LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie van UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
wessel119

Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door wessel119 »

Sinds 7 november hebben wij een nieuwe media box ontvangen van UPC, met de oude hadden we slechte ervaringen, dus dit gaf nieuwe hoop .Helaas heeft het een aantal dagen geduurd maar nu hebben we ook bij andere zenders geen goed beeld en geluid. Ze zeggen bij de hulplijn dat het aan onze scartkabel ligt?, maar wij weten wel beter. Volgens mij ligt de server van UPC er veel te vaak uit. Ik hoor graag of andere mensen ook deze ervaringen momenteel hebben met de nieuwe media box.

Alvast bedankt,

Linette

zeebodem
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 16:08

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door zeebodem »

Ook wij hebben al enige tijd UPC digitale TV.
Sinds april 2005 problemen, stilstaand beeld soms tot wel 30 sec. Motorola settopbox
Er zijn al zeker 14 monteurs langs geweest en alle kabel binnen zijn vervangen door de monteurs incl. scart kabel maar het probleem bleef.
Ook wij hadden daarna de hoop dat we met de nieuwe mediabox van het probleem af zouden zijn, maar helaas.
Maandag 21 november de mediabox geinstalleerd en maandag avond alweer problemen met hapererend beeld en geluid.
Het gekke is dat overdag het probleem van haperend beeld zich niet voordoet, de grootste problemen zijn zo tussen 18.30 uur en 22.00 uur, het lijkt wel of het kabel netwerk de piekuren van tv kijken niet aankan.
Contact opgenomen helpdesk omdat ook niet alle beloofde zenders bekeken kunnen worden, probleem haperend beeld ligt niet bij UPC zegt men ligt bij ons kabels niet goed aangesloten volgels sukkel helpdesk of niet de juiste kabels gebruikt.
Verteld dat de kabels door monteurs van hun zijn vervangen, commentaar van helpdesk dat zegt niets kabels kunnen defect zijn.
Hier wordt je dus niet goed van.
Ontbrekende zenders klopt dat wordt in de loop van de komende maanden geregeld, zegt men.
UPC beloofd van alles alleen jammer dat ik nu een aantal opties van digitale tv kwijt ben die bij de Motorola er nog wel opzaten. o.a.
Kan nu geen 2e tv aansluiten, geen memory instellen, inter active werkt nog niet, dolby digital werkt nog niet, e-mail werkt nog niet, dit alles komt er in toekomst weer bij zegt men maar hoelang dat dit gaat duren weet men niet.
Naar mijn mening is er een product op de markt gezet wat bij lange na niet voldoende is getest, maak het product eerst compleet voor je het de klanten aanbied.

Veel succes iedereen met UPC digitaal, Henk uit Lelystad.

Alloysia
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2005 21:55

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Alloysia »

Wij hebben ook al een aantal maanden de nieuwe media box van UPC, en er nog geen enkel probleem mee gehad, beeld is prima, en stilstaand beeld hebben we ook nog nooigeen last van gehad.

Kokkie81

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Kokkie81 »

Idd prima, nog nooit last gehad. Soms wat kleine schokjes in het beeld, maar ik heb niets te klagen.

Brammie

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Brammie »

Van UPC ontving ik laatst een brief over de digitale TV. Deze week wederom een brief ontvangen. De mediabox wordt 'gratis' thuisbezorgd en je zit nergens aan vast. als je echter niet tijdig opzegt, zit je eraan vast.

het grote probleem is dat je ongevraagd deze mediabox toegestuurd krijgt. als je tekent voor ontvangst en niet tijdig opzegt zit je er wel degelijk aan vast.

Het wordt de consument (ongevraagd) opgedrongen en voor je het weet zit je er wel aan vast. Let dus goed op.

the stomper
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2005 20:12

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door the stomper »

Een week of 3 geleden stond er inderdaad een man van de pakketdienst aan de deur. Omdat ik alle post (reclame) van UPC over digitale televisie steevast in de prullenbak gepleurd heb wist ik niet wat me overkwam. En de bezorger wist niet beter dan dat het "iets van UPC" was. De doos was helemaal neutraal, op een logo van UPC na. Dus ik denk, het zal wel, teken en neem de doos aan.

Na opening zie ik dat het de "hoera hier is hij dan, de lang verwachte" decoder is, en bel gelijk UPC dat ik zo'n ding niet hoef (à 20 ct/min). Als oplossing wordt aangeboden een gefrankeerde doos op te sturen, hoef ik hem alleen maar bij het postkantoor af te leveren. Ik heb geen zin en tijd om een vrije morgen of middag op te nemen om met die stomme doos naar het postkantoor te gaan, dus wordt een andere oplossing gezocht. De volgende dag wordt ik teruggebeld door UPC, speciaal voor mij wordt er een uitzondering gemaakt ... een monteur komt de doos halen. Gelukkig werkt mijn vrouw maar 4 dagen in de week, anders was dit ook een probleem geworden. Vrijdagmorgen zou 'ie komen. M'n vrouw heeft de hele ochtend met de doos op schoot gezeten, maar geen monteur. 's Avonds om half zeven gaat de telefoon, de monteur. U heeft problemen met uw digibox? Doet 'ie het net mijnheer? Zucht, nee ik hoef hem niet, je kunt hem meenemen. Een half uur later staat de monteur voor de deur en vertrekt met de doos. Hoera. UPC vind mij maar raar, dat ik geen "gratis" digitale TV wil. Altans dat is de toon tijdens de 3x dat ik in de week na deze affaire nog telefonisch lastig gevallen wordt door medewerkers van UPC.

ben zichem

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door ben zichem »

hieronder een brief die ik nu ga sturen naar UPC, met mijn ervaringen met de nieuwe box, die ik al bijna 2 maanden in huis heb:

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten (teleurgesteld, boos en soms zeer kwaad en geërgerd) over de gang van zake betreffende de nieuwe box die we al vanaf half oktober in huis hebben.

Al vanaf het begin dat ik hem geïnstalleerd heb, heeft hij nooit gefunctioneerd.
Diverse telefoontjes met uw service desk hebben uitsluiten geresulteerd in afschepen en het niet daadwerkelijk en effectief helpen.

Wat is er tot nu toe voorgevallen:
• Iedere keer als ik contact had, werden dezelfde instructies gegeven die de keer ervoor ook al niet hielpen (ook al werd het medegedeeld!).
• Afgescheept heb ik mij gevoeld als er iedere keer werd verteld dat het waarschijnlijk verholpen zou zijn, maar dat dat nog even kon duren (tijd varieerde van een uurtje tot enkele dagen).
• Ook zijn nummers van de box en de card die er inzit verschillende keren doorgegeven. Deze gegevens zouden naar de centrale gaan en…….dan kon dat nog even duren……(zie hierboven!).
• Zo’n twee weken terug is er eindelijk een monteur langs geweest. Hij zou het wel even oplossen. Maar dat viel hem blijkbaar ook tegen. Na een uur te hebben gewerkt, besloot hij een nieuwe box te plaatsen, maar weer met hetzelfde resultaat. Hij heeft toen wederom alle nummers opgeschreven, met daarna de mededeling zoals hierboven …………….dat het nog wel een paar dagen kon gaan duren……..!
• Het is nu reeds ruim twee weken verder………en nog doet de box het niet!!!!!!!
• WAAR ZIT HET PROBLEEM EN WAAROM IS NIEMAND GEÏNTERESSEERD IN DE OPLOSSING ERVAN!!!!
• WAAROM WORDT ER ZO HUFTERIG MET KLANTEN OMGEGAAN??




Het valt me allemaal erg zwaar tegen van UPC.

De afgelopen vijf jaar ben ik een trouwe, goede en tevreden klant geweest, getuige het feit dat ik op meerdere zenders geabonneerd ben en vaker films heb besteld. Maar het onbenul en de vreselijke nonchalance waarmee ik nu geconfronteerd word, slaat werkelijk alles (er is zelfs een keer geopperd dat ik de box maar moest terugsturen en ermee moest stoppen! Prima klanten-binding!).

Het heeft tot nu toe ook handen vol geld gekost aan vruchteloze telefoontjes (€ 0.10 per minuut) en aan de aanbieding bij de introductie, heb ik dus ook niks gehad. Maar tot mijn grote ergernis heb ik hier ook nog steeds voor betaald.
En dan heb ik het niet eens over het feit dat het al die tijd stroom vreet!

Ik eis hiermee dat jullie binnen zeer korte termijn (enkele dagen) reageren op deze klacht!
Mijn uiteindelijke intentie was om geabonneerd te blijven op digitale tv, maar zo wordt het mij wel erg moeilijk gemaakt.

Ben Zichem
Dordrecht

Lime

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Lime »

Ook ik heb ongevraagd de mediabox gekregen. Aangezien ik niet gediend ben van deze manier van verkopen wilde ik de box ook terugsturen. De medewerker van de klantenservice reageerde verbaasd en had ook geen idee waar het naar teruggestuurd moest worden want het was nog nooit voorgekomen :?
Er zal wel een adres op de brief staan die erbij zou zitten. Natuurlijk stond daar geen retour adres op! Toen maar een mail gestuurd. Uiteindelijk heb ik het adres gekregen. Bij het inleveren van de box bij ons postagentschap bleek dat ik ongeveer nr 20 was (ik woon in een klein dorp). Ik heb ook nog een boze brief gestuurd en gemaild maar daar krijg je natuurlijk geen reactie op. Nu maar hopen dat ik voorlopig van ze af ben. :?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door agro »

Als iemand je ongevraagd iets toestuurd, mag je het gewoon houden, en ben je niemand enige verplichting verschuldigd.

Als je wil mag je als iemand het wil tenminste het ding verkopen weggooien weggeven of wat dan ook.

Ook kan niemand je dwingen om bv abonnementsgeld of wat dan ook te betalen als je het ding gebruikt.

Ik heb dit bij de consumentenbond voorgelegd, zodra ik antwoord heb zal ik dat hier mededelen.

L.S.

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door L.S. »

Bij ongevraagd toesturen, waarbij acceptatie tot verdere verplichtingen gaat leiden, komen bij mij altijd wel 'negatieve' gedachten naar boven. Eerst retouradres achterhalen (is sowieso verplicht op een postzending) - is er vervolgens echt geen gaatje in de doos te vinden waar wat water door naar binnen kan? Zou iedereen moeten doen, dan stopt het zomaar sturen vanzelf.

Veel succes hier!

TonD

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door TonD »

Wij moeten om de Spaanse TVE te bekijken al vanaf 1/7/2005 een kastje tussen huisaansluiting en TV hebben> Vanafg 08/12 verplicht vervangen door de mediabox. En nu zien we niks meer. Vanaf donderdag kan UPC het niet voor elkaar krijgen ons aan te sluiten. Ben dus al een vermogen kwijt met bellen. Laatste keer gisterenavond en toen ik vanmorgen belde vertelde men ijskoud dat ik pas maandagavond voor het eerst belde. Ik wordt voor leugenaar uitgemaakt en als je dan zlef boos wordt verbreekt men de verbinding. Leidinggevenden en/of verantwoordelijken krijg je al helemaal niet aan de lijn. Als consument moet je wellicht naar de Kabelweg in Amsterdam gaan (want volgens mij wonen ze daar) en zelf orde op zaken stellen.

Wan
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:37

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Wan »

Ook onze mediabox is omgeruild door UPC voor een "moderner" apparaat waar we (ooit?) veel meer mee kunnen dan met het oude model. Als de ontvangst goed is heb je inderdaad mooi beeld, maar helaas slaat het beeld om de haverklap vast waardoor er niet fatsoenlijk naar te kijken is. Dus we hoopten ook dat dit met het nieuwe model verholpen zou zijn.
Echter, na het omruilen van de mediabox hadden we helemaal geen beeld meer. Na een aantal telefoontjes à 10 c/pm, werd er uiteindelijk een afspraak gemaakt om een monteur te sturen. Deze had ook nog de nodige moeite om het euvel te verhelpen, maar het lukte en we hadden weer beeld. Helaas van korte duur, want inmiddels is het weer als vanouds. Nu zijn we het zo zat dat we ons abonnement hebben opgezegd.
Nee, wij kijken voorlopig wel weer gewoon via de kabel.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door RobbieP »

UPC Digitale TV: Prima product!
Perfect beeld en geluid (Dolby Digital), veel kanalen, veel mogelijkheden, en maar een paar euro duurder dan de gewone kabel.
De Mediabox is tot nu toe wel twee keer vastgelopen (in twee weken tijd dus valt nog wel mee te leven), maar even de stekker eruit en erin en hij doet het weer. Probleem zou opgelost worden volgens de helpdeskmedewerker met een nieuwe softwareversie die automatisch geladen zou worden.
Samengevat: Aanrader!

peterwa

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door peterwa »

UPP Mediabox, zeer slecht
men is al ruim 1 week bezig om mij op het netwerk aangesloten te krijgen en elke keer krijg ik weer een ander l*lverhaal
men is er mee bezig, ik zou worden teruggebeld etc etc , maar nog steeds zijn die mensen er niet in geslaagd het te fixen

maar nog steeds zit ik nog die tekst te bekijken met netwerk niet gevonden, maar mijn brievenbus voor rekeningen of reclame kunnen ze wel vinden

Gast

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Gast »

ik upc digitale televisie bestel een week geleden
en heb het nou nog niet
ik heb klanteservice gebeld
maar die hebben alleen maar een grote mond
:oops:

Toos van der Heufel

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Toos van der Heufel »

UPC is echt helemaal niets

avl1978

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door avl1978 »

Wij hebben inmiddels zo'n hekel aan UPC en wel op alle vlakken! Bij ons doet de digitale televisie het ook niet naar behoren, heb al drie keer opgebeld. Overigens bijzonder vriendelijk te woord gestaan, maar helaas nog geen verbetering. Tja, da's is de bij ons de zoveelste klacht bij UPC. Ook in het verleden hebben we al vaak ruzie gehad met UPC.
We zijn zelfs gaan informeren of we geen rechtzaak kunnen aanspannen en hebben alle consumenteninstanties aangeschreven. Toen we dat ook heel duidelijk hebben verteld aan UPC kregen we opeens veel meer gedaan....

psnoeks
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2005 21:27

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door psnoeks »

Sinds dat het signaal is omgezet naar de nieuwe decoder op 8 december hebben wij niets meer!! Constant gebeld paar keer per dag wel soms. Ze doen helemaal niets of geven een grote bek tegen je. Als het moeilijk wordt verbreken ze gewoon de verbinding!
Ze stellen elke keer dezelfde standaard vragen waar je niets mee opschiet, zeggen dat ze nieuwe software opsturen waar je niks aan hebt. Nu 5 keer gebeurd en de decoder zeker 50 keer gereset.
Belde ik vanmiddag geirriteerd op omdat we het zo zat zijn zegt die gozer van de klantenservice doodleuk dat ik vandaag niet meer mag bellen want is allemaal te 'verwarrend'. Nou echt we zijn in staat om de Box en Smartcard en al uit het raam te gooien! Nu al twee weken verder en nog steeds niks. De monteur is al geweest en die had gezegd dat het probleem bij upc zelf ligt. Nou dan weten we wel hoe laat het is.

Gast

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt allemaal kwalitatief niet voldoende want commercie, dat is nou wat er gebeurd als je alles vrije markt maakt (NS, PTT, KPN etc etc). En dat wilden de Nederlandse kiezers toch, en nu zitten we er mee, bedankt.

Had eerst op de oude motorola box ook al 'hangers' waarbij het beeld een seconde stilstond. Lijkt niet veel maar om de tien minuten bij een spannende film of voetbalwedstrijd met dit euvel is uiterst irritant. Daar wisten ze bij UPC niets van; 'wacht tot de nieuwe box'. Maar ook deze hapert; beeld blijft niet meer hangen maar stoort digitaal met blokjes en horizontale strepen waarbij het geluid wegvalt. Ook lijkt het beeld blokkeriger (zg digitale artifacts) dan bij de vorige box. Maar wat te doen? Geen zin meer in die pummels die dan zeggen dat het aan de verbindingen ligt (notabene nav vorige pummels heb ik dure hirschmann kabel en vergulde scarts gekocht gvd.!), en daarna weer zo'n andere vmbo pummel die de box vervangt en zegt 'dat we het even moeten aankijken'. Amateurisme! Maar wat is de oplossing? Tijd voor een collectief aangespannen rechtzaak!

Gast

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Is het ook bij jullie zo dat de tijd en de zender waar die opstaat niet meer zichtbaar is op de nieuwe media box, maar als je de stekker eruit haalt en er weer in doet komen er wel 4 nullen op de media box te staan voor een aantal seconden, wat heeft het dan voor zin om zo'n digitaal display in die media box te bouwen als je de tijd en de zender niet kan aflezen????

Gesloten