Leveringovereenkomst met Essent
Geplaatst: 16 nov 2005 10:23
In Juli 2005 ontvingen wij van Essent post dat de tarieven per 1 aug.2005 omhoog zouden gaan. maar als je nu dus een jaarcontract zou afsluiten zou je dus een jaar lang voor de levering van electriciteit het zelfde blijven betalen (excl. netwerkkosten, belasting ect.) Dus ja als de prijzen steeds verder omhoog gaan wil je natuurlijk stabiel blijven. Dus wij een contract afgesloten. Zowel ik als mijn ouders. Ik kreeg op 12-7 een bevestiging en mijn ouders op 26-7. De overeenkomst ging in per 1 aug 2005 met de looptijd van 1 jaar. Alles goed geregeld. Maar maandag kregen wij post van essent. De prijzen gaan van electriciteit gaan per 1 januari omhoog. Ja niet voor ons dus zou je zeggen. we hebben immers een jaar contract tot 1 aug. Een telefoontje naar de klantenservice leverde het volgende op. Door problemen met de contracten gaan dus de contracten pas in op 1
januari 2006 dus ga je meer betalen. Ik ga niet akkoord want een
zwart op wit contract heb ik voor mijn neus. Ja op de bijsluiter staan niet de juiste tarieven vermeld want die wijzigen ieder kwartaal !? Alweer fout op de bijsluiter staan echt de tarieven per 1 augustus 2005. Bovendien stond mijn contract op 25 september in de computer. Terwijl ik de bevestiging eerder had dan mijn ouders. Weer niet mee eens dus! Nu weet de man het niet meer en gaat dit uitzoeken en zal mij terug bellen.
Het zat er dik ik ik kreeg geen telefoontje terug. Dus vanochtend weer zelf een telefoontje gepleegd naar Essent. Daar werd ik gewoon afgesnauwd door een of ander vrouwtje. Het contract dan wel ingegaan op 1 augustus maar met de tarief prijzen van 1 januari 2005. Ik was dus volgens hen niet meer gaan betalen per 1 aug. (Helaas kan ik dat pas zien als de afrekening in aug 2006 in de bus val.) Dus per 1 Januari ga ik gewoon de hogere prijzen betalen. Mijn reactie is dat ik volgens het lezen van de papieren bij aanvang van het conract voor mij duidelijk was gemaart dat ik per 1 aug 2005 meer ging betalen maar dan pas per 1 aug 2006 weer eventueel omhoog of omlaag zou gaan. Ik heb volgens haar het verkeerd begrepen. Ik zei dat als ik het verkeerd begrepen had het misschien wel heel veel mensen het verkeerd begrepen zouden hebben, maar volgens haar was dat niet zo. Ik ben dus gewoon een dom blondje !?. Ik heb dan ook gezegd dat ik van plan was om dan over te stappen naar een ander want als hun zo onduidelijk zijn in hun uitleg, mij niet uitlaten praten aan de telefoon en hun dus hun afspraak niet nakomen hoef ik mij ook niet aan de overeenkomst te houden. Heeft iemand nu het zelfde mee gemaakt of
heb ik inderdaad de leveringsovereenkomst met de informatie verkeerd begrepen. Ik hoop van iemand wat te horen
januari 2006 dus ga je meer betalen. Ik ga niet akkoord want een
zwart op wit contract heb ik voor mijn neus. Ja op de bijsluiter staan niet de juiste tarieven vermeld want die wijzigen ieder kwartaal !? Alweer fout op de bijsluiter staan echt de tarieven per 1 augustus 2005. Bovendien stond mijn contract op 25 september in de computer. Terwijl ik de bevestiging eerder had dan mijn ouders. Weer niet mee eens dus! Nu weet de man het niet meer en gaat dit uitzoeken en zal mij terug bellen.
Het zat er dik ik ik kreeg geen telefoontje terug. Dus vanochtend weer zelf een telefoontje gepleegd naar Essent. Daar werd ik gewoon afgesnauwd door een of ander vrouwtje. Het contract dan wel ingegaan op 1 augustus maar met de tarief prijzen van 1 januari 2005. Ik was dus volgens hen niet meer gaan betalen per 1 aug. (Helaas kan ik dat pas zien als de afrekening in aug 2006 in de bus val.) Dus per 1 Januari ga ik gewoon de hogere prijzen betalen. Mijn reactie is dat ik volgens het lezen van de papieren bij aanvang van het conract voor mij duidelijk was gemaart dat ik per 1 aug 2005 meer ging betalen maar dan pas per 1 aug 2006 weer eventueel omhoog of omlaag zou gaan. Ik heb volgens haar het verkeerd begrepen. Ik zei dat als ik het verkeerd begrepen had het misschien wel heel veel mensen het verkeerd begrepen zouden hebben, maar volgens haar was dat niet zo. Ik ben dus gewoon een dom blondje !?. Ik heb dan ook gezegd dat ik van plan was om dan over te stappen naar een ander want als hun zo onduidelijk zijn in hun uitleg, mij niet uitlaten praten aan de telefoon en hun dus hun afspraak niet nakomen hoef ik mij ook niet aan de overeenkomst te houden. Heeft iemand nu het zelfde mee gemaakt of
heb ik inderdaad de leveringsovereenkomst met de informatie verkeerd begrepen. Ik hoop van iemand wat te horen