Peter Langhout
Geplaatst: 18 nov 2005 21:54
Wij voelen ons zwaar gedupeerd om het volgende wat wij hebben meegemaakt. Wij hebben een reis moeten maken die wij niet geboekt hadden! Wij hadden ons voorbereidt op een Blue Cruise rond Bodrum en hebben een reis gemaakt rond Antalya die wij al een keer eerder hadden gemaakt.
Klachten t.a.v. de reis:
1.Via Internet hebben wij in juni 2005 bij Peter Langhout een reis geboekt met de volgende code B12174. Het betreft een Blue Cruise Bodrum. Kijk maar na in de reisgids. De reis gaat echt om een reis naar Bodrum!!!!! Wij hebben de Blue Cruise rond Antalya gemaakt. Foutje??
2. Wij hebben diverse keren moeten bellen om onze tickets, die we op het allerlaatste moment, zaterdag 15 oktober, in ons bezit kregen. Tot onze stomme verbazing zat hier ook nog een schrijven bij waarin vermeldt was dat wij per persoon € 15 extra brandstoftoeslag moesten betalen. Onder protest hebben wij dit op Schiphol betaald. Op de rekening staat nl. al € 10 brandstoftoeslag. Op de boot bleek dat anderen, ook geboekt via Peter Langhout maar die met Transavia hadden gevlogen geen extra brandstoftoeslag hebben betaald.
3. We zouden op 16 oktober om 21.45 u vertrekken! Op het vliegveld aangekomen werd dit 17 oktober 0.30 u. Wij vlogen met Corendon Air. De host van Corendon Air vertelde dat de vertraging een dag eerder al bekend was! Wij zijn hiervan niet op de hoogte gesteld, een telefoontje naar ons en wij hadden niet 3,5 uur staan wachten. Ook scheelt dit ons een hele vakantiedag. Dat er een paar honderd mensen, soms met kleine kinderen, uren moesten wachten, is voor Peter Langhout geen reden geweest ons via email of via Internet te laten weten dat de vlucht later was gepland!
4. Op het vliegveld in Antalya hebben wij aan de reisleidster van Peter Langhout gevraagd op welke bus wij moesten stappen naar Bodrum. Bus nr.15. in de bus wist de host al te vertellen dat er geen reisleiding bij ons zou komen, wij zaten immers op een boot.
Wij werden naar de haven van Antalya gebracht. Wij hebben ter plaatse
getracht de procedure te volgen t.a.v. klachten. De vertegenwoordiger van Peter Langhout was onbereikbaar!
Gelukkig was een vertegenwoordiger van “Dragon Yacht” de organisatie waar wij de bootreis mee maakten, mevrouw Serap, beschikbaar aan wie we onze klacht kenbaar konden maken. Mevrouw Serap heeft telefonisch contact gehad met de reisleiding in Antalya.
Zij konden echter niets voor ons doen.
5. Daar hebben wij aan boord tot dinsdagavond 18 oktober moeten wachten tot de laatste gasten, ook van Peter Langhout, gearriveerd waren. Daarna kon onze reis pas beginnen. Dit is dan al de avond van de 3e dag van de reis! Wij hebben 4 dagen gevaren in plaats van de afgesproken 7.
6. Het schip waar wij op vaarden de “Dragon” was vergeven van de
kakkerlakken. De stank van het toilet was in de hut niet te harden. Helaas was het te koud om aan dek te slapen.
Teruggekomen van vakantie hebben wij 25 oktober een klachtenbrief geschreven naar Peter Langhout. Deze organisatie is niet aangesloten bij de ANVR en bij een geschillencommissie. Want zij willen er zelf uitkomen met hun (ex) klanten. Dit lijkt een nobel streven. Wij eisten de reissom terug.
Op 31 oktober werden wij gebeld. Op de klacht werd niet in gegaan. Wel werd ons een waardecheque van €30 per persoon aangebeden. Dit is door ons stellig van de hand gewezen. De klacht zou doorgestuurd worden naar de afdeling, jawel, kwaliteitsbeheer.
Op 2 november ontvingen wij een brief van Peter Langhout. Zij wisten dat wij de cheque hadden afgewezen maar hoopten dat wij inmiddels van gedachte waren veranderd. Hoe hoog heb je je klanten als je op geen enkele klacht ingaat? Wat een enorm misbruik van je machtige positie, als klant kun je weinig, denken ze!
Maar Peter Langhout, ik zal jullie een poepie laten ruiken. Gelukkig bestaat er zoiets als Internet, ik vertel mijn verhaal tegen iedereen die wil luisteren. Dat kost klanten. Mij zien ze in ieder geval niet meer. En mijn familie, vrienden, collega’s, buren en kennissen ook niet. Er zijn veel organisaties in de reiswereld die geen zaken meer met Peter Langhout doen. Ga zo door.
Wees verstandig en boek een reis bij een organisatie die is aangesloten bij de ANVR. Het prijsverschil is niet zo groot. Je kunt beter thuisblijven dan je vakantie laten organiseren bij Peter Langhout.
Klachten t.a.v. de reis:
1.Via Internet hebben wij in juni 2005 bij Peter Langhout een reis geboekt met de volgende code B12174. Het betreft een Blue Cruise Bodrum. Kijk maar na in de reisgids. De reis gaat echt om een reis naar Bodrum!!!!! Wij hebben de Blue Cruise rond Antalya gemaakt. Foutje??
2. Wij hebben diverse keren moeten bellen om onze tickets, die we op het allerlaatste moment, zaterdag 15 oktober, in ons bezit kregen. Tot onze stomme verbazing zat hier ook nog een schrijven bij waarin vermeldt was dat wij per persoon € 15 extra brandstoftoeslag moesten betalen. Onder protest hebben wij dit op Schiphol betaald. Op de rekening staat nl. al € 10 brandstoftoeslag. Op de boot bleek dat anderen, ook geboekt via Peter Langhout maar die met Transavia hadden gevlogen geen extra brandstoftoeslag hebben betaald.
3. We zouden op 16 oktober om 21.45 u vertrekken! Op het vliegveld aangekomen werd dit 17 oktober 0.30 u. Wij vlogen met Corendon Air. De host van Corendon Air vertelde dat de vertraging een dag eerder al bekend was! Wij zijn hiervan niet op de hoogte gesteld, een telefoontje naar ons en wij hadden niet 3,5 uur staan wachten. Ook scheelt dit ons een hele vakantiedag. Dat er een paar honderd mensen, soms met kleine kinderen, uren moesten wachten, is voor Peter Langhout geen reden geweest ons via email of via Internet te laten weten dat de vlucht later was gepland!
4. Op het vliegveld in Antalya hebben wij aan de reisleidster van Peter Langhout gevraagd op welke bus wij moesten stappen naar Bodrum. Bus nr.15. in de bus wist de host al te vertellen dat er geen reisleiding bij ons zou komen, wij zaten immers op een boot.
Wij werden naar de haven van Antalya gebracht. Wij hebben ter plaatse
getracht de procedure te volgen t.a.v. klachten. De vertegenwoordiger van Peter Langhout was onbereikbaar!
Gelukkig was een vertegenwoordiger van “Dragon Yacht” de organisatie waar wij de bootreis mee maakten, mevrouw Serap, beschikbaar aan wie we onze klacht kenbaar konden maken. Mevrouw Serap heeft telefonisch contact gehad met de reisleiding in Antalya.
Zij konden echter niets voor ons doen.
5. Daar hebben wij aan boord tot dinsdagavond 18 oktober moeten wachten tot de laatste gasten, ook van Peter Langhout, gearriveerd waren. Daarna kon onze reis pas beginnen. Dit is dan al de avond van de 3e dag van de reis! Wij hebben 4 dagen gevaren in plaats van de afgesproken 7.
6. Het schip waar wij op vaarden de “Dragon” was vergeven van de
kakkerlakken. De stank van het toilet was in de hut niet te harden. Helaas was het te koud om aan dek te slapen.
Teruggekomen van vakantie hebben wij 25 oktober een klachtenbrief geschreven naar Peter Langhout. Deze organisatie is niet aangesloten bij de ANVR en bij een geschillencommissie. Want zij willen er zelf uitkomen met hun (ex) klanten. Dit lijkt een nobel streven. Wij eisten de reissom terug.
Op 31 oktober werden wij gebeld. Op de klacht werd niet in gegaan. Wel werd ons een waardecheque van €30 per persoon aangebeden. Dit is door ons stellig van de hand gewezen. De klacht zou doorgestuurd worden naar de afdeling, jawel, kwaliteitsbeheer.
Op 2 november ontvingen wij een brief van Peter Langhout. Zij wisten dat wij de cheque hadden afgewezen maar hoopten dat wij inmiddels van gedachte waren veranderd. Hoe hoog heb je je klanten als je op geen enkele klacht ingaat? Wat een enorm misbruik van je machtige positie, als klant kun je weinig, denken ze!
Maar Peter Langhout, ik zal jullie een poepie laten ruiken. Gelukkig bestaat er zoiets als Internet, ik vertel mijn verhaal tegen iedereen die wil luisteren. Dat kost klanten. Mij zien ze in ieder geval niet meer. En mijn familie, vrienden, collega’s, buren en kennissen ook niet. Er zijn veel organisaties in de reiswereld die geen zaken meer met Peter Langhout doen. Ga zo door.
Wees verstandig en boek een reis bij een organisatie die is aangesloten bij de ANVR. Het prijsverschil is niet zo groot. Je kunt beter thuisblijven dan je vakantie laten organiseren bij Peter Langhout.