LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichters aktief op Marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Borisdepoes

Oplichters aktief op Marktplaats

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Heb gisteren een notebook op Marktplaats gezet en een MP3-speler. Binnen 15 uur had ik inmiddels 7 nep-biedingen gehad op deze 2 artikelen. Kenmerk is dat het bod HOGER is dan de vraagprijs. De eerste keer had ik al mijn twijfels, maar stuurde de bieder een mail om contact te zoeken omtrent de feitelijke overdracht. De antwoordmail die ik daarop kreeg bestond uit een mengeling van slecht Nederlands en Engels. Kwam erop neer dat die persoon het voor zijn baas zou kopen die naar Nigeria (jawel) zou verhuizen. Eea zou zsm via de BidBank worden overgemaakt. Uiteraard snapte ik toen helemaal dat hier niets van klopte. Vervelend is wel dat je dat nep-bod moet verwijderen. En zolang dat nepbod er staat, kan een serieuze koper niet bieden, of die kijkt al niet meer naar je aanbod.
Erg vervelend allemaal. Heb het aan Marktplaats gemeld, maar ik zou zo 1-2-3 niet weten wat hier weer tegen is te doen.

Argus

Re: Oplichters aktief op Marktplaats

Ongelezen bericht door Argus »

rabartels

Ongelezen bericht door rabartels »

op marktplaats kun je er ook voor kiezen, dat mensen daar niet kunnen bieden maar dat ze een mailtje naar je moeten sturen. (zulke advertenties heb ik daar gezien)

CTM

Ongelezen bericht door CTM »

Ook ik heb contact gehad met deze louche figuren uit Nigeria.
Wel ben ik zo dom geweest mijn bankrekeningnummer/iban code door te geven in een email.

Nu vraag ik me af, kunnen ze hier iets mee of hoef ik me daar geen zorgen over te maken?

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

niet op ingaan. Ik had ook een notebook op marktplaats staan voor 200 euro en ik kreeg ook binnen 24 uren 8 verschillende biedingen. Hoogste bod was 1500 euro!!. Dat is 2 keer de nieuwwaarde. Zijn oplichters.

prof

Ongelezen bericht door prof »

Geplaatst op 02 Jan 2006 20:47 door CTM

--------------------------------------------------------------------------------

Ook ik heb contact gehad met deze louche figuren uit Nigeria.
Wel ben ik zo dom geweest mijn bankrekeningnummer/iban code door te geven in een email.

Nu vraag ik me af, kunnen ze hier iets mee of hoef ik me daar geen zorgen over te maken?

Heb jij over dit onderwerp de bank ingelicht anders zou ik dat maar gouw gaan doen ,en vraag dan om een ander banknummer..

Gesloten