Voicemail uitzetten [gsm]
Geplaatst: 12 nov 2005 18:52
Hallo,
Om je voicemail uit te kunnen uitzetten moet je bij sommge providers nogal wat moeite doen. Soms kan het via computer gestuurd menu waar je binnen enkele tellen je voicemail uit kunt zetten. KPN maakt het ingewikkeld: Abonnees kunnen 313 bellen via optie voicemail uitzetten wanneer je dat zelfde nummer met prepaid belt krijg je de laatste optie niet te horen!
Helaas wilde bellen.com op advies van mij hier speciale sub pagina aan te wijden niet op nemen.
Via je GSM heb je veel meer opties om je voicemail per geval te kiezen:
1. Voicemail na 20 seconden er op terwijl je GSM aan staat die tijd kun je veranderen.
2. Wanneer je GSM uit staat voicemail aan
3. Wanneer je in gesprek bent naar voicemail laten door sluizen {verwarrende is dat mensen dan menen dat je GSM uit staat, omdat ie meteen naar je voicemail gaat}
De boven genoemde opties heb je wel tot keuze bij Telfort: je belt Telfort op en vraagt je voicemail uit te zetten. Je moet echter eerst wel weten dat je 2e schaduw nummer is. Dat is bij Telfort je eigen nummer + 1000 er bij opgeteld. Muv nummerbehoud dan moet je eerst je 2e nummer achterhalen door op te vragen waarnaar je nummer is doorgeschakeld!!!
Hoop dat ik beetje heb kunnen uitleggen het is nl. wel erg ingewikkeld allemaal...
Hier totale lisjt om je voicemail uit te zetten:
Voicemail van uw GSM (mobiele telefoon) uitschakelen
Wanneer u een telefoon koopt, staat altijd standaard de voicemail aan. Veel mensen wensen dit niet en willen de voicemail uitzetten. Bij veel providers is dit de eerste keer erg omslachtig. Daarom geven wij u op deze pagina voor alle Nederlandse en Belgische providers een korte toelichting hoe u uw voicemail kunt uitschakelen. Tevens is het verstandig uw voicemail alsmede álle andere doorschakelingen te annuleren voordat u naar het buitenland gaat, dit om (hoge) kosten en verassingen achteraf te voorkomen. Doorschakelingen annuleren kunt u doen door ##002# (zend) in te voeren.
KPN Mobile, KPN Mobile Prepaid en Hi Prepaid (Nederland)
Bij KPN Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331. LET OP: Maakt u gebruik van verkort kiezen, draai dan éérst een 0!
Vodafone en Vodafone prepaid (Nederland)
Bij Vodafone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Zowel abonees als prepaid gebruikers kunnen de voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.
T-Mobile en T-Mobile prepaid (Nederland)
Bij T-Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De eerste keer kunt u uw voicemail enkel laten uitschakelen door de T-Mobile klantenservice. Abonees kunnen dit laten doen via het nummer 0800-7111 (gratis), prepaid gebruikers dienen te bellen met 0900 0236, € 0,25 ct per minuut. Om de voicemail weer in te schakelen toetst **004*+31624 plus uw mobiele nummer gevolgd door # (zenden).
Orange en Orange prepaid (Nederland)
Bij Orange staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 (klantenservice). Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom 1200. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0628500777 voor prepaid gebruikers en 0628501255 voor abonees.
Telfort en Telfort Prepaid (Nederland)
Bij Telfort staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 en het gesproken menu te volgen. Voor abonees is dit nummer gratis, prepaid klanten betalen € 0,20 ct per minuut. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom 1200 en volg het gesproken menu. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0626001200.
Belgische providers (Proximus, Mobistar en Base)
Voor zover bij ons bekend is het bij Belgische providers niet mogelijk de voicemail uit te schakelen. Voicemail is bij alle Belgische providers een gratis dienst. Belgische GSM gebruikers kunnen de voicemail ook gerust in het buitenland aan laten staan, dit brengt geen extra kosten met zich mee, mits de gebruiker zijn berichten niet in het buitenland beluisterd aangezien dit berekend wordt als een internationale oproep.
Om je voicemail uit te kunnen uitzetten moet je bij sommge providers nogal wat moeite doen. Soms kan het via computer gestuurd menu waar je binnen enkele tellen je voicemail uit kunt zetten. KPN maakt het ingewikkeld: Abonnees kunnen 313 bellen via optie voicemail uitzetten wanneer je dat zelfde nummer met prepaid belt krijg je de laatste optie niet te horen!
Helaas wilde bellen.com op advies van mij hier speciale sub pagina aan te wijden niet op nemen.
Via je GSM heb je veel meer opties om je voicemail per geval te kiezen:
1. Voicemail na 20 seconden er op terwijl je GSM aan staat die tijd kun je veranderen.
2. Wanneer je GSM uit staat voicemail aan
3. Wanneer je in gesprek bent naar voicemail laten door sluizen {verwarrende is dat mensen dan menen dat je GSM uit staat, omdat ie meteen naar je voicemail gaat}
De boven genoemde opties heb je wel tot keuze bij Telfort: je belt Telfort op en vraagt je voicemail uit te zetten. Je moet echter eerst wel weten dat je 2e schaduw nummer is. Dat is bij Telfort je eigen nummer + 1000 er bij opgeteld. Muv nummerbehoud dan moet je eerst je 2e nummer achterhalen door op te vragen waarnaar je nummer is doorgeschakeld!!!
Hoop dat ik beetje heb kunnen uitleggen het is nl. wel erg ingewikkeld allemaal...
Hier totale lisjt om je voicemail uit te zetten:
Voicemail van uw GSM (mobiele telefoon) uitschakelen
Wanneer u een telefoon koopt, staat altijd standaard de voicemail aan. Veel mensen wensen dit niet en willen de voicemail uitzetten. Bij veel providers is dit de eerste keer erg omslachtig. Daarom geven wij u op deze pagina voor alle Nederlandse en Belgische providers een korte toelichting hoe u uw voicemail kunt uitschakelen. Tevens is het verstandig uw voicemail alsmede álle andere doorschakelingen te annuleren voordat u naar het buitenland gaat, dit om (hoge) kosten en verassingen achteraf te voorkomen. Doorschakelingen annuleren kunt u doen door ##002# (zend) in te voeren.
KPN Mobile, KPN Mobile Prepaid en Hi Prepaid (Nederland)
Bij KPN Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331. LET OP: Maakt u gebruik van verkort kiezen, draai dan éérst een 0!
Vodafone en Vodafone prepaid (Nederland)
Bij Vodafone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Zowel abonees als prepaid gebruikers kunnen de voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.
T-Mobile en T-Mobile prepaid (Nederland)
Bij T-Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De eerste keer kunt u uw voicemail enkel laten uitschakelen door de T-Mobile klantenservice. Abonees kunnen dit laten doen via het nummer 0800-7111 (gratis), prepaid gebruikers dienen te bellen met 0900 0236, € 0,25 ct per minuut. Om de voicemail weer in te schakelen toetst **004*+31624 plus uw mobiele nummer gevolgd door # (zenden).
Orange en Orange prepaid (Nederland)
Bij Orange staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 (klantenservice). Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom 1200. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0628500777 voor prepaid gebruikers en 0628501255 voor abonees.
Telfort en Telfort Prepaid (Nederland)
Bij Telfort staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De voicemail kunt u uitschakelen door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar 1200 en het gesproken menu te volgen. Voor abonees is dit nummer gratis, prepaid klanten betalen € 0,20 ct per minuut. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan wederom 1200 en volg het gesproken menu. Belt u vanaf een ander toestel, gebruik dan het nummer 0626001200.
Belgische providers (Proximus, Mobistar en Base)
Voor zover bij ons bekend is het bij Belgische providers niet mogelijk de voicemail uit te schakelen. Voicemail is bij alle Belgische providers een gratis dienst. Belgische GSM gebruikers kunnen de voicemail ook gerust in het buitenland aan laten staan, dit brengt geen extra kosten met zich mee, mits de gebruiker zijn berichten niet in het buitenland beluisterd aangezien dit berekend wordt als een internationale oproep.