LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal+ verplicht overgang naar digitale TV Casema

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Out of the Blue

Canal+ verplicht overgang naar digitale TV Casema

Ongelezen bericht door Out of the Blue »

Heeft iemand dit zelfde probleem?
Ik heb Canal+ via een analoge kabelverbinding van Casema. Afgelopen maand heb ik van Casema een brief gekregen dat ik alleen nog Canal+ kan ontvangen als ik overstap naar digitale televisie van Casema. Een telefoontje door Casema volgde deze week of ik dit rond wilde maken.

Nou wil ik al geruime tijd van mijn Canal+ abbonement af om reden van het niet uitzenden van live eredivisie voetbal en heb dit al aan Canal+ aangegeven. (brief werd afgewezen en het vervolg loopt). Casema geeft aan dat mijn abbonement van Canal+ gewoon door zal blijven gaan ondanks dat ik het op 1 januari niet meer kan ontvangen. Casema geeft ook aan dat ik alleen digitale televisie bij hen kan afnemen omdat zij de enige zijn in mijn regio (Utrecht)

Kan Canal+ mij verplichten om over te stappen naar digitale televisie? Of is er een mogelijkheid voor mij om hierdoor het contract met Canal+ per direct op te zeggen?

Sjors_B

Re: Canal+ verplicht overgang naar digitale TV Casema

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik vind dat door zulke wijzigingen je het recht hebt om op te zeggen, doe dit dan wel schriftelijk en aangetekend.
Als er echter geen kosten aan de omschakeling verbonden zijn en het abbonement het zelfde blijft kunt u waarschijnlijk niet opzeggen.

Maar opzeggen hebben al meerdere mensen gedaan om de voetbal reden. Als u canal+ hebt genomen voor het voetbal en deze dienst wordt niet meer geleverd kunt u opzeggen.

flup

Ongelezen bericht door flup »

Jij hebt een contract met Canal+ voor het leveren van analoge betaaltelevisie. Je hebt geen contract met Casema voor het leveren van digitale betaaltelevisie. Natuurlijk probeert Casema te versluieren dat je met hen geen overeenkomst bent aangegaan. Als Canal+ jou per 1 januari het contractueel overeengekomene niet meer kan leveren, is daarmee het contract ten einde. Dat staat zelfs in de algemene voorwaarden van Canal Plus, onder punt 5b.

Out of the Blue

Ongelezen bericht door Out of the Blue »

Ik heb inmiddels per aangetekende brief opgezegd en van Canal+ de bevestiging gekregen dat mijnabonnement beeindigt wordt. Inderdad staat dit ook in hun eigen algemene voorwaarden. Canal+ kan niet meer leveren volgens afspraak.

Dank allen voor jullie hulp / advies in deze.. :) :)

Schumi

Ongelezen bericht door Schumi »

ik heb mijn abonnement helaas moeten opzeggen en heb netjes een bevestiging gehad. Na het Eredivisie voetbal moet ik nu ook al het buitenlandse voetbal missen.!!!!! Wij hebben kabel tv van Casema en het is maar afwachten wanneer die digitale tv doorgeven.

ton b

Ongelezen bericht door ton b »

Hallo.
Ook ik heb mijn abbonement schriftelijk(aangetekend )opgezegt bij canal+. Ik kreeg hierop een bevesteging van canaldigitaalpremium.
Mijn contract loopt tot 30-04-2006, echter toen ik telefonisch contact gehad had blijkt dat er door de medewerker gezegt dat het analoge signaal tot eind februari uitgezonden word en dan niet meer te ontvangen is.moet ik nu toch door betalen als ik tot halverwege februari beeld heb doordat ze mij te laat hebben afgesloten?De decoder hoef ik niet meer inteleveren.
Mij werd er bij het afsluiten van mijn abonement in de winkel een bedrag van 44 gevraagd te betalen voor de borg en dit zou terug krijgen bij opzeging van mijn abonnement.Echter nu zegt men bij canal+ dat dit geen borg is maar aansluit kosten is dit zo? mijn borg (aansluit kosten ) krijg ik niet terug wie heeft er voor een antwoord of tip?
mvrg ton

ton b1

Ongelezen bericht door ton b1 »

Sorry moet natuurlijk niet half februari zijn maar dat ik beeld heb tot half maart 2006 word er ook een beetje gek van :shock:

gozert

Ongelezen bericht door gozert »

Mij hebben ze ook afgescheept dat de borg aansluitkosten waren, uiteraard wil ik dit ook nog terug.

Dit onderwerp werd wel pas bij Radar aangesneden maar kan ik niet terug vinden.

Ik zou ook graag horen hoe ik dit terug kan krijgen. Het kastje willen ze niet terug want daar doen ze zelf ook niets mee en ik hoef m ook nniet!

t winkelmannetje

Ongelezen bericht door t winkelmannetje »

@Ton B

Als je je contract erbij pakt zie je dat je € 44,- aansluitkosten hebt betaald. :oops: Borg is iets anders. Daarbij is er na 1999 geen borg meer gevraagd maar 99,- aansluitkosten. De borg bedroeg 75,- gulden

hmot

Ongelezen bericht door hmot »

Ook ik heb problemen met het gedoe tussen casema en canal+.
Medio 2005 heb ik een brief ontvangen van M. ten Oever (Casema) en M van Hout (Canal+) waarin mij werdt medegedeeld dat mijn analoge abonnement bij Canal+ per 31 december 2005 stopt.
Ik neem aan dat andere abonnees deze brief ook hebben ontvangen, dit toch een opzeggingsbrief? Vervolgens heb ik bij casema geen abonnement afgesloten.
Telefonisch meldde canal+ mij dat ik niets hoefde te doen en dat de borg (ik ben nog een oude abonnee met f75,- borg) teruggestort zou worden. De decoder kon ik na 31 december weggooien. Dat heb ik eind december ook gedaan.

In januari heb ik van casema een decoder met tvd-pack (de kaart) thuisgestuurd gekregen, hiermee heb ik nog niets gedaan.
Van canal+ kreeg ik in januari een gewone rekening, hierover heb ik met canal+ en casema gebeld en deze verwezen naar elkaar. Canal + zij dat casema het abonnement van mij bij canal+ diende op te zeggen en dat nog niet gedaan had omdat er bij casema een achetrstand was met het doorgeven van het signaal en dat canal+ nog op de oude decoder (die ik al had weggegooid) te ontvangen was.
Casema vertelde mij dat ze uitsluitend opzeggen bij canal+ als ik een nieuw abonnement neem van casema (dat klinkt logisch, maar ik heb toch al een opzeggingsbrief?).
Canal+ heeft mij vervolgens toegezegd om, daar ik geen decoder meer heb de rekening ongedaan te maken.
Tot zover dus met zeer veel bellen (ruin €50,- aan telefoonkosten) alles ok.

Vervolgens ontvang ik nog geen borg retour van canal+. Bij weer bellen blijkt deze verrekend te zijn met het abonnement van februari. Na zeer lang uitleggen en doorverbinden blijkt er een fout te zijn en zal alles worden rechtgezet. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen van canal+.

Bij casema heb ik nu een service aanvraag openstaan wat zij nu van mij verwachten, daar hoor ik ook niets op.

Weet iemand wat ik nu moet doen en waar ik de telefoonkosten terug kan vragen?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste mot het schijnt zo te zijn dat KPN in zulke gevallen de telefoonkosten vergoedt.

Gesloten