Hoe pak ik dit aan?
Geplaatst: 13 nov 2005 11:29
Beste allemaal,
Ik zal proberen kort en puntsgewijs uit te leggen wat er is gebeurd:
1. In 2003 werkte mijn vrouw via een uitzendbureau tot 1 april 2003. Zij was daardoor tot 1 april 2003 bij ziekenfonds AGIS verzekerd.
2. Na 1-04-03 stopte zij met werken, en is zij weer particulier verzekerd bij Rijnmond.
3. Op 8 April 2005!, krijgen wij een brief van Agis dat Agis op 4 april 2003 een bedrag van circa 100 euro hadden vergoed aan onze apotheek voor mijn vrouw.
Of wij binnen 14 dagen! wilde reageren met de opgaaf van de huidige verzekering of anders moesten we het zelf betalen.
4. Gebeld en gemailed dat mijn vrouw toen verzekerd was bij Rijnmond.
5. Op 29-6-05 krijg ik weer een brief waarin zij stellen dat ik niet gereageerd heb en het bedrag derhalve zelf wil betalen. Of ik dat dan wilde doen.
6. Gebeld op 4-7-05 met Agis, en nogmaals de situatie uitgelegd en de verzekeringsgegevens doorgegeven.
(ze zouden het in orde gaan maken)
7. Op 27-9-05 krijg ik een brief van Agis, waarin zij zeggen dat Rijnmond beweerdt dat mijn vrouw niet verzekerd is.
8. Vervolgens hebben wij een kopie van het ziektekosten-inschrijfbewijs naar Agis opgestuurd waarin duidelijk staat vermeld dat mijn vrouw per 1 april 2003
bij Rijnmond verzekerd was.
9. Nu, op 10-11-2005, krijg ik een brief waarin zij constateren dat ik nog steeds niet heb betaald.
Ik moet nu binnen 10 dagen betalen en er wordt met een incasso-bureau, en daarmee ook expliciet met extra kosten, gedreigd.
Lijkt mij dat ik in mijn recht sta, mijn vrouw was verzekerd.
Bovendien reageert Agis erg laat (2 jaar na dato). Ik reageer altijd binnen de gestelde termijn. De reacties van Agis laten op zich wachten.
Moet ik nu gaan betalen omdat ik anders ook nog een keer incasso-kosten moet gaan vergoeden?
Hoe moet ik deze situatie aanpakken?
Bij voorbaat dank voor je antwoorden,
Roland
Ik zal proberen kort en puntsgewijs uit te leggen wat er is gebeurd:
1. In 2003 werkte mijn vrouw via een uitzendbureau tot 1 april 2003. Zij was daardoor tot 1 april 2003 bij ziekenfonds AGIS verzekerd.
2. Na 1-04-03 stopte zij met werken, en is zij weer particulier verzekerd bij Rijnmond.
3. Op 8 April 2005!, krijgen wij een brief van Agis dat Agis op 4 april 2003 een bedrag van circa 100 euro hadden vergoed aan onze apotheek voor mijn vrouw.
Of wij binnen 14 dagen! wilde reageren met de opgaaf van de huidige verzekering of anders moesten we het zelf betalen.
4. Gebeld en gemailed dat mijn vrouw toen verzekerd was bij Rijnmond.
5. Op 29-6-05 krijg ik weer een brief waarin zij stellen dat ik niet gereageerd heb en het bedrag derhalve zelf wil betalen. Of ik dat dan wilde doen.
6. Gebeld op 4-7-05 met Agis, en nogmaals de situatie uitgelegd en de verzekeringsgegevens doorgegeven.
(ze zouden het in orde gaan maken)
7. Op 27-9-05 krijg ik een brief van Agis, waarin zij zeggen dat Rijnmond beweerdt dat mijn vrouw niet verzekerd is.
8. Vervolgens hebben wij een kopie van het ziektekosten-inschrijfbewijs naar Agis opgestuurd waarin duidelijk staat vermeld dat mijn vrouw per 1 april 2003
bij Rijnmond verzekerd was.
9. Nu, op 10-11-2005, krijg ik een brief waarin zij constateren dat ik nog steeds niet heb betaald.
Ik moet nu binnen 10 dagen betalen en er wordt met een incasso-bureau, en daarmee ook expliciet met extra kosten, gedreigd.
Lijkt mij dat ik in mijn recht sta, mijn vrouw was verzekerd.
Bovendien reageert Agis erg laat (2 jaar na dato). Ik reageer altijd binnen de gestelde termijn. De reacties van Agis laten op zich wachten.
Moet ik nu gaan betalen omdat ik anders ook nog een keer incasso-kosten moet gaan vergoeden?
Hoe moet ik deze situatie aanpakken?
Bij voorbaat dank voor je antwoorden,
Roland