LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA WIL ALLE GEDUPEERDEN JURIDISCH DE MOND SNOEREN

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Pieter

DEXIA WIL ALLE GEDUPEERDEN JURIDISCH DE MOND SNOEREN

Ongelezen bericht door Pieter »

Bron: Persbericht http://www.perssupport.anp.nl/Home/Pers ... emId=72449

PAYBACK STELT:

Dexia heeft inmiddels in samenwerking met de stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters op 18 november 2005 het gerechtshof in Amsterdam verzocht de Duisenberg-Regeling algemeen verbindend te laten verklaren voor alle aandelenlease gedupeerden.
Hierbij wordt misbruik gemaakt van de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade (WCAM), die onlangs in werking is getreden. Tevens wordt gevraagd alle lopende rechtszaken aan te houden tot het gerechtshof een beslissing hierover heeft genomen. Als het gerechtshof hierin meegaat, worden alle aandelenlease gedupeerden van Dexia stilzwijgend verplicht om de Duisenbergschikking te accepteren.

De vereniging zegt NEE tegen Leaseverlies en Eegalease!

De Vereniging Payback heeft besloten om uitgebreid verweer te voeren tegen het WCAM verzoek.

Om het verweer kracht bij te zetten, verzamelt de Vereniging Payback machtigingen via de website http://www.slv-nee.nl

WCAM slikken of stikken?

Gedupeerden kunnen hun verlies ten gevolge van de Duisenberg Regeling uitrekenen via de website van Payback www.pay-back.nl .
Wat is het verlies in de Duisenberg Regeling bij het van kracht worden van de algemeen verbindend verklaring van deze Regeling en wat is het verschil door het voeren van een goede juridische procedure!
Voorbeeld: Een gedupeerde heeft 5000 betaald aan inleg en zit met 2500 restschuld. Bij schikken moet hij Dexia betalen en bij procederen is de kans reëel aanwezig om geld van Dexia terug te krijgen. Dat is al snel een verschil van vele duizenden euro's is !! Probeer het Rekenmodel van Payback.

Gedupeerden die meer informatie willen hebben, kunnen op 26 november op de zitdag van Payback terecht. Zij kunnen met meegebrachte kopieën van contracten en hun correspondentie van de aanbieder, vragen stellen aan o.a. medewerkers van Payback, Beursklacht en mr. M.E. Bosman van Bosman Advocaten en mr. P.A. Aan de Kerk van Fides Juridische Bijstand+
Aanvang 14.00 uur tot 17.00 uur

Restaurant Oud Leusden,
Vlooswijkseweg 1,
3832 RG LEUSDEN
Zaal Leusderhof.

Idaho

Re: DEXIA WIL ALLE GEDUPEERDEN JURIDISCH DE MOND SNOEREN

Ongelezen bericht door Idaho »

shamyrah

Geplaatst op 23 Nov 2005 12:52 door shamyrah

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een origineel persbericht.

PAYBACK STELT:

Dexia heeft inmiddels in samenwerking met de stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de
Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters op 18 november 2005 het
gerechtshof in Amsterdam verzocht de Duisenberg-Regeling algemeen verbindend te laten
verklaren voor alle aandelenlease gedupeerden.
Hierbij wordt misbruik gemaakt van de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade (WCAM), die
onlangs in werking is getreden. Tevens wordt gevraagd alle lopende rechtszaken aan
te houden tot het gerechtshof een beslissing hierover heeft genomen.
Als het gerechtshof hierin meegaat, worden alle aandelenlease gedupeerden van Dexia
stilzwijgend verplicht om de Duisenbergschikking te accepteren.

De vereniging zegt NEE tegen Leaseverlies en Eegalease!

De Vereniging Payback heeft besloten om uitgebreid verweer te voeren tegen het WCAM
verzoek.

Om het verweer kracht bij te zetten, verzamelt de Vereniging Payback machtigingen via de
website www.slv-nee.nl

WCAM slikken of stikken?

Gedupeerden kunnen hun verlies ten gevolge van de Duisenberg Regeling uitrekenen via de
website van Payback www.pay-back.nl .
Wat is het verlies in de Duisenberg Regeling bij het van kracht worden van de algemeen
verbindend verklaring van deze Regeling en wat is het verschil door het voeren van een
goede juridische procedure!
Voorbeeld: Een gedupeerde heeft 5000 betaald aan inleg en zit met 2500 restschuld. Bij
schikken moet hij Dexia betalen en bij procederen is de kans reëel aanwezig om geld
van Dexia terug te krijgen. Dat is al snel een verschil van vele duizenden euro's is !!
Probeer het Rekenmodel van Payback.

Gedupeerden die meer informatie willen hebben, kunnen op 26 november op de zitdag van
Payback terecht. Zij kunnen met meegebrachte kopieën van contracten en hun
correspondentie van de aanbieder, vragen stellen aan o.a. medewerkers van Payback,
Beursklacht en mr. M.E. Bosman van Bosman Advocaten en mr. P.A. Aan de Kerk van Fides
Juridische Bijstand+

Aanvang 14.00 uur tot 17.00 uur
Restaurant Oud Leusden,
Vlooswijkseweg 1,
3832 RG LEUSDEN
Zaal Leusderhof.

Groetjes A3
Ver.Payback
Misschien in nog een paar topics plakken?

rachil

Ongelezen bericht door rachil »

Hallo allemaal

Vandaag zou er vonnis gewezen worden in mijn zaak met DEXIA en wat denk je,de rechter heeft Dexia naar aanleiding van de brief die men gestuurd heeft uitstel verleend tot maar liefst 26 juli 2006.

Het zal wel weer zo zijn dat een dubbeltje het nog nooit van een kwartje heeft gewonnen, maar ik ga door en ze zullen van mij nooit meer één dubbeltje ontvangen al moet ik voor hun kantoor op straat gaan wonen.

groet Rachil

dido

Ongelezen bericht door dido »

Rachel, je hebt volkomen gelijk. er is zo veel onrecht aangedaan.
Nu draaien we gewoon de rolletjes om!!! :wink:

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 23 Nov 2005 18:29 door Hans A

Hoe is het mogelijk dat Dexia dit allemaal kan maken!!!
Vriendjespolitiek?
Corruptie?
Vele handen op een buik?
Handen wassen in onschuld?

Roept u maar!

Hamster

Ongelezen bericht door Hamster »

Flikker toch op!
Het is in dit k lote landje voor een grote groep gewoon onmogelijk om zijn recht te halen met deze bizza rechtstoestanden hier.
Geef het goede voorbeeld en zoek een land op waar je het wel goed hebt. Zeker weten dat dat je niet gaat lukken :roll:

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Geef het goede voorbeeld en zoek een land op waar je het wel goed hebt. Zeker weten dat dat je niet gaat lukken Rolling Eyes
Waar slaat dit nu weer op...?

Oke...In Pakistan of Marokko zal het slechter gesteld zijn met 'recht' halen en krijgen dan hier maar wij gaan ook al aardig die kant op hoor...

Vergeet niet dat deze tactiek van de Dexia, Leaseverlies e.d. niet in ons voordeel werkt en men wil toch wel eens weten waar we aan toe zijn en een bindende uitspraak horen die als richtlijn gebruikt kan worden.

Groet,
Martin

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Vandaag zou er vonnis gewezen worden in mijn zaak met DEXIA en wat denk je,de rechter heeft Dexia naar aanleiding van de brief die men gestuurd heeft uitstel verleend tot maar liefst 26 juli 2006.
Ik hoor die gladjanus nog vertellen in de tros-radar internet uitzending dat een enkelregelig briefje voldoende is om onder de Duisenbergregeling uit te komen.

In dit schrijnende geval wordt voor deze gedupeerde ineens de eindstreep 9 maanden verder gelegd, terwijl deze juist bijna bereikt was.
Al tijden werd naar het vonnis uitgekeken, en spontaan wordt deze onzekerheid met minimaal 9 maanden verlengd.

Is hier nu echt niets tegen te doen?

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Mijn opzegging is geprint en getekend, nu nog op de bus.
Wie volgt.

De ja-stemmers zijn eigenlijk niet meer van SLV afhankelijk, ook als men de Duisenbergschikking van DExia aanvaarden wil.

Een oproep aan deze groep solidair met de mensen te zijn die op het punt stonden via de rechter hun uitspraak te krijgen.

Nederland, zeg massaal je lidmaatschap van SLV op.

OD.

Polly

Ongelezen bericht door Polly »

Hallo allemaal

Even realistisch blijven, dit gaat niet de goede kant uit dus!!!

empie

Ongelezen bericht door empie »

Ik wist werkelijk niet wat ik las Polly, wat vreselijk!
Ik ben sprakeloos!

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik ben ook erg geschrokken van het bericht van Rachil.
Hij/Zij zit bij dezelfde kantonrechter als ik.
Ik wordt al een jaar aan het lijntje gehouden uitstel op uitstel maand op maand.
Volgende vonnis datum zou 7 december zijn.
Als ik te horen krijg dan dat het wordt uitgesteld tot juli volgend jaar, word ik gek en ben ik tot alles in staat.GGRRR

Pieter

Rachill,

Stuur mij of de vereniging Payback even een mailtje.

Wellicht kunnen we wat voor je betekenen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

faeks

Ongelezen bericht door faeks »

Geplaatst op 24 Nov 2005 01:31 door Pieter

--------------------------------------------------------------------------------

Rachill,

Stuur mij of de vereniging Payback even een mailtje.

Wellicht kunnen we wat voor je betekenen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Explain! Wat kunnen jullie aan dat uitstel doen??

Pieter

Feaks,

Bijvoorbeeld "Druk zetten" bij deze of gene

Of het uiteindelijk wat uithaalt is koffiedik kijken, vandaar "wellicht"
Nooit geschoten is altijd mis.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 24 nov 2005 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.

faeks

Druk uitoefenen?? Hoe??? Raad voor de rechtspraak? No way. Rechtbank? Moet je Ad Snoeren eens bellen! Via advocaat? Lukt niet!
Pieter, dit is een walgelijk lang uitstel. Vergis je niet! Zegt veel denk ik. Helaas. Maar is ook koffiedik kijken. Mee eens!
Feaks,
Hmmm wat is dat toch met die a en e.....

Pieter

Faeks,

Wat ik begrijp is dat het verhaal van Rachill te idioot voor woorden is. er wordt een loopje genomen met de rechten van Rachill.
Het kan maar zo zijn dat Rachill geeneens in aanmerking komt voor de duivelsberg-regeling. Dus ook niet voor het WCAM verzoek. Waarom dan uitstel? Wat is het nut? of algemeen belang dan?

Zo maar even wat losse gedachten spinsels. Een burger in Nederland heeft zijn grondwettelijke rechten. Als blijkt dat deze worden vertrappeld omwille van Dexia dan is het zaak hier ruchtbaarheiod aan te geven

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

PS. zoals een ieder weet is taal en spelling niet mijn beste kant :wink:
Laatst gewijzigd door Pieter op 24 nov 2005 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.

faeks

Kan je volgen, taal en spelling, kom op, daar gaat het niet om, als de boodschap maar overkomt. Dát heet communiceren!
Die ruchtbaarheid heeft m.i. nauwelijks zin, daar er openlijk wordt toegegeven dat rechters in conclaaf zijn om tot eenduidige uitspraken te komen. Deze rechter gaat echt op safe gewoon! Als dat idd dezelfde rechter is als van Ad Snoeren, zoals Ad aangeeft, dan denk ik dat het zinvol is als Ad en jij in contact komen met elkaar hierover.

Pieter

Faeks,

Laat ze dat dan aub doen.
Mijn gevoel zegt dat hier grondwettelijke rechten overtreden worden.
Maar ja, das mijn gevoel.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het gaat om de kantonrechter Breda.
Ik heb daar protest aangeschreven, en dat ik niet onder de Wcam wens te vallen en dat ik niet eens voor de duisenbergregeling in aanmerking kom. Het antwoord was iets in de trant van wie denk je wel dat je bent,
en wij zullen dexia wel inlichten over deze brief, want dat zul je wel niet gedaan hebben. Het Proces heeft nu een maal zijn loop.
Met als gevolg dat een dag voor het vonnis in november de Wcam brief bij de rechter in Breda lag en mijn zaak weer werd aangehouden tot 7 december.
Ik ben eegaleaser mijn partner heeft vernietgd, ik kan een advocaat niet betalen en ben gedagvaard door dexia twee jaar geleden.
Doe verder alles zelf. Rechters ziten op de plaats van God en Nederland heeft voor een gewone burger geen recht.
Als 7 december weer niet doorgaat word ik gevaarlijk!!!!

Gesloten