LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet warm te stoken!
-
Niet warm te stoken!
Nu het weer kouder wordt stook ik me arm, het blijft maar tochten. Ik heb mijn achterdeur én voordeur eens nader bekeken, deze blijken beide niet goed aan te sluiten (er zit een kier van zo'n halve centimeter onder mijn voordeur, de achterdeur is krom en kiert ook. Bij de ramen (dubbel glas) tocht het zo erg dat de gordijnen bewegen.
De woningvereniging zegt dat ze hier niets aan kunnen doen.
Klopt dat?
De woningvereniging zegt dat ze hier niets aan kunnen doen.
Klopt dat?
-
Re: Niet warm te stoken!
Oplossing: even naar de Gamma, tochtstripje kopen (E. 3,-) en plakken. Probleem opgelost, minder zorgen en geld uitgegeven en je kan weer leukere dingen doen.
Gr.
Gr.
-
Fiets naar de bouwmarkt, koop voor een paar euro een paar tochtstrippen en klaar.
Kan je wel op radar de woningbouw aan de schandpaal nagelen maar daar krijg je het echt niet warmer van hoor. Dus, handen uit die mouwen, aars uit die stoel, regel dat!!!
/edit
(Spuit 11... )
Kan je wel op radar de woningbouw aan de schandpaal nagelen maar daar krijg je het echt niet warmer van hoor. Dus, handen uit die mouwen, aars uit die stoel, regel dat!!!
/edit
(Spuit 11... )
-
Tochtstrips, dat zal het wel worden ja. En een gordijn voor de deur, heb ik net ergens gelezen, is ook het proberen waard!
Blijf het wel schandalig vinden die slechte kromme deuren. Maar ja.
Blijf het wel schandalig vinden die slechte kromme deuren. Maar ja.
Wat ook goed helpt bij de kromme deur heb dit zelf ook gehad.
Is zowel boven als onder van die nachtsloten te monteren.
Als je dit goed doet gaat de deur in iedergeval goed recht sluiten.
Is zowel boven als onder van die nachtsloten te monteren.
Als je dit goed doet gaat de deur in iedergeval goed recht sluiten.
dat kan met een mismaakt handje een probleempje worden..Dus, handen uit die mouwen, aars uit die stoel, regel dat!!!
-
Een beetje tocht is juist goed! Ventilatie is van levensbelang en houdt je stookkosten laag.
goed ventileren, met name in de winter. de verse droge winterlucht is sneller te verwarmen dan de meestal wat vochtiger binnenlucht. tenminste dat is de theorie. als je naar een warm land gaat en het is daar vochtig, heb je het 25C sneller warm dan bij 30
tochten is zoiezo niet fijn, bij ons zit in de raamkozijn beluchtingsgaten(wel dubbelglas). zelfs dicht en als het goed waait, hoor je ook hier nog de luxaflexs
tochten is zoiezo niet fijn, bij ons zit in de raamkozijn beluchtingsgaten(wel dubbelglas). zelfs dicht en als het goed waait, hoor je ook hier nog de luxaflexs