Pagina 1 van 1
Wanadoo family
Geplaatst: 21 nov 2005 23:11
door suzanne.
Op 14 september is door een monteur van Cable 1 adsl van Wanadoo family aangesloten met een wireless modem. Tot op heden heeft het niet gewerkt. Wanadoo heeft nooit contact opgenomen over de stand van zaken en/of over eventueel oplossen van de zaak. Wel innen ze iedere maand keurig op tijd het abonnementsgeld. Heel frustrerend allemaal. Zelf heb ik iedere week gebeld om te vragen hoe het zat. Na twee maanden geen verbinding mocht ik onder het abonnement uit en werd het jaarcontract verbroken. Ik heb e.e.a nog niet op papier maar hoop binnenkort van deze ellende verlost te zijn. Hele slechte zaak van Wanadoo. Ik heb ook (drie weken na aansluiting) een schriftelijke klacht ingediend omdat er absoluut geen informatie kwam over het probleem. Daar heb ik ook nooit een reactie op gekregen. Ben benieuwd of de volgende provider (ik weet nog niet welke het wordt) de adsl verbinding wel aan de praat krijgt en waar het uiteindelijk aan bljikt te liggen.
Re: Wanadoo family
Geplaatst: 05 dec 2005 19:04
door nl1sms
Ik word helemaal gek van Wanadoom.
Mijn adsl family abonnement is god zij dank opgezegd per 1-11-2005 maar wat denk je ? Toch presteren ze het om 50,71 euro van mijn rekening af te schrijven voor de maand november terwijl ik allang een "rode kaart" had opgestuurd wat inhoud dat ik de machtiging intrek.
Vandaag dus maar weer een email gestuurd, leest u mee?
Hallo,
Mijn adsl family abonnement is bij jullie beeindigd op 2 november 2005, hier heb ik schriftelijk een brief van gekregen.
Waarom presteren jullie het dan om toch nog voor de maand november een bedrag 50,71 euro af te schrijven? Het verbaasd mij zo en zo omdat ik via een rode kaart de machtiging allang heb ingetrokken, dus jullie mogen en kunnen helemaal geen geld meer van mijn rekening afschrijven.
Wellicht ten overvloede, ik heb geen seconde kunnen internetten via Wanadoom en jullie zijn in ruim 2,5 maand niet in staat geweest om een fatsoenlijk wanadoo adsl signaal op mijn telefoon lijn te zetten, dit is de reden dat ik heb opgezegd en tevens de reden waarom ik helemaal niets betaal aan jullie.
Tevens wil ik u er op attenderen dat ik maanden geleden 2 (klacht) brieven heb gestuurd naar jullie gevolgd door 2 faxxen naar jullie waar ik tot op de dag van vandaag geen enkele reactie op heb gehad. Staat jullie weer erg netjes. Ik ga wederom de 50,71 euro terugboeken en omdat jullie zo langs elkaar heen werken ook maar weer een rode kaart jullie kant op sturen. Een rode kaart betekend toch dat ik de machtiging intrek? Waarom doen jullie dat dan niet?
Deze email mag U wederom als klacht beschouwen, niet dat u een klacht ook maar enigszins serieus neemt en daarom zal een kopie van deze email wederom naar de consumentenbond en Tros Radar gaan.
Ohja, als laatste, er werd mij telefonisch medegedeeld dat op het moment dat een abonnement bij wanadoom wordt beeindigd het hele traject van incasso en/of terugstorten allemaal automatisch zou plaats vinden. Alsmede een retourbox voor de livebox. Ik vraag me af wanneer dat dan gaat gebeuren want blijkbaar wil het niet zo vlotten binnen uw administratie.
Gegroet
ps. ik heb me daarna bij Tiscali aangemeld en binnen 3 dagen had ik adsl op mijn lijn, mijn modem en codes binnen en kon ik internetten! Hulde aan Tiscali!
Re: Wanadoo family
Geplaatst: 12 dec 2005 02:18
door pjongen9
automatische incasso's kun je zonder kosten binnen 30 dagen laten terugdraaien door je bank (of je banking pakket).
Misschien moet je wel even zeuren, want veel bankmedewerkers stellen eerst voor 'dit met het bedrijf zelf te regelen'...
Gewoon antwoorden: "ik wil die automatische inkasso terug draaien, ze hebben geen toestemming gehad voor deze afschrijving"
(dit met uitzondering van bepaalde specifieke inkasso's zoals loterijen e.d. voor begrijpelijke redenen)
Dus als het nog lukt... gewoon terug laten draaien die inkasso!
mvrgr Paul