LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio Lease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
willembart

Legio Lease

Ongelezen bericht door willembart »

:evil: Ook wij hebben DEXIA meermaals het volgende gevraagd:
a: Heeft mijn vrouw mee-ondertekend (wisten we niet meer) ?
b: Toon ons aan dat er daadwerkelijk aandelen werden gekocht !

Op a kwam uiteindelijk (na afloop van de beklagperiode) een kopie van het contract waaruit bleek dat mijn vrouw NIET had mee-ondertekend. Klagen was niet meer mogelijk want de periode was verlopen !!
Op b. kwam NIMMER antwoord.

Heb een DEXIA-brief waarin staat dat na 1 okt 2005 wordt gestart met de afhandeling van de Duisenberg regeling (die regeling hadden wij ondertekend). Vraag: HOEVER NA 1 OKT 2005 ? Januari 2100 is tenslotte OOK ná 1 okt 2005 !!!![/u]

henkgeluk

Re: Legio Lease

Ongelezen bericht door henkgeluk »

willembart,
ik weet niet precies waar je op doelt ,maar als het gaat over de verjaringstermijn,dan is dexia ,ook als het langer dan 3 jaar geleden is
nog niet van je af!

de termijn vwb huurkoop(eega) gaat pas lopen bij het weten van de zaak.

hebben jullie 2 aparte rekeningen ,dan is het kat in het bakje.
maar als je dat niet hebt zijn er nog meer redenen.

oa zorgplicht en omstandigheden die het aannemelijk maken dat je eega er niet van kon weten.

in meerdere vonnissen heeft de rechter dexia in het ongelijk gesteld,dat de contractant moest bewijzen !dat zijn eega niet van de zaak wist.per saldo geldt toch de handtekening.

gr

henk geluk

willembart

Ongelezen bericht door willembart »

In mijn vorig bericht doelde ik op het verlopen van de termijn van aanmelding voor Eegalease. Dexia heeft ons (opzettelijk? ) zo lang aan het lijntje gehouden, dat er geen aanmelding bij Eegalease meer mogelijk was. Pas toen aanmelden bij Eegalease niet meer mogelijk was kwam men met een kopie van het contract dat geen handtekening van mijn vrouw bevatte. Daar had ik toen niets meer aan. Terzijde zij vermeld dat ook onze oorspronkelijke contractkopie geen enkele van onze handtekeningen bevatte. Op dat document was dus niet te controleren of mijn vrouw nu getekend had of niet. Uitsluitend om die reden heb ik verzocht om een contractkopie van Dexia.
Ook mijn vraag om een bewijs dat de aandelen daadwerkelijk waren aangekocht werd stelselmatig genegeerd. Van alle brieven heb ik nog kopieën.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Beste Willembart,

Hoezo verlopen termijn eegalease?
Hoezo aan Dexia vragen wat de termijn voor vernietiging is?
Hoezo aan een dief vragen of hij steelt?
De wettelijke vernietigingstermijn is drie jaar nadat de niet mee getekende partner erachter kwam dat het om een huurkoop contract ging.
Je vrouw kan (moet) alsnog het contract vernietigen.
De vernietigingsbrief is te vinden op www.platformaandelenlease.nl bij Conceptbrieven.
Deze brief is rechtsgeldig en wat Dexia hiervan vindt is slechts een mening.
Zaken doen en brieven schrijven naar Dexia heeft geen zin.
Jullie hebben een sterke zaak en procederen is zeker een goede optie om je geld terug te krijgen.
Wil je meer weten over procederen en de kosten, stuur een e-mail naar [email protected]

Groeten,
Piet

Claimertje

Ongelezen bericht door Claimertje »

Het gaat gelukkig goed met Dexia, zodat ze in staat zijn om de geroofde bedragen aan ons terug te betalen.

Kwartaalwinst Dexia hoger dan verwacht
Uitgegeven op donderdag 17 november 2005 om 16:10:46

(Novum/Betten) - Dexia heeft in het derde kwartaal van 2005 een nettowinst geboekt van EUR 502 miljoen, een stijging van 28,6% ten opzichte van de EUR 391 miljoen een jaar eerder. Dat heeft de Belgische bank donderdag bekendgemaakt. Analisten geraadpleegd door Tijd-Nieuwslijn rekenden op een winstcijfer van EUR 424,3 miljoen.

De stijging van de nettowinst was voor EUR 78 miljoen te danken aan niet-operationele elementen. Per aandeel kwam de nettowinst uit op EUR 0,47, 34,3% meer dan in het derde kwartaal van 2004. Dexia kocht in het derde kwartaal 4,16 miljoen eigen aandelen in. Het rendement op het eigen vermogen beliep in het derde kwartaal 19,3%, tegen 14,4% een jaar eerder.

Dexia boekte het afgelopen kwartaal EUR 1,510 miljard aan omzet, 14,5% meer dan een jaar eerder. Analisten rekenden hier op EUR 1,402 miljard. De kosten stegen 7% tot EUR 821 miljoen. Daarvan is EUR 11 miljoen verbonden aan de sluiting van de Duitse verzekeringsdochter Rekord. De kostinkomstenratio bleef nagenoeg stabiel op 54,2% over de eerste negen maanden van het boekjaar. Dexia mikt tegen 2007 op een ratio van 52,5%.

Financiering van collectieve voorzieningen en credit enhancement (PPF) zorgde voor een nettoresultaat van EUR 267 miljoen, een groei van 23%. Analisten mikten op een winstbijdrage van EUR 234 miljoen. Het rendement op het economisch kapitaal bedraagt 24,8%. De opbrengsten stegen 14,4% tot EUR 571 miljoen, de kosten groeiden 7,4% tot EUR 188 miljoen. De uitstaande langetermijnverbintenissen stegen eind september 18,9% tot EUR 221,2 miljard.

PPF omvat de Amerikaanse dochter FSA, die vorige week de publicatie van de kwartaalresultaten op vraag van de Amerikaanse beurswaakhond SEC uitstelde. De SEC vroeg om een herberekening om een andere interpretatie te geven aan de norm 'SFAS 133', voor de boekhoudkundige verwerking van bepaalde dekkingsoperaties. Door de herberekening van de resultaten in de periode van januari 2001 tot juni 2005 zal het resultaat na belastingen gecumuleerd met USD 55 a 60 miljoen stijgen.

De gevolgen voor de geconsolideerde rekeningen van Dexia zijn te verwaarlozen. Dexia meldt in het persbericht dat FSA eind september voor USD 351,6 miljard verzekerde bedragen had uitstaan. FSA heeft tot nu toe geen eisen tot schadevergoeding gekregen voor de orkanen Katrina en Rita.

'Personal Financial Services' (PFS) of 'financiële dienstverlening aan particulieren', leverde een winstbijdrage van EUR 112 miljoen, wat 9,8% meer is dan de EUR 102 miljoen van een jaar eerder. Analisten gingen uit van EUR 110 miljoen. De opbrengsten stegen 5% en de kosten 3,1% in het derde kwartaal. Het rendement op het economisch kapitaal verbeterde tot 25,5%. De cliententegoeden groeiden in totaal 8,4% op jaarbasis tot EUR 124,9 miljard. Daarvan is EUR 83,5 miljard afkomstig van retailbankieren en EUR 41,3 miljard van private banking. Een klant wordt beschouwd als een private banking klant als hij meer dan EUR 500.000 aan financiële activa heeft bij de bank.

De tak PFS omvat retailbankieren en private banking. De distributie van verzekeringen maakt hier deel van uit, maar de productie van verzekeringsproducten niet meer. Dit laatste is overgeheveld naar 'Financieel beheer en verzekeringen' (IMIS). Dit onderdeel zag de winstbijdrage 29,7% groeien tot EUR 44 miljoen. Analisten gingen uit van EUR 49 miljoen. De opbrengsten stegen 7,3%, de kosten 12,5% en het rendement op het economisch kapitaal lag op 22,6%.

Het vierde onderdeel is 'Thesaurie en Financiele markten'. Deze tak tenslotte zorgde met een winstbijdrage van EUR 73 miljoen voor 56% meer winst. Analisten hielden rekening met EUR 44,65 miljoen.

Bestuursvoorzitter Pierre Richard zegt in een toelichting: 'Ook dit kwartaal leveren onze resultaten het bewijs van de robuustheid van Dexia. We zijn ervan overtuigd dat de resultaten voor het hele jaar 2005 in de lijn zullen liggen van onze doelstellingen op middellange termijn, wat efficiëntie en onderliggende groei betreft, en hoger wat het rendement op het eigen vermogen aangaat, en dit ondanks de recordprestatie van 2004.'

[Copyright 2005, Novum]

Gesloten