LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht bereik Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bartvt
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2005 20:56

Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door bartvt »

Onlangs ben ik overgestapt van Vodafone naar Telfort, maar ben zeer ontevreden over het bereik. Vooral binnenshuis valt de verbinding met de dichtstbijzijnde antenne zeer geregeld weg en ben ik onbereikbaar, en dat in een dichtbevolkt gebied...
Met Vodafone heb ik dit de afgelopen jaren in heel Nederland nergens meegemaakt.
Na 2 dagen weer overgestapt naar Vodafone via Debitel, met alle ellende van opnieuw nummerbehoud aanvragen, en natuurlijk een jaarlang dubbele kosten. Ik had meer verwacht van Telfort. :(

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door ?? »

Tja, als je in het vervolg even navraagt hoe de dekking is bij jou thuis, dan voorkom je dit soort ellende.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

PRECIES!!! Niet alleen naar de prijs kijken. Dat verschil zit ergens in!!

Doe voortaan navraag dat bespaard je veel ellende. Niet om Telfort zwart te maken, want in het grootste deel van Nederland heb je wel gewoon goed bereik. En waar ik woon heb ik bijvoorbeeld bereik met elk netwerk BEHALVE Vodafone.

Er is geen enkel netwerk perfect.

En wat ik je aanraadt.. Stuur Telfort een mooie, nette brief waarop je alles uitlegt en je het contract wilt laten ontbinden. Meldt dan ook duidelijk dat je het toestel wat je eventueel hebt gekregen ook weer wilt retourneren. Dan is er een kans dat ze je tegemoet komen.

bartvt
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2005 20:56

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door bartvt »

Uiteraard heb ik gecheckt wat Telfort nou zelf van het bereik in mijn omgeving vindt. Hun antwoord: De dekking in uw postcodegebied voldoet aan de internationale norm voor landelijke netwerkdekking. Deze norm houdt een dekking buiten in van 98%.

Vervolgens heb ik een nette brief geschreven met het verzoek om zo snel mogelijk eind eindafrekening te sturen en een snelle porteringsdatum. Hier wenst Telfort niet aan mee te werken, en men verschuilt zich wederom achter hun procedures, die een opzegtermijn van 3 maanden aangeeft.

Werkelijk een waardeloze service! Hier hadden heel wat betere oplossingen mogelijk geweest al Telfort een beetje mee had willen werken.
Alle reden dus om via deze weg een ieder te waarschuwen voor de slechte afhandeling van dit soort situaties bij Telfort!

Caatje28
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:21

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door Caatje28 »

Wacht ff, ik snap niet het hele verhaal. Je bent overgestapt naar telfort met je eigen nummer maar na 2 dagen weer terug gegaan of in ieder geval naar een andere provider. Daar heb je weer nummerbehoud aangevraagd. Nu lees ik dat je 1 jaar vast zit aan dubbele kosten en 3 maanden moet wachten op de protering. Heb je je abo geannuleerd? Dit kan namelijk binnen 8 dagen na aansluiting als je niet tevreden bent.Je hebt weer nummerbehoud aangevraagd en dat gaat dan drie maanden duren omdat telfort je nummer niet eerder vrij geeft. Maar je hheb recht op annulering. waarom houden ze je nummer dan weer drie maanden vast?Dat betekend dat je drie maanden je abonnementskosten kwijt bent aan telfort.Maar dan de dubbele kosten.Hoe kan je dubbele abo kosten hebben als je nummerbehoud aangevraagd heb? Als je nummerbehoud aanvraagd betaal je nog drie maanden aan je huidige provider waarna je pas over gaat op de nieuwe. En hoe kan het dat je 1 jaar lang dubbele kosten hebt?Als het over nummer behoud gaat heb je toch maar 1 nummer?Of heb je bij vodafone-debitel een nieuw nummer genomen? Het verhaal is me een beetje onduidelijk.

lelie
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:33

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door lelie »

Net als bartvt heb ik het bereik in mijn postcodegebied gecheckt, was perfect. Heb het een kans gegeven en inmiddels nog steeds om de paar minuten kan ik alleen noodoproepen maken. Telfort óók een brief geschreven over de verkeerde voorlichting bij afsluiting abonnement. Er werd mij geschreven dat er inmiddels een rapport was opgemaakt en er nieuwe 'zendmasten' zouden worden geplaatst. (kluitje in het riet)
Inmiddels zit ik nog vrolijk op zolder te bellen, de enige plek waar ik een uur lang zonder onderbrekingen kan bellen!
Waar blijft KPN in deze kwestie?
Laatst gewijzigd door lelie op 10 dec 2005 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Telfort is vrij zwak in de kleinere plaatsen, maar als je dan naar binnen loopt, is je bereik nul. Dat is algemeen bekend ondertussen. :)

Telfort is niet voor niets het goedkoopst.

violet
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:54

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door violet »

Even iets anders over telfort, ik ben juist overgestapt van Telfort naar Vodafone.
Is het jullie wel eens opgevallen hoeveel sms jes er van Telfort werkelijk aankomen?
Je kunt dit checken, dat heb ik dus gedaan omdat meer dan de helft van mijn smsjes niet aankwamen.
Er staat dan wel dat ze verzonden zijn maar komen nooit aan, ik heb telfort om opheldering gevraagd maar dan zeggen ze dat er een storing was.
Ik werk s'nachts en heb 4 nachten achter elkaar sms verstuurd en niets is aangekomen, overdag ging het goed maar s'nachts dus niet.
Dus controleer goed of ze aankomen , ik had er genoeg van, Vodafone gaat prima

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door Predicador »

Als je met nummerbehoud van Telfort naar Vodafone bent gegaan, kan het zijn dat de routeringen van je oude naar je nieuwe netwerk nog niet optimaal werken. Het kan dan zijn dat sommige mensen je niet kunnen bereiken of sms-en. Dit is iets dat Vodafone voor je kan nakijken en corrigeren.

Wat Vodafone dan aan informatie nodig heeft, is het volgende:
- wat komt er niet aan? Spraak of SMS?
- van welke provider komt dit niet aan? KPN (vast/mobiel), VF, T-mobile, Orange, Telfort.
- heeft het sinds het nummerbehoud wel gewerkt of is het probleem er sinds het begin?

Als je dit duidelijk hebt, bel je Vodafone klantenservice op en vraagt ze of ze de routeringen kunnen laten nakijken en aanpassen (indien van toepassing)

violet
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:54

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door violet »

Waarschijnlijk begrijpen jullie me niet, het ging erom dat met Telfort de sms niet aankwam, waarom weet ik niet want er stond wel bij dat ze verzonden waren maar daarna kreeg ik bericht dat ze niet afgeleverd waren.
Ik ben dus van Telfort naar Vodafone overgegaan omdat Telfort geen sms verstuurd
Met Vodafone heb ik geen problemen daar gaat alles prima
Jullie zouden zelf eens moeten kijken hoeveel sms van Telfort aankomen je zou verbaasd zijn hoeveel er niet afgeleverd wordt.

Rolandroland

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Wanneer je wilt weten dat er dekking is van bepaalde provider:

Ga (afhankelijk van toestel) handmatig zoeken op netwerken. Wanneer er b.v. maar 2 opstaan weet je dat je daarmee bereik hebt. B.v. kPN en Vodafone.

Letop: Wanneer een GSM provider er op komt te staan zegt dat niet hoe de kwaliteit is van de verbinding.

violet
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:54

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door violet »

Ik snap niet goed wat dat te maken heeft dat de ene sms wel aankomt en de ander niet, dat heeft daar volgens mij niets mee te maken

Rolandroland

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Zie bovenstaande bereik in en rondom huis.

Onlangs ben ik overgestapt van Vodafone naar Telfort, maar ben zeer ontevreden over het bereik.<<

userroy
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 16:34

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door userroy »

Wat een gelul, dat Telfort slecht zou zijn omdat ze de goedkoopste zijn. Telfort is het enige Nederlandse telefoniebedrijf dat winstgevend is. De rest kamp nog met enorme kosten voor GSM en UMTS frequenties. Daarnaast heeft o2, een paar eigenaren terug, alle schulden op zich genomen. Door deze positie kan Telfort goedkoper telefonie aanbieden.

Over het bereik, providers ontlopen elkaar weinig meer. Maar als je thuis geen/slecht bereik hebt is het nogal makkelijk om te zeggen dat Telfort slecht is. Uit tests is gebleken dat Telfort een kwalitatief hoogwaardig netwerk heeft. Zeker voor mensen woonachtig in de stad is het verstandig een van de nieuwere netwerken te kiezen (T-mobile, Orange en Telfort) omdat deze daar beter bereik hebben en de geluidskwaliteit ruimschroots beter is.

Als je Telfort zo slecht vind, neem het dan gewoon niet en neem je dure KPN-abonnementje en betaal het dubbele. En dan nog heb je niet het perfecte bereik, want ook KPN heeft zijn slecht plekken in het netwerk.

Zelf heb ik alle providers gehad, dus kan hier ook over oordelen. Telfort heb ik de laatste jaren gehad, maar dat heb ik nu opgezegd. Anders was ik nu klant van KPN en dat wil ik niet. Maar qua bereik en klantenservice is er helemaal niks mis mee (voor de KPN tijd).

mosoog
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 13:42

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door mosoog »

Telfort is het enige Nederlandse telefoniebedrijf dat winstgevend is. De rest kamp nog met enorme kosten voor GSM en UMTS frequenties.
????? behalve KPN is alleen Telfort nederlands. hoezo de rest?? En KPN is nog winstgevend ook. maar goed, buiten dat. De norm is inderdaad 98%, maar dit is ook buitendekking, voor dekking binnenshuis is er geen norm. KPN scoort daar veruit het hoogst in, en je betaalt daar allesbehalve het dubbele voor. (sterker nog, in veel gevallen is HI van KPN nog goedkoper ook. maar er zijn er natuurlijk altijd die KPN afkraken zonder ook maar te kijken hoe het zit) Maar dat houdt niet in dat KPN altijd de goedkoopste is. ( vaker niet dan wel denk ik )Het houdt echter wel in, dat als jij er minder voor over hebt, er ook minder van kunt verwachten.

En de klantenservice is niet verandert met de overname van KPN, die is nog steeds hetzelfde hoor.

Maar om de volgende keer dit soort problemen te voorkomen kun je vooraf je dekking opvragen, of zelf even checken op www.gsmworld.com
en dan de coveragemap bekijken. (100% garantie geeft dit dus niet, en vooral niet binnenshuis)

succes!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door ?? »

www.gsmworld.com is niet gedetailleerd genoeg voor een fatsoenlijke inschatting van de dekking. Je kunt beter de provider zelf bellen en een postcodecheck uit laten voeren. T-Mobile heeft trouwens, als enige NL-provider, een bijzonder gedetailleerde dekkingskaart online staan.

misschris
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2006 18:53

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door misschris »

Ik heb met telfort nooit geen problemen gehad, altijd netjes geholpen bij de klantenservice en nooit problemen met bereik, wat met Orange wel anders was...vandaar dat ik dat in ieder geval nooit meer neem. Maar ja ieder zn favoriet natuurlijk

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Hoewel ik zelf geen Telfort heb weet ik wel dat Telfort met dezelfde masten werkt als KPN. KPN heeft Telfort namelijk opgekocht en heeft zodoende dezelfde dekking als KPN. Dus het moet goed zijn.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door ?? »

@PJ 66:

Ze hebben Telfort wel overgenomen, maar de netwerken zijn niet in elkaar geschoven. Met andere woorden: ze hebben nog steeds beiden een eigen netwerk. Dat blijft ook nog wel even zo.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Slecht bereik Telfort

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat is dan vreemd want dat had ik wel begrepen in de krant, alleen de naam zou behouden blijven. Moet meneer Boekhoorn dan maar eens aan gaan werken. Maar goed ik zit niet bij Telfort.

Gesloten