt de beller geen verbinding met het netwerk, zodra diegene de voicemail er voor krijgt. Daar bespaart de provider ook nog weer eens op! Hieronder ziet u hoe u, uw voicemail uit kunt krijgen.

KPN Mobile, KPN Mobile Prepaid, Debitel (netwerk KPN), Simyo, Albert Heijn prepaid, Ortel Mobile, Hema prepaid en Hi Prepaid (Nederland) Bij KPN Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331. LET OP: Maakt u gebruik van verkort kiezen, draai dan éérst een 0!

Vodafone, Debitel (netwerk Vodafone) en Vodafone prepaid (Nederland) Bij Vodafone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Zowel abonnees als prepaid gebruikers kunnen de voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.

T-Mobile en T-Mobile prepaid (Nederland) Bij T-Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De eerste keer kunt u uw voicemail enkel laten uitschakelen door de T-Mobile klantenservice. Abonnees kunnen dit laten doen via het nummer 0800-7111 (gratis), prepaid gebruikers dienen te bellen met 0900 0236, € 0,25 ct per minuut. Om de voicemail weer in te schakelen toetst **004*+31624 plus uw mobiele nummer gevolgd door # (zenden).

Orange en Orange prepaid (Nederland) Bij Orange staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 (klantenservice). Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom naar 1200. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0628500777 voor prepaid gebruikers en 0628501255 voor abonnees.

Telfort, Lowcall of Debitel (netwerk Telfort) en Telfort Prepaid (Nederland) Bij Telfort staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 en het gesproken menu te volgen. Voor abonnees is dit nummer gratis, prepaid klanten betalen € 0,20 ct per minuut. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom naar 1200 en volg het gesproken menu. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0626001200. Wat u ook kan doen is een gratis sms (voor zowel prepaid als abonnees) een sms sturen met daarin vermeldt: uit of aan. Verstuur dit aan 1233.

UPC Mobile

De voicemail staat standaard aan. Wanneer u uw voicemail wilt uitschakelen of weer wilt aan zetten, kunt u dit doen via My Mobile. Als u bent ingelogd op My Mobile dan kunt u onder 'Mijn telefooninstellingen' kiezen voor 'Ga direct naar Mijn telefooninstellingen'. Vervolgens klikt u op 'aanpassen' en komt u in het scherm waarin u kunt aanvinken of de voicemail aan of uit moet. Als u de gewenste optie hebt geselecteerd klikt u op de knop 'doorvoeren'. U ziet nu een overzicht van uw aanpassing en u ontvangt een bevestigingse-mail wanneer deze is doorgevoerd. Wanneer u deze e-mail hebt ontvangen, dient u uw toestel uit- en aan te zetten om deze wijziging compleet door te voeren.

Tele 2

Via klantenservice 1200. Of via de mail http://www.tele2mobiel.nl link: http://212.72.56.80/tele2/selfservice/v ... ?formid=38

Qick prepaid

Wanneer je de voicemail uitschakelt worden er geen gesprekken meer doorgeschakeld naar je voicemail. Als je voicemail uitstaat kun je zelf bepalen of je het telefoongesprek wilt beantwoorden of niet, en zo op eenvoudige wijze de kosten in de hand houden. Neem voor het uitzetten van je voicemail contact op met de Qick klantenservice. Telefoonnummer: 06-44001200 of via 1200 met je mobiel van Qick.

IDT Mobile

Met IDT Mobile is het niet mogelijk om uw voicemail uit te schakelen. IDT Mobile gaf het volgende aan:

U kunt uw mobiele telefoon uitschakelen en een tijdelijk bericht inspreken als u niet wilt dat mensen berichten voor u achterlaten. Om dit te doen: • Ga naar het persoonlijke opties-menu • Selecteer opnemen/veranderen bericht en ga dan naar tijdelijke groet • Druk op 2 om de optie berichten ontvangen uit te schakelen • Spreek uw tijdelijke bericht in Technos prepaid Bel 091 om uw voicemail uit te schakelen.

Belgische providers (Proximus, Mobistar en Base) Voor zover bij ons bekend is het bij Belgische providers niet mogelijk de voicemail uit te schakelen. Voicemail is bij alle Belgische providers een gratis dienst. Belgische GSM gebruikers kunnen de voicemail ook gerust in het buitenland aan laten staan, dit brengt geen extra kosten met zich mee, mits de gebruiker zijn berichten niet in het buitenland beluistert, aangezien dit berekend wordt als een internationale oproep.

Groet,

xxxx

xxxx is boos over het volgende:

Over het feit dat je bij Prepaid en soms ook abonnementen je NIET zelf mag instellen als u, uw voicemail wel wilt aan hebben:

Ik moet e.e.a. nog onderzoeken hoe het zit bij de telecom providers hier alvast een overzicht waar u zelf niets over te zeggen heeft terwijl het wel mogelijk is:



Doorschakelen naar uw voicemail indien in gesprek
Doorschakelen naar uw voicemail bij niet opnemen
Doorschakelen naar uw voicemail indien buiten bereik
Doorschakelen naar uw voicemail als niet beschikbaar


Ad bij niet opnemen: Hierbij kunt u bepalen hoeveel tijd u mag hebben voordat de voicemail naar uw voicemail wordt doorgeschakeld. De telecom provider heeft de voorkeur dat het niet lang moet duren zodat hij sneller winst kan maken. Immers uw telecom provider heeft liever dat er contact wordt gelegd, want dan kunnen zij tikken gaan innen.

Ad indien in gesprek:

De meeste mensen hebben liever wanneer u in gesprek bent dat men een in gesprek toon krijgt te horen in plaats van de voicemail.

Een tip hierbij: Zet wissel gesprek aan zodat u kunt zien wie u tijdens het gesprek uw probeert te bereiken. Maar ook hierop hebben de telecom providers wat op bedacht: Vaak mag je geen wissel gesprek activeren als u een prepaid heeft.


Nog een wetenswaardigheid:

Wanneer ik mij zelf belde op mijn eigen Vodavone nummer (voicemail uit) ging die telefoon langer over dan naar een KPN nummer. Hierop heb ik een klacht ingediend de tijd dat de GSM over gaat bij KPN is gelukkg verlengd!

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 18 nov 2007 00:51
door mariabreedspleet
Voor T-Mobile ter aanvulling hoef je voor prepay niet te bellen met de klantenservice a 25 ct/gesprek.
Simpel: je maakt via my T-Mobile een account aan en onder telefoon instellen kan je je voicemail gratis uitzetten.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 19 nov 2007 18:50
door Rolandroland
Hartelijk bedankt voor uw tip. Toevallig zag ik uw bericht staan. Door een fout in het forum kon ik de gelinkte pagina met melding van dat er een nieuw bericht was niet bereiken.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 19 nov 2007 19:13
door jor
Rolandroland, hierbij ook mijn dank. Kreeg het steeds niet voor elkaar om met orange abbo voicemail uit te zetten en nu is dat dus gelukt. Thanks.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 26 nov 2007 14:35
door Rolandroland
Graag gedaan! Bedankt voor uw reactie, fijn om te lezen!

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 26 nov 2007 15:09
door kica1
De codes die u noemt om de voice mail bij Vodafone uit te zetten werken alleen als de voicemail geactiveerd is via het netwerk.
Wanneer u de voicemail doorgeschakeld heeft via de functie doorschakelen in het menu van de mobiele telefoon werkt dit niet.
Om alle doorschakelingen te laten vervallen kunt u het beste op de telefoon de volgende code ingeven: ##002# => beltoets (de toets waarmee u een gesprek begint of een gesprek opneemt).
Uw toestel geeft hierna aan: alle doorschakelingen geannuleerd.
Deze zijn hierna ook echt allemaal vervallen en de voice mail is uit.
Ik weet trouwens niet of deze code ook werkt bij de andere netwerken dan Vodafone.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 29 nov 2007 15:53
door Rolandroland
Aha, het wordt allemaal wel ingewikkeld gemaakt, dit alles om de klanten de voicemail maar aan te laten staan. Via het menu kunt u de voicemail bij alle providers uitzetten (altijd raadzaam deze optie dus ook te kiezen). Vaak hebben de providers het via het menu uit te schakelen geblokkeerd, dit omdat zij graag willen dat de voicemail aan moet blijven staan. Maar als ik het van u begrijpt, als je het zelfstandig aan hebt gezet met een code kun je het vervolgens niet met dat nummer uitschakelen. VREEMD omdat je wel krijgt te horen dat de voicemail zal worden uitgeschakeld. Vodafone houdt dus mensen voor de gek.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 29 nov 2007 18:37
door jor
Om alle doorschakelingen te laten vervallen kunt u het beste op de telefoon de volgende code ingeven: ##002# => beltoets (de toets waarmee u een gesprek begint of een gesprek opneemt).
Uw toestel geeft hierna aan: alle doorschakelingen geannuleerd.
Deze zijn hierna ook echt allemaal vervallen en de voice mail is uit.
Ik weet trouwens niet of deze code ook werkt bij de andere netwerken dan Vodafone

Het klopt wat hier staat! Je gaf de juiste procedure maar nadat ik dus officeel was afgemeld (inclusief sms'je ) werkte het nog! Heb toen even gebeld naar Orange1200 en daar bleek ook nog dat ik het toestel moest deactiveren via ##002#Beltoets. Dit is bij Orange dus hetzelfde.

Jor.

Re: Voicemail uitzetten [gsm]

Geplaatst: 30 nov 2007 16:32
door WEBRELATIONSAA
@rolandroland/kica1,

Er zijn een aantal 'veilige' manieren om de Vodafone VoiceMail uit te zetten. Met veilig bedoelen we dan: zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat doorschakeling naar nummers, anders dan je Voicemail zullen verdwijnen. Voor de duidelijkheid hieronder een volledig overzicht:

Middels verkorte codes:
12330 (bellen): VoiceMail uitschakelen.
12331 (bellen): VoiceMail inschakelen.

12332 (bellen): ‘Alle gesprekken direct doorschakelen naar VoiceMail’ activeren.
12333 (bellen): ‘Alle gesprekken direct doorschakelen naar VoiceMail’ opheffen.

Middels handige telefoonnummers (ook vanuit het buitenland bereikbaar):

+31654501230 (bellen): VoiceMail uitschakelen.
+31654501231 (bellen): VoiceMail inschakelen.

Middels het VoiceMail Menu

Bel hiervoor naar de VoiceMail dienst middels 1233 (bellen) en kies:
optie - 11 - Om (indien van toepassing) naar het hoofdmenu te gaan
vervolgens optie - 2 - voor Persoonlijke Instellingen
vervolgens optie - 3 - om je doorschakelingen aan te passen

Kijk voor meer informatie in de Vodafone VoiceMail handleiding.

GSM Netwerk Codes

Ook kun je als Vodafone klant met generieke GSM netwerkcodes (VoiceMail) doorschakelingen aan- of uit te zetten. Ben er dan wel van bewust wat je doet. Het kan heel snel gebeuren dat je door het intoetsen van één foute code ook doorschakelingen naar andere mobiele of vaste nummers verwijdert!

Als voorbeeld: ##002# (bellen) verwijdert ALLE doorschakelingen, dus ook voor eventuele Data- en Faxdoorschakelingen. Wil je alleen de Spraakdoorschakelingen verwijderen, dan moet je gebruik maken van een additionele Teleservice Code (11). Dus bijvoorbeeld: ##002*11# (beltoets). Met deze code verwijder je alléén alle spraakdoorschakelingen.

Meer informatie over Vodafone Voicemail en doorschakelen kun je hier vinden.

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations