LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat moet je ermee ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door johnb »

2 contracten w3dubbelaars gehad die afgelopen zijn in 2002 en 2003. totale inleg zo'n 8500 euro totale restschuld 18000 euro. heb dus totaal 26500 betaald.

dexia bied via duisenberg regeling 11300 euro aan (verlies 15200 euro)

ben geen eegaleaser

ben verzekerd van rechtbijstand(das) maar die staan niet te trappelen en wijzen al 2 jaar naar stichting leaseverlies en nu naar duisenberg regeling. ze willen wel eventueel met een aantal tegelijk mogelijkheden gaan bekijken.

wat zou jij doen geld ophalen en lekker alles proberen te vergeten of jaren procederen en hopen dat het misschien een hoger bedrag wordt.

Martinvdm

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik ging procederen....

Maar eerst even contact opnemen met Piet of Leaseproces voor informatie.

Groet,
Martin

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik zou zeker voor de schikking gaan.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Gelukkig zijn de meesten intelligenter dan Idaho en wijzen de Duisenberg-fopspeen-regeling resoluut af!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Idaho »

Het merendeel? Waar haal je dat vandaan slimmerd?

Wat ik uit eerdere postings heb begrepen zijn er zo'n 600.000 "gedupeerden", jij wilt dus zeggen dat in ieder geval meer dan 300.000 mensen gaan procederen?

Mensen trap niet in de klinkklare nonsen die deze man hier plaatst, voor de goede orde, hij is een vervent aanhanger van PAL, dit zou genoeg moeten zeggen.

Veelal hoog van de toren blazen en wanneer er dan wat tegengas wordt gegeven, dan krijg je me toch een hoop gescheld en gevloek. Pure onmacht noemen we dat.

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door johnb »

als ik eerlijk ben had ik nooit verwacht dat ik wat terug zou krijgen nadat ik alles netjes heb betaald bij dexia\legiolease.

heb toendertijd ook gewoon aandelen gekocht via een adviseur van mijn bank en dat is helaas natuurlijk ook fout gelopen doordat de beurs instorte en er is niemand die daar nog wat van vergoed dus ben eigenlijk blij dat ik toch nog 11300 euro terug kan vangen van dexia wat ook voor mij heel veel geld is.
ben wel heel veel spaarcentjes kwijt helaas door al die aandelen ellende waar ik jaren heb overgedaan om het bijeen te sparen.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Leer eerst eens correct Nederlands te schrijven, Idaho, voordat jij je tot je meerderen in intellect durft te richten! "Vervent" wordt met een f geschreven.

Je schrijft "600.000" gedupeerden. Hoe verhoudt dat zich dan met die magere 75.000 waarmee Dexia en de stichtingen pronken in hun advertentie? (Zonder overigens aannemelijk te maken dat er inderdaad "spontaan" zoveel aanmeldingen voor de Duisenberg-fopspeen-regeling zouden zijn binnengekomen ...)

Conclusie: je bent een roepende in de woestijn, Idaho!

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door faeks »

Vervent
Wel een leuke woordspeling overigens :)
zoiets als verwijfd.. maar dan vervent...

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Liever had ik van jou een onderbouwde mening over het werkelijke aantal voorstanders van de Duisenbergregeling gehoord, faeks.

Ik_Haat_Dexia

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Ik_Haat_Dexia »

Als je gaat procederen (overleg altijd eerst met Piet / PAL) dan heb je weer dat rot-dexia gedoe. Maar daartegenover staat dat je misschien al jouw hardverdiende centjes terugkrijgt.

Ga je voor de schikking, dan heb je (als het goed is) in iedergeval 1/3 van al je cash terug en geen gedoe meer.

Ik haat Dexia (zie mijn gebruikersnaam) en zou zelf procederen, maar denk er rustig over na. Je hebt geen schuld meer, dus je hebt tijd.

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door johnb »

okee ik-haat dexia- gelukkig komt er niet alleen maar onzin voorbij want sommige op het forum zitten volgens mij alleen maar elkaar af te zeuren waar ik helemaal niets aan heb natuurlijk.

ik ga eerst even naar de das rechtbijstand bellen want ik betaal natuurlijk niks voor niks 300 euro per jaar.

ben zo terug ben benieuwd wat ze er van zeggen.
ze hebben volgens een brief die ik heb gehad er iemand voor zitten .

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Hamster »

:wink:
"Sommige mensen bereiken de top van de ladder en ontdekken dan pas dat hij tegen de verkeerde muur staat."

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door pluutje »

johnb,

Voor mij dezelfde situatie maar dan 'een' WVD en een betaalde restschuld van 20.750,= Euro!
Ik ben 3 maanden na het afsluiten van mijn contract getrouwd [voor de tweede keer]!
Hoewel ik procedeer ben ik er niet 100% van overtuigd dat dit veel voordeel zal opleveren.
Maar dat weet je pas zeker als je het probeert.
Een moeilijke beslissing dus!

Je kunt zoals ik b.v. in een groep procederen dat kan aanmerkelijk goedkoper uitvallen.

Succes!

Ik_Haat_Dexia

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Ik_Haat_Dexia »

Ikzelf ben naar Leaseproces gegaan, want die kopzorgen werden mij teveel. Ik ben nu een stuk rustiger omdat ik zelf niets meer hoef te doen en de uitspraken bijzonder gunstig zijn de afgelopen tijd.

Maar nogmaals, neem rustig de tijd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Idaho »

Hahahaha zielig kommentaar Notenkraker, weer over typefoutjes vallen, grappig, dit doe je alleen bij mij, kijk de postings van je medestanders er maar eens goed op na, daar ben ik bij vergeleken een taalpurist. :lol: :lol: :lol:

Verder geef je aan dat je er nog steeds niks van begrijpt, de meerderheid van de aangeslotenen bij Eegalease en Leaseverlies hebben voor de schikking gestemd. Waardoor deze stichtingen hun rechtzaken tegen Dexia gestaakt hebben.

Jij hebt het over een hele andere meerderheid, jij zegt dat het merendeel van de "gedupeerden" niet akkoord gaat met de Duisenberg-schikking en dus als enige optie een langdurige rechtzaak te wachten staat, waarbij ze een grote kans lopen om uiteindelijk een uitspraak te krijgen die in de lijn van de Duisenberg-schikking ligt.

Kortom er zouden volgens jou meer dan 300.000 mensen gaan procederen.

Alsjeblieft, ga stickers plakken en bemoei je verder niet met "roependen in de woestijn"
Je snapt er namelijk niks van en je stuurt anderen, middels misleiding, helemaal de verkeerde kant op.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Hamster »

Ik ben nu een stuk rustiger omdat ik zelf niets meer hoef te doen
Niets meer hoef te doen om op dit forum net zo misleidend en agressief te posten zoals destijds de adviseurs van LegioLease :roll:

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door johnb »

okee advocaat van das rechtbijstand gesproken.
ze zegt dat ik de afweging zelf moet maken dus dat schiet lekker op.
kan procederen maar kan lang duren en in mijn geval heb ik ze zelf afgesloten zonder tussenpersoon en aangezien ik toen ik ze afsloot niet echt arm was het verhaal zorgplicht van dexia moeilijk wordt.

ze gaan een groep vormen met alle mensen die willen procederen en zo'n beetje hetzelfde verhaal hebben en kan mij aansluiten..

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Altijd doen, JohnB. Wat heb je tenslotte te verliezen want DAS voert het proces en je krijgt daardoor niet met advocatenkosten te maken.

johnb
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:40

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door johnb »

bedankt notenkraker, ze waarschuwen mij wel dat ik niet moet verwachten dat ik alles terug zou krijgen en niet naar alle wilde verhalen moet luisteren want het kan wel eens erg tegenvallen wat je krijgt en dat het waarschijnlijk hooguit de duisenberg regeling is en de inleg zoal moeilijk wordt..
en je ben dan wel als het tegenzit een paar jaar verder.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: wat moet je ermee ?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Wat maakt het uit, JohnB? Nu heb je NIETS en moet je waarschijnlijk ook nog toebetalen. Het kan er dus alleen maar beter op worden voor jou.

Gesloten