LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] premie

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
vidicam

premie

Ongelezen bericht door vidicam »

Beste forum leden,

Hoe is het geregeld met de overstap naar een andere verzekering
Stel je hebt betaald tot maart aan verzekering A en stapt over naar verzekering B
Nu moet je aan verzekering B gaan betalen vanaf januari wat gebeurde er met de premie die je aan verzekering A betaald hebt, nog afgezien van eventuele declaraties die je bij verzekeraar A gedaan hebt of nog hebt lopen.
Wie weet het juiste antwoord??

Groet

Vidicam

sprokkel

Re: premie

Ongelezen bericht door sprokkel »

vidicam;
Normaal gesproken, word de te veel betaalde premie terug gestort als alles verrekend is, of vergis ik me en zit er weer een addertje onder het gras.

sprokkel

Premie loopt flink op als ik het goed begrijp men komt nu met een langer bod van €1050 gemiddeld, Hoogervorst schatte dat op €1100, en in 2007 wordt het wat men wil gaan verdienen als verzekeraar.
Zie bericht;
donderdag 17 november 2005
“Zorgpremies gaan zeer fors stijgen, zoals in Zwitserland”
Geplaatst om 9.30 uur.
De premies voor zorgverzekeringen gaan in de komende jaren aanzienlijk stijgen, verklaarde Leo van Loenen van zorgverzekeraar Agis vanmorgen in het Radio 1 Journaal.
Dat de premies nu ietsje lager uitpakken dan verwacht, is volgens Van Loenen een wassen neus. Hij verwacht dat in Nederland dezelfde situatie zal ontstaan als in Zwitserland, waar in 1996 een systeem werd ingevoerd vergelijkbaar met het stelsel bij ons van kracht wordt.
In Zwitserland vielen, net als hier, de premies aanvankelijk lager uit dan verwacht. Dat bleek echter een wassen neus: verzekeraars blijken hun polissen in 1996 onder de kostprijs te hebben aangeboden, vertelde Van Loenen. Daarom is het onvermijdelijk dat de premies gaan stijgen. Verzekeraars waren totnogtoe verplicht hun reserves aan te spreken om de premies niet te laten stijgen. Die overheidsverplichting vervalt per 1 januari, omdat de reserves nu uitgeput zijn. Dan wordt een premiestijging van twintig procent verwacht.
Van Loenen stelt dat in Nederland net zo’n premiestijging te verwachten is. Hij denkt dat verzekeraars ook hier hun polissen nu aanbieden onder de kostprijs, omdat ze zoveel mogelijk klanten willen behouden of nieuwe klanten willen aantrekken. Het zou onvermijdelijk zijn dat de premies ook hier gaan stijgen.
Volgens Van Loenen lijkt de lage premie nu een ‘cadeautje’, maar later zal blijken dat het gaat om een ‘lening’.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ach, Agis was al jarenlang het duurste ziekenfonds, dus die man moet ook maar wat roepen om zijn eigen tent te verdedigen.

sprokkel

SJZ;
Ja, en wat wil je hiermee zeggen?
Dat het niet duurder word?
Dat het allemaal wel meevalt?
Zeg het maar, wat wil je nu zeggen?

SJZ

Zeg het maar, wat wil je nu zeggen?
Sprokkel, in antwoord op je vragen:

1. Jazeker, de kosten voor gezondheidszorg zullen door de vergrijzing de komende jaren nog flink oplopen. Als we ook oudere mensen van volledige zorg willen voorzien, dan zullen we daar steeds meer voor moeten betalen.

2. Dat het allemaal wel meevalt? Jazeker, het valt reuze mee. Maandenlang heb je op forums als dit geklaag moeten horen dat Hoogervorst niet te vertrouwen was met zijn 1.100 als richtlijn voor de premie, dat het wel 1.300 tot 1.600 zou worden in 2006.
Nu liggen veel premies rond de 1.050 euro. Je zou zeggen: al die klagers geven nu toe dat ze ongelijk hebben gehad. Maar nee, ze hebben een nieuw smoesje gevonden: dat het in 2007 en later vast wel duurder zal worden. Ten eerste hebben die klagers dan dus nog steeds ongelijk dat het in 2006 wel 1.300 euro zou worden. Ten tweede weet je nog niet precies hoe hoog de premie in 2007 zal worden. En ten derde moet je je vertrouwen niet al te veel leggen in de topman van het duurste (en waarschijnlijk meest inefficiente) ziekenfonds van Nederland.

Dat is wat ik wilde zeggen. Duidelijk genoeg zo?

sprokkel

SJZ,
Ik vermoed dat jij iemand bent die alleen gelooft in zijn eigen gelijk, en vind dat alles wat een ander naar voren brengt onzin is, en dan druk ik me nog bescheiden uit.
Vergeet niet dat we enkele jaren te veel ziekenfonds premie betaald hebben, omdat de zorgverzekeraars een oorlogskas moesten opbouwen voor de strijd wie de meeste klantjes binnen haalt.
Dus reken maar dat het duurder wordt, en het heeft weinig met vergrijzing te maken, maar alles met het belang van de aandeelhouders.

Minister verzwijgt wachtlijsten
17-11-2005 • Lange wachttijden in ziekenhuizen zijn nog steeds een probleem, blijkt uit een onderzoek dat vandaag door de Volkskrant is gepubliceerd. Als dat juist is, heeft de minister de Tweede Kamer verkeerd geïnformeerd.
Vorige week tijdens de behandeling van de begroting van het ministerie van Volksgezondheid ontkende Hoogervorst nog dat er problemen waren.

En vertrouwen in politicie waar het volk voor maar 30% achterstaat, nee daar begin ik niet aan.

SJZ, hier is dan al het antwoord;
vrijdag 18 november 2005
“Premie zorg in 2007 naar 1400 euro”
Geplaatst om 12.07 uur.
De premies voor de nieuwe zorgverzekering dreigen al vanaf 2007 veel hoger te worden. De premies kunnen dan oplopen tot veertienhonderd euro per persoon per jaar, meldt Het Parool vandaag.

In augustus waarschuwden de verzekeraars dat de basispolis voor de zorgverzekering ten minste rond dertienhonderd euro zou kosten. Dat was aanzienlijk meer dan de 1150 euro die het kabinet verwachtte. Nu, drie maanden later, zien de verzekeraars zich gedwongen hun marktaandeel veilig te stellen met polissen die gemiddeld voor 1050 euro worden aangeboden, schrijft de Amsterdamse middagkrant.

Het is momenteel een wedstrijd wie de laagste premie durft neer te zetten,'’ zegt Hattum Tolsma, die vanuit Franeker via internet zorgpolissen aanbiedt. ‘’Maar met de premies die zij nu bieden, kunnen zij soms hun kosten niet dekken.'’

SJZ

Ach ja, ik heb ook maandenlang verhalen moeten lezen dat de premie minimaal 1.300 en wellicht zelfs 1.600 zou worden.

Maar weet je, het is totaal niet interessant te weten welke journalist nu weer bedragen uit zijn duim zuigt. Belangrijk is wat de WERKELIJKE premie is, niet wat de fantasieën zijn van journalisten die willen zeuren.

sprokkel

SJZ,
Je voldoed aan het geen ik al eerder over je gezegt hebt, je bent met vlag en wimpel geslaagd.

bzbpeggy

Ongelezen bericht door bzbpeggy »

Als u voor maart overstapt naar een andere zorgverzekeraar dan ontvangt u de betaalde premie van uw oude zorgverzekeraar terug. Ook eventueel gedeclareerde/uitgekeerde kosten en no-claim en eigen risico worden verrekend.

Ladasyroste

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Let wel, die verrekening van reeds betaalde zorg doen de verzekeraars onderling, er is namelijk een registratiesysteem gekoppeld aan het GBA zodat men weet waar je verzekerd bent.

Je hoeft dus niet al die nota's zelf te regelen, alleen de betaalde premie terughalen van de oude verzekeraar. Maak deze dan niet gelijk op, bij de nieuwe verzekeraar moet je gewoon vanaf 1/1 betalen!!

Dat de premies gaan stijgen is niet zo moeilijk te voorspellen: de vergrijzing gaat gewoon door terwijl ook de medische wetenschap niet achterblijft.

Wat ook wel waar is, is dat er nu een aantal ziekenfondsen zijn die al ONDER de solvabiliteitseisen zitten (AGIS, VGZ!!) en desondanks hun premie laag proberen te houden. Deze gaan of volgend jaar worden opgeslokt of een grote verhoging doorvoeren.

Als klant ben je dan de dupe omdat een switch naar een andere maatschappij voor de basisverzekering weliswaar mogelijk is maar niet voor de aanvullende zonder medische vragen!!

Check1 a.s. donderdag om 11:15 (huisvrouwentijd) het programma lijn4, dan zal ik wat zeggen over het nieuwe zorgstelsel. :idea:

Check2: www.informatieziektekosten.nl ,--> premie Delta Lloyd normaal EUR 1122,-- nu EUR 990,-- per jaar!!! Eind vd week op deze site:lol:

pluisje

Ongelezen bericht door pluisje »

nu mijn premie is bekend----- 122 euro per gezinslid....

hoop geld hoor :roll: :roll: :roll: :roll:

Ladasyroste

Ok pluisje, is dan incl aanvullingen en zo ja welke? Als dat alleen voor de basis is dan ben je erg duur uit, zie mijn bericht hiervoor!!

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Eind vd week op deze site
Kijk aan, de Lada zit ook in deze draad voor eigen kerk te preken.
Het versterkt mijn vooroordeel met betrekking tot adviseurs op provisiebasis in het algemeen en verzekeringsadviseurs in het bijzonder.

Want wie garandeert dat Delta LLoyd volgend jaar niet de premie enorm verhoogd?
Het lijkt wel een super de boer aanbieding NU voor 990 euro :cry:

Mijn gratis advies, wacht even af tot de gegevens van de huidige verzekering in de bus valt en blijf vooral ver van de op provisie werkende adviseurs, bedenk wel dat die er, een goed belegde boterham mee verdienen en dat moet door iemand betaald worden. :wink:
Zelf kan je on line gratis op veel sites vergelijken waar je het beste en goedkoopste de verzekering kunt afsluiten

groeten

Ladasyroste

Hoi Willem 4, ben blij dat jij weet hoe het werkt :twisted: Het is alleen toevallig wel zo dat wij als adviseur als enige in het land meer dan 10% collectiviteitskorting kunnen geven wat we dus ook doen.

Ik zal je helpen met rekenen: Premie Delta Lloyd EUR 1122,-- minus 10% collectiviteitskorting = 1010,-- minus 2% extra korting = EUR 990,- Ga je per jaar betalen dan worden de kosten EUR 960,-- Die 2% extra korting is onze provisie!!Geven we dus gewoon aan onze klanten. Wat proberen we hiermee te bereiken? Massa, onze verdiensten zitten in de aanvullende dekking, dat is niet veel tenzij je er veel van kunt afzetten, waar wij op mikken.

Dit tarief is er voor iedereen, je hoeft geen lid van een vereniging of bond te zijn, geen werknemer kortom ECHT VOOR IEDEREEN!

Hoop dat ik je vooroordeel een beetje weggenomen hebt :wink:

Tot slot: Delta Lloyd heeft dus de premie niet al te laag ingezet (zoals diverse ziekenfondsen die niet solvabel zijn --> AGIS en VGZ!!) en kan dus volgend jaar de premiestijging beperkt houden. Doen zij dit niet dan zijn wij zo'n grote partij dat er vrij makkelijk een gunstig tarief elders te verkrijgen zal zijn!

Tot slot 2: Delta Lloyd biedt een restitutie variant aan (vrijheid in keuze zorgverlener!) en biedt zorggaranties (operatie binnen 2 weken, nota binnen 5 dagen betaald etc).

Tot slot 3: via de vergelijkingssites zal je ook op dit aanbod gaan stuiten :D

Willem 4

Hoop dat ik je vooroordeel een beetje weggenomen hebt
Nee zo snel werkt dat niet :wink:

Ik heb er ook geen bezwaar tegen dat je wat wilt verdienen, wat mij betreft mag je schatrijk worden.
Maar om reclame te maken voor je bedrijf op een consumentenforum met een nima verhaaltje, dat vind ik niet zo gepast.
Je lokt mensen naar een site waar nog niets op staat, je hebt het over 50.000 deelnemers die ik ook nergens terug vind (vandaar de opmerking "grote familie zeker :wink: ") en dan kom je nog met een berekening die niet te controleren is omdat verder niemand gegevens heeft.
Wie weet is er nog een andere verzekering die goedkoper is dan DeltaLloyd.

Ik vind dat een consumentenforum er niet is om reclame voor bedrijven te maken, hoe goedbedoeld dan ook.
Maar ja, dat is mijn mening, jij denkt er vast anders over 8)

groeten

Ladasyroste

Nee zo snel werkt dat niet
Voor het einde van dit jaar moet het me toch gelukt zijn :wink:

De reden dat ik dit op deze manier doe is dat de grote spelers (lees:independer waarnaar TROS Radar notabene verwijst) mijn premiestelling niet opneemt omdat ze die zelf niet kunnen bieden!

Die 50.000 zie je ook nergens, dat zijn de huidige klanten van alle deelnemers minus een geschat aantal die zal blijven waar die zit.

Dat die berekening van mij klopt moet je maar even van me aannemen, binnenkort is de coming out van alle premies en wordt mijn verhaal bevestigd :lol:

Mocht ik schatrijk worden dan geef ik een groot feest, bij deze ben je dan uitgenodigd om op mijn kosten dronken te worden :P

Willem 4

Voor het einde van dit jaar moet het me toch gelukt zijn
Wishfull thinking noemen we dat, of in Nederlands, vergeet het maar.

In diverse draden van dit forum maak je reclame voor jouw club, dat is je gelukt en daavoor feliciteer ik je van harte.
Of je er wat aan hebt is wat anders, je kan ervan uitgaan dat de meeste bezoekers van dit forum er niet zo van gediend zijn om naar commerciele sites gelokt te worden waar eigenlijk nog niets op staat.

Als je vanaf het begin duidelijk had gemaakt dat je verzekeringsadviseur bent en dus belanghebbende dan had het wat eerlijker over gekomen.
In een andere draad http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=34915 verwijs je naar de eerste paragraaf van de gedragsregels van dit forum en die komt je goed uit.
Je vergeet daarbij dat er een paar regels onder de paragraaf het volgende staat:
Het is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten
Nogal seletief, mijn waarde :wink:

En ja, ik weet precies hoe het werkt :twisted: ik ben 15 jaar inkoper geweest bij een groot bedrijf en weet dat deze verkoopmethode oud en beproefd is.
Het is ook niet persoonslijk tegen jouw, het zit er bij ons beiden zo diep in (jouw manier en mijn afkeer) dat wij er niets aan kunnen doen :wink:

groeten

sprokkel

Het wordt steeds leuker;
Verzekeraars vrezen leger onverzekerden
Geplaatst om 13.00 uur.
Het aantal Nederlanders zonder zorgverzekering zal schrikbarend gaan toenemen. Volgens verzekeraars zullen er honderdduizenden onverzekerden bij komen. Maarten Boon (directeur Agis zorgverzekeringen) en Gaston Sporre (Achmea Zorg) schatten dat het aantal Nederlanders dat niet verzekerd is tegen ziektekosten zal oplopen tot tussen de 500.000 en de 800.000 mensen.
De vrees is dat mensen de relatief hoge rekening die ze vanaf januari maandelijks moeten betalen voor hun zorgpolis, zullen laten liggen. Doen ze dat drie maanden achtereen, dan kan de verzekeraar ze uit de verzekering zetten.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zijn dat dezelfde mensen die hun zorgtoeslag gebruiken voor boodschappen in plaats van het betalen van de rekening? Dan vraag je er om in mijn beleving.....

Gesloten