LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schikken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dido

schikken

Ongelezen bericht door dido »

Mijn mening over de aantal schikkingspogingen zijn:

Ik vindt dat ze willen schikken, omdat ze weten dat ze fout zijn.
Als Dexia er 100% zeker van zou zijn dat ze gelijk hadden, dan zouden ze nooit en te nimmer een schikking aanbieden.

Het valt toch ook op dat ze ieder keer als het mislukt een andere schikking aanbieden, ik bedoel aansmeren!

andre26

Re: schikken

Ongelezen bericht door andre26 »

als de rechtbank en dexia zelf weten dat ze 100% fout zijn waarom zijn er dan uitspraken van de rechter dat ieder een deel van de restschuld zou moeten betalen?

dido

Omdat ze rechters ook niet precies weten op wat voor wijze de gedupeerden zijn opgelicht. Hun bekijken alleen het rechtssysteem.
En niet de manier waarop dit produkt aan de man is gebracht.
Ik ben van mening dat alleen de medegedupeerden mij zullen begrijpen!

andre26

Ongelezen bericht door andre26 »

wij zijn ook medegedupeerden maar deze zaak is nu al 5 jaar aan de gang waarom moet het dan zo lang duren als wij zo sterk staan?

empie

Ongelezen bericht door empie »

Misschien dat Dexia daar antwoord op kan geven André :idea:

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik vindt dat ze willen schikken, omdat ze weten dat ze fout zijn.
Als Dexia er 100% zeker van zou zijn dat ze gelijk hadden, dan zouden ze nooit en te nimmer een schikking aanbieden.
Als Dexia het gelijk aan hun kant hadden zouden ze never een schikking aangegaan zijn, helemaal gelijk Dido.

Niemand zal ook nog beweren dat Dexia vrij van schuld is. De schikking is een mooie oplossing voor een flink aantal gedupeerden, die ofwel geen zin in al die romslomp hebben, of gewoonweg rust willen en verder gaan met hun normale leven.

dido

Idaho, ben blij dat jij net zo denkt over die criminelen!!!

Op een dag zal blijken hoe Dexia iedereen bewust opgelicht heeft.
Ze hoeven niet net te doen of wij niet misleid zijn! Want dat zijn zij duidelijk!!!!!

dido

Sorry, zij moet zijn wij!!!

Idaho

Ik heb het hier niet over criminelen en zolang dat niet onomstotelijk bewezen is vind ik dat ook een zeer voorbarige konklusie.

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Het is daarom van het grootste belang om massaal in opstand te komen en voor de opt-out mogelijkheid te kiezen als je als gedupeerde tegen bent en niet een "schikking" wilt worden opgedrongen als je meer heil ziet in een rechterlijk vonnis voor jouzelf.

Waarom wil Dexia deze schikking, die voor velen een pure verslechtering van hun situatie betekent, toch zo nodig afdwingen? Hierdoor worden veel gedupeerden onrechtmatig van hun wettig recht op een eerlijk proces afgehouden!

Mogen we alsjeblieft zelf nog beslissen wat we willen? Daar hebben we geen Dexia of gelegenheids-stichtingen voor nodig. Op deze manier wordt de diefstal van Dexia alleen maar gelegaliseerd!

Als Dexia zich niet zo in het nauw gedreven voelde, zou de bank nooit het verzoek tot verplichte oplegging van de Duisenberg-fopspeen-regeling hebben ingediend!

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Crimineel...? Wat is crimineel...?

Aegon crimineel...?
Dexia...?
Zalm...?
Duisenberg...?
DSI...?
AFM...?

en noem maar op...

De mensen zijn misleid en bedrogen. Valse beloftes zijn gemaakt en de uitkomst is bekend. De waakhonden hebben liggen slapen en Aegon zag een orkaan aankomen en heeft die 'door laten waaien' naar Dexia.

Naar mijn mening zijn de 'echte' criminelen de mensen die de producten verkocht hebben zoals Legio-Lease en Bank LaBouchere. Aegon is zeer zeker niet zuiver geweest en de rekening wordt nu bij Dexia op het matje gegooid. Helaas voor Dexia !! Zij zijn ook met 'blinde ogen' in het leasebootje gestapt en moeten de rekening betalen...

Groet,
Martin

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Helaas voor Dexia !! Zij zijn ook met 'blinde ogen' in het leasebootje gestapt en moeten de rekening betalen...
Geloof maar echt dat ze wel wisten wat ze deden.
Ze kunnen en konden wel rekenen daar hoor.
Ze hadden er alleen niet op gerekend dat er zoveel en sterk verzet zou komen van de overgenomen melkkoe.
Ze dachten gewoon heel veel te gaan binnenhalen.
En tot nu toe is ze dat aardig gelukt.

Idaho

Geloof maar echt dat ze wel wisten wat ze deden.
Ze kunnen en konden wel rekenen daar hoor.
Dat geldt ook voor een flink aantal vd "gedupeerden" als je het mij vraagt.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Mijn indruk is, dat heel deze affaire berust op een politieke manoeuvre, meesterlijk goed uitgekiend, bestudeerd en in kaart gebracht. Het was wel té scherp afgemeten en liep daarmee ook uit de hand.
Legio en Labouchere, sinds Piet Hein Bloemink, was een stoorzender, een doorn in het oog van de Nederlandse en Europese markt en moet weg!
De omstandigheden én de WVD leenden zich op dat moment uitstekend uit om geld uit de zakken van de mensen te slaan. Na elke beurshausse blijven de laatste instappers met verlies zitten en dit staat bij voorbaat vast: dus verlies voor iedereen, nu alleen maar de uitvoering van de roof!
Met komst van de Euro, m.b.t. het loskomen van de reserves voor vreemd geld, en hierbij de naweeën van de boekhoudschandalen en de uitschakeling van accountancy en de staatswaakhonden, dreigde een zeer ernstige inflatie tsunami, die alleen door inleveren afgeremd kon worden.
Legio en Labouchere verzorgden de distributie om daarna te verdwijnen, dus alles mag en moet immers ze hadden wel gezorgd voor een carte blanche voor de inleggelden en daardoor vrij spel!
Dexia zal met medewerking van Zalm en Duisenberg, de buit binnen graaien. Eerst bruut, dan middelmatig en dan zacht. Hoe dan ook een miljarden zaak voor Dexia en een miljarden zaak voor gedupeerden. En de zaak sterft langzaam af: de mensen onder constante druk, oververmoeid van een opgelegde nep schuld, nemen ten slotte genoegen met eigen kortingen bij het afkopen van hun gemoedrust, terwijl anderen gewoon doorgaan met procederen, waarbij Dexia het maximum doet om een stok tussen de wielen te krijgen., zodat, na de strijd méér kan overblijven om zich te kunnen verrijken.
Alleen de zwaar getroffen eega’s, de gezinnen waar zij ook waren gaan graaien, kunnen voorzichtig rekenen op wat mildheid op grond van gezinsbescherming.
De zaak is zeer complex, grijs mistig, oeverloos, overschaduwt geheel de maatschappij en Zalm dacht, zij zullen nooit erachter komen, zo bezaaid met doornen is de weg. De indruk die thans heerst, geeft aan, dat hij zich deerlijk vergiste.

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

In mijn kennissenkring zijn twee huwelijken stuk gelopen.
Bedankt Dexia!!!

Eigentlijk was het ja Verzekeraar Aegon, die in 2000 de verstrekker van aandelenlease-producten ...u.a.Legio-Lease op de markt kwam.

groetjes Julika

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Hoe dan ook deze leaseramp heeft een enorme maatschappelijke ellende tot gevolg!

Ik heb er geen enkel probleem mee dat alles tot in de finesses wordt uitgezocht en de schuldigen ter verantwoording worden geroepen.
Van mij mag het dan nog een jaartje langer duren!

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

wat een onzin als dit zo is gaan we allemaal alimintatie aan de rechter vragen
Daar zeg je me wat...
Als ik de man was, die nu met zeven lease-contraccten in zijn maag zit, alleen maar om dat zijn vrouw door een tussenperson van de bank
bij verschillende flirtpartijen iedere keer een handtekening zette,
zou ik ook de alimentatie aan de rechter vragen.

groetjes Julika

Idaho

zou ik ook de alimentatie aan de rechter vragen.
Je kan vragen wat je wilt, maar de rechter zal je waarschijnlijk met een glimlach zo snel mogelijk laten verwijderen uit zijn rechtzaal.

Hoe zot kunnen we het allemaal wel niet maken? Kom op zeg.

wreker

Ongelezen bericht door wreker »

Julika heeft gelijk er zijn veel huwelijken stuk gelopen als gevolg van de problemen die onstaan zijn door lease oplichting. :shock:

Hamster

Ongelezen bericht door Hamster »

er zijn veel huwelijken stuk gelopen als gevolg van de problemen die onstaan zijn door lease oplichting
KUL-argument Waarom zijn mensen per definitie met elkaar getrouwd ?
Om elkaar bij te staan in voor- en tegenspoed. Als huwelijken stuklopen dan is het nooit goed geweest in de betreffende huwelijken maar leven partners gewoon langs elkaar heen.

Gesloten