Pagina 1 van 1

Fly air/htc reizen problemen

Geplaatst: 22 nov 2005 17:53
door ludacriss
Beste bezoekers van Radar,

Wij zijn 2 jongens die in augustus jl met fly air (htc reizen) op vakantie zijn geweest in Alanya. Heenreis en verblijf daar was in alles perfect te noemen. Onze problemen begonnen toen we met de bus werden opgehaalt om terug naar Amsterdam te vliegen. Wij hebben in totaal 9 uur vertraging gehad en zijn daarbij niet fatsoenlijk behandeld. Zie de quote hieronder van een stuk uit onze klachtenbrief die we naar htc reizen en fly air hebben opgestuurd:
Wij werden om 23:40 uur opgehaald bij Hotel Boulevard, waar wij onze vakantie hadden doorgebracht, door een bus van HTC Reizen. Hierna zijn wij door Alanya heengereden om andere passagiers/reizigers op te halen om daarna richting Antalya te rijden. Op het moment dat de bus vol zat werd ons medegedeeld dat we een vertraging zouden hebben van twee uur en een kwartier en dat wij dus om 7:15 uur op 23 augustus zouden gaan vliegen. Dit was de reden dat wij onderweg bij een tankstation/restaurant een pauze van een half uur zouden volbrengen. Dit werd echter twee uur en dertig minuten. In dit “restaurant” werd ons verder niets aangeboden. Rond 03:45 uur zijn wij bij dit restaurant vertrokken. Er werd ons hierna verteld dat de vertraging nog meer opgelopen zou zijn en dat we bij een restaurant wat konden ontbijten en dat er een Fly-Air medewerker ons zou inlichten over de problemen en vertragingen. Vanaf dit moment is ons geen duidelijk tijdstip medegedeeld van vertrek richting Amsterdam. Wij hebben ongeveer 30 minuten gereden om bij een ander restaurant wat te kunnen nuttigen als ontbijt. Ons werd hier nog steeds verteld dat ons vliegtuig zou vertrekken om 07:15 uur. Aangekomen bij dit restaurant werden onze koffers uit de bus gezet en zijn de bussen zonder ons weer vertrokken met het verhaal dat er spoedig andere bussen zouden komen om ons op te halen. Wij gingen naar het restaurant (Anadolu et Lokantasi) en eenmaal binnen bleek het opgediende eten bedorven, maar één keus, hard, vies, onsmakelijk en moest je 2 euro betalen als je een glas jus d’orange wilde drinken. Ondertussen werd ons hier verteld dat de vlucht niet meer om 07:15 uur zou vertrekken maar om 09:00 uur en dat de bussen nog steeds onderweg waren om ons op te halen. De bussen kwamen niet en op telefoontjes van de reisleider naar een vertegenwoordiger van Fly-Air (de luchtvaartmaatschappij waarmee we zouden vliegen) werd niet gereageerd. Bij het restaurant is ons geen rustplaats aangeboden en sliepen we op de koffers. Wij hebben verder ook geen eten en drinken meer gekregen. Na een lange tijd wachten kwamen om 9:30 uur de bussen om ons naar het vliegveld te vervoeren. Daar aangekomen bleek onze vlucht pas om 13:30 uur te gaan vertrekken (dit werd achteraf 14:00 uur).
We kregen vandaag een brief terug van htc-reizen met hun spijt betuigingen. Wij zijn hier echter niet tevreden mee aangezien we om een schadevergoeding hadden gevraagt.

Onze vraag is nu: Moeten wij opnieuw een brief sturen of moeten wij het hierbij laten en wat zijn onze rechten hierin? en als we een brief terug moeten sturen wat moeten wij er dan nog in vermelden?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

M & A

Re: Fly air/htc reizen problemen

Geplaatst: 23 nov 2005 10:37
door Danielle3
Ik zou contact opnemen met de geschillencommissie en jullie verhaal voorleggen. (www.geschillencommissie.nl), aangezien HTC bij het ANVR is aangesloten kan dit als het goed is.
Veel succes.

Re: Fly air/htc reizen problemen

Geplaatst: 29 nov 2005 14:51
door nelisje
Mijn ervaringen met htc reizen zijn niet slecht wat dit betreft.
Wij zijn dit jaar 1 nacht overboekt geweest en kwamen dus voor die nacht in een ander 5* hotel terecht.
Het was alleen natuurlijk niet het hotel waar we voor geboekt hadden en ik heb hun dit dan ook geschreven.
Na een aantal weken kreeg ik zonder dat ik om een vergoeding gevraagt had een bedrag van 80 euro terug.
Ik vond dit erg positief en zal dan ook zeker weer mijn volgende reis bij hun boeken.

Re: Fly air/htc reizen problemen

Geplaatst: 30 nov 2005 11:54
door Jinxy
Hoi Ludacris,

Ik zou toch nog een 2de schrijven aan de touroparator richten met het nogmaals het verzoek op een vergoeding. Inderdaad anders je klacht voor leggen aan de geschillencommissie. Wel zou je aan HTC kunnen vragen inhoudelijk te reageren op de kwestie en waarom de vlucht zo lang vertraagd was. Indien de vlucht vertraagd was door weersomstandigheden of technische mankementen beroept de touroperator en de luchtvaartmaatschappij zich ten alle tijden op overmacht.

Succes ermee.

Groetjes Jinxy

Re: Fly air/htc reizen problemen

Geplaatst: 02 dec 2005 22:12
door Ria1979
De vertraging voor de heenreis kun je bij veel verzekeringsmaatschappijen verhalen op de annuleringsverzekering.

succes

Re: Fly air/htc reizen problemen

Geplaatst: 20 dec 2005 17:29
door rene.annemieke
Kan niet anders dan dat wij ook in dat vliegtuig hebben gezeten.
Wij hebben ook een brief geschreven met daarin duidelijk vermeld dat het niet om de vertraging ging maar de manier waarop wij behandeld zijn die nacht door HTC reizen.

De brief hebben wij ingeleverd bij D reizen en die hebben het doorgestuurd naar HTC. Wel een bevestiging ontvangen maar nog geen reactie. Wij nemen in ieder geval geen genoegen met een excuus.

Groetjes uit Harderwijk

Re: Fly air/htc reizen problemen

Geplaatst: 04 mei 2006 07:09
door rene.annemieke
Ja, ja wij hebben zijn eruit met HTC.
We hebben eerste leke week contac gezocht met D-Reizen waar we geboekt hebben. Zij kunnen er uiteraard ook niets aan doen maar hun kunnen er wel achteraan gaan.
Uit eindelijk zelf HTC reizen gaan bellen. Na 3 weken om de 2 dagen bellen eindelijk de juiste persoon aan d elijn gehad.
Ze had onze brief niet goed gelezen want ze begon direct te vertellen dat hun niets aan die vertragingen gaan. Nu bestond onze klacht bijna alleen maar over de manier waarop HTC het hefet opgelost.

Inmiddels hebben wij getekend voor een schadevergoeding van € 200,00. Wat dus neerkomt op € 50,00 per persoon. Vind het niet meer dan normaal. Diegene die daar hebben gegeten zijn allemaal ziek geweest en de kosten om goed eten te kunnen kopen is op het vliegveld ook niet te zuinig.

Dus de aanhouder wint.