NS Jaartrajectkaart niet tijdig verlengd, nu 3,5% duurder
Geplaatst: 29 nov 2005 11:25
Ik maak al een aantal jaar gebruik van een NS Jaartrajectkaart. Normaal gesproken krijg ik ongeveer 6 weken voordat mijn kaart afloopt een brief van de NS met de vraag of ik mijn Jaartrajectkaart wil verlengen.
Nu kwam ik er tot mijn schrik achter dat mijn kaart over een paar dagen verloopt. Stom dat ik het zelf niet in de gaten heb gehouden, maar ik hield eigenlijk een beetje rekening met de herinnering die ik, normaal gesproken, van de NS krijg…
Toen maar even gebeld met de klantenservice van de NS. Werd mij doodleuk verteld dat de brief wel verstuurd is maar dat het ook mijn eigen verantwoordelijkheid is om in de gaten te houden wanneer mijn kaart verloopt.
Omdat de NS minimaal 4 weken nodig heeft om een verlenging te regelen (vreemd, mijn gegevens zijn bekend, ik reis al 4 jaar op hetzelfde traject), moet ik in de tussentijd maar een maandkaart aanschaffen. En nu komt het leuke van dit verhaal… Mijn nieuwe jaartrajectkaart kan pas in 2006 ingaan, wat betekent dat ik onder een nieuw contract val waardoor mijn kaart 3,5% duurder wordt. Als mijn kaart tijdig was verlengd, viel ik nog onder het oude, goedkopere tarief!
Mag de NS dit zomaar doen en zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Nu kwam ik er tot mijn schrik achter dat mijn kaart over een paar dagen verloopt. Stom dat ik het zelf niet in de gaten heb gehouden, maar ik hield eigenlijk een beetje rekening met de herinnering die ik, normaal gesproken, van de NS krijg…
Toen maar even gebeld met de klantenservice van de NS. Werd mij doodleuk verteld dat de brief wel verstuurd is maar dat het ook mijn eigen verantwoordelijkheid is om in de gaten te houden wanneer mijn kaart verloopt.
Omdat de NS minimaal 4 weken nodig heeft om een verlenging te regelen (vreemd, mijn gegevens zijn bekend, ik reis al 4 jaar op hetzelfde traject), moet ik in de tussentijd maar een maandkaart aanschaffen. En nu komt het leuke van dit verhaal… Mijn nieuwe jaartrajectkaart kan pas in 2006 ingaan, wat betekent dat ik onder een nieuw contract val waardoor mijn kaart 3,5% duurder wordt. Als mijn kaart tijdig was verlengd, viel ik nog onder het oude, goedkopere tarief!
Mag de NS dit zomaar doen en zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?